[HUN] BMP-1

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 829
113
Miért innánk? Nincs háború.

Nincs. Éppen csak nehézfegyverzet és megfelelő létszám nélkül, védtelen katonailag az ország. Mindent újjá kell építeni. Sok pénz és sok idő lesz. Pénz lesz, ez rendben, a politikai szándék is ok. Idő mennyi van, na azt nem tudnám megmondani.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 829
113
  • Tetszik
Reactions: szpg9 and tonyo

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 829
113
Irányzó pozíció.

41280708_1991963510867175_1191095212588400640_n.jpg
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Hát a currus rt sem jár sokkal előrébb fejlesztésekben.:):(o_O
Most már.Belinkeltem a 98as Haditechnika évfolyamot,azzal a megjegyzéssel,hogy hol van a magyar BMP modernizáció protja.Kiváncsi lennék hányan nézzték meg.......Aról már nem is beszélek,hogy átnézzék a cikkeket.....Pl a multkor bemásolt lufiradaros tanulmány is ott van.....stb
 
  • Tetszik
Reactions: Crusader

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Most már.Belinkeltem a 98as Haditechnika évfolyamot,azzal a megjegyzéssel,hogy hol van a magyar BMP modernizáció protja.Kiváncsi lennék hányan nézzték meg.......Aról már nem is beszélek,hogy átnézzék a cikkeket.....Pl a multkor bemásolt lufiradaros tanulmány is ott van.....stb

Nem akarok gonosz lenni, de ott is valószínűleg a Rafael mérnőkei végezték a munka oroszlánrészét az integráció során, elvégre övék volt a torony. azon kívül más érdemi változtatás történt a járművön? Egyébként románok MLI-84-n is ugyanez a OWS-25 torony van.

Összességében jó kis cucc volt akkoriban, stabilizált, maljutkával, spikeal integrálva. Nálunk is jelentősen növelhette volna a BMP-k harcértékét, meg talán a kivonásukat is elodázhatta volna, bár magyarisztánban semmi se lehetetlen...
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nem akarok gonosz lenni, de ott is valószínűleg a Rafael mérnőkei végezték a munka oroszlánrészét az integráció során, elvégre övék volt a torony. azon kívül más érdemi változtatás történt a járművön? Egyébként románok MLI-84-n is ugyanez a OWS-25 torony van.

Összességében jó kis cucc volt akkoriban, stabilizált, maljutkával, spikeal integrálva. Nálunk is jelentősen növelhette volna a BMP-k harcértékét, meg talán a kivonásukat is elodázhatta volna, bár magyarisztánban semmi se lehetetlen...
Majdnem.Oerlikon-Rafael-Currus kombó.Elvileg használhatta volna a Sike,TOW és MAPATS rakétákat.(utobbi felveti az orosz Kornet használhatóságát is,az is lézer vezetősugaras),Plusz légvédelmi képességel is rendelkezett.A kiállitáson is iker Stinger inditóval volt.Távletilag tervezték ERAval is ellátni.Akkoriban a T72hez már ki volt fejlesztve a magyar ERA.Következő hullámba a BTR80okra is tervezték felrakni a tornyot,egy könnyitett változatban.
És igen,a románok ugyanezen modernizációk olcsósitott verzióit csinálták meg.A röhej az,hogy eredetileg a harmadik országnak való korszersitést is nállunk csináltatta volna a Rafael,a szerződés szerint.A románt is
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Akkoriban a T72hez már ki volt fejlesztve a magyar ERA.

Van valami erről a magyar fejlesztésű ERA-ról? Érdekesen hangzik... remélem ez nem megint az a történet, hogy külföldről megvettük a tölteteket és a dobozokat, majd itthon felraktuk és bumm, kész a "magyar fejlesztésű" ERA. :)
 
W

Wilson

Guest
Nem tudom miért de nekem valamiért tetszik a BMP 1 illetve a BMP 2-s ,bár tény,(a szombathelyi sorkatonai időm alatt amennyire megtapasztaltam)hogy hátul a bokorugróknak nem egy kéjutazás benne utazni,de a formája nekem bejön,van még egyáltalán BMP-k vagy ezeket is eladtuk?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 160
130 453
113
Nem tudom miért de nekem valamiért tetszik a BMP 1 illetve a BMP 2-s ,bár tény,(a szombathelyi sorkatonai időm alatt amennyire megtapasztaltam)hogy hátul a bokorugróknak nem egy kéjutazás benne utazni,de a formája nekem bejön,van még egyáltalán BMP-k vagy ezeket is eladtuk?
ezeket adtuk el először.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 061
14 104
113
Mi is oda pakoltunk.
Nekem is a maljutka rémlik, de nagyesküt nem mernék le rakni rá.
Nekünk álltalában volt irányzónk.

Nekem főleg a lábtér volt problémás. Az kicsi volt így elgémberedtem, főleg ha órák hosszát ültünk benne.
Meg lábbal nyitottam az ajtót. Dögnehéz volt.
Főleg ha lejtőn orral lefelé állt meg.


A maga idejében jó gép volt, mégha nem is túl ergonómikus.
Jobban szerettem mint a btr-t.


Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!

A lánc tényleg furcsán vékony.
De velünk átment árkon bokron.
Néha ledobta a láncot, de elég gyorsan vissza lehetett rá pajszerolni.

Akkortájt nagy probléma nem volt ezzel a páncélvastagsággal.

Műszaki szempontból nemtudom milyen volt a motor.
Alattunk nem nagyon robbantak le. (btr igen, bár azzal számottevően többet mentem)
Lehet ha megpöckölgetik nem ilyen megbízható,lehet többet fogyaszt, lehet akkor nagyobb tank kell, lehet volt egy max méret amibe bele kellett férni(súly/magasság/szélesség/hossz) /lehet az úgy nem ment volna.
Ki tudja.


A hozzászólásod többi részét szégyen-nemszégyen pusztuljak el ha értem.
 
  • Vicces
Reactions: Pogány

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 061
14 104
113
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!

A lánc tényleg furcsán vékony.
De velünk átment árkon bokron.
Néha ledobta a láncot, de elég gyorsan vissza lehetett rá pajszerolni.

Akkortájt nagy probléma nem volt ezzel a páncélvastagsággal.

Műszaki szempontból nemtudom milyen volt a motor.
Alattunk nem nagyon robbantak le. (btr igen, bár azzal számottevően többet mentem)
Lehet ha megpöckölgetik nem ilyen megbízható,lehet többet fogyaszt, lehet akkor nagyobb tank kell, lehet volt egy max méret amibe bele kellett férni(súly/magasság/szélesség/hossz) /lehet az úgy nem ment volna.
Ki tudja.


A hozzászólásod többi részét szégyen-nemszégyen pusztuljak el ha értem.


Hát, hmmm, khmmm, ...
Lehet, hogy néhány "segítő" mondat kimaradt, te pedig "lebuktál": Nem vagy gondolatolvasó! ( :) )

Kicsit kiegészítve: Ha a már nem létező 76-os oktánszámú benzinhez illeszkedő motor-üzemmód helyett a 86-osnak megfelelő sűrítési viszonyra lesz módosítva a hengerfej (pl: sík-köszörüléssel), akkor a megnövekedett sűrítési viszony miatt jobb lesz a motor (termikus)hatásfoka, kb. 10 százalékkal erősebb lesz, amit ha egy egyszerű polasztó-torokba helyezett szűkítő lemezzel("fojtással") "visszakérünk" a motortól/porlasztótól, akkor 15% körüli fogyasztás-csökkenésünk van!
Ehhez az átalakított autók fogyasztási normáját újra meghatározzák, 15%-kal kevesebbre. Ha az akkoriban használt CPI-1250(ha jól emléxem, ???) magyar elektronikus gyújtást is beteszik, akkor még 4-8% csökkenés, és a kisebb megszakító-áram miatt jóval megbízhatóbb működés, kevesebb javítás, alkatrész kell!!!

DE: akkor a 15-20%-kal kevesebb benzinből laktanya-szinten sokkal kevesebbet lehet ellopni.
A 3-4 parancsnok/helyettesen kívül szinte mindenki benne volt valamilyen szinten. Ez forgott kockán a "túlbuzgó" kopasz (...igen, Én voltam az:
ye.gif
ul.gif
ye.gif
) miatt. Úgyhogy gyorsan jött a "Kuss, 30 nap, stb..." forgatókönyv.

Így már kicsit láthatóbb a "tét", és sz összefüggések.
MNH szinten meg ugyanez, pfffff... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Szerinted volt több ötletem?
 
  • Tetszik
Reactions: éber and krisss

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!
Szélesítették, erősítettek.
BMP-3.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Hát, hmmm, khmmm, ...
Lehet, hogy néhány "segítő" mondat kimaradt, te pedig "lebuktál": Nem vagy gondolatolvasó! ( :) )

Kicsit kiegészítve: Ha a már nem létező 76-os oktánszámú benzinhez illeszkedő motor-üzemmód helyett a 86-osnak megfelelő sűrítési viszonyra lesz módosítva a hengerfej (pl: sík-köszörüléssel), akkor a megnövekedett sűrítési viszony miatt jobb lesz a motor (termikus)hatásfoka, kb. 10 százalékkal erősebb lesz, amit ha egy egyszerű polasztó-torokba helyezett szűkítő lemezzel("fojtással") "visszakérünk" a motortól/porlasztótól, akkor 15% körüli fogyasztás-csökkenésünk van!
Ehhez az átalakított autók fogyasztási normáját újra meghatározzák, 15%-kal kevesebbre. Ha az akkoriban használt CPI-1250(ha jól emléxem, ???) magyar elektronikus gyújtást is beteszik, akkor még 4-8% csökkenés, és a kisebb megszakító-áram miatt jóval megbízhatóbb működés, kevesebb javítás, alkatrész kell!!!

DE: akkor a 15-20%-kal kevesebb benzinből laktanya-szinten sokkal kevesebbet lehet ellopni.
A 3-4 parancsnok/helyettesen kívül szinte mindenki benne volt valamilyen szinten. Ez forgott kockán a "túlbuzgó" kopasz (...igen, Én voltam az:
ye.gif
ul.gif
ye.gif
) miatt. Úgyhogy gyorsan jött a "Kuss, 30 nap, stb..." forgatókönyv.

Így már kicsit láthatóbb a "tét", és sz összefüggések.
MNH szinten meg ugyanez, pfffff... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Szerinted volt több ötletem?
Na ez elsőre nem jött át. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 507
113
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!
Mert a pancélt nem úgy csinalják,hogy annyi kell amennyi műszakilag rá fér...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 223
57 618
113
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!



Szélesebb láncot nem lehet "csak úgy" rápakolni....
A komplett futóművet kell cserélni a szélesebb lánchoz,a maghajtó lánckeréktől,a futógörgőkön át,az első vezetőkerig,a felső támasztó görgőkig mindent,ezekhez új götgő tartó lengőkarokat kell tervezni,mert elmegy a görgők távolsága a kasztnitól,ehhez sanszosan változtatni kell a lengőkarok kasztniba bekötési pontjainak a helyét,esetleg erősíteni kell őket,szintúgy elmegy a meghajtókerék távolsága is a kasztnitól,ott az egész véghajtást,csapágyházastól módosítani kell,lehet,hogy teknőben kialakított helyét is.
stb...
Hogy pár tonnát még rá tudj pakolni,ahhoz át kell nézni az egész teknő,meg a felépítmény statikai lehetőségeit,stb...

A magasabb oktánszámú benzinhez nem kell a sűrítést emelni,kicsit nagyobb előgyújtást lehet neki adni,azt csókolom,valamivel finomabban fog járni tőle,de nem kell a sűrítéshez nyúlni.
Manapság/az utóbbi 20 évben kb minden hétköznapi szgk benzin motorja 10:1 körüli sv-vel jön ki a gyárból,és nem kell szétszedni,és növelni a sűrítést,ha 95-ös helyett 98-as,vagy magasabb oktánszámú benzint tankolsz bele.