Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ez azt jelenti hogy amíg nem esel el, a rendőrség leszarja, ha elesel még meg is büntet.
A volt kollégám (isten nyugosztalja) reggel É műszak után a "szokásos" sör/feles kombo után tekert hazafelé. Körforgalom bum széppen pukkant egy D corsával, úgy hogy akkor neki volt elsőbbsége. Mégis megszívta mert a rendőr megszondáztata és be is vallotta hogy sajnos ivott.....
Innentől kezdve mivel ivott hiábba neki volt elsőbbsége 50-50% ban hozták ki a felelősséget. A "köcsög" corsa sofőrje még be is perelte lehúzva pár tíz ezer ft al ....ennyit a bírosági gyakorlatokról. Itt már a személyeskedés lehetett a részéről. Csak azért is alapon....nehogy már.
Visszatérve ha kerékpáron piásan szenvedel balesetett függetlenül attól hogy nem te voltál hibás szituációtól függetlenül marhára meg lehet szívni. Ittál igen akkor innentől kezdve minden felelősség a tiéd. Amit meg is értek.
 
Szerintem mindekitől vegye meg Magyarország a "tudást", szabadalmakat, miegymást, majd mi gyártunk, belpiacra, keletre, vagy ha valaki /ződdek/ leb@sszák a biztosítéktáblát.... ;)
Szerintem ezeknél mindnél rosszabbak az ételfutárok... Mondjuk hála Istennek eléggé visszaesett a számuk.
Igazából hely és nyelvismeret nélküli, néger, ázsiai, dél-kelet-ázsiai futárok tarolnak.
Nekik még a táblák jelenlétéről sincs gyanújuk, nem hogy a jelentéstartalmáról.
Nem tudom... Sajnos én mást tapasztalok kerékpáron. Olyan alapvető szabályokat se használnak nagyon sok kerékpáros hogy a kezét használja pl kanyarodásnál, elsőbbség adás (nálunk pl igaz "kicsiben" ki van téve a tábla kerékpár úton is a kerékpárosra vonatkozóan két nagyobb keresztőzésben. Nagy forgalmú ipari parkhoz vezető szakasz. Kamion stb forgalom miatt meg a cégek kérhették gondolom én. Volt már párszor belőle ügy mert azt hitte az illető hogy rá nem vonatkoznak a kresz szabályok. Mire közölte vele a helyszínelő rendőr oszt a táblát figyelembe vette e? Hát nem.... De vergődés megvolt..... utána azért mert a személygépkocsi sofőrje a biztosítón keresztül beperelte és lám megnyerte a pert. Károkozás behajtása.)
Tehát nagyon sok kerékpáros az alapvető közlekedési szabályokkal sincs tisztában. Kéz használat....kresz tábla ismerete.... Világítás minek is az mert a szentjános bogár fényerőt elöl hátul nem igazán veszik észre .. de szerinte világít az..... sorolhatnánk még.
És sajnos ez hatványozottan igaz a rollerresekre is.
Hmmm....azért ez így ebben a formában a nagyobb városokra nem igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
137-jpg.6837135
 
Szerintem mindekitől vegye meg Magyarország a "tudást", szabadalmakat, miegymást, majd mi gyártunk, belpiacra, keletre, vagy ha valaki /ződdek/ leb@sszák a biztosítéktáblát.... ;)

Igazából hely és nyelvismeret nélküli, néger, ázsiai, dél-kelet-ázsiai futárok tarolnak.
Nekik még a táblák jelenlétéről sincs gyanújuk, nem hogy a jelentéstartalmáról.

Hmmm....azért ez így ebben a formában a nagyobb városokra nem igaz.
Az utolsóval nem értek egyet. Valahogy sokszor mást tapasztalok....vidéki 100 ezres nagyváros.
 
Azert meghokkento hogy mennyire lecsokkent az azsionk a vilagban. A spanyolok most blokkolnak egy vasuti uzletet mert a magyar kormanyt az oroszok stromanjanak tekintik.

Hogy jutottunk idaig?

Szerencsére amúgy se adná el de most ez a ruszkizás egy all-in indok mindre pedig lehetett volna jobb indokot is találni..

Nem csoda hát, hogy a spanyol kormány stratégiai vállalatként tekint a Talgóra. A spanyol jogszabályok szerint minden ötmillió euró értéket meghaladó felvásárlási ajánlat a kormányzat előzetes tájékoztatásához kötött. Sőt, ennél is többről van szó: az illetékes kormányzati testület befogadó, illetve elutasító határozatot hoz az egyes ügyletekről. Nagyon úgy fest, hogy a spanyol kormány a Talgo magyar felvásárlását elutasította
 
"Nagyon fontos, hogy ne szállítási módonként gondolkodjanak, hanem egy közlekedéspolitikai paradigmaváltás végrehajtása mellett egy rendszerként kell gondolni a különböző szállítási módokról és egymás szinergiáit kihasználva a nemzetgazdasági érdekek szem előtt tartásával."
Menni fog ez!
Híresen jó a kormányunk a rendszerszintű gondolkodásban!
A Bp-Győr pályaszakasz kritikus részének felújítását is milyen "szépen" megszervezték! Micsoda odafigyeléssel hangolták össze a teher és személyforgalom szükségleteit, valamint az építkezés technológiai követelményeit...
 
Az EV töltők területére is belopódzik a katonai szintű álcázás a lakosság háborúra való felkészítése, hangolása jegyében:


Itt egy német, ötletes megvalósítás az EV töltő energiaforrásának szeméttárolóval való álcázásával..
Hiába a zöld propagandát nyomni kell, még ha hazugságok árán is..
 
Ha már ennyire "jobban" lettünk a szlovákokkal Fico kormány akkor miért nem lehetne azt a pár tíz db nyamvadt Bz motorvonatott kint felújítani. A szlovákoknak megvan mindenük hozzá.
Mert gyakorlatilag már újra kéné építeni az egészet inkább venni kéne a németektől/osztrákoktól valami használtat...
 
Mert gyakorlatilag már újra kéné építeni az egészet inkább venni kéne a németektől/osztrákoktól valami használtat...
Részben egyetértek részben nem ugyanis a szlovákoknál (igaz cseh segítségel) még mindig tudnak teljes felújítást végrehajtani. A forgóváz felújítás plusz teljes utastér felújítás szerkezetekben is.
Jók a használtak de számunkra vidékre bőven elegendő egy normális szoló bz vagy hernyó-iker bz is. Normális utastérrel amit lehetne használni inter régióba is. Max használtan a Jenbachert már ha van még eladó.
Db jó csak azzonal viszik a maradékot használtan.
Egyébként én kukáznám az összes csörgőt és hörgőt. Max pr db nosztalgiába illetve teher alá hagynám meg. Irreális költségeken üzemeltethető a mai világban....
Helyette sokkal kifizetőbb egy iker-hernyo felújitott bz.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Részben egyetértek részben nem ugyanis a szlovákoknál (igaz cseh segítségel) még mindig tudnak teljes felújítást végrehajtani. A forgóváz felújítás plusz teljes utastér felújítás szerkezetekben is.
Az a baj, hogy ez meg már annyiba kerülne, hogy vehetnél egy újat... Nem véletlen nem lett itthon se több az interpici és a csuklós BZ-ból és azzal is számolni kell, hogy HA megszűnnének a lassújelek és lenne egy kulturált vonat akkor az utasok száma is nőne és akkor már nem lenne elég a szóló BZ sőt van ahol már így nem elég és 6 kocsis BZ jár... szóval én inkább vennék valami új cseh vagy lengyel gépet...
 
Az a baj, hogy ez meg már annyiba kerülne, hogy vehetnél egy újat... Nem véletlen nem lett itthon se több az interpici és a csuklós BZ-ból és azzal is számolni kell, hogy HA megszűnnének a lassújelek és lenne egy kulturált vonat akkor az utasok száma is nőne és akkor már nem lenne elég a szóló BZ sőt van ahol már így nem elég és 6 kocsis BZ jár... szóval én inkább vennék valami új cseh vagy lengyel gépet...
Már kezd nőni a tömeg a vonatokon az olcsó jegyek miatt. A 100a volnalon (Monor-Nyugati) szoló Flirt jár napközben többségében, illetve reggelente van belőle a vonalon dupla Flirt, minden esetben rendesen veri a 100+% kihasználtságot. Hétvégente jár szoló Flirt egésznap, kb úgyan az a helyzet.
 
Van egy csomó motorvonat a piacon amit megvehetnénk, a hazai jármű javítók is tudnák őket javítani, honosítani:
"
1f683.png
Szintén visszatérően emlékeztetjük a döntéshozókat: nyugat-európai vasúti szolgáltatóknál tömegesen szabadulnak fel használt, olcsó, de jó állapotú dízelmotorvonatok, köztük olyan járműszériák is (DB 628.4), melyek a hazai körülmények között is gazdaságosan üzemeltethetőek lennének, és melyekkel a hazai mellékvonalakon is jelentősen emelhető lenne a szolgáltatási színvonal. Ahogy arra tavaly több számítás is rámutatott: ezzel a megoldással 20 milliárd forintból korszerű, halk, kényelmes és légkondicionált motorvonatok közlekedhetnének az ország regionális vasútvonalain – jelenleg ennek az összegnek sokszorosát költi minden évben megkérdőjelezhető hasznosságú autópálya-építésekre az állami költségvetés, pénz tehát van. Ráadásul használt nyugat-európai járművek beszerzése nélkül a MÁV-Start a 2030-ra előirányzott hálózatfejlesztési stratégiáját sem lesz képes megvalósítani, annak járműigényét ugyanis nem fedezi a vasúttársaság Lázár János közlekedési miniszter által a kormánynak bemutatott járműstratégiája."
Közlekedő tömeg