Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

az 51 - 53 közötti szakasznak nekiállnak. 2019 be már voltak ismétlő talajmunkák a területen a nyomvonalat tisztántartották (ami ezt illeti) ahol kelet a talaj rokkanása miatt ott töltöttek.ez egy jelentős lépés lessz a külső kőrgyűrű megvalósításához. ha minden igaz más szakaszok építését is tervezik a közeljövőben (bár azok ennél rövidebbek lessznek) ez 60-70 km es szakasz lesz pontos számra már nem emlékszem) mindemelett az 51 es nagyfelújítást kap az 52 es és 53 as is felújításban fog részesülni ennek mértékét nem tudom.
Azt tudom hogy vannak tervek, szinte folyamatosan. Ehhez képest a korábban, az 51-es és az 54-es út között kisajátított, kitisztított területet ismét benőtték a bokrok, fák és a gaz. A munkagödrök is már nagyjából eltűntek.
1-2 hónapja ismét felreppent a hír, hogy tervezik ezt a szakaszt is építeni, új tervekkel. Miért újakkal? A régiek nem voltak jók? Vagy csak módosítani kellett a közben megváltozott terepviszonyok miatt? Remélem nem a tűzhöz közel állóknak sikerült már előre megtudni egy esetleges új nyomvonalat, felvásárolni az érintett földeket!
Emlékszel még, hogy a Hajós pincék - Hajós közti szűk 1km-es, förtelmes állapotú szakasz felújítását hányszor dobták fel, mire elkészült?
Na mindegy, hátha megérem még, hogy valamelyik választás előtt már nem csak tervek lesznek, hanem megvalósítás is!
 
Passz.
misinator olvtárs kommentjére reagáltam.
Mondjuk, ha a biztosító fizeti, ha nem, akkor is indokolatlanul drága egy lámpatest.
Opel K-Astra led mátrixos lámpájának is 550.000 ft körül van darabja. Remélem nem kell cserélni a közeljövőben! Egy vadbaleset miatt 1 kis darab lepattogzott a sarkából, úgy fél éve, de szerencsére nincs hibajel.
 
Azt tudom hogy vannak tervek, szinte folyamatosan. Ehhez képest a korábban, az 51-es és az 54-es út között kisajátított, kitisztított területet ismét benőtték a bokrok, fák és a gaz. A munkagödrök is már nagyjából eltűntek.
1-2 hónapja ismét felreppent a hír, hogy tervezik ezt a szakaszt is építeni, új tervekkel. Miért újakkal? A régiek nem voltak jók? Vagy csak módosítani kellett a közben megváltozott terepviszonyok miatt? Remélem nem a tűzhöz közel állóknak sikerült már előre megtudni egy esetleges új nyomvonalat, felvásárolni az érintett földeket!
Emlékszel még, hogy a Hajós pincék - Hajós közti szűk 1km-es, förtelmes állapotú szakasz felújítását hányszor dobták fel, mire elkészült?
Na mindegy, hátha megérem még, hogy valamelyik választás előtt már nem csak tervek lesznek, hanem megvalósítás is!
ezt most befogják fejezni és elvileg nem lesz lopás. erre a szakaszra elvileg pont azért jut pénz mert az előzetes munkálatok/kisajátítások révén viszonylag olcsón kivitelezhetővé válik a projekt (a tervek újradolgozása elvileg költségcsökkentést jelent ) ez a szakasz megépülte után viszont más helyeken egy ideig csak rövidebb szakaszok fognak létesülni nagyjából ugyanazon éves keretösszegből de drágább km árba (az előkészítés hiánya miatt) bár máshol is történtek rövidebb szakaszok előkészítései azok ennél jóval rövidebbek és több helyszínen létesültek ezért a több helyszín miatt azok km re valamivel drágábbra fognak kijönni (sok duplikáció miatt) elvileg unios forrás lesz az m9 befejezésére de több kisebb szakasz építésével. Autópálya viszont az elkövetkező 20-25 évben egész biztos hogy nem lessz belőle.
 
Opel K-Astra led mátrixos lámpájának is 550.000 ft körül van darabja. Remélem nem kell cserélni a közeljövőben! Egy vadbaleset miatt 1 kis darab lepattogzott a sarkából, úgy fél éve, de szerencsére nincs hibajel.

Azért ez kemény. Nekem anno 180-at mondtak egy lámpára, LED-es de nem mátrixos ha jól tudom. Az is elég (le)húzós de a 550 egy kk. autóra már tényleg nevetséges.
 
ezt most befogják fejezni és elvileg nem lesz lopás. erre a szakaszra elvileg pont azért jut pénz mert az előzetes munkálatok/kisajátítások révén viszonylag olcsón kivitelezhetővé válik a projekt (a tervek újradolgozása elvileg költségcsökkentést jelent ) ez a szakasz megépülte után viszont más helyeken egy ideig csak rövidebb szakaszok fognak létesülni nagyjából ugyanazon éves keretösszegből de drágább km árba (az előkészítés hiánya miatt) bár máshol is történtek rövidebb szakaszok előkészítései azok ennél jóval rövidebbek és több helyszínen létesültek ezért a több helyszín miatt azok km re valamivel drágábbra fognak kijönni (sok duplikáció miatt) elvileg unios forrás lesz az m9 befejezésére de több kisebb szakasz építésével. Autópálya viszont az elkövetkező 20-25 évben egész biztos hogy nem lessz belőle.
Azért jut rá pénz mert 2x1 sáv lesz ha jól emlékszem. És ezért kell a terveket is módosítani. A műtárgyak úgy épülnek hogy később át lehessen építeni 2x2 sávra.

Volt már ilyen itthon, szar is volt, sok pénzért. most megint lesz ilyen.
 
Azért jut rá pénz mert 2x1 sáv lesz ha jól emlékszem. És ezért kell a terveket is módosítani. A műtárgyak úgy épülnek hogy később át lehessen építeni 2x2 sávra.

Volt már ilyen itthon, szar is volt, sok pénzért. most megint lesz ilyen.
eddig is 2x1 sáv (majd minden nap használom az m9 est diákkoromba dolgoztam is az épitkezésen nyárimunkán) igen az eredeti tervek szerint úgy tervezték hogy autópályává lehessen alakítani.

de sosem volt tervben hogy a kezdetektől fogva autópálya legyen.
 
Azért ez kemény. Nekem anno 180-at mondtak egy lámpára, LED-es de nem mátrixos ha jól tudom. Az is elég (le)húzós de a 550 egy kk. autóra már tényleg nevetséges.
- Ez nem kemény, hanem undorító lehúzása az autós társadalomnak! Mennyi bőrt akarnak lehúzni az autós társadalomról? Azért cserélték ledekre a világítást mivel kevesebbet fogyasztanak, s a ledeket könnyen állítják elő s olyan olcsó hogy a gyerekek játszanak vele! Lásd karácsonyfa izzók!
Nem problémaaaaaa, - vissza tesszük a 200ft-os ócska izzókat s dugja fel magának a ledes világítását 550000 x a gyártó! Sokkal olcsóbnak kellene lenni a ledes világításnak! A gépek nyomják ki a ledeket mint télen a hóesés!
 
- Ez nem kemény, hanem undorító lehúzása az autós társadalomnak! Mennyi bőrt akarnak lehúzni az autós társadalomról? Azért cserélték ledekre a világítást mivel kevesebbet fogyasztanak, s a ledeket könnyen állítják elő s olyan olcsó hogy a gyerekek játszanak vele! Lásd karácsonyfa izzók!
Nem problémaaaaaa, - vissza tesszük a 200ft-os ócska izzókat s dugja fel magának a ledes világítását 550000 x a gyártó! Sokkal olcsóbnak kellene lenni a ledes világításnak! A gépek nyomják ki a ledeket mint télen a hóesés!

Volt annak egy varázsa hogy bármikor be tudtad rakni a legrosszabb esetben is pár ezer forintos H7-es izzót, ugyanakkor én nem sírom vissza. A LED-es lámpa - ha lehet így mondani - fényévekkel jobb. Visszaülve a hagyományos halogénos kocsiba olyan, mintha egy gyertás pilács világítana. Nem is értem hogy nem mentünk fának azzal a cuccal a sötétben (márpedig nem mentünk).

Ha valamit visszasírok az az üveg lámpabúra, ami nem mattult, nem eszi meg az UV, nem karcolta az országúti por. Persze kellemetlen, ha a gyalogosba beleáll balesetkor, gondolom ezért is cserélték le.

Az más tészta, hogy mindezért mennyit is kérnek el...
 
A LED-es lámpa - ha lehet így mondani - fényévekkel jobb.
Igen, meg kivilágítod a szembejövő autóvezető szemét is! Nem probléma az az ő baja ugye! Különösen ha nem volt jól beállítva a magasság!

Visszaülve a hagyományos halogénos kocsiba olyan, mintha egy gyertás pilács világítana. Nem is értem hogy nem mentünk fának azzal a cuccal a sötétben (márpedig nem mentünk).

- Ezt nem gondolod ugye komolyan?
- Nem hajtottál olyan gyorsan mint a ledessel! Jobb volt a közutakon a biztonság! Most ugye beszállsz a nagy teljesítményű verdádba s késve vagy, hát nyomod a pedált! A mai gépek meg ugye mennek is! Nem csak 4 sebesség van benne hanem 5-6 száguldunk, látunk! Amikor azután a meggondolatlan gyerek kilép az úttestre s elütöd, akkor mondhatod hogy nem láttam!
- Mennyi balesetet lehet olvasni s net is tele van hogy fiatalok buliba menve-jövet feltekeredtek a fára!
- Tudom hogy te meggondolt vagy, nem is neked írtam.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
  • Ezt nem gondolod ugye komolyan?
  • Nem hajtottál olyan gyorsan mint a ledessel! Jobb volt a közutakon a biztonság! Most ugye beszállsz a nagy teljesítményű verdádba s késve vagy, hát nyomod a pedált! A mai gépek meg ugye mennek is! Nem csak 4 sebesség van benne hanem 5-6 száguldunk, látunk! Amikor azután a meggondolatlan gyerek kilép az úttestre s elütöd, akkor mondhatod hogy nem láttam!
  • Mennyi balesetet lehet olvasni s net is tele van hogy fiatalok buliba menve-jövet feltekeredtek a fára!
  • Tudom hogy te meggondolt vagy, nem is neked írtam.
Én azt vettem észre a lassan 20 év alatt, amióta vezetek, hogy lassabb lett a tempó a sok jármű miatt, pedig az autók teljesítménye is nőtt (meg a tömegük is jócskán.).
Nyilván van egy-két arc, aki tolja neki, de napközben annyi teher van az utakon, hogy egyszerűen értelmetlen csapatni. A 82-esen ha 80-al tudsz "tépni", akkor az már igen fasza. A 90 meg szinte álom.

A klasszikus diszkóbaleset korszaka a kilencvenes évek közepétől kb. a kétezres évek közepéig lehetett. Akkor tényleg rengeteg volt.
De mostanra a motorosok is megtanultak ésszel közlekedni. Idén egyszer nem volt az, ami régen gyakran, hogy a semmiből elhúz melletted egy spídmotoros hatszázzal.
Persze, ez csak az én tapasztalatomból származik, ami azért elég korlátozott.
 
Igen, meg kivilágítod a szembejövő autóvezető szemét is! Nem probléma az az ő baja ugye! Különösen ha nem volt jól beállítva a magasság!

Még véletlenül sem világítod ki a szembejövő szemét. Polt ez a az egyik lényege. A lámpatest előterében van a bizonyos számú parabolatükör, amely a jármű előterét világítja meg, nagyjából 5-12 méter távolságban. Ezekben is egy-egy led dolgozik. A lámpatestben van még általában két projektor melyek mögött 16-24 ledből álló fényforrás. A ledek be- és kikapcsolásával a kamera jelével összekötve a látótérben területeket tud a fényszóró megvilágítani, vagy sötétben!!! tartani. A sötét területeket folyamatosan mozgásban tartja, azaz ela szemből érkező járművet folyamatosan sötét foltban tudja tartani. Ergo mindent látni körülötte, de a vezetőjét nem vakítja el. Pontosan így működik:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A magasságát meg te nem is tudod állítani. Már az ezeréves xenon is minden indításnál bepozícionálta magát és folyamatosan állította a magasságot. Akkor világította ki a szemed, ha már egy összekúrt fényszóró volt és a motorok nem működtek vagy össze volt mókolva.
 
Még véletlenül sem világítod ki a szembejövő szemét. Polt ez a az egyik lényege. A lámpatest előterében van a bizonyos számú parabolatükör, amely a jármű előterét világítja meg, nagyjából 5-12 méter távolságban. Ezekben is egy-egy led dolgozik. A lámpatestben van még általában két projektor melyek mögött 16-24 ledből álló fényforrás. A ledek be- és kikapcsolásával a kamera jelével összekötve a látótérben területeket tud a fényszóró megvilágítani, vagy sötétben!!! tartani. A sötét területeket folyamatosan mozgásban tartja, azaz ela szemből érkező járművet folyamatosan sötét foltban tudja tartani. Ergo mindent látni körülötte, de a vezetőjét nem vakítja el. Pontosan így működik:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A magasságát meg te nem is tudod állítani. Már az ezeréves xenon is minden indításnál bepozícionálta magát és folyamatosan állította a magasságot. Akkor világította ki a szemed, ha már egy összekúrt fényszóró volt és a motorok nem működtek vagy össze volt mókolva.
Nagy büdös lófaxt!Úgy vakitanak ezek a rohadt Audik,mint a fene.Ráadásul a led fénye sokkal zavaróbb,kápráztatóbb,mint a hagyományos izzóé.
Tiltanám be a francba.
Már a G Astrában is nőgyógyász kezekre volt szükség az izzócseréhez.
A jó öreg w124-es mercimben meg tényleg pár másodperc.
Dewoohoz is nőgyógyász kezek kellenek.
Kamionokon ugyan az van.15 éve egy TGA izzócsere 3 perc,meg egy hosszúszárú csavarhúzó.Ma a TGX,kétféle speciális csavarhúzó,plusz hagyományosbol kétféle,és lebontani a fél elejét-fél óra alsóhangon.Ha nincs meg a spéci csavarhúzószet,akkor lehet menni a MAN szervizbe,mert máshol nincs olyan.....És az összes tipus ilyen.
Erős meggyőződésem,hogy a mai mérnököket kifejezetten oltják praktikum ellen.
 
A ledek be- és kikapcsolásával a kamera jelével összekötve a látótérben területeket tud a fényszóró megvilágítani, vagy sötétben!!! tartani. A sötét területeket folyamatosan mozgásban tartja, azaz ela szemből érkező járművet folyamatosan sötét foltban tudja tartani. Ergo mindent látni körülötte, de a vezetőjét nem vakítja el.
És a sötét folt akkora, hogy egy teherautó sofőrt sem vakít?
(Gondolom igen.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
És a sötét folt akkora, hogy egy teherautó sofőrt sem vakít?
(Gondolom igen.)
Nézd meg ezt a Short-ot. Láthatod miként hagyja sötét foltban a parkoló autót és közben veszi lefelé a magasságot egészen a parkoló autó ajtajának a kilincs magasságáig. Akkor szerinted?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Amikor a hülyeség találkozik a jogász társadalom hasznossagaval.

Ha jól értem a szembe szomszédnak elege lett belőle, hogy a tahó paraszt lusta beállni a telkére és ezért neki kell kerülgetnie a szutykát, valami csoda folytán a hatóság is az oldalára állt, sőt cselekedett is és most a tahó paraszt ezen fel van háborodva...