A-37 Dragonfly / T-37 Tweet (Cessna,USA)

Cessna AT-37 TNT (Tandem Naval Training) robbantott képe.
1959-ben nyújtották be a haditengerészeti kiképző tenderre, de veszített a North American/Rockwell T2-vel szemben.

106012-d400bea29c96dd024f1fe7f7752ba481.jpg
 
Cessna AT-37 TNT (Tandem Naval Training) robbantott képe.
1959-ben nyújtották be a haditengerészeti kiképző tenderre, de veszített a North American/Rockwell T2-vel szemben.

106012-d400bea29c96dd024f1fe7f7752ba481.jpg


Egész jó. Ha nem siettek sehova, akkor egy hajtóművel "eldöcögött"(ha nem volt fullra megpakolva)!
Ez azért "némi" üzemeltetési, üzem-biztonsági előny!

.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Egész jó. Ha nem siettek sehova, akkor egy hajtóművel "eldöcögött"(ha nem volt fullra megpakolva)!
Ez azért "némi" üzemeltetési, üzem-biztonsági előny!

.
Sőt, a vietnamban használt gépek közül egyedül ennek engedélyezték az egy hajtóműves repülést normál üzemmódban (nem vészhelyzetiben), üzemanyag megtakarítása céljából.
Mint nálunk a MiG-29 esetében is volt ilyen lehetőség, de csak ritkán, külföldre repüléskor éltünk vele. (illetve ezt nem tudom, hogy általánosan volt-e engedélyezve, vagy csak kitelepülések esetén).

Keveset is lőttek le belőlük, az első fázisban, az Operation Combat Dragonban 0 veszteség volt 6000 bevetés mellett (később aztán megnőtt ez, összesen 66-ot veszítettek).
 
Még egy kép:

avtweet_6.png



... vagy ezen a nevemen, vagy a 2.0 nélkül javasoltam is (sokkal) korábban átgondolásra/beszerzésre a típust. :oops:
Az ilyen-olyan változataival igen szép darabszámban készült, a "Hátsóudvarban" --Dél-Amerika-- asszem' még mindig repül.
Szerintem a kategória legjobb nyugati darabja. Mintha lett is volna olyan időszak amikor lehetett volna gombokért/kilóra venni, de már akkor is "Piackutató" --vagy korrumpálásra vágyó-- Politikusaink voltak, és ez a típus arra nem volt jó!

.
 
Még egy kép:

avtweet_6.png



... vagy ezen a nevemen, vagy a 2.0 nélkül javasoltam is (sokkal) korábban átgondolásra/beszerzésre a típust. :oops:
Az ilyen-olyan változataival igen szép darabszámban készült, a "Hátsóudvarban" --Dél-Amerika-- asszem' még mindig repül.
Szerintem a kategória legjobb nyugati darabja. Mintha lett is volna olyan időszak amikor lehetett volna gombokért/kilóra venni, de már akkor is "Piackutató" --vagy korrumpálásra vágyó-- Politikusaink voltak, és ez a típus arra nem volt jó!

.
Szerintem én (is) javasoltam.
Egyik kedvencem ez a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Cessna VTOL kiképzőgép.
A haditengerészet elvetette, a tengerészgyalogság érdeklődött iránta az AV-8B kiképzőjeként, de a végén ez sem jött össze.

45791-d536e9959f5577d6d6382df2226eccdb.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and LMzek 2.0
Szerintem én (is) javasoltam.
Egyik kedvencem ez a gép.
NEEEEM!
Ez a jenki Alba.Csak ok mar az 50 es evekben megcsinaltak.Meg egy kicsit jobban sikerult,de akkor is lejart mar az ideje,regen .Andoki COIN haborukban meg elcsuhog,de mar ott is levaltja a celnak sokkal jobban megfelelo Tukan.Vietnamban is azert volt,mert nem volt jobb,hirtelen.Reskitoltonek gyartottak,mig elkeszul a celiranyossan tervwzett gep.Azt viszont addig-addig tervezgettek,noveltek az igenyeket,mig mar a háború utan A10 nem lett belole.( eredetileg egy turbopop modern Skyraidert akartak,de vegen egy Varacskosdisxno lett belole)
 
NEEEEM!
Ez a jenki Alba.Csak ok mar az 50 es evekben megcsinaltak.Meg egy kicsit jobban sikerult,de akkor is lejart mar az ideje,regen .Andoki COIN haborukban meg elcsuhog,de mar ott is levaltja a celnak sokkal jobban megfelelo Tukan.Vietnamban is azert volt,mert nem volt jobb,hirtelen.Reskitoltonek gyartottak,mig elkeszul a celiranyossan tervwzett gep.Azt viszont addig-addig tervezgettek,noveltek az igenyeket,mig mar a háború utan A10 nem lett belole.( eredetileg egy turbopop modern Skyraidert akartak,de vegen egy Varacskosdisxno lett belole)
De Ííííííííígen!
Ne viccelj, hogy egy lapon említed az Albákkal.
Az Albákkal nincs semmi harci tapasztalat, komoly legalábbis (tudom, egy magyar pilóta Etiópiában ezzel CAS-olt, mázlija volt, hogy nem lőtték le, ő maga mondta egy interjúban).

A Tucano egy koncepcionális zsákutca.
Turboprop esetén a OV-10X Super Bronco, vagy a Pucará a jó választás.
Ha CAS/COIN-ról van szó, alap a 2 hajtómű.

Nem véletlenül addig repülik, amik le nem esik az égből.
Egy új hajtóművel (Williams FJ-44-3), 1/3 fogyasztással, új avionikával,
PL-20 Plamen/GSh-23L/GSh-30-1 gépágyúval, új fegyverekkel, vinnék mint a cukrot.
Meg kell venni a licenszét és itthon gyárthatnánk.
Ennek van értelme, az L-39 NG támadógépnek nincsen.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0
De Ííííííííígen!
Ne viccelj, hogy egy lapon említed az Albákkal.
Az Albákkal nincs semmi harci tapasztalat, komoly legalábbis (tudom, egy magyar pilóta Etiópiában ezzel CAS-olt, mázlija volt, hogy nem lőtték le, ő maga mondta egy interjúban).

A Tucano egy koncepcionális zsákutca.
Turboprop esetén a OV-10X Super Bronco, vagy a Pucará a jó választás.
Ha CAS/COIN-ról van szó, alap a 2 hajtómű.

Nem véletlenül addig repülik, amik le nem esik az égből.
Egy új hajtóművel (Williams FJ-44-3), 1/3 fogyasztással, új avionikával,
PL-20 Plamen/GSh-23L/GSh-30-1 gépágyúval, új fegyverekkel, vinnék mint a cukrot.
Meg kell venni a licenszét és itthon gyárthatnánk.
Ennek van értelme, az L-39 NG támadógépnek nincsen.
Azert repulik,mert ingyen kaptak.
Tucanp sikeres,Pucara nem.Mert a Tucano ugyan azt nyujtja,joval olcsobban,plusz kikepzogep.
OV10 kiváló konstrukcio,de eljert felette az idő.Akik meg szivesen hasznalnak,es tudnak is hasznalni,azoknak nincs ra penze.COIN megfigyelo-cdapasmwro szerepebol kiszoritottak a dronok.Korszeru konvencionalis harcteren meg mar elavult.Csodas kis masina,nekem is nagy kedvencwm.Deeljart felette az idő.Egyszeruen kiszorult a szerepkorebol.
 
Dragonfly a drogszállítmányok felderítésére használt Edo Corporation AN/APS-144(V) , Ku band hullámhosszon működő radarral.
A hordozó konténert a Zenith Aviation fejlesztette, a külső fegyvertartón hordozható.
Ha már konténeres felderítőradaros gépről álmodoznak egyesek...
31-1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0