Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

‘Lázár János közlekedési miniszter által a kormánynak bemutatott járműstratégiája."
Közlekedő tömeg

A kényszeres lázárjánosozásból az is kitalálhatja hogy kinek a nagyoncivilnek álcázott szócsöve a közlekedőtömeg, aki eddig még nem jött rá.

Hint - a pénz- és ötletgazdájukat mindenhonnan kirugták eddig, legutóbb épp Lázár János.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Flamand and enzo
A kényszeres lázárjánosozásból az is kitalálhatha kinek a civilnek álcázott szócsöve a közlekedőtömeg, aki eddig még nem jött rá.

Hint - mindenhonnan kirugták eddig, legutóbb Lázár János.
Tudom hogy sokan Vitézy-t sejtik a háttérben. A VEKE is erre szokott célozgatni, náluk jobban meg te sem utálhatod Vitézyt.
És hát ők ezt írták ki:
"Tízmilliárd forintnál is többel számolhatták el a tarifareform többletköltségeit az ÉKM-ben - írja a G7.hu. Valóban nehezen hihető, hogy a millióknak ingyenessé, vagy kvázi ingyenessé tett szolgáltatás még több pénzt is hozna a kasszába, mint eddig. A cikk azonban részletesen utánament a témának és kiderült, több tételnél az ÉKM nem is foglalkozott a számításokkal. Ráadásul sok társadalmi csoport rosszul járt. Kapkodás, következetlenség, hibák tömkelege, ráadásul még az elrendelő jogszabály sem hatályos.
https://g7.hu/.../lazar-janosek-tizmilliard-forinttal-is.../
Mi is felhívnánk a figyelmet még pár tényre.
1. A MÁV csoportnak az idei béremelés 70 milliárdjába került, ehhez képest erre a célra a költségvetésből csak 25 milliárdotr kaptak. A többit gazdálkodják ki.
2. Lázár miniszter a beharangozó sajtótájékoztatóján ráadásul bemondta, hogy az ő tárcájától vonnak el az idén a legtöbbet. Mivel ez a költségvetési törvényből így nem jön le, utánakérdeztünk és megdöbbentő adatot hallottunk:
Még az idén várhatóan 250 milliárd forintot vonnak el az ÉKM-től egy kormányzati "kiigazító" csomag keretében. Ezt az ÉKM úgy gondolja teljesíteni, hogy 90 milliárdnyi beruházást halasztanak el, 160-at meg gazdálkodjanak ki a cégek. Nagyrészt a MÁV. Hogy mikor? Már a közeljövőben.
3. Ezek után nem csoda, ha a belengetett sokezer milliárdos fejlesztéseknek és járműbeszerzéseknek az égvilágon semmi nyoma. Minden fejlesztés le van állítva, tervezések se nagyon folynak és jelenleg egyetlen járműbeszerzés sincs folyamatban, se új, se használt, se bérlés, se semmi. Most éppen a Talgo bizniszre fogva...
Ilyen körülmények között érdemes igazán osztogatni. Hamarabb jön a földbe állás."
 
Nagyjából 2600 milliárd Dollár az olasz DGP és ebből költöttek el kemény NYOLC darab milliárdot.

Tudom hogy sokan Vitézy-t sejtik a háttérben. A VEKE is erre szokott célozgatni, náluk jobban meg te sem utálhatod Vitézyt.
És hát ők ezt írták ki:
"Tízmilliárd forintnál is többel számolhatták el a tarifareform többletköltségeit az ÉKM-ben - írja a G7.hu. Valóban nehezen hihető, hogy a millióknak ingyenessé, vagy kvázi ingyenessé tett szolgáltatás még több pénzt is hozna a kasszába, mint eddig. A cikk azonban részletesen utánament a témának és kiderült, több tételnél az ÉKM nem is foglalkozott a számításokkal. Ráadásul sok társadalmi csoport rosszul járt. Kapkodás, következetlenség, hibák tömkelege, ráadásul még az elrendelő jogszabály sem hatályos.
https://g7.hu/.../lazar-janosek-tizmilliard-forinttal-is.../
Mi is felhívnánk a figyelmet még pár tényre.
1. A MÁV csoportnak az idei béremelés 70 milliárdjába került, ehhez képest erre a célra a költségvetésből csak 25 milliárdotr kaptak. A többit gazdálkodják ki.
2. Lázár miniszter a beharangozó sajtótájékoztatóján ráadásul bemondta, hogy az ő tárcájától vonnak el az idén a legtöbbet. Mivel ez a költségvetési törvényből így nem jön le, utánakérdeztünk és megdöbbentő adatot hallottunk:
Még az idén várhatóan 250 milliárd forintot vonnak el az ÉKM-től egy kormányzati "kiigazító" csomag keretében. Ezt az ÉKM úgy gondolja teljesíteni, hogy 90 milliárdnyi beruházást halasztanak el, 160-at meg gazdálkodjanak ki a cégek. Nagyrészt a MÁV. Hogy mikor? Már a közeljövőben.
3. Ezek után nem csoda, ha a belengetett sokezer milliárdos fejlesztéseknek és járműbeszerzéseknek az égvilágon semmi nyoma. Minden fejlesztés le van állítva, tervezések se nagyon folynak és jelenleg egyetlen járműbeszerzés sincs folyamatban, se új, se használt, se bérlés, se semmi. Most éppen a Talgo bizniszre fogva...
Ilyen körülmények között érdemes igazán osztogatni. Hamarabb jön a földbe állás."

De ez most tényleg így van.

Magyarán nincs pénz, a MÁV most eléggé megszívta és rajta spórolnak, eközben az LMP háttérrel éppen főpolginak induló csodagyerek a bérelt blogján keresztül a kampányban mindent megígér, odaszúr egyet a politikai ellenlábasának, teljesítenie meg úgysem kell majd, úgy meg könnyű...

De a KISS vonatok jönnek majd, nem? Annak több értelmét látom, mint Marinénit a piacra szállítgatni közpénzből egy mellékvonalon.
 
Csak legyen kihasználva, és ember is legyen rájuk. Azzal szorakozok reggelente mikor megyek be a nyugatiba, hogy hány Kiss áll a külső tárólóban, a négy az alap. De láttam már többet is állni.

Amikor kimegyek azon a vonalon a haveromhoz vonattal tömve van és kb 10 percenként jár mint egy villamos.
 
Senki nem utazik ingyen. Nem az volt a mantra hogy hát ez ilyen közösségi dolog ami úgyis veszteséges, ergó nekem kell finanszíroznom marinéni piacnapját? Mi változott?
Továbbra is, amíg a te autózásod egy nagyságrenddel nagyobb összeggel dotálja az állam, pofa alapba, és örülj, h nem szedi be tőled ezt a pénzt
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Továbbra is, amíg a te autózásod egy nagyságrenddel nagyobb összeggel dotálja az állam, pofa alapba, és örülj, h nem szedi be tőled ezt a pénzt

Ezt a faszságot most sütöd el harmadszorra és én harmadszorra sem fogok vele időt tölteni, hogy cáfolgassam. Többször megtették már mások.

Egyébként te vagy innen bannolva szóval a helyedben sunnyognék és inkább súlyba raknám a pofát.
 
  • Tetszik
Reactions: Fundin
Ezt a faszságot most sütöd el harmadszorra és én harmadszorra sem fogok vele időt tölteni, hogy cáfolgassam. Többször megtették már mások.

Egyébként te vagy innen bannolva szóval a helyedben sunnyognék és inkább súlyba raknám a pofát.
Továbbra se fedeti még az útfentartást se, amit ti befizettek, és ha most kinézek kertvárosban a közúton parkol vagy 10 autó, amit, ha mint cég bérelné valaki, súlyos 10 milliós tétel lenne, akkor miről is beszélünk?
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Továbbra se fedeti még az útfentartást se, amit ti befizettek, és ha most kinézek kertvárosban a közúton parkol vagy 10 autó, amit, ha mint cég bérelné valaki, súlyos 10 milliós tétel lenne, akkor miről is beszélünk?

Persze, az az alig pár ezer milliárd forint nem fedezi... LOL.
Próbáld meg kikeresni mennyi jövedéki adó bevétel származik az üzemanyagokból, mennyi ÁFA bevétel.
Aztán jön az új autók utáni ÁFA bevétel, aztán jön a karbantartásokból és üzemben tartásokból származó ÁFA bevétel, majd jön az útadó, pályamatricák stb....
Jó lenne ha nem beszélnél nyílvánvaló f@szságokat :cool:
 
Csak egyszerű példának, 2022-ben:
95 benzinből 1,5+ milliárd liter
dízelből 2,9+ milliárd liter fogyott.
A jövedéki adó a benzinen literenkén 120, a dízelen 124 forint.
E mellet ugye az ÁFA tartalom 27%-os.
Ezeket az adatokat veszem kiindulásnak a mostani 650 forint körüli át mellet.
Egyszerűség kedvérét összeadom a benzin+dízelt, egységesen 120 Ft-nak veszem a jövedéki adót, és 650 Ft-nak az eladási árat.
Ez alapján:
Ez kb. 528 milliárd forint jövedéki adó bevétel.
Literenként kb. 138 Ft az ÁFA, szóval a céges adóvisszatérítéseket nem számolva ez 607 milliárd forint.
Önmagában csak az üzemanyagokon közel 1000 milliárdos bevételről beszélünk.

Karbantartás.
Számoljunk évente átlagosan 1 db kötelező olajcserés szervízzel minden személygépkocsira.
Több, mint 4 millió járműről beszélünk.
Legyen az összeg bruttó 40,000 forint.
Ez kb. 8500 Ft csak ÁFÁ-ban. Önmagában 34 milliárd forint csak az ÁFA.

A többi tételnek, akár a biztosítási adónak, cégautó adónak, regisztrációs adónak, autópálya díjnak stb... nyugodtan utána lehet nézni.
Elképesztő összegeket fizet be közvetlenül és közvetve is az autós társadalom.
Miközben a közutakat nem csak nekik tartják fennt, hiszen ezt használja az árúszállítás és a tömegközlekedés is. :rolleyes:
 
De mondok még egyet, 128469 új személygépkocsit helyeztek forgalomba 2023-ban. Önmagában ez is komoly szám.
Legyen kb. a fele céges. 60,000 autó magán személynek. Erre ÁFÁ-t kell fizetni.
Az átlag árról nincs adatom, de a típusokról igen. Azért bőven 7 millió felett járhatunk árban.
7 milliós átlagár esetén kb. 1.5 millió az ÁFA. Ez 60 ezerrel szorozva kb. 90 milliárdos ÁFA bevétel, önmagában.
Ebben nincs benne a regisztrációs adó, ami szintén bevétel az államnak.
 
De mondok még egyet, 128469 új személygépkocsit helyeztek forgalomba 2023-ban. Önmagában ez is komoly szám.
Legyen kb. a fele céges. 60,000 autó magán személynek. Erre ÁFÁ-t kell fizetni.
Az átlag árról nincs adatom, de a típusokról igen. Azért bőven 7 millió felett járhatunk árban.
7 milliós átlagár esetén kb. 1.5 millió az ÁFA. Ez 60 ezerrel szorozva kb. 90 milliárdos ÁFA bevétel, önmagában.
Ebben nincs benne a regisztrációs adó, ami szintén bevétel az államnak.
Az áfának semmi köze a közlekedéshez. Mindenre fizeted.
Viszont egy átlag cég, egy autónyi helyért havi millát hagy ott. Te kifizetted ezt?
Ja hogy nem. Ja hogy el van várva, hogy ingyé parkolhasson bárhol az autós? Azt mire fel? Fizessen.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77