[HUN] IFOR / SFOR / EUFOR Althea - Misszió Bosznia-Hercegovinában

állomány kiutazását is katonai repülőgéppel terveztük.
Na mondjuk minket pont busszal vittek ki. A szabadságoltatás is úgy ment. Ide teljesen felesleges szerintem a repidőt pazarolni.
Minden misszió kapcsán fel szokott merülni a kérdés, hogy kell-e őrizni, védeni a katonáinknak magyar tulajdonú ipari létesítményt vagy gazdasági érdekeltségeket a térségben
Ez tènyleg èrdekes kèrdès, mert èn mèg nem tapasztaltam ilyen irányú feladatot magyar katonákra szabva.

Szóval nem igazán szokott ez a kèrdès felmerülni.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Kezdetét veszi a magyar parancsnoki év az EUFOR-ban...


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ez vajon Bosznia? Aszfaltos vagy zúzött köves kutyanyelv, háttérben valami hegy, pont annyi és olyan gép, amiről szó volt tavaly:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
EUFOR Camp Butmir
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Miniszteri látogatás a békét őrző EUFOR magyar állományánál...

 
Sticz László vezérőrnagy átvette az EUFOR Althea misszió vezetését...


 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
EUFOR Camp Butmir
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezt nem értem, már itt vannak az új H225M helikopterek amelyek sokkal potensebb felszereléssel rendelkeznek MEDEVAC küldetéshez mint a régi MI-17-ek. Ráadásul a magyar kontingens imázsa is jobban mutatnak a külföldi kollégák előtt ha csupa új géppel megyünk. Továbbá az új gép pilótáinak is jó gyakorlat lenne. Akkor miért a régi, lassan kivonásra kerülő MI-17-et küldjük ki külföldi misszióba...vagy esetleg utána ott is hagyjuk?
 
Ezt nem értem, már itt vannak az új H225M helikopterek amelyek sokkal potensebb felszereléssel rendelkeznek MEDEVAC küldetéshez mint a régi MI-17-ek. Ráadásul a magyar kontingens imázsa is jobban mutatnak a külföldi kollégák előtt ha csupa új géppel megyünk. Továbbá az új gép pilótáinak is jó gyakorlat lenne. Akkor miért a régi, lassan kivonásra kerülő MI-17-et küldjük ki külföldi misszióba...vagy esetleg utána ott is hagyjuk?
Még csak fél éve érkezett az első H225M. Ahhoz hogy MEDEVAC/SAR feladatot tudjanak vele ellátni, ki kell találni hogy mi és hol lesz a helikopterben a legjobb helyen, ki kell alakítani és be kell gyakorolni az eljárásokat több váltásnyi személyzetnek stb. De meg kell ismerni a helikopter üzemeltetését is, hogy mi kell ahhoz hogy hosszabb időre kitelepülve is üzemeltetni lehessen stb. Majd kb. 2 év múlva lesznek erre a feladatra bevethetőek. Még csak 6 gép van itt, valószínűleg még csak pilótaképzésre használják őket.
 
EUFOR parancsnoki év: magyar vezetés alatt a Többnemzeti Zászlóalj...

65dba5b50a2e1874834246.jpg
65dba5b483b3c247720687.jpg
65dba5b443e15178364460.jpg