Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 469
5 302
113
az 51 - 53 közötti szakasznak nekiállnak. 2019 be már voltak ismétlő talajmunkák a területen a nyomvonalat tisztántartották (ami ezt illeti) ahol kelet a talaj rokkanása miatt ott töltöttek.ez egy jelentős lépés lessz a külső kőrgyűrű megvalósításához. ha minden igaz más szakaszok építését is tervezik a közeljövőben (bár azok ennél rövidebbek lessznek) ez 60-70 km es szakasz lesz pontos számra már nem emlékszem) mindemelett az 51 es nagyfelújítást kap az 52 es és 53 as is felújításban fog részesülni ennek mértékét nem tudom.
Azt tudom hogy vannak tervek, szinte folyamatosan. Ehhez képest a korábban, az 51-es és az 54-es út között kisajátított, kitisztított területet ismét benőtték a bokrok, fák és a gaz. A munkagödrök is már nagyjából eltűntek.
1-2 hónapja ismét felreppent a hír, hogy tervezik ezt a szakaszt is építeni, új tervekkel. Miért újakkal? A régiek nem voltak jók? Vagy csak módosítani kellett a közben megváltozott terepviszonyok miatt? Remélem nem a tűzhöz közel állóknak sikerült már előre megtudni egy esetleges új nyomvonalat, felvásárolni az érintett földeket!
Emlékszel még, hogy a Hajós pincék - Hajós közti szűk 1km-es, förtelmes állapotú szakasz felújítását hányszor dobták fel, mire elkészült?
Na mindegy, hátha megérem még, hogy valamelyik választás előtt már nem csak tervek lesznek, hanem megvalósítás is!
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 469
5 302
113
Passz.
misinator olvtárs kommentjére reagáltam.
Mondjuk, ha a biztosító fizeti, ha nem, akkor is indokolatlanul drága egy lámpatest.
Opel K-Astra led mátrixos lámpájának is 550.000 ft körül van darabja. Remélem nem kell cserélni a közeljövőben! Egy vadbaleset miatt 1 kis darab lepattogzott a sarkából, úgy fél éve, de szerencsére nincs hibajel.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Azt tudom hogy vannak tervek, szinte folyamatosan. Ehhez képest a korábban, az 51-es és az 54-es út között kisajátított, kitisztított területet ismét benőtték a bokrok, fák és a gaz. A munkagödrök is már nagyjából eltűntek.
1-2 hónapja ismét felreppent a hír, hogy tervezik ezt a szakaszt is építeni, új tervekkel. Miért újakkal? A régiek nem voltak jók? Vagy csak módosítani kellett a közben megváltozott terepviszonyok miatt? Remélem nem a tűzhöz közel állóknak sikerült már előre megtudni egy esetleges új nyomvonalat, felvásárolni az érintett földeket!
Emlékszel még, hogy a Hajós pincék - Hajós közti szűk 1km-es, förtelmes állapotú szakasz felújítását hányszor dobták fel, mire elkészült?
Na mindegy, hátha megérem még, hogy valamelyik választás előtt már nem csak tervek lesznek, hanem megvalósítás is!
ezt most befogják fejezni és elvileg nem lesz lopás. erre a szakaszra elvileg pont azért jut pénz mert az előzetes munkálatok/kisajátítások révén viszonylag olcsón kivitelezhetővé válik a projekt (a tervek újradolgozása elvileg költségcsökkentést jelent ) ez a szakasz megépülte után viszont más helyeken egy ideig csak rövidebb szakaszok fognak létesülni nagyjából ugyanazon éves keretösszegből de drágább km árba (az előkészítés hiánya miatt) bár máshol is történtek rövidebb szakaszok előkészítései azok ennél jóval rövidebbek és több helyszínen létesültek ezért a több helyszín miatt azok km re valamivel drágábbra fognak kijönni (sok duplikáció miatt) elvileg unios forrás lesz az m9 befejezésére de több kisebb szakasz építésével. Autópálya viszont az elkövetkező 20-25 évben egész biztos hogy nem lessz belőle.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Opel K-Astra led mátrixos lámpájának is 550.000 ft körül van darabja. Remélem nem kell cserélni a közeljövőben! Egy vadbaleset miatt 1 kis darab lepattogzott a sarkából, úgy fél éve, de szerencsére nincs hibajel.

Azért ez kemény. Nekem anno 180-at mondtak egy lámpára, LED-es de nem mátrixos ha jól tudom. Az is elég (le)húzós de a 550 egy kk. autóra már tényleg nevetséges.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
ezt most befogják fejezni és elvileg nem lesz lopás. erre a szakaszra elvileg pont azért jut pénz mert az előzetes munkálatok/kisajátítások révén viszonylag olcsón kivitelezhetővé válik a projekt (a tervek újradolgozása elvileg költségcsökkentést jelent ) ez a szakasz megépülte után viszont más helyeken egy ideig csak rövidebb szakaszok fognak létesülni nagyjából ugyanazon éves keretösszegből de drágább km árba (az előkészítés hiánya miatt) bár máshol is történtek rövidebb szakaszok előkészítései azok ennél jóval rövidebbek és több helyszínen létesültek ezért a több helyszín miatt azok km re valamivel drágábbra fognak kijönni (sok duplikáció miatt) elvileg unios forrás lesz az m9 befejezésére de több kisebb szakasz építésével. Autópálya viszont az elkövetkező 20-25 évben egész biztos hogy nem lessz belőle.
Azért jut rá pénz mert 2x1 sáv lesz ha jól emlékszem. És ezért kell a terveket is módosítani. A műtárgyak úgy épülnek hogy később át lehessen építeni 2x2 sávra.

Volt már ilyen itthon, szar is volt, sok pénzért. most megint lesz ilyen.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Azért jut rá pénz mert 2x1 sáv lesz ha jól emlékszem. És ezért kell a terveket is módosítani. A műtárgyak úgy épülnek hogy később át lehessen építeni 2x2 sávra.

Volt már ilyen itthon, szar is volt, sok pénzért. most megint lesz ilyen.
eddig is 2x1 sáv (majd minden nap használom az m9 est diákkoromba dolgoztam is az épitkezésen nyárimunkán) igen az eredeti tervek szerint úgy tervezték hogy autópályává lehessen alakítani.

de sosem volt tervben hogy a kezdetektől fogva autópálya legyen.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
914
1 895
93
Azért ez kemény. Nekem anno 180-at mondtak egy lámpára, LED-es de nem mátrixos ha jól tudom. Az is elég (le)húzós de a 550 egy kk. autóra már tényleg nevetséges.
- Ez nem kemény, hanem undorító lehúzása az autós társadalomnak! Mennyi bőrt akarnak lehúzni az autós társadalomról? Azért cserélték ledekre a világítást mivel kevesebbet fogyasztanak, s a ledeket könnyen állítják elő s olyan olcsó hogy a gyerekek játszanak vele! Lásd karácsonyfa izzók!
Nem problémaaaaaa, - vissza tesszük a 200ft-os ócska izzókat s dugja fel magának a ledes világítását 550000 x a gyártó! Sokkal olcsóbnak kellene lenni a ledes világításnak! A gépek nyomják ki a ledeket mint télen a hóesés!
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
- Ez nem kemény, hanem undorító lehúzása az autós társadalomnak! Mennyi bőrt akarnak lehúzni az autós társadalomról? Azért cserélték ledekre a világítást mivel kevesebbet fogyasztanak, s a ledeket könnyen állítják elő s olyan olcsó hogy a gyerekek játszanak vele! Lásd karácsonyfa izzók!
Nem problémaaaaaa, - vissza tesszük a 200ft-os ócska izzókat s dugja fel magának a ledes világítását 550000 x a gyártó! Sokkal olcsóbnak kellene lenni a ledes világításnak! A gépek nyomják ki a ledeket mint télen a hóesés!

Volt annak egy varázsa hogy bármikor be tudtad rakni a legrosszabb esetben is pár ezer forintos H7-es izzót, ugyanakkor én nem sírom vissza. A LED-es lámpa - ha lehet így mondani - fényévekkel jobb. Visszaülve a hagyományos halogénos kocsiba olyan, mintha egy gyertás pilács világítana. Nem is értem hogy nem mentünk fának azzal a cuccal a sötétben (márpedig nem mentünk).

Ha valamit visszasírok az az üveg lámpabúra, ami nem mattult, nem eszi meg az UV, nem karcolta az országúti por. Persze kellemetlen, ha a gyalogosba beleáll balesetkor, gondolom ezért is cserélték le.

Az más tészta, hogy mindezért mennyit is kérnek el...
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
914
1 895
93
A LED-es lámpa - ha lehet így mondani - fényévekkel jobb.
Igen, meg kivilágítod a szembejövő autóvezető szemét is! Nem probléma az az ő baja ugye! Különösen ha nem volt jól beállítva a magasság!

Visszaülve a hagyományos halogénos kocsiba olyan, mintha egy gyertás pilács világítana. Nem is értem hogy nem mentünk fának azzal a cuccal a sötétben (márpedig nem mentünk).

- Ezt nem gondolod ugye komolyan?
- Nem hajtottál olyan gyorsan mint a ledessel! Jobb volt a közutakon a biztonság! Most ugye beszállsz a nagy teljesítményű verdádba s késve vagy, hát nyomod a pedált! A mai gépek meg ugye mennek is! Nem csak 4 sebesség van benne hanem 5-6 száguldunk, látunk! Amikor azután a meggondolatlan gyerek kilép az úttestre s elütöd, akkor mondhatod hogy nem láttam!
- Mennyi balesetet lehet olvasni s net is tele van hogy fiatalok buliba menve-jövet feltekeredtek a fára!
- Tudom hogy te meggondolt vagy, nem is neked írtam.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
  • Ezt nem gondolod ugye komolyan?
  • Nem hajtottál olyan gyorsan mint a ledessel! Jobb volt a közutakon a biztonság! Most ugye beszállsz a nagy teljesítményű verdádba s késve vagy, hát nyomod a pedált! A mai gépek meg ugye mennek is! Nem csak 4 sebesség van benne hanem 5-6 száguldunk, látunk! Amikor azután a meggondolatlan gyerek kilép az úttestre s elütöd, akkor mondhatod hogy nem láttam!
  • Mennyi balesetet lehet olvasni s net is tele van hogy fiatalok buliba menve-jövet feltekeredtek a fára!
  • Tudom hogy te meggondolt vagy, nem is neked írtam.
Én azt vettem észre a lassan 20 év alatt, amióta vezetek, hogy lassabb lett a tempó a sok jármű miatt, pedig az autók teljesítménye is nőtt (meg a tömegük is jócskán.).
Nyilván van egy-két arc, aki tolja neki, de napközben annyi teher van az utakon, hogy egyszerűen értelmetlen csapatni. A 82-esen ha 80-al tudsz "tépni", akkor az már igen fasza. A 90 meg szinte álom.

A klasszikus diszkóbaleset korszaka a kilencvenes évek közepétől kb. a kétezres évek közepéig lehetett. Akkor tényleg rengeteg volt.
De mostanra a motorosok is megtanultak ésszel közlekedni. Idén egyszer nem volt az, ami régen gyakran, hogy a semmiből elhúz melletted egy spídmotoros hatszázzal.
Persze, ez csak az én tapasztalatomból származik, ami azért elég korlátozott.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 386
24 723
113
Igen, meg kivilágítod a szembejövő autóvezető szemét is! Nem probléma az az ő baja ugye! Különösen ha nem volt jól beállítva a magasság!

Még véletlenül sem világítod ki a szembejövő szemét. Polt ez a az egyik lényege. A lámpatest előterében van a bizonyos számú parabolatükör, amely a jármű előterét világítja meg, nagyjából 5-12 méter távolságban. Ezekben is egy-egy led dolgozik. A lámpatestben van még általában két projektor melyek mögött 16-24 ledből álló fényforrás. A ledek be- és kikapcsolásával a kamera jelével összekötve a látótérben területeket tud a fényszóró megvilágítani, vagy sötétben!!! tartani. A sötét területeket folyamatosan mozgásban tartja, azaz ela szemből érkező járművet folyamatosan sötét foltban tudja tartani. Ergo mindent látni körülötte, de a vezetőjét nem vakítja el. Pontosan így működik:

A magasságát meg te nem is tudod állítani. Már az ezeréves xenon is minden indításnál bepozícionálta magát és folyamatosan állította a magasságot. Akkor világította ki a szemed, ha már egy összekúrt fényszóró volt és a motorok nem működtek vagy össze volt mókolva.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 250
33 548
113
Még véletlenül sem világítod ki a szembejövő szemét. Polt ez a az egyik lényege. A lámpatest előterében van a bizonyos számú parabolatükör, amely a jármű előterét világítja meg, nagyjából 5-12 méter távolságban. Ezekben is egy-egy led dolgozik. A lámpatestben van még általában két projektor melyek mögött 16-24 ledből álló fényforrás. A ledek be- és kikapcsolásával a kamera jelével összekötve a látótérben területeket tud a fényszóró megvilágítani, vagy sötétben!!! tartani. A sötét területeket folyamatosan mozgásban tartja, azaz ela szemből érkező járművet folyamatosan sötét foltban tudja tartani. Ergo mindent látni körülötte, de a vezetőjét nem vakítja el. Pontosan így működik:

A magasságát meg te nem is tudod állítani. Már az ezeréves xenon is minden indításnál bepozícionálta magát és folyamatosan állította a magasságot. Akkor világította ki a szemed, ha már egy összekúrt fényszóró volt és a motorok nem működtek vagy össze volt mókolva.
Nagy büdös lófaxt!Úgy vakitanak ezek a rohadt Audik,mint a fene.Ráadásul a led fénye sokkal zavaróbb,kápráztatóbb,mint a hagyományos izzóé.
Tiltanám be a francba.
Már a G Astrában is nőgyógyász kezekre volt szükség az izzócseréhez.
A jó öreg w124-es mercimben meg tényleg pár másodperc.
Dewoohoz is nőgyógyász kezek kellenek.
Kamionokon ugyan az van.15 éve egy TGA izzócsere 3 perc,meg egy hosszúszárú csavarhúzó.Ma a TGX,kétféle speciális csavarhúzó,plusz hagyományosbol kétféle,és lebontani a fél elejét-fél óra alsóhangon.Ha nincs meg a spéci csavarhúzószet,akkor lehet menni a MAN szervizbe,mert máshol nincs olyan.....És az összes tipus ilyen.
Erős meggyőződésem,hogy a mai mérnököket kifejezetten oltják praktikum ellen.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
A ledek be- és kikapcsolásával a kamera jelével összekötve a látótérben területeket tud a fényszóró megvilágítani, vagy sötétben!!! tartani. A sötét területeket folyamatosan mozgásban tartja, azaz ela szemből érkező járművet folyamatosan sötét foltban tudja tartani. Ergo mindent látni körülötte, de a vezetőjét nem vakítja el.
És a sötét folt akkora, hogy egy teherautó sofőrt sem vakít?
(Gondolom igen.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 1711

Guest
Amikor a hülyeség találkozik a jogász társadalom hasznossagaval.

Ha jól értem a szembe szomszédnak elege lett belőle, hogy a tahó paraszt lusta beállni a telkére és ezért neki kell kerülgetnie a szutykát, valami csoda folytán a hatóság is az oldalára állt, sőt cselekedett is és most a tahó paraszt ezen fel van háborodva...