Ismerősnek a Hunyadi I tronicban a fűtő panelra a szervíz 1,8 milliót kért volna el. Szakszervíz húzza bele alapon.....netről rendelve bontott munkadíj.... 300 ezerből meglett. Ja a bontotat is újból fel kellett újítani gagyi forrasztások,csatlakozások miatt. Megjegyzem a gyári fűtőpanel ilyen gagyi forrasztásokat.... Ellenállásokat még nem láttam.... Igazi gány munka.... 2017 es évjárat.
Elmondás, pontosabban típusfórum szerint az I30-as fapados kivitelének alapfelszereltségéhez szerelt fekete-fehér kijelzős, nem érintőképernyős fejegysége (persze lehetett rendelni érintőképernyőt is 8 és 10.25 colos érintőképernyővel is) elcseszerintett elektronikával készült, s már egyre több autónál (flottás üzemeltetés) nagyfrekis, változó, sípoló hangot tol a hangszórókba. Telefonos kihangosítás során, zene közben, némítva, sőt, kikapcsolt fejegység esetén is!
Gariban cserélik módosítottra.
Nekem még nem jelentkezett a hiba. Ha akar, még a gari lejárta előtt jöjjön ki, még van rá három éve...
Apropó gagyi:
...ma gyúlt fény a homályban (tehát a fejemben), hogy ugye (nem pontos számok) Magyarországon az új autók alig 10-20(?) százalékát veszik magánvásárlók.
De úgy rémlik, hogy Európa más országaiban sem feltétlenül több 30-40 százaléknál.
Korrigálást, pontosítást megköszönök.
Általános a dohogás, hogy az autók javítása úgy 10 év után rendre horror: Elfogynak a gyári minőségű alkatrészek, hiszen nincs is rá kötelezve a gyártó, hogy tovább gyártson, készletezzen, a szerelések is egyre drágábbak a sokszor javíthatatlan, csak kompletten cserélhető részegységek miatt, bajosabbak a javítások a törő, beleszakadó alkatrészek miatt, stb. (pl. csak egy egyszerűnek induló injektorcsere).
Nézzük a gyártók oldaláról:
Tehát az új autók nagy részét cégek, vállalkozások veszik.
Ők elég sokat mennek velük, amikor még fiatalok az autók - nem is igen romlanak el még így sem.
Ráadásul pár év után túladnak az autókon, mielőtt még költséges szerelésekbe kéne borítaniuk a pénzt már a garin túl.
Tehát ők, mint a legfontosabb vásárlók elégedettek; pipa.
A magánvásárlókkal picit több a baj van; kevesebben is vannak, ráadásul válogatósak, miattuk kell mindenféle karosszériaverzióval motorral, hajtáslánccal, no meg felszereltséggel tervezni, fejleszteni, tesztelni és kínálni az autókat.
Ráadásul rétegmodelleket is forgalmazni kell miattuk, amiken alig van haszon, de kell a márkaarculathoz.
Viszont a magánvásárlók rendre sokkal kevesebbet használják, pláne gyilkolják a szívük csücske újonnan vett autójukat, úgyhogy az ő esetükben még 10 év után sem várható, hogy baj lesz a kocsival. (Nekem sem volt gyakorlatilag semmi a "szarolasz", akarom mondani brazil eredetű török Albeával 17 év alatt.)
Aki viszont magánvásárló létére sokat megy, az - a cégesekhez hasonlóan - még rendre a bajok előtt túlad a jószágán, s vesz ideális esetben megint egy újat - mindenki legnagyobb elégedettségére.
Tehát amikor statisztikailag problémásak kezdenek lenni az autók, azok már a második, sokadik tulajoknál szoktak kijönni 5 (garin túl), 10, 10+ év után.
S ők - a pórul jártak, a végeláthatatlan költségekbe fulladók, a márkákat, a gyártó anyaországokat, netán kontinenseket gyalázók, megutálók (sajnos) ritkán vesznek új autót.
Ennek a halmaznak a véleménye a gyárak számára gyakorlatilag nem számít.
Valamennyire persze nyilván tényező, mert vannak ismerősök, rokonok, akik befolyásolják az autószalonba betérőket.
Esetlegesen.
Pedig tán nincs olyan autógyár, amelyiknek ne lett volna botrányos konstrukciója, korszaka, mi több botránya - ha más nem, pl. az autósportban.
A Toyotának volt ugye kiderült csalása a rally VB-n 1995-ben, ki is zárták őket a a következő versenyidényből:
S ez mennyire látszott meg az értékesítésben?
Hááát...
Various materials concerning Toyota Motor Corporations' automotive business
www.toyota-global.com
Tehát nem ez számít.
Ez sem számít.
Amik számítanak esetleg, azok az új autókat érintő balhék, átmenetileg:
Images tagged "volkswagen diesel". Make your own images with our Meme Generator or Animated GIF Maker.
imgflip.com
Szóval az autókonszerneket kizárólag az új autókat vásárlók érdeklik, s magasról tesznek a használt autókat vásárlókra, a megkotlott járgányokat az olajsaras műhelyekben dolgozó, vérző ujjú, káromkodó szerelőkre.
...ja, s lehetőleg senki ne emlékeztesse őket arra a - valami hülye kommersz típus - nosztalgiamániájával , hogy évekkel, évtizedekkel korábban milyen gatyikat sóztak a népekre azokhoz képest, akik
akkoriban voltak igényesek jót gyártani...