Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Ismerős. Nem lett volna nehéz cserélni, ha nem a sarokban lett volna. A hozzáféréssel voltak gondok.
A karbantartási utasítás szerint az egyik oldalon a légszűrőházat a másikon meg az akkut kell kiszerelni.
Egy izzócseréért.
Meg a
1430733_c186f6e0eaecc7b17e113e7b308631ac_l.jpg
azt!
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 505
36 486
113
Pont szó volt róla...
"
- What's this?

— This is a breakthrough super-high-speed super-train, American, high-tech, showing that they have not lagged behind China, that the private market can do it.

— It reaches speeds of up to 180 miles per hour once per route. The rest of the time it’s about 101, this is his average speed along the route. 162 km/h, less than the Soviet electric train ER-200. And in China, the “high-speed” attribute will not be given at all if there is no peak speed of 350 and at least half of the route is covered faster than 250 km/h. Why is it super fast?

- Well... for the USA it is super high-speed. (NO HYPERSONICS to compare it too.)

- It's clear. The entire line will be ~210 miles long, with a planned fare of $89. This is twice as expensive as between Beijing and Shanghai, where the distance is 1200 kilometers and the average speed is about 300 km/h. How does this happen?

- The market has decided. Then everything will become cheaper on its own, it will cost pennies.

- How's Hyperloop?

- Oh, don’t even start, huh.

— I’m just still wondering, where is Hyperloop? Since 2012, Musk's brilliant developers have been creating the future of the transport industry, the guys already have shown a prototype in 2014, and so on... where?

— Let's return to the project under discussion.

- Let's come back. Construction is only planned, and by 2027. Project since 2005. The article is timed to coincide with the receipt of non-refundable government subsidies worth three billion dollars. What are the chances of building something if the $3B can be simply WASTED during the design and development phase?

— (following) I also forgot to ask why is it diesel in places, this must be environmentally friendly and high-tech... and yes, tell the girl designer that if you want to draw an illustration for the article, an ultra-fast train against the background of cars, you need to smear the train and make the cars clear , and not vice versa. A faster object will be blurred if you take a picture on film..."

#Source
Slavyngrad
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
Bontott, utángyártott nem volt? Hja gondolom biztosító fizette.
Passz.
misinator olvtárs kommentjére reagáltam.
Mondjuk, ha a biztosító fizeti, ha nem, akkor is indokolatlanul drága egy lámpatest.
Ahogy nézegette akkor a Hyundai i40 tulaj német oldalakon - itthon nem volt - úgy tűnt, hogy kétféle verzió is van a lámpából.
De melyik lesz jó garantáltan egy fotó alapján!?
Talán harmadáron voltak használtan.
Tehát megveszed, valaki megdolgozik a ki/beszereléssel és
  • nem az a verzió, ami neked kell
  • ennek is van valami baja (nem egy kőegyszerű 6 voltos Trabant fényszóróról beszélünk)
  • nem is működik
+ idegesség, idő, visszaküldés(?) stb.

Ez meg - igaz 750 ezerért - új alkatrész a márkaszervizben rendelve, márkaszervizben beszerelve, arra garanciát vállalva a 4 éves, még garis autóba.

Akinek van pénze majomra, legyen pénze banánra is.

Biztosító meg nem fizette, hiszen - mint írtam - nem friss balesetes volt, hanem még az első, osztrák tulaj cseréltette az első lökhárítót visszaszereltetve a fényszórókat (ez a kézi mosáskor beázott/hibás fényszóró cseréjekor derült ki a vonalkódokból már a miskolci szervizben), de erről a második, magyar tulaj sem tudott/tudhatott, hiszen ehhez a lökhárító leszerelése kellett volna, amikor vette...

Szóval erre írtam azt, hogy használt autót talán úgy vehetnél nagy biztonsággal, ha levetetnéd a lökhárítókat, kerékjárati dobokat, egyéb takaróelemeket, belenézhetnél szkóppal a küszöbökbe, üregekbe.
Belenézhetnél a motorba is szkóppal, de még ekkor sem fogod látni a pl. már enyhén sérült felületű forgattyús tengelycsapágyakat, tehát bontani kéne a motort is, de akkor már a DCT váltót is!:hadonaszos:


Nekem nincs pénzem egy konténernyi banánt egyszerre kifizetni.
Úgyhogy maradt az egyenletes - alig drágább - törlesztő, meg a tudatos - remélten szerencsés - üzemeltetés az első pillanattól kezdve.
Na meg a H7-es izzó!:hadonaszos:

...na ezért is rendeltem én - megint - új autót két éve, mert akkoriban használtan a négy éves DCT-sek, már 100000 kilométerrel (direkt befecskendező!) úgy 500000 forinttal, alig 10-15 százalékkal voltak csak olcsóbbak.
Már csak egy év garancia lett volna még rajta, így meg 5 év. Ötször annyi.
A tervezett (mint eddig kétszer) 15 év használati időtartam harmadára, használtan meg a tizenötödére.
S akkor még mindig nem tudni, hogy az az első 100000 kilométer hogyan telt!?

Két olyan ismerősöm is van (egészségügyben), akik minden munkanap reggelén 700 (azaz hétszáz) métert tesznek meg az újonnan vett autójukkal, aztán délután meg vagy többet, vagy nem...

Apropó, ha szóltok, szívesen felveszem nektek a kapcsolatot vagy egy Nissan Juke, vagy egy Ford Puma tulajjal, ha majd érdekel tikteket három éves, ezres háromhengeres, garázsban tartott, megkímélt autó, nemdohányzó mérnöktől, illetve szintén tanult nőihölgytől.


Ui: Tudjátok; szentpétervári paradoxon...
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
Heti autóipari élmény:
-2007-es fordban akksi csere. Zasszony hívja a szervízt, azok röhögnek. Kijönnek nagyarccal.
Beengedem őket. Vigyorognak.
-Ki tudod nyitni? (kérdi)
-Persze.
Innentől már nem vigyorgott:
-Hol az aksi?
-Ott a légszűrőház alatt. Azt le kell szedni és mehet a csere.
Inkább elvontatták.

A másik:
Új autó (12 km-es), szalonban mélymerült akku-pack. Kuka. Mínusz 7-8 milka+munkadíj. :D
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 505
36 486
113
Ez az én nagy kedvencem.
De működik...
Tesla
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: fip7 and misinator

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 613
97 829
113
Reptér
Magyar-francia-katari biznisz

Az már korábban kiderült, hogy a magyar kormány a francia Vinci infrastruktúraüzemeltető céggel társulva veszi meg a repteret, a miniszter azonban most elmondta, hogy ezt követően a katari állami befektetők is beszállhatnak pénzügyi vagy stratégiai befektetőként. Ha pedig megtörténik a tranzakció, akkor

TERVEZIK A REPTÉR BŐVÍTÉSÉT EGY HARMADIK TERMINÁLLAL.

Nagy Márton azt is elmondta, hogy a Vinci egyszerre üzemeltető és fejlesztő, ezért ki lehet aknázni az ebben rejlő szinergiákat. Orbán Viktor korábban egy katari üzleti fórumon már utalt arra, hogy a kormány szívesen látná az országot befektetőként a Budapest Airportban.

 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 903
85 503
113
Nem nagyon lepődök meg semmin amit az utakon látok, de ez megragadt bennem. Ezt magyarázza meg nekem valaki:
ertghjjkswskt.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
A Hyundai mostanában kapott rá a mechanikus megoldásokra, kütyükön agyalásra, mi több; a megvalósításukra.

...akkor, amikor a többi autógyár már mindent is elektronikusan akar megoldani (ha akarjuk, ha nem).


Jópofa technológiai demonstrátor ez is, de nem gondolnám, hogy majd sorozatban lesz gyártva:

Ez is meghökkentő, de majdhogynem öncélú mérnöki munka; nem gondolnám, hogy pl. a Nivához átvennék az oroszok;)

Viszont kifejezetten dicséretes, hogy függetlenül attól, hogy tisztán elektromos, vagy hibrid, stb. a legújabb Kona, mégis teleszórták a műszerfalat hagyományos gombokkal, kapcsolókkal!
Hát mivé lesz így a világ, hogy sem az ülés és sem a kormányfűtést nem menüből kell kapcsolni!?
Egy Tesla hívő ehhez már ördögűzőt hívna!
Lásd képgaléria:

De visszatérve a finommechanikára, már megénekeltem többször is; az I30-amban is dolgozó, teljesen újratervezett, átdolgozott ezres háromhengeres erőmű:rolleyes: Smartstream fantázianéven amúgy 2020 óta gyártva már ezzel a mechanikai tobzódású vezérléssel működik: