Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

És addig is amíg ide eljutunk, fénysebességgel kellenne felújítani amit lehet. Gondolok a Desirokra. Talent mintára kellenne beszerezni pl. az osztrák szaktudást és gatyába rázást. Ennek lenne érezhető hatása. Lásd Talentek és rendelkezésre állásuk javulása: Dögsorról forgalomba…
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Indexről:

  1. új vasútpálya-építési program: négy év alatt 500 kilométer vasutat kell megépíteni. A budapesti HÉV-eket csak akkor újítják fel, ha megérkeznek az uniós pénzek. Lázár János bejelentette: a kormány az Európai Beruházási Bankhoz fordul 1 milliárd eurós hitelkérelemmel (ami 30 évre szólna), ehhez a kormány is ad 1 milliárd eurót. A 800 milliárd forintból megépítendő 500 kilométernyi új vasút munkálatait 2025-ben kezdik. Ebből a pénzből például még a villamosvonalakat is felújítják, a Gubacsi hidat is újjáépítik. Vasúti digitalizáció is benne van ebben a pénzben, sőt transzformátorokat is építenek néhány vonalon;
  2. új járműveket kell beszerezni. Lázár János erre több opciót is megnevezett. Az első, hogy vadonatúj járműveket vásárolnak. Másodsorban a magyar gazdaság gyárthatna új járműveket, egy külföldi partner megvásárlásával. A harmadik lehetőség, hogy használt járműveket szerezzenek be, de Lázár szerint jó minőségűből kevés van. Ettől függetlenül igyekszik Lázár János ilyen járműveket is beszerezni.
 
  • Vicces
Reactions: Pocok75
Egyébként csak, hogy kontextusba helyezzük ezt az 1 mrd eurót.
Az ÉKM és a MÁV egy korábbi anyaga szerint 6 - 7000 mrd forint pluszforrás kéne a következő 8-10 évben ahhoz, hogy a lassújeleket, elavult biztosítóberendezések miatti szűk keresztmetszeteket felszámolhassák a teljes, aktív használatban lévő mostani hálózaton, illetve elérjék azt, hogy a budapesti elővárosi forgalomban (+HÉV), a kiemelt IC vonalakon és néhány nagyobb megyeszékhely elővárosaiban mindenhol korszerű vonatok közlekedjenek.

Ez lényegében semmilyen nagyívű fejlesztést nem tartalmazna, az olyan projektek, mint a V0 teherforgalmi gyűrű, a Székesfehérvár-Győr-Bécs és a Szolnok-Debrecen-Kolozsvár gyorsvasutak megvalósítása, vagy akár csak meglévő vonalak villamosítása, többvágányosítása ezen felül igényelne még tízezer milliárd Ft-os nagyságrendben forrásokat a következő 10-20 évben.

Ehhez érdemes viszonyítani azt, hogy a most bejelentett program keretében 800 mrd Ft jut majd pálya- és egyéb infrastruktúrafelújításra és "sok százmillió euró", tehát mondjuk kis jóindulattal 3-400 mrd Ft használt járművek beszerzésére. Nyilván jobb, mintha ennyi sem lenne, de ez nagyon kevés ahhoz, hogy bármiféle "áttörést", látványos javulást hozzon országszerte.

Az pedig, hogy előrevetítik, hogy jövő nyáron kénytelenek lesznek buszokat indítani vonatok helyett - gondolom ez elsősorban azokat a vonalakat fogja majd érinten, ahova a balatoni forgalom miatt nem jut IC minőségű kocsi vagy akár mozdony sem -, több évtizedes mélypont a magyar vasút történetében.
 
Indexről:

  1. új vasútpálya-építési program: négy év alatt 500 kilométer vasutat kell megépíteni. A budapesti HÉV-eket csak akkor újítják fel, ha megérkeznek az uniós pénzek. Lázár János bejelentette: a kormány az Európai Beruházási Bankhoz fordul 1 milliárd eurós hitelkérelemmel (ami 30 évre szólna), ehhez a kormány is ad 1 milliárd eurót. A 800 milliárd forintból megépítendő 500 kilométernyi új vasút munkálatait 2025-ben kezdik. Ebből a pénzből például még a villamosvonalakat is felújítják, a Gubacsi hidat is újjáépítik. Vasúti digitalizáció is benne van ebben a pénzben, sőt transzformátorokat is építenek néhány vonalon;
  2. új járműveket kell beszerezni. Lázár János erre több opciót is megnevezett. Az első, hogy vadonatúj járműveket vásárolnak. Másodsorban a magyar gazdaság gyárthatna új járműveket, egy külföldi partner megvásárlásával. A harmadik lehetőség, hogy használt járműveket szerezzenek be, de Lázár szerint jó minőségűből kevés van. Ettől függetlenül igyekszik Lázár János ilyen járműveket is beszerezni.

- 500 km új vasútvonal? Gondolom itt felújításra gondolhatnak.


- "Ebből a pénzből például még a villamosvonalakat is felújítják", budapesti villamosvonal? Vagy mégis mire gondol a költő?
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fishbed and enzo
Egyébként csak, hogy kontextusba helyezzük ezt az 1 mrd eurót.
Az ÉKM és a MÁV egy korábbi anyaga szerint 6 - 7000 mrd forint pluszforrás kéne a következő 8-10 évben ahhoz, hogy a lassújeleket, elavult biztosítóberendezések miatti szűk keresztmetszeteket felszámolhassák a teljes, aktív használatban lévő mostani hálózaton, illetve elérjék azt, hogy a budapesti elővárosi forgalomban (+HÉV), a kiemelt IC vonalakon és néhány nagyobb megyeszékhely elővárosaiban mindenhol korszerű vonatok közlekedjenek.

Ez lényegében semmilyen nagyívű fejlesztést nem tartalmazna, az olyan projektek, mint a V0 teherforgalmi gyűrű, a Székesfehérvár-Győr-Bécs és a Szolnok-Debrecen-Kolozsvár gyorsvasutak megvalósítása, vagy akár csak meglévő vonalak villamosítása, többvágányosítása ezen felül igényelne még tízezer milliárd Ft-os nagyságrendben forrásokat a következő 10-20 évben.

Ehhez érdemes viszonyítani azt, hogy a most bejelentett program keretében 800 mrd Ft jut majd pálya- és egyéb infrastruktúrafelújításra és "sok százmillió euró", tehát mondjuk kis jóindulattal 3-400 mrd Ft használt járművek beszerzésére. Nyilván jobb, mintha ennyi sem lenne, de ez nagyon kevés ahhoz, hogy bármiféle "áttörést", látványos javulást hozzon országszerte.

Az pedig, hogy előrevetítik, hogy jövő nyáron kénytelenek lesznek buszokat indítani vonatok helyett - gondolom ez elsősorban azokat a vonalakat fogja majd érinten, ahova a balatoni forgalom miatt nem jut IC minőségű kocsi vagy akár mozdony sem -, több évtizedes mélypont a magyar vasút történetében.
Állítólag tavaly jóváhagyták hogy uniós forrásból felújítsák a Záhony-Debrecen közti pálya szakaszt. (Marad a 120 as tempo)
Nem tudom hogy erre már megkaptuk a forrást. Az iho is lehozta meg egyéb portálok... Hallani lehetett olyat is hogy 100-150 db körül szereznek be távolsági buszokat jövőre?? Hogy most ebből mi igaz??
Viszont sajnos tény amit felvázoltál ilyen mélypontról feljönni unios források meg szomszédos országok járműjavító kapacítások bevonása nélkül nem lehet. (Kevés a rendelkezésre álló humán és logisztikai erőforrás idehaza alkatrész....jármű...munkaeszközök stb értem) Ez max csak tűzoltásra éphogy elég lesz.... parázs eloltásra már nem.
 
Jah, hogy az nem az 1 milliárd hitelből lenne? Furcsa is volt, hogy mennyi mindent akar, az a pénz meg nem olyan sok
1+1 Mrd számolnak. A jelenlegi költségvetés helyzetéből adódóan az önrész is hitelből lenne....
2 Mrd meg édes kevés... főleg a hazai kivitelezői visszonylatban.
Marad 100-150 db használt ic minőségi kocsi mondjuk a DB től...
Dunakeszin felújítás...amivel nem is lenne gond sajnos várhatóan vastagon fog fogni a cerúza...
Ehhez hozzá lehetne számolni még 150-300 db hazai ic és fecske/halby kocsi restaulás Szolnokon.... na ki is meritettünk egy 100-150 mrd keretett. Pár tíz db szilit még feltámasztanak.... hogy hogy? .....itt is marad egy vastagon fogó cerúza és ehhez hozzájön még 20-25 db bika bérlése az Akiemtől....
Újból kimeritettük a 250-300 mrd keretett. Ehhez számoljunk egy 500-600 mrd os pálya felújítást..... talán még marad 75-100 mrd arra hogy a maradék disel/hernyo/bz parkot valamelyest befoltozzák. Disel mozdonyra még szükség lesz az elkövetkező 20 évben... sajnos várhatóan itt kevés lesz a bérelt db száma. Főleg teher szempontból.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and ms07
Egyébként a 120 Vectron mozdony, 380 db új Intercity és a 95 regionális motorvonat helyett komoly előrelépés ez a program. Ja nem....
Peddig ahhoz már ott volt az asztalon az európai fejlesztési bank hitele és uniós forrás is. De mi nekünk senki ne pofázon bele alapon össze kellett balhézni a simensel.....
 
Peddig ahhoz már ott volt az asztalon az európai fejlesztési bank hitele és uniós forrás is.
Igen konkrétan már az első 50 db-ra megvolt a hitel... csak sajnos már aláírni nem sikerült mire jött ez a félnótás lázár és áthúzott mindent...
De mi nekünk senki ne pofázon bele alapon össze kellett balhézni a simensel.....
Itt is saját magunkat szivattuk csak meg, mert a simemens köszöni szépen eladja máshova azt a 120 vetcront de nekünk se viszonylag olcsó mozdony (még a covid előtt lettek beadva az ajánlatok tehát kb a jelenlegi ár feléért lehetett volna megvenni) se paksi atomerőműhöz berendezés... de mi így szállunk le a bicikliről... jegyzem meg, hogy amikor vásárolták a traxxokat hitelből akkor is nagyon morogtak, hogy nem lett lehívva az opció, mert egyszerűen annyival olcsóbb üzemeltetni, mint az ócskavas v42-eseket, hogy még a hitellel is olcsóbbak lettek volna.... és eljátszották most mégegyszer....
 
Igen konkrétan már az első 50 db-ra megvolt a hitel... csak sajnos már aláírni nem sikerült mire jött ez a félnótás lázár és áthúzott mindent...

Itt is saját magunkat szivattuk csak meg, mert a simemens köszöni szépen eladja máshova azt a 120 vetcront de nekünk se viszonylag olcsó mozdony (még a covid előtt lettek beadva az ajánlatok tehát kb a jelenlegi ár feléért lehetett volna megvenni) se paksi atomerőműhöz berendezés... de mi így szállunk le a bicikliről... jegyzem meg, hogy amikor vásárolták a traxxokat hitelből akkor is nagyon morogtak, hogy nem lett lehívva az opció, mert egyszerűen annyival olcsóbb üzemeltetni, mint az ócskavas v42-eseket, hogy még a hitellel is olcsóbbak lettek volna.... és eljátszották most mégegyszer....
Fotelből:
Ebben a Vectron dologban biztos benne van a politika, hogy ha szivattok, akkor nem tőletek veszünk.
Megnézhető az általam betett Vectron gyártást bemutató videóból, hogy szerintem semmi különleges nincs benne. Ilyet nekünk is tudnunk kellene gyártani.
 
  • Vicces
Reactions: Redgreg
Igen konkrétan már az első 50 db-ra megvolt a hitel... csak sajnos már aláírni nem sikerült mire jött ez a félnótás lázár és áthúzott mindent...

Itt is saját magunkat szivattuk csak meg, mert a simemens köszöni szépen eladja máshova azt a 120 vetcront de nekünk se viszonylag olcsó mozdony (még a covid előtt lettek beadva az ajánlatok tehát kb a jelenlegi ár feléért lehetett volna megvenni) se paksi atomerőműhöz berendezés... de mi így szállunk le a bicikliről... jegyzem meg, hogy amikor vásárolták a traxxokat hitelből akkor is nagyon morogtak, hogy nem lett lehívva az opció, mert egyszerűen annyival olcsóbb üzemeltetni, mint az ócskavas v42-eseket, hogy még a hitellel is olcsóbbak lettek volna.... és eljátszották most mégegyszer....
Peddig a Traxx is nagyon jó árban lett volna... alig többe került volna a vectrontól. Asszhem valami 100 millió val lett volna drágább db ént.
Sajnos egyszer volt Budán kutyavásár.... itt többször már nem lesz. A nyugati cégek előtt leszerepeltünk.
 
Peddig a Traxx is nagyon jó árban lett volna... alig többe került volna a vectrontól. Asszhem valami 100 millió val lett volna drágább db ént.
Sajnos egyszer volt Budán kutyavásár.... itt többször már nem lesz. A nyugati cégek előtt leszerepeltünk.

LOL. Ez a jobbágy mentalitás sosem fog kiveszni. Szívességet tesz nekünk, jótékonykodik velünk a Nyugat azzal, hogy elad nekünk valamit, hitelt nyújt, vagy beruház itt, stb. Aha...
A magyar mentalitás mondjuk tényleg ilyen. Ezt örököltük a feudalizmusból majd a Kádár-rendszerből. Félre ne értsd, ez Lázárra is vonatkozik persze.
 
Fotelből:
Ebben a Vectron dologban biztos benne van a politika, hogy ha szivattok, akkor nem tőletek veszünk.
Megnézhető az általam betett Vectron gyártást bemutató videóból, hogy szerintem semmi különleges nincs benne. Ilyet nekünk is tudnunk kellene gyártani.
Ne nevetesd ki magadatt..... sajnos egy mozdonygyártás nem így megy.
Ahhoz több rétegű ipari háttér szükséges....
Még a polákok is a siemens nélkül semmire se mentek volna.
A skoda ami még fejlesztett az utóbbi 20 évben. A messzerekbe majdnem bele buktak ők is....
A kínaiak meg koppintással kezdték illetve előző generációs traxx...bombadier....siemens mozdonyokat gyártanak ők is (koppintásban) talán most érhettek fel hozzá hogy közvetve önálló fejlesztéseik legyenek mozdonygyártásban.
Hidd el nem olyan egyszerű korszerű, megbizható! igényeket kielégítő mozdonyokat gyártani.
 
Fotelből:
Ebben a Vectron dologban biztos benne van a politika, hogy ha szivattok, akkor nem tőletek veszünk.
Benne volt igen, sikerült neki az egyik térdünk helyett mind a kettőbe belelőni egy golyót...
Megnézhető az általam betett Vectron gyártást bemutató videóból, hogy szerintem semmi különleges nincs benne. Ilyet nekünk is tudnunk kellene gyártani.
Ez még viccnek is durva volt
 
Még a polákok is a siemens nélkül semmire se mentek volna.
Az elején lehet, hogy nem, de már már tudnak maguknak teljes körűen mozdonyt és motorvonatot is gyártani nem azt mondom, hogy minden alkatrész de a legtöbb lengyel beszállítók termékei. És hát igen ott a tőkés osztály innovációba fektette a pénzt nem hotelekbe meg külföldi bankszámlákra ment a pénz...
Én támogatnám nagyon is, hogy a magyar vagon a talgó helyett a NEWAG-al fogjon össze a NEWAG úgyis meg akar jelenni a balkáni és magyar piacon win-win szituáció lenne a spanyolok meg egyék meg amit főztek...

talán most érhettek fel hozzá hogy közvetve önálló fejlesztéseik legyenek mozdonygyártásban.
Ők sem... a Bison is tele van nyugati alkatrészekkel... Mármint tudnak önállóan is gyártani mindent, csak nem az európai szabályoknak megfelelően, hanem a saját szabályaik szerint.