Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Miért innánk? Nincs háború.
Ide rakom, nem biztos hogy jó. .. Egykori gyakorlat a szombathelíi dandár részvételével. A felvétel nem minőségi, de elég sok minden látható. Lehet hasonlítgatni, a mai szíriai és kelet ukrajnai felvételekhez. Persze, ez csak egy gyakorlat...
https://www.youtube.com/results?search_query=33.+gépesített+lövész+ezred
Most már.Belinkeltem a 98as Haditechnika évfolyamot,azzal a megjegyzéssel,hogy hol van a magyar BMP modernizáció protja.Kiváncsi lennék hányan nézzték meg.......Aról már nem is beszélek,hogy átnézzék a cikkeket.....Pl a multkor bemásolt lufiradaros tanulmány is ott van.....stbHát a currus rt sem jár sokkal előrébb fejlesztésekben.
Most már.Belinkeltem a 98as Haditechnika évfolyamot,azzal a megjegyzéssel,hogy hol van a magyar BMP modernizáció protja.Kiváncsi lennék hányan nézzték meg.......Aról már nem is beszélek,hogy átnézzék a cikkeket.....Pl a multkor bemásolt lufiradaros tanulmány is ott van.....stb
Majdnem.Oerlikon-Rafael-Currus kombó.Elvileg használhatta volna a Sike,TOW és MAPATS rakétákat.(utobbi felveti az orosz Kornet használhatóságát is,az is lézer vezetősugaras),Plusz légvédelmi képességel is rendelkezett.A kiállitáson is iker Stinger inditóval volt.Távletilag tervezték ERAval is ellátni.Akkoriban a T72hez már ki volt fejlesztve a magyar ERA.Következő hullámba a BTR80okra is tervezték felrakni a tornyot,egy könnyitett változatban.Nem akarok gonosz lenni, de ott is valószínűleg a Rafael mérnőkei végezték a munka oroszlánrészét az integráció során, elvégre övék volt a torony. azon kívül más érdemi változtatás történt a járművön? Egyébként románok MLI-84-n is ugyanez a OWS-25 torony van.
Összességében jó kis cucc volt akkoriban, stabilizált, maljutkával, spikeal integrálva. Nálunk is jelentősen növelhette volna a BMP-k harcértékét, meg talán a kivonásukat is elodázhatta volna, bár magyarisztánban semmi se lehetetlen...
Akkoriban a T72hez már ki volt fejlesztve a magyar ERA.
ezeket adtuk el először.Nem tudom miért de nekem valamiért tetszik a BMP 1 illetve a BMP 2-s ,bár tény,(a szombathelyi sorkatonai időm alatt amennyire megtapasztaltam)hogy hátul a bokorugróknak nem egy kéjutazás benne utazni,de a formája nekem bejön,van még egyáltalán BMP-k vagy ezeket is eladtuk?
Mi is oda pakoltunk.
Nekem is a maljutka rémlik, de nagyesküt nem mernék le rakni rá.
Nekünk álltalában volt irányzónk.
Nekem főleg a lábtér volt problémás. Az kicsi volt így elgémberedtem, főleg ha órák hosszát ültünk benne.
Meg lábbal nyitottam az ajtót. Dögnehéz volt.
Főleg ha lejtőn orral lefelé állt meg.
A maga idejében jó gép volt, mégha nem is túl ergonómikus.
Jobban szerettem mint a btr-t.
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!
Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!
Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!
Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!
Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!
A lánc tényleg furcsán vékony.
De velünk átment árkon bokron.
Néha ledobta a láncot, de elég gyorsan vissza lehetett rá pajszerolni.
Akkortájt nagy probléma nem volt ezzel a páncélvastagsággal.
Műszaki szempontból nemtudom milyen volt a motor.
Alattunk nem nagyon robbantak le. (btr igen, bár azzal számottevően többet mentem)
Lehet ha megpöckölgetik nem ilyen megbízható,lehet többet fogyaszt, lehet akkor nagyobb tank kell, lehet volt egy max méret amibe bele kellett férni(súly/magasság/szélesség/hossz) /lehet az úgy nem ment volna.
Ki tudja.
A hozzászólásod többi részét szégyen-nemszégyen pusztuljak el ha értem.
Szélesítették, erősítettek.Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!
Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!
Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!
Na ez elsőre nem jött át.Hát, hmmm, khmmm, ...
Lehet, hogy néhány "segítő" mondat kimaradt, te pedig "lebuktál": Nem vagy gondolatolvasó! ( )
Kicsit kiegészítve: Ha a már nem létező 76-os oktánszámú benzinhez illeszkedő motor-üzemmód helyett a 86-osnak megfelelő sűrítési viszonyra lesz módosítva a hengerfej (pl: sík-köszörüléssel), akkor a megnövekedett sűrítési viszony miatt jobb lesz a motor (termikus)hatásfoka, kb. 10 százalékkal erősebb lesz, amit ha egy egyszerű polasztó-torokba helyezett szűkítő lemezzel("fojtással") "visszakérünk" a motortól/porlasztótól, akkor 15% körüli fogyasztás-csökkenésünk van!
Ehhez az átalakított autók fogyasztási normáját újra meghatározzák, 15%-kal kevesebbre. Ha az akkoriban használt CPI-1250(ha jól emléxem, ???) magyar elektronikus gyújtást is beteszik, akkor még 4-8% csökkenés, és a kisebb megszakító-áram miatt jóval megbízhatóbb működés, kevesebb javítás, alkatrész kell!!!
DE: akkor a 15-20%-kal kevesebb benzinből laktanya-szinten sokkal kevesebbet lehet ellopni.
A 3-4 parancsnok/helyettesen kívül szinte mindenki benne volt valamilyen szinten. Ez forgott kockán a "túlbuzgó" kopasz (...igen, Én voltam az:) miatt. Úgyhogy gyorsan jött a "Kuss, 30 nap, stb..." forgatókönyv.
Így már kicsit láthatóbb a "tét", és sz összefüggések.
MNH szinten meg ugyanez, pfffff...
Szerinted volt több ötletem?
Mert a pancélt nem úgy csinalják,hogy annyi kell amennyi műszakilag rá fér...Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!
Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!
Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!
Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!
Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!