Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

A kikerülő manővereket is a kocsi csinálja vagy az már a user ?
Igen, az Autopilot csinálja. Mivel akkor az osszes kamera és rendszer aktív. Ennél a videónak az első snittje remekül mutatja, hogy a ráfutásos baleseteket is miként és milyen mocsok gyorsan kezeli. Emberként ezt is lereagálni és elkerülni kb. lehetetlen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Jaaaah nyilván nem tökéletes és hibátlan, de az irány jó lenne. @misinator én úgy tudom, hogy a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket is tudja kezelni az Autopilot rendszer. Ami pedig az úttalan utakat és össze-vissza javított aszfaltot illeti… hát ez egyenlőre túl nagy falat az önvezető vagy részben önvezető autóknak meg néha nekünk embereknek is. Mindenesetre szerintem kurva jó dolog lenne, lehetne ha például ezek a rendszerek kifejezetten balesetek elkerülésére lennének használva és akkor aktiválódnának. Amúgy nagy barátjuk nem vagyok, mert én eleve szeretek vezetni.
 
El lehet gondolkodni ha ma meglenne az északi járműjavító akkor nemzetközi piacra is nyugodt szívvel dolgozhatna "javítás terén" és mára nem lenne "nyomornegyed" a gördülő állományban. Nem kellene a Talgo ba berúházni stb....
Kemény pár év alatt szétverték
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Már az adaptiv tempomat is kitunően alkalmas a ráfutásos balesetek elkerülésére.

Ahogyan az is, ha telefon nyomkodás helyet előre nézel és a vezetéssel foglalkozol.
A legtöbb ilyen rendszer azért létezik, mert a sofőrök igen jelentős része valójában alkalmatlan a vezetésre.
Vagy a technikai képzettsége nincs meg, vagy a mentális állapota nem megfelelő.
 
Motor kivesz, elad 80 ezerért, bontott motor 70-100 ezer km-el 120-150 ezer Ft. Motor berak, olajat lecserél és megy tovább. Fele akkora költség, fele akkora munka. Ezekre ez a megoldás.
És a kötelező vezérléscserével mi van ilyenkor? Mert az "új" motornál ki tudja ki cserélte és mikor...
Teszla.....
Igen jól mehet, hogy kiszórja a vezéreit...
 
Ahogyan az is, ha telefon nyomkodás helyet előre nézel és a vezetéssel foglalkozol.
A legtöbb ilyen rendszer azért létezik, mert a sofőrök igen jelentős része valójában alkalmatlan a vezetésre.
Vagy a technikai képzettsége nincs meg, vagy a mentális állapota nem megfelelő.

Ezzel az erővel az automata váltó is annak van, aki nem tud váltani. Vagy csak simán amerikai ami egy (jóval előttünk járó) autó-központú közlekedési kultúra, és nekik nagyon kényelmes a napi dögunalmas ingázásban, autópályázásban, dugóban egy kis könnyebbség.

Miért ne legyen ? Amikor 15x-re teszed meg ugyanazt az 500 km-es szakaszt, abban nem sok élvezet van, bekapcsolod, lazíthatsz kicsit, és a kormány görcsös markolása helyett ki pihentebben érkezel meg a célodhoz.

Az egyetlen hátránya amit tapasztaltam, hogy a nagy ingerszegénységben hajlamos az ember bebambulni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ezzel az erővel az automata váltó is annak van, aki nem tud váltani. Vagy csak simán amerikai ami egy (jóval előttünk járó) autó-központú közlekedési kultúra, és nekik nagyon kényelmes a napi dögunalmas ingázásban, autópályázásban, dugóban egy kis könnyebbség.

Miért ne legyen ? Amikor 15x-re teszed meg ugyanazt az 500 km-es szakaszt, abban nem sok élvezet van, bekapcsolod, lazíthatsz kicsit, és a kormány görcsös markolása helyett ki pihentebben érkezel meg a célodhoz.

Az egyetlen hátránya amit tapasztaltam, hogy a nagy ingerszegénységben hajlamos az ember bebambulni.

Ez most nem tudom, hogy jön az eredeti felvetésemhez...
Ugyanis folyamatosan a vezetésre figyelni nem kényelmi funkció, hanem kötelesség!
(már csak tudom, napi 3-6 órákat vezetek, attól függően milyen dolgaim vannak)
 
Igen, az Autopilot csinálja. Mivel akkor az osszes kamera és rendszer aktív. Ennél a videónak az első snittje remekül mutatja, hogy a ráfutásos baleseteket is miként és milyen mocsok gyorsan kezeli. Emberként ezt is lereagálni és elkerülni kb. lehetetlen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Jaaaah nyilván nem tökéletes és hibátlan, de az irány jó lenne. @misinator én úgy tudom, hogy a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket is tudja kezelni az Autopilot rendszer. Ami pedig az úttalan utakat és össze-vissza javított aszfaltot illeti… hát ez egyenlőre túl nagy falat az önvezető vagy részben önvezető autóknak meg néha nekünk embereknek is. Mindenesetre szerintem kurva jó dolog lenne, lehetne ha például ezek a rendszerek kifejezetten balesetek elkerülésére lennének használva és akkor aktiválódnának. Amúgy nagy barátjuk nem vagyok, mert én eleve szeretek vezetni.
Khm.....Kamionokban már a 3. nemzedéke van ennek a ráfutásgátló vészfégrendszernek.Praktimum ellen oltást kapott mérnökök makacsul beletervezik-és a kamionsoförök meg szépen kipróbálják az új változatot.....és kikapcsolják a pékbe,mert veszélyes,megbizhatatlan szar.Ahogy az aktiv kanyarstabilizátor is az azonnal kikapcsolandók listáján van.Mert életveszélyes.
 
El lehet gondolkodni ha ma meglenne az északi járműjavító akkor nemzetközi piacra is nyugodt szívvel dolgozhatna "javítás terén" és mára nem lenne "nyomornegyed" a gördülő állományban. Nem kellene a Talgo ba berúházni stb....
Kemény pár év alatt szétverték
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ide jártam gyakorlatra a középsuliban a 90-es években :)
 
Ahogyan az is, ha telefon nyomkodás helyet előre nézel és a vezetéssel foglalkozol.
A legtöbb ilyen rendszer azért létezik, mert a sofőrök igen jelentős része valójában alkalmatlan a vezetésre.
Vagy a technikai képzettsége nincs meg, vagy a mentális állapota nem megfelelő.
Nehezemre esik kimondani, de ez butaság. Maradj a harckocsiknál... :)
 
Khm.....Kamionokban már a 3. nemzedéke van ennek a ráfutásgátló vészfégrendszernek.Praktimum ellen oltást kapott mérnökök makacsul beletervezik-és a kamionsoförök meg szépen kipróbálják az új változatot.....és kikapcsolják a pékbe,mert veszélyes,megbizhatatlan szar.Ahogy az aktiv kanyarstabilizátor is az azonnal kikapcsolandók listáján van.Mert életveszélyes.
Igen, ezt tudom. Faterom teljesen elmeroggyant és vagy 35 éve csinálja ezt a lepra melót, mint te. De az első snittbe az volt a lényeg, hogy a Tesla mögötti autókat verték hátulról telibe és mivel be volt kapcsolva az Autopilot az érzékelte a hátolról érkező autót és full gázt adva elkerülte az ütközést. Mivel előtte volt annyi hely csak előre indult el. De egyébként Autopilot módban úgy áll meg az előtte bárhol megálló autó mögött, hogy egy hasonló szituban jobbra vagy ballra is ki tudjon kanyarodni és menekülő utat hagy oldalirányban is.
 
És a kötelező vezérléscserével mi van ilyenkor? Mert az "új" motornál ki tudja ki cserélte és mikor...
Teszla.....
Igen jól mehet, hogy kiszórja a vezéreit...
Minek cserélne az ember vezérlést pl egy 100 ezer alatti motorban. Mint írtam is több olyan hely van, ahonnan megbízhatóan lehet jó áron motorokat venni. Nem az utolsó lepukkant helyről kell és akkor a km futás valós lehet. Lengyelek és litvánok nagyon profin és korrektül bontanak mindent is a Polotól a Panameraig…

Tesla… ez érdekes valóban. Nem volt még időm erről olvasgatni, állat mód el vagyok havazva. Majd talán hétvégén.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Igen, ezt tudom. Faterom teljesen elmeroggyant és vagy 35 éve csinálja ezt a lepra melót, mint te. De az első snittbe az volt a lényeg, hogy a Tesla mögötti autókat verték hátulról telibe és mivel be volt kapcsolva az Autopilot az érzékelte a hátolról érkező autót és full gázt adva elkerülte az ütközést. Mivel előtte volt annyi hely csak előre indult el. De egyébként Autopilot módban úgy áll meg az előtte bárhol megálló autó mögött, hogy egy hasonló szituban jobbra vagy ballra is ki tudjon kanyarodni és menekülő utat hagy oldalirányban is.
Papiron,meg amikor éppen működik.Csak......Mig egy átlag vezetőnek kb 20 évente van ilyen szituja,az autopilot okozta vészhelyzet meg heti szintű dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Papiron,meg amikor éppen működik.Csak......Mig egy átlag vezetőnek kb 20 évente van ilyen szituja,az autopilot okozta vészhelyzet meg heti szintű dolog.

Ráadásul egy normális vezető ezeket figyeli, elkerüli ha lehet.
Tök alap, hogy nem csak előre nézel a kocsiban, hanem a tükröket is nézed.
Meg ízléstelen lenne felhozni, hogy eddig hány embert nyírt ki az autopilot a Teslákban.... :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Igen, az Autopilot csinálja. Mivel akkor az osszes kamera és rendszer aktív. Ennél a videónak az első snittje remekül mutatja, hogy a ráfutásos baleseteket is miként és milyen mocsok gyorsan kezeli. Emberként ezt is lereagálni és elkerülni kb. lehetetlen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Jaaaah nyilván nem tökéletes és hibátlan, de az irány jó lenne. @misinator én úgy tudom, hogy a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket is tudja kezelni az Autopilot rendszer. Ami pedig az úttalan utakat és össze-vissza javított aszfaltot illeti… hát ez egyenlőre túl nagy falat az önvezető vagy részben önvezető autóknak meg néha nekünk embereknek is. Mindenesetre szerintem kurva jó dolog lenne, lehetne ha például ezek a rendszerek kifejezetten balesetek elkerülésére lennének használva és akkor aktiválódnának. Amúgy nagy barátjuk nem vagyok, mert én eleve szeretek vezetni.
A hír nem mai.
Gondolom azóta korrigálták:
 
Ráadásul egy normális vezető ezeket figyeli, elkerüli ha lehet.
Tök alap, hogy nem csak előre nézel a kocsiban, hanem a tükröket is nézed.
Meg ízléstelen lenne felhozni, hogy eddig hány embert nyírt ki az autopilot a Teslákban.... :rolleyes:
Mult hónapba jött pár új Merci,és azokon nem lehet egy mozdulattal kikapcsolni a vészfékező rendszert.És újrainditáskor visszakapcsol.
Befékezett felüljáró árnyékára a kollégának-és a mögötte jövő pkw utolérte.....(csak kocsik törtek kicsit,nagyobb baj nem történt szerencsére)
 
Mult hónapba jött pár új Merci,és azokon nem lehet egy mozdulattal kikapcsolni a vészfékező rendszert.És újrainditáskor visszakapcsol.
Befékezett felüljáró árnyékára a kollégának-és a mögötte jövő pkw utolérte.....(csak kocsik törtek kicsit,nagyobb baj nem történt szerencsére)
A "szép" az, hogy a (gyárak, politikusok, jogászok szemében) fosőr fogja elvinni a balhét. Mindig.
Ha kikapcsolja ezeket a rendszereket, ha nem.