[HUN] BMP-1

A háttérben ott a Türr István híd...
Csepel lesz az, igaza van.

Minden rajt van ami a képeken. A sárga épület, a Ferroportos épület, a kék daru, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Keleti féle korszerűsitési programban szerepelt a BMP korszerűsités is.Ugyan azt a Rafael tornyot vállasztottuk ki hozzá,mint az oláhok.Ugyanúgy megvettük volna hozzá a Spike rakétákat is.Protója kint volt a 98as C+D kiállitáson,Currus csinálta Rafael kittből.Érdekessége volt,hogy a tornyon iker Stinger inditó volt (mert az is tervbe volt véve),és mellé voltak téve a Spike és a Maljutka-de az utóbbi is már félautómata vezérléssel ment volna.Orbán mobdta le a korszerűsitési programot.

Megjelenésekor különben a BMP-1 baromi korszerű volt.A Maljutka sem volt elavult.Az első félautomata vezérlésű IPTR az SS11B1 is abban az évben jelent meg.És később a Maljutka is megkapta.Továbbfejlesztett,már duálfejes változatai még ma is hatásossak.

Találtam egy ilyet is:
"1997 : A BMP-1 magyar-izraeli modernizálása, bemutatva a C+D kiállításon 1997-ben. A Currus Zrt., a gödöllői mérnöki üzem (Gödöllői Gépgyár) utódja fejlesztette ki. Egy izraeli OWS-25 harci modul 25 mm-es automata gépágyúval van felszerelve. Egy prototípus készült."
Kép1 , Kép2
 
Találtam egy ilyet is:
"1997 : A BMP-1 magyar-izraeli modernizálása, bemutatva a C+D kiállításon 1997-ben. A Currus Zrt., a gödöllői mérnöki üzem (Gödöllői Gépgyár) utódja fejlesztette ki. Egy izraeli OWS-25 harci modul 25 mm-es automata gépágyúval van felszerelve. Egy prototípus készült."
Kép1 , Kép2
Hihetetlen csúf, akàrhànyadszorra látom.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Volt egy tucat BMP - 2 a 90-es évek elején. Azok hova tűntek?
A fegyverexport jelentések szerint 1993-ban a csehekhez kerültek.

Pár éve olvastam róla itt valahol hogy volt 90 korul kis mennyiség belőle, talán a csehektol.
Nagyon a Bmp-2-re emlékszem.

Itt van egy táblázat, 11 Bmp - 1k-t ír.
BMP-1K pedig Ukrajnába 2008-ban.
BRMK-1K a csehekhez 2010-ben.
 
Nem a brm-1-ekre gondolsz?
Felderítő verzió bmp-2 toronnyal de grom löveggel nem gépàgyúval.
Pár éve olvastam róla itt valahol hogy kis mennyiség belőle, talán a csehektol.
Bmp-2-re emlékszem.

Itt meg egy Savarias Bmp utolsó útja.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Magyar Néphadsereg / Magyar Honvédség BMP-1 gyalogsági harcjárművei

Ez egy elég jó összefoglaló, nagyon sok képpel... a vége felé 2004-2008 közötti kalocsai képekkel.

BIG_0002640578.jpg
tn_800x600_1518599_67880_2004_0820Image0043.jpg

tn_800x600_1518599_67847_2004_0820Image0041.jpg
tn_800x600_1518599_67865_2004_0820Image0042.jpg

Megszakad a szívem.
 
A Magyar Néphadsereg / Magyar Honvédség BMP-1 gyalogsági harcjárművei

Ez egy elég jó összefoglaló, nagyon sok képpel... a vége felé 2004-2008 közötti kalocsai képekkel.
Ezek szerint a csehekhez és az ukránokhoz szállított mennyiségből 50 db végül Csádba került.

1997. november - Várpalotai gyakorlótér
ddd27c16-9170-bbc6-afa5-95eed577c8c5.jpg
a5a81e00-a4c4-6f65-b618-c8119912bd1b.jpg

Hungarian infantrymen are lined up in front of their BMP-1F vehicles while a Dutch YPR 765 stands in the background and two Leopard 2A5 drive by.
 
Csepel lesz az, igaza van.

Minden rajt van ami a képeken. A sárga épület, a Ferroportos épület, a kék daru, stb.

Igen, csak Alali77 megkavarta a dolgot egy bajai képpel.
Ahogy írtam, a vashulladékos cég 2016-ban már biztosan ott volt (Google maps műholdképek). De szerintem még hamarabb. A képeken meg egyértelműen nincs vashulladékre utaló jel.

2014-ben kapott környezetvédelmi engedélyt oda az előző hulladékos cég.
Aztán, hogy egyből el is kezdtek e "szemetelni" és akkor 2014 előtti a Bmp szállítás vagy rendberakták a helyet a Bmp-k miatt, az kideríthetetlen kb.

Amúgy aki ért a szállítmányozáshoz: mire volt jó Cseh-ből elvonatoztatni Pestre, itt felrakni hajóra, több körben levinni egy tengeri kikötőbe, ott megint átrakni? Vonattal levihették volna egyben az egészet a tengeri kikötőig (?)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Igen, csak Alali77 megkavarta a dolgot egy bajai képpel.


2014-ben kapott környezetvédelmi engedélyt oda az előző hulladékos cég.
Aztán, hogy egyből el is kezdtek e "szemetelni" és akkor 2014 előtti a Bmp szállítás vagy rendberakták a helyet a Bmp-k miatt, az kideríthetetlen kb.

Amúgy aki ért a szállítmányozáshoz: mire volt jó Cseh-ből elvonatoztatni Pestre, itt felrakni hajóra, több körben levinni egy tengeri kikötőbe, ott megint átrakni? Vonattal levihették volna egyben az egészet a tengeri kikötőig (?)
A hajó a legolcsóbb
 
A kérdés inkább az, hogy miért itt történt volna az átrakás, amikor már Pozsonyban is megtörténhetett volna.
Szerintem erre csak az tudna válaszolni, aki szervezte a fuvart. Lehet hogy itt volt olcsóbb a rakodás, alacsony volt a Duna vízállása Budapest felett, esetleg így érte el biztonságosan a rakomány a tengeri hajót, stb. :)
 
Találtam egy ilyet is:
"1997 : A BMP-1 magyar-izraeli modernizálása, bemutatva a C+D kiállításon 1997-ben. A Currus Zrt., a gödöllői mérnöki üzem (Gödöllői Gépgyár) utódja fejlesztette ki. Egy izraeli OWS-25 harci modul 25 mm-es automata gépágyúval van felszerelve. Egy prototípus készült."
Kép1 , Kép2
Kepeket nem latom,de ugyan az a Rafael modul volt,mint amit az plahok is megvettek.
Hihetetlen csúf, akàrhànyadszorra látom.
Randa,de hatasos.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány