[HUN] Száhel övezeti magyar missziók

Ha valami miatt sírtam valaha is, az a sok évtizedes ruszki megszállás volt.
na akkora mértékű befolyás szerzésről természetesen szó sem lesz sohasem csád esetében.
De a belső piacaik uralhatóak. Bizonyos szegmensekben kiemelkedően magas befolyás szerezhető.
Mind ez igaz politikai vonalra is. Ha tetszik ha nem onnétól hogy a kontingensünk kint lessz saját zászló alatt az ország legfelsőbb vezetésével heti színtű kapcsolattartás fog keletkezni. legmagasabb színten valószínűleg havi szintű eggyeztetések. de minden esetre bármikori közvetlen vonal bp ről IS.
 
na akkora mértékű befolyás szerzésről természetesen szó sem lesz sohasem csád esetében.
De a belső piacaik uralhatóak. Bizonyos szegmensekben kiemelkedően magas befolyás szerezhető.
Mind ez igaz politikai vonalra is. Ha tetszik ha nem onnétól hogy a kontingensünk kint lessz saját zászló alatt az ország legfelsőbb vezetésével heti színtű kapcsolattartás fog keletkezni. legmagasabb színten valószínűleg havi szintű eggyeztetések. de minden esetre bármikori közvetlen vonal bp ről IS.
Nyilván az 1500 francia katona sem véletlenül van ott...

Hogyan tudunk önállóan ellátni kb. 200 katonát 3500 km-re a semmi közepén? (Váltás idején 400 főt és ki tudja hogy mennyi magyar civilt?) És kb. mennyibe fog ez kerülni? Kiviszik öket a pápai C-17-esek, azzal kb. el is megy az éves bérelt idő több mint fele (így a technika hirtelen hazahozása az adott évben már kérdéses lehet). KC-390-eset szerintem nem küldenek háborús övezetbe a gépek megérkezésétől számítva legalább 1 évig. Addig csak a két A319 van, amikor épp szabad lesz és nem VIP szálítást teljesít. Ha hajóval küldenénk valamit, Csádnak biztosnságosnak tűnő szomszédjai csak dél felől vannak, Kamerun és Nigéria, onnan még kb. 1000 km a csádi határig vezető út.
 
Nyilván az 1500 francia katona sem véletlenül van ott...

Hogyan tudunk önállóan ellátni kb. 200 katonát 3500 km-re a semmi közepén? (Váltás idején 400 főt és ki tudja hogy mennyi magyar civilt?) És kb. mennyibe fog ez kerülni? Kiviszik öket a pápai C-17-esek, azzal kb. el is megy az éves bérelt idő több mint fele (így a technika hirtelen hazahozása az adott évben már kérdéses lehet). KC-390-eset szerintem nem küldenek háborús övezetbe a gépek megérkezésétől számítva legalább 1 évig. Addig csak a két A319 van, amikor épp szabad lesz és nem VIP szálítást teljesít. Ha hajóval küldenénk valamit, Csádnak biztosnságosnak tűnő szomszédaj csak dél felől vannak, Kamerun és Nigéria, onnan még kb. 1000 km a csádi határig vezető út.
Gidrán van a csádiaknak. ha mi gidránt viszünk ki és csád vásárol további gidránokat és arra kiképzés is fog folyni olyan konstruktcióba hogy x idő után x összegért átkerülnek az eszközök a csádi hadsereg állományába. a járművek szervizelése nem fog gondot okozni sőt még profitot is termelhet.

hogy az eszközök hogy fognak kijutni? szerintem hasonlóan mint a vasutikocsik egyiptomba.
 
Gidrán van a csádiaknak. ha mi gidránt viszünk ki és csád vásárol további gidránokat és arra kiképzés is fog folyni olyan konstruktcióba hogy x idő után x összegért átkerülnek az eszközök a csádi hadsereg állományába. a járművek szervizelése nem fog gondot okozni sőt még profitot is termelhet.

hogy az eszközök hogy fognak kijutni? szerintem hasonlóan mint a vasutikocsik egyiptomba.
Régebben van náluk Yalcin, mint nálunk. Yörük is. De ha tőlünk vesznek "magyar" változatot , akkor akár működhet is a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
KC-390-eset szerintem nem küldenek háborús övezetbe a gépek megérkezésétől számítva legalább 1 évig. Addig csak a két A319 van, amikor épp szabad lesz és nem VIP szálítást teljesít. Ha hajóval küldenénk valamit, Csádnak biztosnságosnak tűnő szomszédjai csak dél felől vannak, Kamerun és Nigéria, onnan még kb. 1000 km a csádi határig vezető út.
Egyiptomból líbiai vagy szudáni légtéren keresztül be lehet menni, utóbbin keresztül járnak be az Emirátusok gépei is, és amúgy sem lövöldöznek idegen repülőgépekre. Egyébként sem valószínű, hogy bármilyen légvédelmi fegyverrendszert tartanának a helyiek a határvidékeken.
Ha az egyiptomi kormánnyal együttműködésben intézik a logisztikát akkor Abu Simbel jó előretolt bázis lehet, odáig civil cargo gépen vagy a Níluson mehet az anyag, ha van rá szolgáltató. Szintén a légi út működhet Lagos-ból ugyanennyi fordulóval. Szárazföldön az út Borno tartomány felé és Kamerunban nem biztonságos, a folyók úgy tudom nem hajózhatók.
 
Blogen for president!
Amit leirtal az szép és jó, csak nem így nyertek meg eddig sem a "csatákat" Afrikában. Ha lenne ilyen számunkra scifibe illő képességünk, ennél akkor is fontosabb a hatterhatalmi manipuláció! Megvásárolt hadurak, megfelemlitett falvak, befolyás a félelem felett., stb stb... Szerintem a katonaság technikai része kisebb arányban fontos mint a többi.
 
Egyiptomból líbiai vagy szudáni légtéren keresztül be lehet menni, utóbbin keresztül járnak be az Emirátusok gépei is, és amúgy sem lövöldöznek idegen repülőgépekre. Egyébként sem valószínű, hogy bármilyen légvédelmi fegyverrendszert tartanának a helyiek a határvidékeken.
Ha az egyiptomi kormánnyal együttműködésben intézik a logisztikát akkor Abu Simbel jó előretolt bázis lehet, odáig civil cargo gépen vagy a Níluson mehet az anyag, ha van rá szolgáltató. Szintén a légi út működhet Lagos-ból ugyanennyi fordulóval. Szárazföldön az út Borno tartomány felé és Kamerunban nem biztonságos, a folyók úgy tudom nem hajózhatók.
Az egyiptomiakkal meg jó a kapcsolat...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
egy csomó minden mehet vonaton egyiptomból szudánon át.
főleg mivel hungary helps meg kereskedelem .... nagy mennyiségű áru és adomány fog kijutni időközönként... oda elfér a katonai szállítmány is és legalább védve is van. persze a légiút is benne játszik 1000% de ha sok az árú a vonat gazdaságosabb
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
egy csomó minden mehet vonaton egyiptomból szudánon át.
főleg mivel hungary helps meg kereskedelem .... nagy mennyiségű áru és adomány fog kijutni időközönként... oda elfér a katonai szállítmány is és legalább védve is van. persze a légiút is benne játszik 1000% de ha sok az árú a vonat gazdaságosabb
Jó ötlet. Attól eltekintve hogy nincs vasúti kapcsolat a két ország között, és Szudánban polgárháború van. :D
 
egy csomó minden mehet vonaton egyiptomból szudánon át.
főleg mivel hungary helps meg kereskedelem .... nagy mennyiségű áru és adomány fog kijutni időközönként... oda elfér a katonai szállítmány is és legalább védve is van. persze a légiút is benne játszik 1000% de ha sok az árú a vonat gazdaságosabb
A legutóbbi hírek alapján Szudán még mindig nem egy békés, biztonságos hely...

 
Jó ötlet. Attól eltekintve hogy nincs vasúti kapcsolat a két ország között, és Szudánban polgárháború van. :D
pont ezért szükséges a hadserek a vonatszállítmányok biztosítására. és többekközött pont ez a háború miatt lessznek a térségbe a katonáink. és ezért nem elég a hungary helps önmagában mint segélyszervezet.
 
A legutóbbi hírek alapján Szudán még mindig nem egy békés, biztonságos hely...

többeközött ezért megyünk a térségbe. és az eggyik fő feladat hogy a katonák biztosítsák a segélyeket az áruk szabad mozgását (saját) és védjék a térségbe dolgozó cuvileket és segélyszervezeti tagokat
 
értem én hogy fura hogy egy misszioba csinálni kell valamit reptérőrzésen kívül meg békés járőrözésen. de ennek a paklijába benne van.volt már hasonló feladat misszióba nem az első ilyen jellegű
 
többeközött ezért megyünk a térségbe. és az eggyik fő feladat hogy a katonák biztosítsák a segélyeket az áruk szabad mozgását (saját) és védjék a térségbe dolgozó cuvileket és segélyszervezeti tagokat
értem én hogy fura hogy egy misszioba csinálni kell valamit reptérőrzésen kívül meg békés járőrözésen. de ennek a paklijába benne van.volt már hasonló feladat misszióba nem az első ilyen jellegű
Csádba mennek, nem Szudánba. Egy éve menekült mindenki Szudánból...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Csádba mennek, nem Szudánba. Egy éve menekült mindenki Szudánból...
Igen csádba mennek és az egész régió stabilitását erősíteni.

Gondolod az hogy mindkét féllel fel lenne véve a kapcsolat hogy a területükön ekkor és ekkor át fog haladni ez és ez katonai biztosítás melett uticél 3. ország. nem járna előnyökkel katonadiplomáciailag és politikailag ??? és a konfliktusba résztvevő felek erre ne cuppannának rá mint esetleges opcióra ami számukra is pozitív lehet a késöbbiekben.? csak egy pl.

ugye nem karba tenni kezet menni ki az elsődleges cél hanem a térség stabilitását növelni a segélyekre vigyázni a segélyosztókra vigyázni a vállalkozókra civilekre vigyázni
 
Igen csádba mennek és az egész régió stabilitását erősíteni.

a91948a0-71c9-4ec2-a2cc-47f87eebf659.png.webp
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Süddeutsche Zeitung - A magyar külpolitika már jó ideje idegesíti a Nyugatot, mivel egyre közelebb kerül Putyinhoz, valamint Trumphoz, ugyanakkor együttműködik Kínával. De mi keresnivalójuk van magyar katonáknak Csádban? – kérdi Cathrin Kahlweit, a német lap közép-európai tudósítója.
Ami végképp rejtély, az a csádi vállalkozás, amely reflektorfényben mutatja meg, miként működik az orbáni rezsim.
A Szahel-övezethez Magyarországnak nem fűződik semmiféle érdeke, nincsenek ottani tapasztalatai, kapcsolatai.
És nem is egyeztetett a NATO-, illetve uniós partnerekkel, pedig úgy illett volna.
Nem kizárt mindazonáltal, hogy a 200 fő előőrsöt alkot arra az esetre, ha az afrikai ország bekerül az orosz befolyási övezetbe.
De még a német Külügyminisztérium sem tud semmi közelebbit a háttérről, ám úgy ítéli meg, hogy célszerűbb volna a civil szerepvállalás.

Engem meg az zavar nagyon, amit a nYuGaT a francia forradalom óta művel. Mit keresnek csádiak a nyugati katonákban?