[HUN] BMP-1

Miért innánk? Nincs háború.

Nincs. Éppen csak nehézfegyverzet és megfelelő létszám nélkül, védtelen katonailag az ország. Mindent újjá kell építeni. Sok pénz és sok idő lesz. Pénz lesz, ez rendben, a politikai szándék is ok. Idő mennyi van, na azt nem tudnám megmondani.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
Ide rakom, nem biztos hogy jó. .. Egykori gyakorlat a szombathelíi dandár részvételével. A felvétel nem minőségi, de elég sok minden látható. Lehet hasonlítgatni, a mai szíriai és kelet ukrajnai felvételekhez. Persze, ez csak egy gyakorlat...

https://www.youtube.com/results?search_query=33.+gépesített+lövész+ezred

Ez akart lenni bocsi...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9 and tonyo
Irányzó pozíció.

41280708_1991963510867175_1191095212588400640_n.jpg
 
Hát a currus rt sem jár sokkal előrébb fejlesztésekben.:):(o_O
Most már.Belinkeltem a 98as Haditechnika évfolyamot,azzal a megjegyzéssel,hogy hol van a magyar BMP modernizáció protja.Kiváncsi lennék hányan nézzték meg.......Aról már nem is beszélek,hogy átnézzék a cikkeket.....Pl a multkor bemásolt lufiradaros tanulmány is ott van.....stb
 
  • Tetszik
Reactions: Crusader
Most már.Belinkeltem a 98as Haditechnika évfolyamot,azzal a megjegyzéssel,hogy hol van a magyar BMP modernizáció protja.Kiváncsi lennék hányan nézzték meg.......Aról már nem is beszélek,hogy átnézzék a cikkeket.....Pl a multkor bemásolt lufiradaros tanulmány is ott van.....stb

Nem akarok gonosz lenni, de ott is valószínűleg a Rafael mérnőkei végezték a munka oroszlánrészét az integráció során, elvégre övék volt a torony. azon kívül más érdemi változtatás történt a járművön? Egyébként románok MLI-84-n is ugyanez a OWS-25 torony van.

Összességében jó kis cucc volt akkoriban, stabilizált, maljutkával, spikeal integrálva. Nálunk is jelentősen növelhette volna a BMP-k harcértékét, meg talán a kivonásukat is elodázhatta volna, bár magyarisztánban semmi se lehetetlen...
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
Nem akarok gonosz lenni, de ott is valószínűleg a Rafael mérnőkei végezték a munka oroszlánrészét az integráció során, elvégre övék volt a torony. azon kívül más érdemi változtatás történt a járművön? Egyébként románok MLI-84-n is ugyanez a OWS-25 torony van.

Összességében jó kis cucc volt akkoriban, stabilizált, maljutkával, spikeal integrálva. Nálunk is jelentősen növelhette volna a BMP-k harcértékét, meg talán a kivonásukat is elodázhatta volna, bár magyarisztánban semmi se lehetetlen...
Majdnem.Oerlikon-Rafael-Currus kombó.Elvileg használhatta volna a Sike,TOW és MAPATS rakétákat.(utobbi felveti az orosz Kornet használhatóságát is,az is lézer vezetősugaras),Plusz légvédelmi képességel is rendelkezett.A kiállitáson is iker Stinger inditóval volt.Távletilag tervezték ERAval is ellátni.Akkoriban a T72hez már ki volt fejlesztve a magyar ERA.Következő hullámba a BTR80okra is tervezték felrakni a tornyot,egy könnyitett változatban.
És igen,a románok ugyanezen modernizációk olcsósitott verzióit csinálták meg.A röhej az,hogy eredetileg a harmadik országnak való korszersitést is nállunk csináltatta volna a Rafael,a szerződés szerint.A románt is
 
Akkoriban a T72hez már ki volt fejlesztve a magyar ERA.

Van valami erről a magyar fejlesztésű ERA-ról? Érdekesen hangzik... remélem ez nem megint az a történet, hogy külföldről megvettük a tölteteket és a dobozokat, majd itthon felraktuk és bumm, kész a "magyar fejlesztésű" ERA. :)
 
Nem tudom miért de nekem valamiért tetszik a BMP 1 illetve a BMP 2-s ,bár tény,(a szombathelyi sorkatonai időm alatt amennyire megtapasztaltam)hogy hátul a bokorugróknak nem egy kéjutazás benne utazni,de a formája nekem bejön,van még egyáltalán BMP-k vagy ezeket is eladtuk?
 
Nem tudom miért de nekem valamiért tetszik a BMP 1 illetve a BMP 2-s ,bár tény,(a szombathelyi sorkatonai időm alatt amennyire megtapasztaltam)hogy hátul a bokorugróknak nem egy kéjutazás benne utazni,de a formája nekem bejön,van még egyáltalán BMP-k vagy ezeket is eladtuk?
ezeket adtuk el először.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Mi is oda pakoltunk.
Nekem is a maljutka rémlik, de nagyesküt nem mernék le rakni rá.
Nekünk álltalában volt irányzónk.

Nekem főleg a lábtér volt problémás. Az kicsi volt így elgémberedtem, főleg ha órák hosszát ültünk benne.
Meg lábbal nyitottam az ajtót. Dögnehéz volt.
Főleg ha lejtőn orral lefelé állt meg.


A maga idejében jó gép volt, mégha nem is túl ergonómikus.
Jobban szerettem mint a btr-t.


Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!
 
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!

A lánc tényleg furcsán vékony.
De velünk átment árkon bokron.
Néha ledobta a láncot, de elég gyorsan vissza lehetett rá pajszerolni.

Akkortájt nagy probléma nem volt ezzel a páncélvastagsággal.

Műszaki szempontból nemtudom milyen volt a motor.
Alattunk nem nagyon robbantak le. (btr igen, bár azzal számottevően többet mentem)
Lehet ha megpöckölgetik nem ilyen megbízható,lehet többet fogyaszt, lehet akkor nagyobb tank kell, lehet volt egy max méret amibe bele kellett férni(súly/magasság/szélesség/hossz) /lehet az úgy nem ment volna.
Ki tudja.


A hozzászólásod többi részét szégyen-nemszégyen pusztuljak el ha értem.
 
  • Vicces
Reactions: Pogány
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!

A lánc tényleg furcsán vékony.
De velünk átment árkon bokron.
Néha ledobta a láncot, de elég gyorsan vissza lehetett rá pajszerolni.

Akkortájt nagy probléma nem volt ezzel a páncélvastagsággal.

Műszaki szempontból nemtudom milyen volt a motor.
Alattunk nem nagyon robbantak le. (btr igen, bár azzal számottevően többet mentem)
Lehet ha megpöckölgetik nem ilyen megbízható,lehet többet fogyaszt, lehet akkor nagyobb tank kell, lehet volt egy max méret amibe bele kellett férni(súly/magasság/szélesség/hossz) /lehet az úgy nem ment volna.
Ki tudja.


A hozzászólásod többi részét szégyen-nemszégyen pusztuljak el ha értem.


Hát, hmmm, khmmm, ...
Lehet, hogy néhány "segítő" mondat kimaradt, te pedig "lebuktál": Nem vagy gondolatolvasó! ( :) )

Kicsit kiegészítve: Ha a már nem létező 76-os oktánszámú benzinhez illeszkedő motor-üzemmód helyett a 86-osnak megfelelő sűrítési viszonyra lesz módosítva a hengerfej (pl: sík-köszörüléssel), akkor a megnövekedett sűrítési viszony miatt jobb lesz a motor (termikus)hatásfoka, kb. 10 százalékkal erősebb lesz, amit ha egy egyszerű polasztó-torokba helyezett szűkítő lemezzel("fojtással") "visszakérünk" a motortól/porlasztótól, akkor 15% körüli fogyasztás-csökkenésünk van!
Ehhez az átalakított autók fogyasztási normáját újra meghatározzák, 15%-kal kevesebbre. Ha az akkoriban használt CPI-1250(ha jól emléxem, ???) magyar elektronikus gyújtást is beteszik, akkor még 4-8% csökkenés, és a kisebb megszakító-áram miatt jóval megbízhatóbb működés, kevesebb javítás, alkatrész kell!!!

DE: akkor a 15-20%-kal kevesebb benzinből laktanya-szinten sokkal kevesebbet lehet ellopni.
A 3-4 parancsnok/helyettesen kívül szinte mindenki benne volt valamilyen szinten. Ez forgott kockán a "túlbuzgó" kopasz (...igen, Én voltam az:
ye.gif
ul.gif
ye.gif
) miatt. Úgyhogy gyorsan jött a "Kuss, 30 nap, stb..." forgatókönyv.

Így már kicsit láthatóbb a "tét", és sz összefüggések.
MNH szinten meg ugyanez, pfffff... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Szerinted volt több ötletem?
 
  • Tetszik
Reactions: éber and krisss
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!
Szélesítették, erősítettek.
BMP-3.
 
Hát, hmmm, khmmm, ...
Lehet, hogy néhány "segítő" mondat kimaradt, te pedig "lebuktál": Nem vagy gondolatolvasó! ( :) )

Kicsit kiegészítve: Ha a már nem létező 76-os oktánszámú benzinhez illeszkedő motor-üzemmód helyett a 86-osnak megfelelő sűrítési viszonyra lesz módosítva a hengerfej (pl: sík-köszörüléssel), akkor a megnövekedett sűrítési viszony miatt jobb lesz a motor (termikus)hatásfoka, kb. 10 százalékkal erősebb lesz, amit ha egy egyszerű polasztó-torokba helyezett szűkítő lemezzel("fojtással") "visszakérünk" a motortól/porlasztótól, akkor 15% körüli fogyasztás-csökkenésünk van!
Ehhez az átalakított autók fogyasztási normáját újra meghatározzák, 15%-kal kevesebbre. Ha az akkoriban használt CPI-1250(ha jól emléxem, ???) magyar elektronikus gyújtást is beteszik, akkor még 4-8% csökkenés, és a kisebb megszakító-áram miatt jóval megbízhatóbb működés, kevesebb javítás, alkatrész kell!!!

DE: akkor a 15-20%-kal kevesebb benzinből laktanya-szinten sokkal kevesebbet lehet ellopni.
A 3-4 parancsnok/helyettesen kívül szinte mindenki benne volt valamilyen szinten. Ez forgott kockán a "túlbuzgó" kopasz (...igen, Én voltam az:
ye.gif
ul.gif
ye.gif
) miatt. Úgyhogy gyorsan jött a "Kuss, 30 nap, stb..." forgatókönyv.

Így már kicsit láthatóbb a "tét", és sz összefüggések.
MNH szinten meg ugyanez, pfffff... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Szerinted volt több ötletem?
Na ez elsőre nem jött át. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!
Mert a pancélt nem úgy csinalják,hogy annyi kell amennyi műszakilag rá fér...
 
Műszaki szemmel sosem értettem, hogy a "ragasztószalag-széles" lánctalpat miért nem lehet szélesebbre cserélni, és akkor kicsit "tuningolt" motorral már lehet is pakolni rá pár tonna védelmet, megőrizve a mozgékonyságot és terepjáró képességet.
Mindennek az okára fény derült, mikor az utolsó előtti pillanatban "sorkatonázódtam", és szembesültem a --nekem, mint bevonuló civil számára kiábrándító-- szolgai parancsvégrehajtás magyar/katonai moráljának valóságával, az akár a feladat-végrehajtást segítő kreativitást kiírtó/elfojtó gyakorlatával!

Ez odáig jutott, hogy mikor felvetettem egy elhamarkodott pillanatban, hogy mivel már nincs az MNH-ban sem a 76-os benzin, az arra tervezett GAZ-69 GAZ-66 egyéb benzin-temetőknek, miért nem emelik a sűrítési viszonyt a 86 oktánszámú benzinhez, kaptam ígéretet 30 napra.
...fogda!
...merthogy akkor a horrorisztikus --és megcsapolható-- benzin-normákat újra fogják szabályozni!
...inkább felkértek ezred-írnoknak! ...és kuss-nekem(hallgatólagosan)!

Most sem látom sokkal jobbnak az összképet!



Szélesebb láncot nem lehet "csak úgy" rápakolni....
A komplett futóművet kell cserélni a szélesebb lánchoz,a maghajtó lánckeréktől,a futógörgőkön át,az első vezetőkerig,a felső támasztó görgőkig mindent,ezekhez új götgő tartó lengőkarokat kell tervezni,mert elmegy a görgők távolsága a kasztnitól,ehhez sanszosan változtatni kell a lengőkarok kasztniba bekötési pontjainak a helyét,esetleg erősíteni kell őket,szintúgy elmegy a meghajtókerék távolsága is a kasztnitól,ott az egész véghajtást,csapágyházastól módosítani kell,lehet,hogy teknőben kialakított helyét is.
stb...
Hogy pár tonnát még rá tudj pakolni,ahhoz át kell nézni az egész teknő,meg a felépítmény statikai lehetőségeit,stb...

A magasabb oktánszámú benzinhez nem kell a sűrítést emelni,kicsit nagyobb előgyújtást lehet neki adni,azt csókolom,valamivel finomabban fog járni tőle,de nem kell a sűrítéshez nyúlni.
Manapság/az utóbbi 20 évben kb minden hétköznapi szgk benzin motorja 10:1 körüli sv-vel jön ki a gyárból,és nem kell szétszedni,és növelni a sűrítést,ha 95-ös helyett 98-as,vagy magasabb oktánszámú benzint tankolsz bele.