Bontott, utángyártott nem volt? Hja gondolom biztosító fizette.
Passz.
misinator olvtárs kommentjére reagáltam.
Mondjuk, ha a biztosító fizeti, ha nem, akkor is indokolatlanul drága egy lámpatest.
Ahogy nézegette akkor a Hyundai i40 tulaj német oldalakon - itthon nem volt - úgy tűnt, hogy kétféle verzió is van a lámpából.
De melyik lesz jó garantáltan egy fotó alapján!?
Talán harmadáron voltak
használtan.
Tehát megveszed, valaki megdolgozik a ki/beszereléssel és
- nem az a verzió, ami neked kell
- ennek is van valami baja (nem egy kőegyszerű 6 voltos Trabant fényszóróról beszélünk)
- nem is működik
+ idegesség, idő, visszaküldés(?) stb.
Ez meg - igaz 750 ezerért - új alkatrész a márkaszervizben rendelve, márkaszervizben beszerelve, arra garanciát vállalva a 4 éves, még garis autóba.
Akinek van pénze majomra, legyen pénze banánra is.
Biztosító meg nem fizette, hiszen - mint írtam - nem friss balesetes volt, hanem még az első, osztrák tulaj cseréltette az első lökhárítót visszaszereltetve a fényszórókat (ez a kézi mosáskor beázott/hibás fényszóró cseréjekor derült ki a vonalkódokból már a miskolci szervizben), de erről a második, magyar tulaj sem tudott/tudhatott, hiszen ehhez a lökhárító leszerelése kellett volna, amikor vette...
Szóval erre írtam azt, hogy használt autót talán úgy vehetnél nagy biztonsággal, ha levetetnéd a lökhárítókat, kerékjárati dobokat, egyéb takaróelemeket, belenézhetnél szkóppal a küszöbökbe, üregekbe.
Belenézhetnél a motorba is szkóppal, de még ekkor sem fogod látni a pl. már enyhén sérült felületű forgattyús tengelycsapágyakat, tehát bontani kéne a motort is, de akkor már a DCT váltót is!
Nekem nincs pénzem egy konténernyi banánt egyszerre kifizetni.
Úgyhogy maradt az egyenletes - alig drágább - törlesztő, meg a tudatos - remélten szerencsés - üzemeltetés az első pillanattól kezdve.
Na meg a H7-es izzó!
...na ezért
is rendeltem én - megint - új autót két éve, mert akkoriban használtan a négy éves DCT-sek, már 100000 kilométerrel (direkt befecskendező!) úgy 500000 forinttal, alig 10-15 százalékkal voltak csak olcsóbbak.
nepitelet.hu
Már csak egy év garancia lett volna még rajta, így meg 5 év. Ötször annyi.
A tervezett (mint eddig kétszer) 15 év használati időtartam harmadára, használtan meg a tizenötödére.
S akkor még mindig nem tudni, hogy az az első 100000 kilométer hogyan telt!?
Két olyan ismerősöm is van (egészségügyben), akik minden munkanap reggelén
700 (azaz
hétszáz) métert tesznek meg az újonnan vett autójukkal, aztán délután meg vagy többet, vagy nem...
Apropó, ha szóltok, szívesen felveszem nektek a kapcsolatot vagy egy Nissan Juke, vagy egy Ford Puma tulajjal, ha majd érdekel ti
kteket három éves, ezres háromhengeres, garázsban tartott, megkímélt autó, nemdohányzó mérnöktől, illetve szintén tanult
nőihölgytől.
Ui: Tudjátok; szentpétervári paradoxon...