Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Magyarán lehagyták a vasuti összeköttetést egy olyan hídról, aminek a közelében egyébként sincs semmilyen vasút?

Elképesztő hiba!



Érdekes módon ez a Lánchíd esetében fel sem merült amikor haladár módon kerékpáros hiddá minősítettek át, hogy naponta 5 kerékpáros fog rajta nagy büszkén áthaladni, és kár erre egy hídnyi kapacitást elbaszni, miután még fel is újították 30 milliárdból. Vagy a Nagykörúti, Üllői úti kerékpársávoknál, amit gyakorlatilag senki sem használ, csak van, mint a Déli Vasúti híd 3. vágánya, ami a híd végén egyszer csak véget ér. De legalább van. Majd egyszer lesz ott vasút is amibe csatlakozik.
Megjegyzem a betelepülő gyárak igen negatív kritikával érintették a hazai vasúti vonalak kritikán aluli színvonalát. Legalább 3000-3500 km pályaszakaszt kellene rendbevágni és új szakaszokat építeni. A paks-2 gyakorlatilag benne volt az új korrekciós vonal a hiddal egyetembe.... mert számoltak egy "déli" nyomvonalal Szeged felé.... csak akkor a Byd még nem tűnt fel meg a Pécsi berúházás lehetősége....
Bravo így csak előre....
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha így haladunk egy ket éven belül a busz szolgáltatás megrendelt éves országos km kerete is széppen le fog csúszni. Több millió km ről beszélünk.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
 
akkor kivehetik a múzeumi Nohabot a Tisza-tavi fürdő vonatból? dicsőség! Amúgy segítek a helyi vasút gyűlölőknek: ez az egyik oka a vonalbezárásának, a karbantartás hiánya miatt kifingott a dízel flotta, részben mert a kormányunkat balfaszok alkotják és nem oldották meg a problémát. Más részben meg azért mert az EU vegetáriánus-ökobuzi diszpintyek meg műszaki balfaszok, akik azt hiszik ha nem lehet rendesen dízel gépet venni és gyártani akkor majd napelemes mozdonyok viszik a szenet a német erőműbe. (Emlékezzünk meg itt azért arról is, hogy részben kiszervezték a mozdonyok karbantartását, és valahogy az sokkal drágább mint addig volt.

Előre megyünk, nem hátra,
a dízelt Ikarus váltja, nem Tátra!
Szépek a vonatok Csehbe
utazhatunk hajtánnyal Ercsibe!
 
 
  • Vicces
Reactions: alali77
Nem csak a Totalcar cikke hangulatkeltő, de az eredeti is.
Tessék megfigyelni, hogy mennyi autóról beszélnek. Az eredeti cikkben az első mondatban nem 100ezerről van szó, hanem autók tízezreiről.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy tavaly 1,6M elektromost gyártottak Németországban, amiből 786 ezer ment exportra, akkor látható, hogy gyakorlatilag a teljes éves kapacitásra vonatkozóan 2-3 hétnyi mennyiség áll letárolva. Nem tudjuk, hogy milyen hosszú ideig vannak ezek az autók parkoltatva, de azt se felejtsük el, hogy pont az okos Totalcar-os újságíró egy olyan képpel illusztrálta (véletlenül? szándékosan?) a cikket, ahol a 90%-ban kész ID3-ak dekkolnak a placcon.
Arra ugye emlékszünk, hogy azon gépek esetén a szoftverekkel voltak problémák, és a VW nem tudta őket leszállítani, miközben a frissen elindult gyárat nem állíthatták le, így a VW egy nagy halom (ott is valami 100ezres nagyságrendről volt szó) autót fogott vissza imitt amott.
Nyilván azóta is folyik a termelés, és simán lehet, hogy a kocsik szoftverezésével is utol kell érniük magukat. Ráadásul ezek gyors kiforgatása nem is feltétlen sürgető, mivel így egy korlátozott csapatot kell csak a szoftverezésre ráküldeni. A gyár meg úgy is ontja a kocsikat.
Nyilván nem tett jót az eladásoknak a támogatások megszüntetése, de ha ízlelgetjük ezt az 1,6M-ós meg a 786 ezres számokat, akkor azért látszik, hogy nem fognak éhen halni a gyártók....
Idővel szépen lejjebb fog menni a tárolt készlet, és mindenki happy lesz!
 

A mai megállapodásnak köszönhetően vételár arányosan a Magyar Állam 80 százalékos tulajdonrészt szerez a Budapest Airport Zrt.-ben, a francia társbefektető VINCI pedig 20 százalékot.

ec78c07e9c6223b929a6478978f38c56b47c0f1fe7f8fde9b7c8455e06441056.jpg
 
 
Megjegyzem a betelepülő gyárak igen negatív kritikával érintették a hazai vasúti vonalak kritikán aluli színvonalát. Legalább 3000-3500 km pályaszakaszt kellene rendbevágni és új szakaszokat építeni.

Igen, és ennek van is értelme mert létező, fizetőképes, valós ipari igényt szolgálna ki az sokszor öncélú kisvonatozás helyett.

A paks-2 gyakorlatilag benne volt az új korrekciós vonal a hiddal egyetembe.... mert számoltak egy "déli" nyomvonalal Szeged felé.... csak akkor a Byd még nem tűnt fel meg a Pécsi berúházás lehetősége....
Bravo így csak előre....

Ha jól értem az a vonal azért vált fölöslegessé egy erősen pénzhiányos időszakban mert az ipari kapacitás végül máshova települt. De remélhetőleg ez változik (Szeged is kap valamit, persze fújnak is rá rögtön), akkor illetve ha a költségvetés stabilizálódik majd újra elő lehet venni. De l’art pour l’art alapon nem kellene horribilis áron vasuti vonalat építeni csak azért hogy legyen, aztán majd jó lesz valamire, épp nem azokat időket éljük.