[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

Lehet hogy az is Gidrán néven lesz forgalmazva: Gidrán Light vagy ilyesmi... :)
Hucul
hucul-lo-1_kicsi-595x396.jpg
 
a 4x4 esek árát nagyban befolyásolja mi kerül rá ha egy pro patria szenzorcsomag radarral akkor annak az ára egész biztos hogy drágább lesz mint egy alapjárműnek egy RCWS el vagy RCWS nélküli csupasz jármű ára.
 

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az Ejder Yalçınt Magyarországon gyártják majd​

Nurol Makina, Nurol Makina Hungary, N7 National Defense Industry Innovation Holding és Rába Otomotiv Holding, Gidrán (Ejder Yalçın) megállapodást írt alá páncélozott járművek magyarországi gyártására. A vegyes vállalat célja Gidrán páncélozott járművek gyártása a Magyar Honvédség számára, amelynek magyarországi tevékenysége nemcsak gyártás és összeszerelés, hanem kutatás és innováció is szerepel. A szóban forgó megállapodás várhatóan több mint 200 munkahelyet teremt.
 
Magyar-török vegyesvállalat alakul...

A Gidrán Páncélozott Járművek Kft. nevű magyar-török vegyesvállalat megalapításához szükséges dokumentumokat írt alá december 18-án, hétfőn a Rába Járműipari Holding Nyrt. üzleti portfóliójába tartozó Rába Jármű Kft., valamint a török Nurol Makina ve Sanayi A.S. magyar leányvállalata, a Nurol Makina Hungary Kft. - közölte a győri székhelyű járműgyártó vállalat hétfőn a
Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
 

A megkezdett hatékonyságnövelő beruházások tovább folytatódnak a Rába Futómű Kft. sárvári gyárában is. Folyamatban van egy multifunkciós esztergaközpont telepítése és üzembe helyezése, mely során esztergálási, fúrási, marási és fogazat készítési műveletek egy berendezésen belül valósulhatnak meg.
 
Most duplázták meg a bécsi hx gyár kapacitását évi 4400 darabra
Nyilván nem csak a BW fog rendelni.
És a rába miért nem jó erre?
Ezt tőlük kérdezd meg! De szerintem simán előfordulhat, hogy a megrendelések kielégítésére több külső (a románoknál most már belsős) beszállító is be lesz vonva részegységgyártás szinten.
Szerk.: A Rába jármű részlege különben - a jelek szerint - éppen török 4x4-ek gyártásával lesz elfoglalva... :rolleyes:
 
Nyilván nem csak a BW fog rendelni.

Ezt tőlük kérdezd meg! De szerintem simán előfordulhat, hogy a megrendelések kielégítésére több külső (a románoknál most már belsős) beszállító is be lesz vonva részegységgyártás szinten.
Szerk.: A Rába jármű részlege különben - a jelek szerint - éppen török 4x4-ek gyártásával lesz elfoglalva... :rolleyes:
Azért én jobban örülnek ha a hx gyártást is elkezdenek a Rábánál. A RM is jobban járna.
 
Azért én jobban örülnek ha a hx gyártást is elkezdenek a Rábánál. A RM is jobban járna.
Ez egy bonyolult dolog. A sima HX-re még mindig van kereslet. És inkább arra. Az új HX3-ról meg még semmit nem lehet hallani.
Ha a sima HX-re Bécsben van egy felépített, és most kibővített gyártósor, akkor nem valószínű, hogy újat nyitnának. A HX3-ra meg még senki nem adott le megrendelést.
Érdekes lehet még, hogy a Rába vezetése pár évvel ezelőtt jelezte, hogy elkezdtek tárgyalásokat a Mercivel. Nem teherautóra, hanem - ha jól emlékszem - , akkor a G Mercire. Nagyon ködös a kép, de a tárgyalásra fixen emlékszem.
Namost nekem van egy olyan érzésem, hogy a MAN HX gyártását nem nagyon fogjuk tudni elhappolni. Vagy marad a mostani kis tételes beszerzés, vagy rámegyünk egy nagyobb tétel megrendelésére, de akkor nem feltétlenül MAN-ban gondolkodva. A nagyobb tétel esetén van csak esély hazai gyártás kicsikarására.
 
Ez egy bonyolult dolog. A sima HX-re még mindig van kereslet. És inkább arra. Az új HX3-ról meg még semmit nem lehet hallani.
Ha a sima HX-re Bécsben van egy felépített, és most kibővített gyártósor, akkor nem valószínű, hogy újat nyitnának. A HX3-ra meg még senki nem adott le megrendelést.
Érdekes lehet még, hogy a Rába vezetése pár évvel ezelőtt jelezte, hogy elkezdtek tárgyalásokat a Mercivel. Nem teherautóra, hanem - ha jól emlékszem - , akkor a G Mercire. Nagyon ködös a kép, de a tárgyalásra fixen emlékszem.
Namost nekem van egy olyan érzésem, hogy a MAN HX gyártását nem nagyon fogjuk tudni elhappolni. Vagy marad a mostani kis tételes beszerzés, vagy rámegyünk egy nagyobb tétel megrendelésére, de akkor nem feltétlenül MAN-ban gondolkodva. A nagyobb tétel esetén van csak esély hazai gyártás kicsikarására.
Kellene saját teherautó gyártás abból elég sok kell majd.
 
A Rába most is tudna CKD-készletekből HX-et gyártani, miért ne?

Egységes teherautó-platformra van szükség. HX.
nem egészen. a terepjáró tehergépkocsi a legfontosabb de nem kell mindennek terepjárónak lenni vagy legalábbis összekerék hajtásosnak. simán befér olcsóbb egyszerűbb kivitel is a kalapba akár más gyártó formájába.
erre még az orosz ukrán konfliktus is rámutat nem is kicsit.