Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Érdemes elolvasni:
Angol feliratok vannak es kesz. Itt a driver's license az orszag nagyobb reszen a megelheteshez kell, nem lehet 'elitkepzest' csinalni a teszteken, mert 100M+ csak igy kepes munkaba jarni. Itt sokkal egyszerubb is minden, nemcsak a teszt, de a vezetesi vizsga is, raadasul allamonkent eltero azaz egy NYC-ben (ahol remek tomegkozlekedes van) biztosan nehezebb, mint mondjuk valahol Tennesseeben vagy Alabamaban.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: vilmoci and fip7
Angol feliratok vannak es kesz. Itt a driver's license az orszag nagyobb reszen a megelheteshez kell, nem lehet 'elitkepzest' csinalni a teszteken, mert 100M+ csak igy kepes munkaba jarni. Itt sokkal egyszerubb is minden, nemcsak a teszt, de a vezetesi vizsga is,

Nagyon szépen körül írtad, hogy retardáltak. :)
 
Angol feliratok vannak es kesz. Itt a driver's license az orszag nagyobb reszen a megelheteshez kell, nem lehet 'elitkepzest' csinalni a teszteken, mert 100M+ csak igy kepes munkaba jarni. Itt sokkal egyszerubb is minden, nemcsak a teszt, de a vezetesi vizsga is, raadasul allamonkent eltero azaz egy NYC-ben (ahol remek tomegkozlekedes van) biztosan nehezebb, mint mondjuk valahol Tennesseeben vagy Alabamaban.

Nálunk sem elitképzés éppenséggel a Kresz vizsga, bár lehet, hogy az átlag amcsinak megugorhatatlannak bizonyulna.
Ráadásul a sok illegális immigráns otthon pedig nem amcsi táblákhoz szokott, az biztos.

De persze ahogy a normális mértékegységeket, ezeket sem fogja átvenni az USA a világtól, mert berögződtek a régi dolgok.
 
Nagy Márton azt is kiemelte, hogy az üzemeltetéshez nem tartoznak a jelenlegi késések. Viszont azt részletesen kifejtette, hogy a Terminál 3 a várakozások szerint 2032-re nyithatja meg a kapuit. „Ahhoz, hogy ezt elbírja a közlekedés, addigra kész kell lennie az ehhez szükséges infrastruktúráknak.”
 
  • Hűha
Reactions: enzo
Egyébként amikor először jártam Olaszországban, még voltak ott is olasz nyelvű feliratos táblák, "senso unico" feliratú nyilakkal jelölték az egyirányú utcát, arra emlékszem.
 
Egyébként amikor először jártam Olaszországban, még voltak ott is olasz nyelvű feliratos táblák, "senso unico" feliratú nyilakkal jelölték az egyirányú utcát, arra emlékszem.

Magyarországon is vannak néha feliratos táblák.
De azért legyünk őszinték. Aki egy kresz vizsgát sokadjára sem tud megcsinálni és a valóságban alkalmazni az agyilag gyopár.
És nincs helye a közúton. Vigyék inkább busszal.
Az amcsik átlagos szellemi színvonaláról meg elég sok videó kering a neten. A társadalom egy része félelmetesen ostoba arra felé.
Én csak feltételezem, hogy ez teljesen szándékos az elit részéről. Könnyebb úgy pozíciót fogni, hogy alattad mindenki kretén.
 
Apropó, láttátok azt a twitter posztot ahol egy német autót szednek darabokra, és több benne a kínai alkatrész, mint a nem kínai, miközben a kínai vámok miatt meg picsognak?
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Apropó, láttátok azt a twitter posztot ahol egy német autót szednek darabokra, és több benne a kínai alkatrész, mint a nem kínai, miközben a kínai vámok miatt meg picsognak?
Egy felemelt Skoda Kodiaq alulnézetéből szerelő által kommentált "made in china" feliratú VW alkatrészek részletes bemutatóját már láttam, de ez minden más márkát is ugyanúgy érint.
 
:eek:
Videónkban a svájci Astra hídról beszélünk.
Az ASTRA Bridge egy mobil építkezési híd, amelyet autópálya-karbantartási munkák során használnak. Amíg lent az útépítési munkálatok zajlanak, a forgalom két sávon haladhat át a hídon, 60 km/órás sebességgel.
Így napközben is el lehet végezni a munkát anélkül, hogy sávokat kellene lezárni vagy a forgalmat le kellene irányítani.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
:eek:
Videónkban a svájci Astra hídról beszélünk.
Az ASTRA Bridge egy mobil építkezési híd, amelyet autópálya-karbantartási munkák során használnak. Amíg lent az útépítési munkálatok zajlanak, a forgalom két sávon haladhat át a hídon, 60 km/órás sebességgel.
Így napközben is el lehet végezni a munkát anélkül, hogy sávokat kellene lezárni vagy a forgalmat le kellene irányítani.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Még ilyen baromságot!

Így túl hamar végeznek és nem lehet kellően gyötörni az autósokat!

...s ezúttal végre megtaláltam! (A régi gépem kipurcanásával az összes könyvjelzőm eltűnt).

A blog címével és összmondanivalójával most ne foglalkozzunk, úgyis mindenki úgy látja és úgy áll hozzá meggyőzhetetlenül, amilyen a politikai irányultsága.

A lényeg, amiért eszembe jutott, az ez:
"...Kiderül a kátyúzás felújításáért felelős cég, akivel szerződéses kapcsolata van az önkormányzatnak, a polgármester testvéréé. Svájciak hoztak volna technológiát, miképpen kell betonozni a hegyek között úgy, hogy ne legyen minden évszakváltásnál ez a kátyúrengeteg. De akkor nem lenne mit felújítani minden kora tavasszal, az meg jelentékeny bevételtől vágná el a testvéri vállalkozást. Marad tehát a folyamatos kátyúzás..."

 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
A szankciók és a Europeen Green Deal működnek, de akkor miért zár be egy klimasemleges gyár.

Az Audi a jelek szerint be akarja zárni a brüsszeli gyárat – ez 3033 alkalmazottat érint

 
  • Tetszik
Reactions: Nber
Még ilyen baromságot!

Így túl hamar végeznek és nem lehet kellően gyötörni az autósokat!

...s ezúttal végre megtaláltam! (A régi gépem kipurcanásával az összes könyvjelzőm eltűnt).

A blog címével és összmondanivalójával most ne foglalkozzunk, úgyis mindenki úgy látja és úgy áll hozzá meggyőzhetetlenül, amilyen a politikai irányultsága.

A lényeg, amiért eszembe jutott, az ez:
"...Kiderül a kátyúzás felújításáért felelős cég, akivel szerződéses kapcsolata van az önkormányzatnak, a polgármester testvéréé. Svájciak hoztak volna technológiát, miképpen kell betonozni a hegyek között úgy, hogy ne legyen minden évszakváltásnál ez a kátyúrengeteg. De akkor nem lenne mit felújítani minden kora tavasszal, az meg jelentékeny bevételtől vágná el a testvéri vállalkozást. Marad tehát a folyamatos kátyúzás..."

A hidat nem nézzük, maga az útjavítás minőségén pislogok nagyon profik.
Levegővel lefújják a szélét, lánggal felhevítik, majd kellősítik és aztán rá a kátrány vagy mifene szalag.
A kátránnyal megfújt felületre zúzott bazaltot terítenek majd erre a szőnyeget, amit zárt felépítményű teherautóból forrón öntenek a lóti-futi dömperbe.

Ezzel szembe nálunk pár éve a kellemes őszi melegben elb@szakodtak a járdákkal, szegélyekkel, majd mire ezekkel elkészültek és aszfaltozni kellet a főutcát, hát megjött a tél és a vízszintes hóesésbe leaszfaltozták.
Mivel az átlagnál szélesebb az út kb 2x1,3 sáv, így a gép csak a közepén két sávot aszfaltozott le majd a szélén valami kisgéppel mokoltak meg egy kis úthengerrel, de mivel az aszfalt gyorsabban hűlt vagy már eleve hidegebb volt, így az úthenger nyoma és a az illesztés meglátszik rajta.
Arról az apróságról már ne is beszéljünk, hogy nem sikerült az útszéli csatorna összefolyók felé a lejtést megcsinálni, így esőben itt ott kisebb tavak vannak az útszélén.

Persze nem számít, mert ilyen gány megoldással is kibír 10-15 évet amikorra az árban busásan felszámolt gari lejár.

Remélem aki részt vett ebben a buliban mindenki legalább egyszer belerúgott az ágysarkába.
 
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
És a törésmentes még jobb (nincs felkeményedett, elvékonyodott lemez, lokális instabilitás, folyáshatárt meghaladó alakváltozás, stb.). Jobb elengedni a töröttet, ha a család is beleül (kivéve ha ritka, vagy sportkocsi...bele a mászóka azt csókolom).
:D
Rokonom halt meg majdnem egy ilyen helyreállított kocsiban, amikor leszakadt a megnyúlt lemezről az egyik hátsó kerék, felfüggesztéssel együtt.

S még csak töröttnek sem kell lennie, elég ha korosabb.

Emlékeztem a Volvo 940 kombi vs. Renault Modus ütköztetéses videóra. Van 14 évnyi különbség a fejlesztésükben és minimum 6 évnyi a korukban. Az utóbbit konkrétan nem tudom (1990-1997 vs. 2004-2013).
A Modus előnye az eltelt idő a technikai fejlődésben, a töréstesztek standartizálásában, a Volvoé a nagyobb méretekben (hosszabb motortér), a minimum 300 kilogrammnyi tömegtöbblet no és a Volvo közismerten kiemelkedő szorgalmában és múltjában a biztonság terén.
Tehát szerintem számít a kor is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Erre csak egy fénykép - no de előtte a sok duma, amit már írtam, de nem lehet elégszer...
A 2006-ban újonnan vett Albeánkat, minden télen és tél után gondosan lemostam az alján is (mennyien teszitek ezt meg!?), de az év más időszakában is többször.
Mi több, minden téli-nyári kerék átszereléskor alá is feküdtem (még emelő nélkül is alá lehet férni...) és gondosan átnéztem az alját és a legkisebb rozsdapöttyöt is lekezeltem - ami eladdig csak a bölcsőn és futóműelemeken jelentkezett. Az utóbbiak olyan vaskosak és túlméretezettek a harmadik világba szánt konstrukció miatt, hogy kb. évtizedek kellenek az elpusztulásukhoz.
De a kerékjárati dobokat soha nem szedtem le, s a műanyag küszöbborítást sem - ez utóbbit roncsolásmentesen nem is lehet.
16 éves korában az emelési pontokon megjelent a rozsda (azóta a szintén újonnan vett I30-at úgy emelem, hogy a krokodil emelő"csészéjére" összehajtogatott gyerekzoknit teszek (Nem röhög!:hadonaszos:)

Tehát elvittem egy Dinitrol technológiával dolgozó alváz-üregvédő vállalkozáshoz, akik belestek az üregekbe és küszöbökbe szkóppal és közölték, hogy még éppen hogy időben hoztam...
Lekezelték és adtak a munkájukra 7 év garit. De biztosítottak arról, hogy ez az autó élettartamának meghosszabbodását is jelenti ennyivel egyben (ezt a fizetés után jelentették ki)

Úgyhogy két és fél éve, amikor leszállították az új "Hunyadit", akkor az átvétel előtt átgurult ötven métert a vállalkozáshoz (szerencsére egy telephelyen van a két cég) és szintén elvégezték rajta ezt a munkát. Ekkor volt az órájában11 kilométer...

Azért írtam mindezt le, mert bár egy mondattal is letudhattam volna, de így kerekebb a történet.
Ugyanis az Albea lekezelése óta időnként benézek a vállalkozóhoz, jókat dumálunk - és csudákat látok.
Senki nem néz be ugyanis a kerékjárati dobok mögé és azt hiszi, hogy a kívülről tip-top garázsban tartott(!) autója hamvas.
Aztán egyszer csak azzal szembesül, hogy a szeretett, karbantartott autója mehet a kukába, vagy a rézvezeték újrahasznosítókhoz...

Amikor a Hyundait kezelték két és fél éve, akkor volt fenn a csápon egy "L" -es rendszámú, tip-top Corolla.
Az 1617-es hozzászólásban vannak a képek erről a Toyotáról (alatt meg galériában az I30-as előkészítéséről, amin gyárilag hááát nem túlsok sötét anyag van...):
MED_0016977601.jpg

MED_0016977600.jpg

MED_0016977602.jpg



Az Albea nem nézett ki így...

Na most szerintetek egy, a bekötési pontokon már ilyen látható rozsdával küszködő karosszéria mit fog elnyelni egy ütközésből!?

S ez a gond: Az elv olyan, mint az - elnézést - ürítés szükséglete; tartja az ember, ameddig bírja.

Márpedig a realitás az, hogy a magyarországi autók átlagéletkora 15 év, a vásárlók harmada nem tud 800000-et sem szánni autóvsárlásra, csak romokat tud megvenni.
S akkor nem tudjuk, hogy ezek a kocsik mennyire rozsdásak, nemhogy voltak e rejtetten törve!
(Ki látja, hogy mi van a nyúlványokkal, ha szépen lett ráillesztve egy új lökhárító?

Így persze nem kell csodálkozni azon sem, hogy retekláb híradóban bemutatott balesetekben miért vannak annyira ropira törve a tizen-, pláne huszonéves autók...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
S még csak töröttnek sem kell lennie, elég ha korosabb.

Emlékeztem a Volvo 940 kombi vs. Renault Modus ütköztetéses videóra. Van 14 évnyi különbség a fejlesztésükben és minimum 6 évnyi a korukban. Az utóbbit konkrétan nem tudom (1990-1997 vs. 2004-2013).
A Modus előnye az eltelt idő a technikai fejlődésben, a töréstesztek standartizálásában, a Volvoé a nagyobb méretekben (hosszabb motortér), a minimum 300 kilogrammnyi tömegtöbblet no és a Volvo közismerten kiemelkedő szorgalmában és múltjában a biztonság terén.
Tehát szerintem számít a kor is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Erre csak egy fénykép - no de előtte a sok duma, amit már írtam, de nem lehet elégszer...
A 2006-ban újonnan vett Albeánkat, minden télen és tél után gondosan lemostam az alján is (mennyien teszitek ezt meg!?), de az év más időszakában is többször.
Mi több, minden téli-nyári kerék átszereléskor alá is feküdtem (még emelő nélkül is alá lehet férni...) és gondosan átnéztem az alját és a legkisebb rozsdapöttyöt is lekezeltem - ami eladdig csak a bölcsőn és futóműelemeken jelentkezett. Az utóbbiak olyan vaskosak és túlméretezettek a harmadik világba szánt konstrukció miatt, hogy kb. évtizedek kellenek az elpusztulásukhoz.
De a kerékjárati dobokat soha nem szedtem le, s a műanyag küszöbborítást sem - ez utóbbit roncsolásmentesen nem is lehet.
16 éves korában az emelési pontokon megjelent a rozsda (azóta a szintén újonnan vett I30-at úgy emelem, hogy a krokodil emelő"csészéjére" összehajtogatott gyerekzoknit teszek (Nem röhög!:hadonaszos:)

Tehát elvittem egy Dinitrol technológiával dolgozó alváz-üregvédő vállalkozáshoz, akik belestek az üregekbe és küszöbökbe szkóppal és közölték, hogy még éppen hogy időben hoztam...
Lekezelték és adtak a munkájukra 7 év garit. De biztosítottak arról, hogy ez az autó élettartamának meghosszabbodását is jelenti ennyivel egyben (ezt a fizetés után jelentették ki)

Úgyhogy két és fél éve, amikor leszállították az új "Hunyadit", akkor az átvétel előtt átgurult ötven métert a vállalkozáshoz (szerencsére egy telephelyen van a két cég) és szintén elvégezték rajta ezt a munkát. Ekkor volt az órájában11 kilométer...

Azért írtam mindezt le, mert bár egy mondattal is letudhattam volna, de így kerekebb a történet.
Ugyanis az Albea lekezelése óta időnként benézek a vállalkozóhoz, jókat dumálunk - és csudákat látok.
Senki nem néz be ugyanis a kerékjárati dobok mögé és azt hiszi, hogy a kívülről tip-top garázsban tartott(!) autója hamvas.
Aztán egyszer csak azzal szembesül, hogy a szeretett, karbantartott autója mehet a kukába, vagy a rézvezeték újrahasznosítókhoz...

Amikor a Hyundait kezelték két és fél éve, akkor volt fenn a csápon egy "L" -es rendszámú, tip-top Corolla.
Az 1617-es hozzászólásban vannak a képek erről a Toyotáról (alatt meg galériában az I30-as előkészítéséről, amin gyárilag hááát nem túlsok sötét anyag van...):
MED_0016977601.jpg

MED_0016977600.jpg

MED_0016977602.jpg



Az Albea nem nézett ki így...

Na most szerintetek egy, a bekötési pontokon már ilyen látható rozsdával küszködő karosszéria mit fog elnyelni egy ütközésből!?

S ez a gond: Az elv olyan, mint az - elnézést - ürítés szükséglete; tartja az ember, ameddig bírja.

Márpedig a realitás az, hogy a magyarországi autók átlagéletkora 15 év, a vásárlók harmada nem tud 800000-et sem szánni autóvsárlásra, csak romokat tud megvenni.
S akkor nem tudjuk, hogy ezek a kocsik mennyire rozsdásak, nemhogy voltak e rejtetten törve!
(Ki látja, hogy mi van a nyúlványokkal, ha szépen lett ráillesztve egy új lökhárító?

Így persze nem kell csodálkozni azon sem, hogy retekláb híradóban bemutatott balesetekben miért vannak annyira ropira törve a tizen-, pláne huszonéves autók...
Jó komment és egyet értek. Bàr Vectránal megszoktam, h tonna felett nem küszöbnél emelünk. Pláne nem a mai 2-3 tonnás dögöket.
Alvázat szoktam mosni (hobbi autót nem, mert az esőt se lát), de êsszel.
Én örülök a "korosabb" járműparknak, mert nincs túlbonyolítva, van már OBD, meg jó ncap, fenntartható és tartós motor. 2019-ben vettünk újat (kár volt, de kellett a nagy), de a minőséget hagyjuk (M7 dugó meg meleg olyan karácsonyt varázsolt a műszerfalra, h ihaj...a 2003-as nem leburkolt motorral meg zokszó nélkül bírja).
Ja, meg azért néha jönnek infók, h milyenek a top prémiumok. Negannak innen is üzenem, h azért mert fogalma nincs, h miket gyártanak a magyar beszállítók (ferraritól, amg, bentley, Rolls Royce, stb.) már rohadtúl nem összeszerelő üzemek vagyunk...sőt igazából pl. a Merci már az.