Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Az elektromos járgánytípusok szaporodnak, jönnek újabb és újabb elképesztő, eddig csak (rém)álomban létező megoldások, a divatozás jegyében..

A japán KRESZ szerint az elektromos bőrönd – amin 13 km/órás sebességgel lehet utazni – ugyanolyan besorolásba tartozik, mint egy moped - ezért jogosítvány köteles..


Mi jöhet még , váratlanul szemben a járdán ?
 
Az eddigi Akiem gépeket ugye nagyrészt nemzetközi járatokhoz bérlik, mivel kintre már nem nagyon felelt meg semmink, így itthonra is kénytelenek lesznek valamit szerezni.... A HBweb posztolt valamit pár napja, hogy az eddigi osztrákoknál használt gépeink (Traxx) már nem felelnek meg kintre, azok helyett megy az Akiem, azok viszont itthonra nem felelnek meg, gondolom vonatbefolyásoló rendszerek miatt van kavarodás...
A Traxxok kapnak elvileg ETCS-2 szintet amire az EU tól kapnak támogatást rá.
A Szilikből tényleg kitaposták már a lelket is, de a fő probléma továbbra is a pályák állapota ill.a vagonhiány. Fecskék IC szerelvényen, a vagonok ha jól tudom több, mint fele légkondi nélkül....
Szolnok és Püspökladány közt a 120 as pálya tele van 70-80 as lassújelekkel. Gyakorlatilag 120 as pályán átlag 80 al zötykölödik a vonat. Nem híresztelik mert kurvára gáz nézve a MÁV ra hogy elvileg egy nemzetközi vonalba is kapcsolodó pálya amortizálodik lefelé.
115+ ami a rajlet szerű IC-hez kellet volna
Amiknek ha 2022-ben aláírják a szerződést első szerelvényei a gyártói kapacitásokkal is függően mára forgalomba állt volna.
De semmit se tesznek még azért se hogy használt klimatizált IC szerelvényeket szerezenek be tűzoltásnak. (Pedig Dunakeszinek jól jönne most egy 100-150 db os felújítás.... amúgy is NER zsebbe vándorolna) Lásd a Bolgár beszerzést... Így a maradékról is le fogunk késni amik egy felújítás után még 10-15 évet elketyegtek volna.
 
Sosem értettem, hogy hogyan akarnak ezekbe a szűk kis szarokba belezsúfolni 105 nyomorultat (úgy általában a közösségi közlekedési eszközökbe)...
Ha példaként ennél a járgánynál csak az alapterületét számoljuk és eltekintünk tőle, hogy vannak benne székek, meg a sofőrt is bele kell rakni valahová, akkor 105/(12*2,5)= 3,5 fő/négyzetméter jön ki, ami olyan zsúfoltság, hogy megdöglesz... főleg, ha a 60000 olf büdösségű hajléktalan tarkóját kell szagolnod, mert szegényt nem lehet megfosztani mások utazásának, valamint egész napjának tönkretételéhez fűződő jogától. :)
Szóval egy alacsonypadlós szóló buszban le lehet ültetni kb. 30-35 embert, valamint még elálldogál 20, legfeljebb 25, de akkor már szó szerint tele van, mint az a bizonyos déli busz..
Teljesen véletlenül, belecsöppentem egy Arriva tenderbe (segitettem egy meetingen fordítani), csuklós elektromos buszokat raktunk össze, és a kiírás dönti el, hogy hány személyes legyen a busz a végén. Ebben a tenderben 3fő/négyzetméter volt megadva, és ez alapján számoltak a gyárban, hogy a többi hülye feltétellel együtt hány személyes a busz.
Ilyenek, hogy max 8 ülőhely lehet emelvényen (pl kerékjárati íveken lévő dobbantók), legyen 2 db 1,5 személyes szék, ami egy személynek számít stb..
Ugyanaz a busz két különböző tenderen, más férőhelyet mutathat.

Teherautósként tök furcsa volt:)
 
A fecskén akkor van légkondi, ha lehuzod az összes ablakot és megy a vonat. És nem szál fel nullánál több nyugdíjas aki meg fel huzza mert fázik. Amúgy simán 50 fok van bent nyáron.

Az IC és IC+ kocsiknál meg van légkondi, ha működik persze.

Lézer Jani és társai miatt hány Siemens mozdonyról is mondtunk le? :(
Igazából ezt a légkondi dolgot nem értem...kint, az állomáson, 30°C, a kocsiban 20°C...egészségtelen...baromság az egész...utaztam én vonaton úgy, télen, hogy nem volt fűtés Biharpüspökitől Kolozsvárig, meg úgy is, hogy 30°C volt az árnyékban, a kocsiban meg 40...ugyan ezen a vonalon...semmi bajom nem lett...ülőhely nélkül, állva is végigutaztam a Bp-Kolozsvár-Bp távot, igen, oda vissza,péntek este indultam Bpről, másnap hajnalban értem Kvárra, majd a következővel vissza. Hétfőn meg suli...ne legyetek már gyíkok...
 
Igazából ezt a légkondi dolgot nem értem...kint, az állomáson, 30°C, a kocsiban 20°C...egészségtelen...baromság az egész...utaztam én vonaton úgy, télen, hogy nem volt fűtés Biharpüspökitől Kolozsvárig, meg úgy is, hogy 30°C volt az árnyékban, a kocsiban meg 40...ugyan ezen a vonalon...semmi bajom nem lett...ülőhely nélkül, állva is végigutaztam a Bp-Kolozsvár-Bp távot, igen, oda vissza,péntek este indultam Bpről, másnap hajnalban értem Kvárra, majd a következővel vissza. Hétfőn meg suli...ne legyetek már gyíkok...
meg milyen jó volt balcsira a ragadós műbőr ülésen :D
Lajosmizse_H-START_Bhv_50_55_20-07_694-2_%282923_sz._vonat%29_2017-10-15.JPG
bhvbelso1.jpg
 
Igazából ezt a légkondi dolgot nem értem...kint, az állomáson, 30°C, a kocsiban 20°C...egészségtelen...baromság az egész...utaztam én vonaton úgy, télen, hogy nem volt fűtés Biharpüspökitől Kolozsvárig, meg úgy is, hogy 30°C volt az árnyékban, a kocsiban meg 40...ugyan ezen a vonalon...semmi bajom nem lett...ülőhely nélkül, állva is végigutaztam a Bp-Kolozsvár-Bp távot, igen, oda vissza,péntek este indultam Bpről, másnap hajnalban értem Kvárra, majd a következővel vissza. Hétfőn meg suli...ne legyetek már gyíkok...
Nem marad az ember mindig 20éves. De az említett kautélák közt 20 évesen is elájultam volna. Gyík vagyok, na. De azt hiszem nem te vagy a többség.
 
Teljesen véletlenül, belecsöppentem egy Arriva tenderbe (segitettem egy meetingen fordítani), csuklós elektromos buszokat raktunk össze, és a kiírás dönti el, hogy hány személyes legyen a busz a végén. Ebben a tenderben 3fő/négyzetméter volt megadva, és ez alapján számoltak a gyárban, hogy a többi hülye feltétellel együtt hány személyes a busz.
Ilyenek, hogy max 8 ülőhely lehet emelvényen (pl kerékjárati íveken lévő dobbantók), legyen 2 db 1,5 személyes szék, ami egy személynek számít stb..
Ugyanaz a busz két különböző tenderen, más férőhelyet mutathat.

Teherautósként tök furcsa volt
:)
...minden nap többször is elmegyek a munkahelyem patológiája előtt (az utacska másik oldalán - az intézményen belül - óvoda van, mekkora szimbóleum már!:eek:), s éppen ezen a hozzászólásodon morfondíroztam ezúttal.
Úgyhogy tán nem logikus, de remélem érthető, hogy miért a következő vicc jutott az eszembe a kiemelt részről.

Az új taxis viszi az első utasát. Egyszer csak az utas a hátsó ülésről - megérintve a sofőr vállát - előre szól valamit a sofőrhöz, aki erre felsikolt rémületében.
Majd a megdöbbent utasnak magyarázkodik:
- Tudja évtizedek óta kizárólag pompakocsit vezettem...


Khm. elnézést...
 
Vectron se lesz már - az már biztos!

A Kormány 1229/2024. (VII. 31.) Korm. határozata beruházási, építési és közlekedési tárgyköröket érintő egyes kormányhatározatok módosításáról


17. A Kormány visszavonja
a) a vasúti személyszállítás járműállományának korszerűsítésével összefüggő feladatokról szóló
1435/2022. (IX. 7.) Korm. határozat 1. pont d) és e) alpontját,
 
  • Dühítő
Reactions: fishbed
 
Fasza...1.000.000…? Szép. Új, vagy Perwollal mosva?
Használt egyébként.
Emiatt is vagyok felb@szva. Ennyi pénzért, amennyi a végén lesz, már vehettem volna egy nem levert, jó állapotút is :/
De legalább lesz egy Cipollini-m, elektromos Campával :d
De, hogy milyen kevesen értenek ehhez a váltáshoz és szerelik is, az szörnyű :(
A szokásos szervízemben mondta az ipse, hogy be ne merjem vinni :D
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
Jó áron vettem (650). Volna...
De vásárlás után egy hónappal beszart az elektromos váltó rdsz.
Ami ugyebár Campagnolo.
Ami ugyebár semmivel se kompatibilis.
De legalább nem nagyon szervízelhető. És legalább olcsó (ja, nem...) :/
Úgyhogy most még 320-at költök rá.
Szal' ja, kb 1m :D
Ja...ezek a modern rendszerek...qrva drágák...az elektromosnak...hát nem sok értelmét látom, de mindegy...akkor már inkább tárcsafék, hogy a pöpec felniket ne koptasd széjjel...meg ugye a fékerő...ez legalább jó méret? :)
 
Használt egyébként.
Emiatt is vagyok felb@szva. Ennyi pénzért, amennyi a végén lesz, már vehettem volna egy nem levert, jó állapotút is :/
De legalább lesz egy Cipollini-m, elektromos Campával :d
De, hogy milyen kevesen értenek ehhez a váltáshoz és szerelik is, az szörnyű :(
A szokásos szervízemben mondta az ipse, hogy be ne merjem vinni :D
Mi volt a problémája? Amúgy YTn szerintem fent van...csak a végállást kell kalibrálni onnan tud mindent, persze az aksira oda kell figyelni, meg a zakóra...