Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Apropó milyen autót tudsz megengedni magadnak? Aminek a fenntartása nem kerül az éves bevételed 25%-nál többe. Amit többe kerül fenntartani az nem a te pénztárcádhoz van! Ebben a 25%-ban nincs benne a benzin/gázolaj ára, ez azon felül van!!!

Aki a fizetése 25%-át kocsira költi, az nettó hülye!
Akár 2 milliót keres havonta, akár 100 ezret.

(vagy autóbuzi, de akkor ez egyben hobbi is)
 
Jó írás! Hozzánemértő szaGemberek mindenhol? A kapitány legalább kilát és élvezi ...
 
Prémium jármű. Prémium ember.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hihetetlen. Mi történhetett az autóban, hogy ennyire nem figyelt az elmeroggyant. Az, hogy magával mit csinál, az legyen a magánügye, de hogy ennyi embernek ekkora bajt okozzon ... .

Érdemes elolvasni a hozzászólásokat.
 
Tudod mennyi barmot látok,aki vezetés közben a telefonját nyomkodja? Benne a pofájában néha néha felnéz, de nyomja azt a szart.
Azért van a másik barom is, aki vízszintesen tartja a szája előtt az autóban, úgy telefonál. A 15+ milliós kocsiban. Kurva élet hogy van benne kihangosító, totálisan hülye a tulaj.
 

A 2023-ban legnagyobb számban értékesített autók az európai újautó-piacon​

  1. Tesla Model Y — 216 670 darab (plusz 155 százalék).
  2. Dacia Sandero — 212 803 (plusz 21,3 százalék).
  3. Renault Clio — 205 975 (plusz 46,4 százalék).
  4. Volkswagen T-Roc — 205 200 (plusz 25,2 százalék).
  5. Opel Corsa — 185 802 (plusz 23,2 százalék)
  6. Dacia Duster — 174 718 (plusz 13,1 százalék).
  7. Fiat Panda — 166 958 (mínusz 5,6 százalék).
  8. Toyota Yaris — 159 598 (plusz 5,6 százalék).
  9. Volkswagen Tiguan — 156 922 (plusz 34,6 százalék).
  10. Citroen C3 — 154 644 (plusz 2,5 százalék)
Gyártók rangsora:
jato1.jpg
 

A 2023-ban legnagyobb számban értékesített autók az európai újautó-piacon​

  1. Tesla Model Y — 216 670 darab (plusz 155 százalék).
  2. Dacia Sandero — 212 803 (plusz 21,3 százalék).
  3. Renault Clio — 205 975 (plusz 46,4 százalék).
  4. Volkswagen T-Roc — 205 200 (plusz 25,2 százalék).
  5. Opel Corsa — 185 802 (plusz 23,2 százalék)
  6. Dacia Duster — 174 718 (plusz 13,1 százalék).
  7. Fiat Panda — 166 958 (mínusz 5,6 százalék).
  8. Toyota Yaris — 159 598 (plusz 5,6 százalék).
  9. Volkswagen Tiguan — 156 922 (plusz 34,6 százalék).
  10. Citroen C3 — 154 644 (plusz 2,5 százalék)
Gyártók rangsora:
jato1.jpg
Nem vèletlenül van első helyen az Y. Baromi jó járgány.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Prémium jármű. Prémium ember.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A legfontosabb, hogy szerencsére senki sem halt meg.

Az a fő baj az ilyen esetekkel, hogy általában az áldozatok nincsenek megfelelően kárpótolva és a bűnös nincs megfelelően megbüntetve.
Ezért a démosz igazságérzete minden ilyen esettel sérül és gyűlik a düh.

Utánanéztem, hogy mennyit kapott rezesová, amiért kiirtott két házaspárt: (wiki) 6 év fogház és fizetett 4 millió forintot az elhunytak hozzátartozóinak. Ezt az ítéletet provokációnak tartom a törvénytisztelő állampolgárok felé.
2018 augusztusában szabadult, azóta instagramozik, illetve elment a friderikuszhoz csacsogni 1 órát... éli világát, a 4 vétlen meg a földben rohad.

Nyilvánvaló, hogy a társadalomra veszélyes az Audi sofőrje... itt a lehetőség, hogy példát statuáljon a bíróság, de tartok tőle, hogy szokás szerint megy majd a töketlenkedés.
 
Mi a bajod velük? Mond el mi bánt buksi?! :D
Cunci az a "bajom" vele....hogy
1.Ronda ,mint a dög...nekem másnak nem...de leszarom :D
2.Hatótávpara...(Makó-Szentendre töltés nélkül nem megy)..........Városinak jó az se érdekel
3.Nem szeretek 120-l menni.....még kevesebb hatótáv...........
4.fizikai gombok totális hiánya.......
5.No carplay....
6.már ezt se töltöd ingyé a Csárdzseren
7.a szappan formát már a börtönben sem szeretik

Viccet félre téve........nekem abszolúlt nem való nem az én életvitelemhez való
 
Mi a bajod velük? Mond el mi bánt buksi?! :D

1. Igénytelen fos belső
2. Borzasztó összeszerelési minőség (csálén állnak a lemezek, leesett a hátsó ragasztott spoiler stb....)
3. Belül kong, mint egy wartburg. Nagyon szar a zajszigetelése. E miatt komoly a gördülési zaja.
4. Lényegében nincsenek fizikai gombok
5. Idióta kilincsek
Most röviden ennyi jutott eszembe. Főleg a modell S-el kerültem közelebbi kapcsolatba, mert az van ismerősnek is. Annyi pénzért amibe kerül egy határ szar az egész. Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Cunci az a "bajom" vele....hogy
1.Ronda ,mint a dög...nekem másnak nem...de leszarom :D
2.Hatótávpara...(Makó-Szentendre töltés nélkül nem megy)..........Városinak jó az se érdekel
3.Nem szeretek 120-l menni.....még kevesebb hatótáv...........
4.fizikai gombok totális hiánya.......
5.No carplay....
6.már ezt se töltöd ingyé a Csárdzseren
7.a szappan formát már a börtönben sem szeretik

Viccet félre téve........nekem abszolúlt nem való nem az én életvitelemhez való

A “vicces” dolgokra pontokba szedve nem reagálnék, mert nagyrészt szubjektív dolgok. Másrészt azért, mert neked a mindennapi életben nem felel meg az életviteled miatt attól még a Tesla nem szar, hiszen egy Polestar 2 vagy BYD sem felelne meg.

A 6. pontnál egyébként tévedsz. A Model S tulajok továbbra is ingyen töltenek. Sőt pár évente van akció, hogy aki S tulaj és másik új modellt szeretne az átviheti a Model S Lifetime ingyen töltését az új bármilyen modellre. Utoljára ez most 2023-ban ha jól emlékszem.

1. Igénytelen fos belső
2. Borzasztó összeszerelési minőség (csálén állnak a lemezek, leesett a hátsó ragasztott spoiler stb....)
3. Belül kong, mint egy wartburg. Nagyon szar a zajszigetelése. E miatt komoly a gördülési zaja.
4. Lényegében nincsenek fizikai gombok
5. Idióta kilincsek
Most röviden ennyi jutott eszembe. Főleg a modell S-el kerültem közelebbi kapcsolatba, mert az van ismerősnek is. Annyi pénzért amibe kerül egy határ szar az egész. Szerintem.
1. Nem igénytelen, csak amerikai. Egyrészt. Vagyis annál egy fokkal jobb. De ha ültél Mustangba vagy bármi amerikaiba, akkor látod. A másrészt lentebb fejtem majd ki.
2. Én ilyennel nem találkoztam, hogy őszinte legyek egyik modellnél sem. Nem kétlem, de azért felszaladt a szemöldököm.
3. Hát ezt a kongást sem annyira vettem észre, a gördülési meg szerintem semmivel nem szarabb, mint egy azonos korú ilyen kategóriájú autónál, amin 19-és meg 20-as kerekek vannak 235 vagy még szélesebb gumikkal.
4. Lényegében ez ugye nem hiba vagy teszi szarabbá, csak neked és másoknak problémás. Szubjektív dolog.
5. Igen, de ez azóta más autóknál is előjött ez a stílus és megint csak írnám rá, hogy kinek mi…

Hirtelen azt mondom, hogy valahol 35-40 ezer km között lehet amit levezettem a különböző modellekkel mindenféle időben. Szóval relatív nem kevés. Egyetlen alkalommal sem volt hiba vagy olyan hogy összeszarta magát valamelyik -más autókról ezt nem mondhatom el. 2 alkalommal volt, hogy nem tudtam átvenni az autót és ott kellett hagynom, mert se kinyitni nem tudtuk sem életre kelteni. Szóval ezt nem nevezném rossznak.
Szerintem a probléma, hogy a Teslát és magát az egész jelenséget nem helyén kezelitek és nem vesztek dolgokat figyelembe. Például a minőség. A 2014-es az első szériás Model S, tehát azon kívül, hogy amerikai igényességű az összerakása ne mostani autókkal kezdjük már hasonlítani, hanem tegyük egy szintén 2014-2016 közötti mellé a polcra. Plusz ami még fontosabb és mindenki elfelejti, hogy cirka 10 éve kezdett el a Tesla autót gyártani a semmiből. Gondolod egy japán vagy német márka különben tudott volna produkálni a nulláról? Több évtizede autókat gyártó márkák autóit veszed/veszitek alapul, de azt már nem látjátok, hogy szinte nincs olyan év, hogy ezek az évtizedek óta gyártók ne hívnának vissza tízezrével autókat, mert valamit elbasztak. Teslanál mennyi ilyen is volt cirka 10 év gyártási tapasztalattal? Aztán említeném, hogy más gyártók évtizedes tapasztalatokkal dolgoznak úgy, hogy ezen idők alatt mérnökök tucatjai foglalkoztak csak a belső terek anyagainak illesztésével, egy német márkáknál csak azon fél tucat mérnök dolgozik, hogy milyen hangja legyen amikor a paraszt becsukja az A8 ajtaját… sok évtizedes előnye és tapasztalata van kb. minden gyártónak a Teslaval szemben és mégis tudtak egy ilyet csinálni úgy, hogy lenyomja az összes nyugati csodát, és a kínaiak most jutottak el oda, hogy a BYD-vel fel tudják venni a versenyt a Tesla ellenében. Szóval nem azt mondom szeresd vagy csodáld, hogy milyen szuper valami, de a kritikák megfogalmazásánál ezeket illendő figyelembe venni. És azért van 8 év garancia az akksira, hajtásra… gyerekek a többi e-nél mennyi van???

Ps. Örülök, hogy a buksin nem akadtál el, nem degradálónak szántam.
 
Várjuk meg a végét..... :)
Eddig Tesla ( illetve a villanyautók) az egyes orszâgokban ltrehozott állami támogatâsokból húztak hasznot. Ahol megszünt a támogatâs, ott a villanyautó eladâs visszaesett. ( Norvgiában különösen látvânyosan)
A nagy brkocsicégek ( Sixt...) kivették programjukból a villanykocsikat, mert maradvânyértkük sokkal alacsonyabb, a javitâsi költségek sokkal magasabbak, mint azt kalkulálták.Ugyanaz a helyzet a lizingcégeknél is, akik szintén jelentös rendkivüli tartalkokat kell képezzenek. Szinte senki nem vesz villanyautót mint magânember, legfeljebb lizingeli azt.
A villanyautó hasznâlt piac szinte nem ltezik jelenleg a müszaki és pénzügyi bizonytalanságok miatt.
Ennek ellenre a normálkeresö részére is elérhetö ûj villanykocsi tipusok most kezdenek a piacra érkezni.
Izgalmas idök elé nézünk....:)
 
Ha elektromos autó, a BYD-ról mi a vélemény?
Eddig egy tesztett láttam róla egy magyartól a Youtube-on, ott dicsérték.
Amúhgy nekem tetszik a tipus kivül, belül.
Nekem tetszetős, szerintem jó lehet. De pár év és 100-200 ezer futott km után fog ez kiderülni igazából. Én nem gondolom, hogy szar lesz.
 
Várjuk meg a végét..... :)
Eddig Tesla ( illetve a villanyautók) az egyes orszâgokban ltrehozott állami támogatâsokból húztak hasznot. Ahol megszünt a támogatâs, ott a villanyautó eladâs visszaesett. ( Norvgiában különösen látvânyosan)
A nagy brkocsicégek ( Sixt...) kivették programjukból a villanykocsikat, mert maradvânyértkük sokkal alacsonyabb, a javitâsi költségek sokkal magasabbak, mint azt kalkulálták.Ugyanaz a helyzet a lizingcégeknél is, akik szintén jelentös rendkivüli tartalkokat kell képezzenek. Szinte senki nem vesz villanyautót mint magânember, legfeljebb lizingeli azt.
A villanyautó hasznâlt piac szinte nem ltezik jelenleg a müszaki és pénzügyi bizonytalanságok miatt.
Ennek ellenre a normálkeresö részére is elérhetö ûj villanykocsi tipusok most kezdenek a piacra érkezni.
Izgalmas idök elé nézünk....:)

Abszolut adom amit írtál viszont árnyalnám annyival, hogy pont az általam már említett Auto Abo-val foglalkozó német cégek tavaly valami 89 ezer körüli autót mozgattak meg az ügyfeleiknek és azok között, ezek közül minden 4. elektromos volt. Ez nagyon komoly szám. Tehát ott pedig igencsak pörög. Talán az általad említett támogatásokkal kapcsolatos dolgok miatt.