Maguk az izraeliek sem állítanak ilyet, semmilyen nyoma nincsen, a korábbi iráni dróncsapás utáni válaszcsapásuk egy szégyellős fing volt a forgószélben, de most majd bezzeg lelövik az iráni elnököt is, igaz? A gázai műveletek kellős közepén nagyon hiányzik nekik hogy Irán szétfingassa őket minden oldalról.

Hagyjuk már ezt a dicsőséges Iszráel bosszút állt baromságot ami maximum a legelvakultabb cionisták véres fantáziáiban és dudi fejében létezik.
 
Jah, hat talan nem 25 eves amerikai helivel kellett volna egereszni, amihez zero support van, mikozben ott vannak a jelenlegi BFF oroszok, boldogan ajanlgatva a valoban modernebb, tamogatott helijeikkel.

Lehet, hogy az oroszban még kevésbé bíztak... Mihuval is estek le már vezetők is korábban, azt hiszem.

Vagy csak kényelmesebbnek tartják, alacsonyabb zajszint stb. Az véleményes, hogy korszerűbb lenne egy Mi-17, mint a Twin Huey, igazából kortársak műszaki értelemben.
 
Lehet, hogy az oroszban még kevésbé bíztak... Mihuval is estek le már vezetők is korábban, azt hiszem.

Vagy csak kényelmesebbnek tartják, alacsonyabb zajszint stb. Az véleményes, hogy korszerűbb lenne egy Mi-17, mint a Twin Huey, igazából kortársak műszaki értelemben.
A Ka-62 gyakorlatilag zsír új, de amúgy a kommentem lényege az volt, hogy behettek volna újonnan gyártott Mi-172est is, amihez járna support, nem hullana le.
 
Ja, azt nem is tudtam, kösz.
Akkor most gyakorlatilag semmiféle modern civil platformjuk nincs, csak a Mi17(1)(2) stb hegesztik?

Mi-38 van még, de abból sem készült sok. Eredetileg nyugati hajtóművel és avionikával tervezték azt is.
Kisebb kategóriában van a Kazan Ansat, csak kérdés orosz hajtómű lesz-e bele, mert az is PWC hajtóművel készült. Bár az szerintem feketepiacon beszerezhető.
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron
Nem jegelték, csak 2025-ig kitolták az üzembe állítást, míg kicserélik a nyugati technikát és újra tesztelik orosszal.

Kérdés van-e az oroszoknak már megbízható sorozatban gyártott hajtóműve ebben a kategóriában (Ardiden, P&WC 200). Az Ardident elvileg az indiaiak gyártják, kérdés eladnák-e nekik. A franciák nem lennének boldogak. Vagy mint a P&WC korábbi típusai, mint a Twin Huey-t is hajtó PT6T. A Mi-2-es GTD-350-ese volt anno, de annak a gyártását leadták a PZL-nek még a szovjet időkben. Meg amúgy is ma már nagyon elavult.
 
Kérdés van-e az oroszoknak már megbízható sorozatban gyártott hajtóműve ebben a kategóriában (Ardiden, P&WC 200). Az Ardident elvileg az indiaiak gyártják, kérdés eladnák-e nekik. A franciák nem lennének boldogak. Vagy mint a P&WC korábbi típusai, mint a Twin Huey-t is hajtó PT6T. A Mi-2-es GTD-350-ese volt anno, de annak a gyártását leadták a PZL-nek még a szovjet időkben. Meg amúgy is ma már nagyon elavult.
Mi 38-ban tudtommal orosz hajtómű lett tervezve, gyors keresve VK650V néven kb 1-2 éve tesztelik.
 
"Ennél jóval nagyobb visszhangot váltott ki a +972 Magazin és a Local Call oknyomozó cikke, amely szerint Izrael jelenleg is egy mesterséges intelligencia alapú célpontazonosító technológiát használ a Gázai övezetben a Hamasz és a Palesztin Iszlám Dzsihád tagjainak azonosítására és célbavételére. Nevük elhallgatását kérő hírszerzők a lapnak elmondták: a háború első heteiben a hadsereg szinte teljes mértékben a Lavenderre támaszkodott, és a rendszer rövid idő alatt 37 ezer palesztinról állapította meg, hogy feltehetőleg terrorista.

A rendszer állítólag 90%-os pontossággal működik, de ez még így is azt jelenti, hogy ezrek válhattak ártatlanul célponttá, nem is beszélve a civil áldozatokról.
A cikk szerint az izraeliek meghatározták, mekkora "járulékos kárral" járhat egy-egy célpont megölése. Ez az alacsonyabb rangúaknál 15-20 civilt jelentett, a magasabb rangúaknál viszont akár százat is."

Hivatkozások a cikkben.

Ezt par honapja mar linkeltem, az eredeti cikket.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
Az is érdekes a térképen hogy Nyugat és Kelet Azerbajdzsán Iránban van az Urmia tó két partján. Ezt nem is tudtam
Hát én úgy gondolom ezt az etnikai feszültséget Izrael és az USA meg fogja lovagolni. Nem hiába építik erőteljesen az azeri hadsereget és ebben mellettük a törökök is aktívak.
 
ki mondja meg irán külügyminiszterének vagy elnökének hogy nem ülhet fel arra a gépre amelyik neki tetszik?
ha meg felültek, ki mondja meg nekik hogy nem nem lehet a rövidebb útvonalat repülni ki kell térni több órás késést okozva vagy akár vissza is kell fordulni valami időjárási anomália miatt pedig ők sietnének haza?
Aki a biztonságáért felel és akire nekik kellene hallgatni. Tanulság ez mki másnak.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Helyett elektronikus zavarás??
Azerbajdzsán állítólag vannak izraeli egységek, akik figyelik Iránt és akár közvetlen iráni csapásmérésre is felkészültek.
Pont az azeri határról tartott haza az iráni elnök. Xar idő is volt, tuti alibi, már csak egy kis rásegítés kellett és hopsz...
 
Helyett elektronikus zavarás??
Azerbajdzsán állítólag vannak izraeli egységek, akik figyelik Iránt és akár közvetlen iráni csapásmérésre is felkészültek.
Pont az azeri határról tartott haza az iráni elnök. Xar idő is volt, tuti alibi, már csak egy kis rásegítés kellett és hopsz...
Van magasságmérője, nem GPS alapon.

Azt nem értem, hogy ilyenkor miért nem szólalnak meg azok, akik az adott területen jártasak. Nem kell vitatkozni, tudom, hogy nem mindenkinek fűlik ahhoz a foga.
Csak egy szimpla szakmai megjegyzés, és kész.
 

Antony Blinken beszéde alatt az amerikai szenátus külügyi bizottságának ülésén egy palesztin támogató félbeszakította beszédét a következő szavakkal:

"A bátyja hat éves volt, izraeli gyilkos, csupa hazugság, minden hazugság, minden hazugság

Blinken, úgy fognak rád emlékezni, mint a gázai mészárosra, mint ártatlan emberek gyilkosára."


Egy másik tüntető félbeszakította Blinkent. A külügyminiszter nem tudta azonnal folytatni beszédét az amerikai szenátus külügyi bizottságának ülésén.

A plakáttal rendelkező lány a "könyvek, nem bombák", "élelmiszer, nem F-35" jelekkel is közeledett a tisztviselőhöz.

Ezután jött egy harmadik - egy véres kezű lány:

" Önök népirtást követnek el Gázában, hét tömegsír van a kórház közelében"