T
Törölt tag
Guest
Na látom itt elszabadult a kiskegyed komment részlege. 
Figyelmébe ajánlanék még pár fontos dolgot a nagyérdeműnek.
Hogy csak 4 gép lett, az azt is jelentheti, hogy hamarabb fogunk generációt váltani.
A nyilatkozatokból azt lehet levonni, hogy a 4 géppel bővülni is fog a csomag, és nem csak a gépek számában, hanem a tartalmában is. Szerintem nem csak berendezés szinten, de fegyverzeti szinten is.
Az, hogy a 4 gép C-lett, és nem vettünk 2 ülésest, az is inkább amellett szól, hogy csak kitoltuk a program végét, de itt az együttműködésnek lezárása lesz.
Ami pedig szerintem ezen túlmutat, hogy további együttműködésekről is beszéltek.
Érdemes megnézni a mostani látogatáshoz vezető tárgyalási dinamikát.
A svédek az elején kerek-perec kijelentették, hogy szarnak nekünk rimánkodni, és nem jön Ulfi Budapestre.
Erre jött a házelnöktől a jelzés, hogy akkor bizony b@szhatják. A próba szavazásra nem ment el a Fidesz, és ezzel is jelezték, hogy ezt még nagyon sokáig tudják így csinálni.
Továbbra is mentek az egyeztetések a háttérben, és ezt nyilvánosságra is hozták, pedig úgy látszott, döglött az ügy. Az enyhülés sorra követték egymás felé lépések, mégha az ok, és az okozat nem is olyan sorrendben került napvilágra, mint ahogy megállapodtak róla.
Ekkor jött a meglepetés. Egy svéd interjúban megszellőztette Ulfi, hogy akkor mégiscsak eljön Pestre. (okozat)
Erre jött a hivatalos kérelem a Fidesz frakciótól, hogy akkor 26-án megszavaznák. (ok)
Nyilván erről a svéd fél hamarabb tudptt, már, mint hogy kijött volna a Fidesz frakció vezető levele.
Tehát csak elment a hegy Mohamedhez (23-án, azaz a szavazás előtt), és jószándék jeleként aláírtak több megállapodást. De ezek gyakorlatilag a nagyon minimumra szorítkozó dolgok, hiszen még mindig nincsenek beszavazva a NATO-ba. Cserébe nekünk nem kell kidobni 4-5 éven belül a Gripeneket. Ez még semmi. Komolyabb gyümölcsözőbb szerződés még nincs aláírva, pedig a nyilatkozatokban még elhangzott, hogy további hadiipari együttműködésben is gondolkodnak.
És jön a hétfő. Meglesz a szavazás, amivel Magyarország bizonyítja az együttműködési szándékot. (nyilván az eredmény kitalálható)
Utána pedig várni kell, hogy nyilvánosságra kerüljön a +4 gépes csomag. A 14 gép C+/D+-re való upgrade-je. Fegyverzeti bővülés, EW bővülés. Esetleges további beszerzések. Ne feledjük a svéd beszerzések esetén amerikai hozzájárulás is kellhet, mivel részegység szinten együtt dolgoznak.
Szerintem várjuk meg a most aláírt csomagnak a pénzügyi és mennyiségi számait. Mert lehet hogy tudtak olyan konstrukciót összerakni, ami esetén mindenki csak dörzsölheti a tenyerét.
Én előzetesen 3 forgatókönyvet valószínűsítettem:
1. A meglévő 1 századot sokszorozva 2-3 századra bővülünk. Ekkor várhatóan beleragadtunk volna Gripen C+/D+ vonalba akár 2035-ig is.
2. A meglévő 1 századot visszabartelezzük a svédeknek (most lenne is kinek átadniuk) , és helyette kapunk 2 század E/F-et.
3. A mostani megoldás, azaz +4 gép, és viszonylag rövid időn belül típust és szállítót váltunk. Ez abban az esetben működő dolog, ha a nextgen gép már ki van nézve. A jelenlegi 14 gép a hazai és NATO feladatokra már nem elegendő. Túl van feszítve a technika. A magas rendelkezésre állást nem tudják már biztosítani. Tehát elkerülhetetlen az üzembiztonság miatt, hogy megállapodjunk a svédekkel, de hosszú távon váltás várható.
Hogy ez melyik gép lesz? Az attól függ, hogy a "császár" - ha hatalomra kerül - mit kér.
Bármi is lesz most már van időnk sakkozni.
Ne feledjük, hogy a svédek NATO csatlakozásával az a helyzet is előállt, hogyha támadás ér minket, akkor kérhetünk tőlük azonnal extra gépeket minden további nélkül. És nem nagyon tehetik meg, hogy ezt megtagadják tőlünk. Meglátjuk, hogy hány pilótával bővül az állomány, hogy ezt az opciót mennyire tartjuk evidenciában.

Figyelmébe ajánlanék még pár fontos dolgot a nagyérdeműnek.
Hogy csak 4 gép lett, az azt is jelentheti, hogy hamarabb fogunk generációt váltani.
A nyilatkozatokból azt lehet levonni, hogy a 4 géppel bővülni is fog a csomag, és nem csak a gépek számában, hanem a tartalmában is. Szerintem nem csak berendezés szinten, de fegyverzeti szinten is.
Az, hogy a 4 gép C-lett, és nem vettünk 2 ülésest, az is inkább amellett szól, hogy csak kitoltuk a program végét, de itt az együttműködésnek lezárása lesz.
Ami pedig szerintem ezen túlmutat, hogy további együttműködésekről is beszéltek.
Érdemes megnézni a mostani látogatáshoz vezető tárgyalási dinamikát.
A svédek az elején kerek-perec kijelentették, hogy szarnak nekünk rimánkodni, és nem jön Ulfi Budapestre.
Erre jött a házelnöktől a jelzés, hogy akkor bizony b@szhatják. A próba szavazásra nem ment el a Fidesz, és ezzel is jelezték, hogy ezt még nagyon sokáig tudják így csinálni.
Továbbra is mentek az egyeztetések a háttérben, és ezt nyilvánosságra is hozták, pedig úgy látszott, döglött az ügy. Az enyhülés sorra követték egymás felé lépések, mégha az ok, és az okozat nem is olyan sorrendben került napvilágra, mint ahogy megállapodtak róla.
Ekkor jött a meglepetés. Egy svéd interjúban megszellőztette Ulfi, hogy akkor mégiscsak eljön Pestre. (okozat)
Erre jött a hivatalos kérelem a Fidesz frakciótól, hogy akkor 26-án megszavaznák. (ok)
Nyilván erről a svéd fél hamarabb tudptt, már, mint hogy kijött volna a Fidesz frakció vezető levele.
Tehát csak elment a hegy Mohamedhez (23-án, azaz a szavazás előtt), és jószándék jeleként aláírtak több megállapodást. De ezek gyakorlatilag a nagyon minimumra szorítkozó dolgok, hiszen még mindig nincsenek beszavazva a NATO-ba. Cserébe nekünk nem kell kidobni 4-5 éven belül a Gripeneket. Ez még semmi. Komolyabb gyümölcsözőbb szerződés még nincs aláírva, pedig a nyilatkozatokban még elhangzott, hogy további hadiipari együttműködésben is gondolkodnak.
És jön a hétfő. Meglesz a szavazás, amivel Magyarország bizonyítja az együttműködési szándékot. (nyilván az eredmény kitalálható)
Utána pedig várni kell, hogy nyilvánosságra kerüljön a +4 gépes csomag. A 14 gép C+/D+-re való upgrade-je. Fegyverzeti bővülés, EW bővülés. Esetleges további beszerzések. Ne feledjük a svéd beszerzések esetén amerikai hozzájárulás is kellhet, mivel részegység szinten együtt dolgoznak.
Szerintem várjuk meg a most aláírt csomagnak a pénzügyi és mennyiségi számait. Mert lehet hogy tudtak olyan konstrukciót összerakni, ami esetén mindenki csak dörzsölheti a tenyerét.
Én előzetesen 3 forgatókönyvet valószínűsítettem:
1. A meglévő 1 századot sokszorozva 2-3 századra bővülünk. Ekkor várhatóan beleragadtunk volna Gripen C+/D+ vonalba akár 2035-ig is.
2. A meglévő 1 századot visszabartelezzük a svédeknek (most lenne is kinek átadniuk) , és helyette kapunk 2 század E/F-et.
3. A mostani megoldás, azaz +4 gép, és viszonylag rövid időn belül típust és szállítót váltunk. Ez abban az esetben működő dolog, ha a nextgen gép már ki van nézve. A jelenlegi 14 gép a hazai és NATO feladatokra már nem elegendő. Túl van feszítve a technika. A magas rendelkezésre állást nem tudják már biztosítani. Tehát elkerülhetetlen az üzembiztonság miatt, hogy megállapodjunk a svédekkel, de hosszú távon váltás várható.
Hogy ez melyik gép lesz? Az attól függ, hogy a "császár" - ha hatalomra kerül - mit kér.
Bármi is lesz most már van időnk sakkozni.
Ne feledjük, hogy a svédek NATO csatlakozásával az a helyzet is előállt, hogyha támadás ér minket, akkor kérhetünk tőlük azonnal extra gépeket minden további nélkül. És nem nagyon tehetik meg, hogy ezt megtagadják tőlünk. Meglátjuk, hogy hány pilótával bővül az állomány, hogy ezt az opciót mennyire tartjuk evidenciában.