Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Én vezettem sokat a svédeknél. Kézit (daf) félatimatat (iveco) és automatát. (Daf, Renault). És azt mondom, hogy van előnye a kézinék, de a gyakorlatban ez szinte nulla!!!! Esetleg a nullánál hangyányival több, de max ennyi.
Normál átlag körülmények között az automata nagyságrenddel kényelmesebb,és jelentéktelen a hátránya.
Nyűgös helyzetekben jön ki a különbség.
Paradoxona a helyzetnek,hogy egy katonai soförnek nagyságrenddel gyakoribb esetben lesz nyűgös helyzethez szerencsélye,mikor a kéziváltó előnyei kijönnének-de az átlag katonai soför túl gyakorlatlan ahoz,hogy ezt ki tudja használni.Gyakorlatlan soförnek meg jobb az automata váltó.
Szóval legyen inkább a katonai járgány automata.
(khm,izé...kamion is,mert sokkal kényelmesebb.... :D )
 
Nem azért felejtették el mert rosz mechanikailag, hanem azért mert rosz érzés vezetni. Pont ma mentem egy ilyen robotautomata Coltal. Haaaaat... KB, tengeribeteg leszel benne. Főleg a mai DSG-k után. Múlt héten mentem egy SMG E46 M3-al. Az is fura, de még így is azt választanám a sima helyett.
Hát új korában azért szépen váltanak. De pont ezt kell hozzátanítani az ecuval, hogy szépen tudjon "fogáspontot" venni, pl egy trakesznál is.
Nyilván nem az elv miatt, de amúgy megbízhatatlanok voltak általában.

  • Én nálam az teszi be a kaput.. de nyugodtan mondd azt, hogy hülye vagyok, hogy autómatával nem lehet szépen megállni, úgy hogy a saját surlódása miatt álljon meg a kocsi, mert alapból hajt. És ahhoz hogy megállj, ahhoz fékezned kell. És ha megveszel is, mivel fékezel a végén bebillent egy kicsit a kocsi.
  • Hiába váltod fixbe, leszabályzásnál felvált a legtöbb
  • És a barom állat, amelyik megörökítette a régi amcsi hidrósok nyomorát 2024-ig, hogy alapból hajt egy mai dsg is... hát az döbbenetes.

Ha már autómata, akkor dsg.. bár az igazi automata buzik a citromosra esküsznek, de az meg mindig is fog nyúlni, meg ha ugyanabból a típusból mész egy manuállal, akkor azért az lényegesen jobban megy a kisebb veszteség miatt. Mára ez persze a dsg, végtére az is egy robotizált manual, csak duplakuplunggal, ez már nincs. De a vér autómata buzik szeirnt az meg "ránt".

Na mindegy, nekem jó lesz a manuál quattro b3, középen torsennel, hátul meg pneus difizárral. Ha többel mész be, amellyivel "be lehet venni", akkor nagyon szépen lehet vele keresztben menni, nyilván szabályzáson és nem vált bele :) Meg vissza se kapcsol a már kikapcsolt esp. :) :) (az egyik amúgy most éppen áll a hasonló esetek miatt.. hajtókaros lett szegény :) :) )

Amúgy én értem amire negan gondol,de az mind a fogyasztás és a környezetvédelem oltárán olyan. Azért naivitás azt hinni, hogy a mai automatizálásban ne tudnád szoftverből, felszenzorozva jobban kezelni a váltót, mint bárki. Ott mindig az optimális üzemi tartományban van a gép.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: misinator and Negan
Amúgy én értem amire negan gondol,de az mind a fogyasztás és a környezetvédelem oltárán olyan. Azért naivitás azt hinni, hogy a mai automatizálásban ne tudnád szoftverből, felszenzorozva jobban kezelni a váltót, mint bárki. Ott mindig az optimális üzemi tartományban van a gép.
Nagyon nagy tévedés.
 
Nagyon nagy tévedés.
Negan... értsed már meg a te szempontjaid NEM érdeklik az autógyártókat. Hidd el, a NEKIK megfelelő üzemállapotban van a gép (a flottakezelés szempontjából is).

Modikat amúgy lehet kérni, fizetek érte, hogy negan autómatikus röhögős smilejait odarakják az írásaim alá? Ne kelljen vele bajlódnia. Legalább állásidőben elmehet egyet üríteni, aztán megnyugszik. :)
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fip7 and Negan
Francba, rossz szmileit tettem be az aláírásomba, Bocs. Javítom, de így nem kell fáradnod, holnap perceket kapsz vissza az életedből. Fenébe, itt nincs olyan. De így jobb lesz autómatán és akkor nem kell rányomnod. Látod mire képes az automatizálás. Csinálja helyetted, ahogy az autómata váltó is. Na jó, ez talán tényleg nem olyan jó szmájli, de akkor is.
 
Negan... értsed már meg a te szempontjaid NEM érdeklik az autógyártókat. Hidd el, a NEKIK megfelelő üzemállapotban van a gép (a flottakezelés szempontjából is).

Modikat amúgy lehet kérni, fizetek érte, hogy negan autómatikus röhögős smilejait odarakják az írásaim alá? Ne kelljen vele bajlódnia. Legalább állásidőben elmehet egyet üríteni, aztán megnyugszik. :)
Khm.Itt jön ki,hogy semmiféle gyakorlati tapasztalatod nincs nagykocsival.Baj az,hogy a sok idióta beképzelt mérnök,kik oltást kapnak praktikum ellen,abszorut nem kiváncsi azoknak a véleményére,kik dolgoznak a tákolmányukkal.Tudod mit csinálnak a rutinos soförök a szuper vezetéssegitő rendszerek 2/3val egy új kamionon?Kikapcsolják,mert életveszélyesek.Automatikus vészfékező befékez a kontrasztosabb árnyékra,úthibára,de még a lassitó járdaszigeten lévő táblára is.....Kanyarstabilizátor képes felboritani a kamiont.Öconomi programot kikapcsolva egy rutinos soför gyorsabban,kisebb fogyasztással halad,mint azzal.Stb.
Ezek szimplán gyakorlati tapasztalati tények.
És nem,nem sirom vissza a LIAZt meg a ZILt.Határ nagy szarok voltak.Nagyságrendekkel jobbak a mai vasak.És még jobbak lennének,ha nulla gyakorlati tapasztalattal rendelkező beképzelt majom mérnökök nem raknák tele használhatatlan,sőt,életveszélyes, csak elméletben szuper dolgokkal.
ABS és ASR.Ezt a két rendszert szinte soha nem kapcsoljuk ki.Többi többször van kikapcsolva,mint be.Egy részük meg mindig ki van kapcsolva,mert életveszélyesek.Legutobbi turámat egy 1,5 hónapos Mercédesszel csináltam.Indulás elött első dolgom volt megnézni,hogy a vészfékező fékműködtető biztositéka ki van e szedve?Már kivolt-nagyon helyesen.Idióta Mercédeszen ugyanis nem lehet kikapcsolni az automata vészfékezőt,csak kikötni.Igy csak vörösen villogni,meg sipolni tudott,de fékezni nem.Tud te,hányszor sipolt az a szar?rengetegszer-és mindig feleslegesen.Töküres úton a kanyar közepén nekiál sipolni,mert a fa árnyékát betonfalnak nézi.Tudod mi lett volna,hogyha a 40 tonnás kamiont befékezi a kanyarba az a szar?Elszál mint a győzelmi zászló,és most nem volna kinek irnod a hülyeségeidet,mert ott döglöttem volna meg a szakadék alján.
 
.És még jobbak lennének,ha nulla gyakorlati tapasztalattal rendelkező beképzelt majom mérnökök nem raknák tele használhatatlan,sőt,életveszélyes, csak elméletben szuper dolgokkal.

Mondjuk ezek nem mérnöki hanem uniós baromságok.
Hidd el a gyártók maguktól nem drágítanák ezekkel az amúgy is drága konstrukciókat.
 
Khm.Itt jön ki,hogy semmiféle gyakorlati tapasztalatod nincs nagykocsival.Baj az,hogy a sok idióta beképzelt mérnök,kik oltást kapnak praktikum ellen,abszorut nem kiváncsi azoknak a véleményére,kik dolgoznak a tákolmányukkal.Tudod mit csinálnak a rutinos soförök a szuper vezetéssegitő rendszerek 2/3val egy új kamionon?Kikapcsolják,mert életveszélyesek.Automatikus vészfékező befékez a kontrasztosabb árnyékra,úthibára,de még a lassitó járdaszigeten lévő táblára is.....Kanyarstabilizátor képes felboritani a kamiont.Öconomi programot kikapcsolva egy rutinos soför gyorsabban,kisebb fogyasztással halad,mint azzal.Stb.
Ezek szimplán gyakorlati tapasztalati tények.
És nem,nem sirom vissza a LIAZt meg a ZILt.Határ nagy szarok voltak.Nagyságrendekkel jobbak a mai vasak.És még jobbak lennének,ha nulla gyakorlati tapasztalattal rendelkező beképzelt majom mérnökök nem raknák tele használhatatlan,sőt,életveszélyes, csak elméletben szuper dolgokkal.
ABS és ASR.Ezt a két rendszert szinte soha nem kapcsoljuk ki.Többi többször van kikapcsolva,mint be.Egy részük meg mindig ki van kapcsolva,mert életveszélyesek.Legutobbi turámat egy 1,5 hónapos Mercédesszel csináltam.Indulás elött első dolgom volt megnézni,hogy a vészfékező fékműködtető biztositéka ki van e szedve?Már kivolt-nagyon helyesen.Idióta Mercédeszen ugyanis nem lehet kikapcsolni az automata vészfékezőt,csak kikötni.Igy csak vörösen villogni,meg sipolni tudott,de fékezni nem.Tud te,hányszor sipolt az a szar?rengetegszer-és mindig feleslegesen.Töküres úton a kanyar közepén nekiál sipolni,mert a fa árnyékát betonfalnak nézi.Tudod mi lett volna,hogyha a 40 tonnás kamiont befékezi a kanyarba az a szar?Elszál mint a győzelmi zászló,és most nem volna kinek irnod a hülyeségeidet,mert ott döglöttem volna meg a szakadék alján.

Minden éremnek két oldala van, legalább nem írnál olyan témákról teljes magabiztosággal, amihez halvány lila dunsztod nincs.
Az abses dolgaidnak nincs köze a váltóhoz.
Nem értem miért kényszer számodra hülyeségeket írni. Aki látott már szétborítva váltókat, mindenki tisztában van vele, hogy nem egyszerűbb egy automata, bárnilyen elvű is legyen (persze még itt is kérdés, hogy mi a bonyolultság foka). Ha meg láttál, akkor nem értem, hogy miért kell hazudni az önigazolásodhoz.
Az meg, hogy ha a hülyeségeid megkérdőjelezik az a válasz, hogy te Abs bizti nélkül jársz.. reménytelen.

Tudod pl takonyban, aminek nincs alja, terepezni főleg én is manuálissal mennék. És hiába csúsztatsz az abs bizti kivételéig... ettől még egy ostobaság, hogy a manuális váltó bonyolultabb. Ennek a műszaki dolognak és a te vélt, valós sérelmeidnek, még csak közük sincs egymáshoz.
 
Minden éremnek két oldala van, legalább nem írnál olyan témákról teljes magabiztosággal, amihez halvány lila dunsztod nincs.
Az abses dolgaidnak nincs köze a váltóhoz.
Nem értem miért kényszer számodra hülyeségeket írni. Aki látott már szétborítva váltókat, mindenki tisztában van vele, hogy nem egyszerűbb egy automata, bárnilyen elvű is legyen (persze még itt is kérdés, hogy mi a bonyolultság foka). Ha meg láttál, akkor nem értem, hogy miért kell hazudni az önigazolásodhoz.
Az meg, hogy ha a hülyeségeid megkérdőjelezik az a válasz, hogy te Abs bizti nélkül jársz.. reménytelen.

Tudod pl takonyban, aminek nincs alja, terepezni főleg én is manuálissal mennék. És hiába csúsztatsz az abs bizti kivételéig... ettől még egy ostobaság, hogy a manuális váltó bonyolultabb. Ennek a műszaki dolognak és a te vélt, valós sérelmeidnek, még csak közük sincs egymáshoz.
Itt jön ki,hogy soha nem láttál kamionváltót.
A kézi is pneumatikus működtetésüek voltak,és a mostani automaták is pneumatikus működtetésüek jellemzően a kamionoknak (vannak kivételek,de ez az általános)
20+ éve a váltókarral,kuplungpedállal bowdenesen,kapcsolókkal emágnes szelepekkel ezt a pneumatikát vezérelte a sofőr.Késöbb már elektronikus közbeiktatással ment ez a vezérlés (átmeneti váltok szerencsére hamar kipusztultak.Sikerült bennük az automata és a kézi hátrányait egyesiteni).Annyi történt,hogy a váltókart lecserélték vezérlő elektronikára.Meg az addig általános 16-18 fokozatot levették 12 fokozatra.(svéd alapváltok 12 fokozatuak voltak kéziben is,de nem fillérbaszó cégek inkább megvették a 16 fokozatút hozzá)
A vezérlő elektronika persze bonyorultabb(főleg a nem is volt időkhöz képest),de maga a váltó egyszerűbb lett.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Itt jön ki,hogy soha nem láttál kamionváltót.
A kézi is pneumatikus működtetésüek voltak,és a mostani automaták is pneumatikus működtetésüek jellemzően a kamionoknak (vannak kivételek,de ez az általános)
20+ éve a váltókarral,kuplungpedállal bowdenesen,kapcsolókkal emágnes szelepekkel ezt a pneumatikát vezérelte a sofőr.Késöbb már elektronikus közbeiktatással ment ez a vezérlés (átmeneti váltok szerencsére hamar kipusztultak.Sikerült bennük az automata és a kézi hátrányait egyesiteni).Annyi történt,hogy a váltókart lecserélték vezérlő elektronikára.Meg az addig általános 16-18 fokozatot levették 12 fokozatra.(svéd alapváltok 12 fokozatuak voltak kéziben is,de nem fillérbaszó cégek inkább megvették a 16 fokozatút hozzá)
A vezérlő elektronika persze bonyorultabb(főleg a nem is volt időkhöz képest),de maga a váltó egyszerűbb lett.

Ez igazán szuper, sosem láttam. Rendben.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Alap szabály, hogy kanyarban nem előzünk, mert nem látod be.
De fovágenes hősünket ez nem zavarja. Feltételezhetően mert neki is a vérében van a vezetés:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Elképesztő mik vannak....
Na most ez elvileg egy belátható kanyar volt, csak azt a részt takarta ki az előtte tetvészkedő sor, ahol épp volt egy szintén nem túl gyors jármű. Nem akarom védeni, de annyira nem volt elborult az elméje.
 
Mondjuk ezek nem mérnöki hanem uniós baromságok.
Hidd el a gyártók maguktól nem drágítanák ezekkel az amúgy is drága konstrukciókat.
Ezek a cuccok valójában már vagy 15 éve szériatartozékok a kamionokban.Elöbb voltak,mint ahogy az EU kötelezővé tette őket.És ami azt illeti,nem nagyon fejlődtek 15 év alatt.
A gond inkább az,hogy beképzelt mindent agyonbonyolitó mérnökök már úgy tervezik a gépet,hogy nem lehet egy mozdulattal kikapcsolni a többségét.Kifejezetten veszélyes,hogy az automata váltó vezérlés manuál állásban is felülbirálja a sofört.Ez nyáron csak bosszantó,de télen kifejezetten veszélyes.Nem egyszer szorultam már e miatt magam is.Jeges úton se szó se beszéd,visszavált hármat manuálállásban...Fordulat 1800on,húzó meg már repül is.Anyád.
De oldalakon át tudnám irni az idióta mérnöki hülyeségeket.Pl nincs nivópálca,majd mér az elektronika....Hát nem mindig.Szaglik a motor,irány a szerviz....Vagy kiégett az égő.15 éve,kicsavartál 2(kettő)csavart,kihajtottad a lámpatestet,kicserélted az izzót,visszahajtottad,becsavartad a két csavart.3 perc.Északa is megcsinálod.Ma?Alsó hangon fél óra,mert le kell bontani a kamion fél elejét.Kinlódva,mert úgy vannak elhelyezve a csavarok,hogy még fényes délben se látod,úgy kell kitapogatni.Anyádat,idióta mérnök.
Távolsági kamionba olyan dizájnos belteret tervez az idióta mérnök,hogy egy kávéspoharat nincs hová letenni normálisan....
És teljesen természetes,hogy az automata váltó nem tud olyan jó lenni,mint egy gyakorlott soför.Egyszerűen azért,mert nem tud előre gondolkodni.Nem látja az utat,a forgalmat,csak reagál a paraméterváltozásokra.Soför meg előre látja,hogy milyen paraméterekre lesz szükség.
Ennyi a truváj
 
De oldalakon át tudnám irni az idióta mérnöki hülyeségeket.Pl nincs nivópálca,majd mér az elektronika....Hát nem mindig.Szaglik a motor,irány a szerviz....Vagy kiégett az égő.15 éve,kicsavartál 2(kettő)csavart,kihajtottad a lámpatestet,kicserélted az izzót,visszahajtottad,becsavartad a két csavart.3 perc.Északa is megcsinálod.Ma?Alsó hangon fél óra,mert le kell bontani a kamion fél elejét.Kinlódva,mert úgy vannak elhelyezve a csavarok,hogy még fényes délben se látod,úgy kell kitapogatni.Anyádat,idióta mérnök.

Nem azért van így mert hülyék, hanem azért, hogy te ne tudjál hozzányúlni. Szándékosan van így tervezve. Személyautók ugyan ez.
Én is csomó mindent magamnak csináltam a régebbi kocsikon, a mostanihoz nem tudok hozzányúlni, mert azonnal szerszám kell, meg egyszerre 2 ember, mert direkt úgy van tervezve, hogy egyedül ne tud megcsinálni. Mindenért mennyél szervízbe.
 
Nem azért van így mert hülyék, hanem azért, hogy te ne tudjál hozzányúlni. Szándékosan van így tervezve. Személyautók ugyan ez.
Én is csomó mindent magamnak csináltam a régebbi kocsikon, a mostanihoz nem tudok hozzányúlni, mert azonnal szerszám kell, meg egyszerre 2 ember, mert direkt úgy van tervezve, hogy egyedül ne tud megcsinálni. Mindenért mennyél szervízbe.
Ja.És az idióta a középső konzult is azért tervezi ivesre,hogy egy nyamvadt bögrét nem lehet letenni?Vagy inkább azért,mert szimplán idióta?
De a technikai oldal is nagyon gáz.Nagyon látszik,hogy a tervezőmérnöknek tulajdonképpen fogalma sincs arrol,hogy a gyakorlatban hogyan is működik a munka azzal,amit tervez.
Szóval mikor konzervativ maradisággal kérem a hk-ra a nem fullelektronizált tartalék rendszereket,abban igen jó adag gyakorlati tapasztalat van arrol,hogy marhára nem úgy működik az a csoda elektronika,ahogy azt a számitógép képernyőjén animálják.