Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ne nevetesd ki magadatt..... sajnos egy mozdonygyártás nem így megy.
Ahhoz több rétegű ipari háttér szükséges....
Még a polákok is a siemens nélkül semmire se mentek volna.
A skoda ami még fejlesztett az utóbbi 20 évben. A messzerekbe majdnem bele buktak ők is....
A kínaiak meg koppintással kezdték illetve előző generációs traxx...bombadier....siemens mozdonyokat gyártanak ők is (koppintásban) talán most érhettek fel hozzá hogy közvetve önálló fejlesztéseik legyenek mozdonygyártásban.
Hidd el nem olyan egyszerű korszerű, megbizható! igényeket kielégítő mozdonyokat gyártani.

Megtehetnénk, hogy egyszerűen elővesszük a Gigantok vagy a Szilik egykori terveit, és minimális korszerűsítéssel legyártjuk őket újra?


Fölösleges a 230km/h-s végsebesség, mert olyan itt 20-30 évig úgysem lesz.
 
Megtehetnénk, hogy egyszerűen elővesszük a Gigantok vagy a Szilik egykori terveit, és minimális korszerűsítéssel legyártjuk őket újra?
Nem. Szerintem ma már nem is kapnának hatósági engedélyt arról nem is beszélve, hogy a legtöbb cég már rég megszűnt ami gyártotta hozzá az alkatrészeket
Fölösleges a 230km/h-s végsebesség, mert olyan itt 20-30 évig úgysem lesz.
Az biztos, csak a szilik forgóváza 2x jobban gyilkolja a pályát, mint más modern mozdonyok arról nem is beszélve, hogy a modern mozdonyok már fékezéssel termelik vissza az áramot a felsővezetékbe és ezért olcsóbbak, mint ezek a régi ócskavasak...
 
Nem. Szerintem ma már nem is kapnának hatósági engedélyt arról nem is beszélve, hogy a legtöbb cég már rég megszűnt ami gyártotta hozzá az alkatrészeket

Az biztos, csak a szilik forgóváza 2x jobban gyilkolja a pályát, mint más modern mozdonyok arról nem is beszélve, hogy a modern mozdonyok már fékezéssel termelik vissza az áramot a felsővezetékbe és ezért olcsóbbak, mint ezek a régi ócskavasak...
Egyszer már linkeltem. Igaz Románok de ott legalább már csinálnak valamit. Nos itt is legalább itt kéne tartani.
Egyébként ezekre a pálya állapotakra amik várhatóan a közeljövőben sem fognak érdemben nagyott változni ilyen és ehhez hasonló mozdonyok is bőven elég lenne. Nem kíváltani a jelenlegi állományt hanem a kohó szökevényet nyugdijazni és a fiatalabb mozdonyok mellé.
 
Egyszer már linkeltem. Igaz Románok de ott legalább már csinálnak valamit. Nos itt is legalább itt kéne tartani.
Egyébként ezekre a pálya állapotakra amik várhatóan a közeljövőben sem fognak érdemben nagyott változni ilyen és ehhez hasonló mozdonyok is bőven elég lenne. Nem kíváltani a jelenlegi állományt hanem a kohó szökevényet nyugdijazni és a fiatalabb mozdonyok mellé.
Csak az a baj, hogy ez egy tehervonati mozdony meg a hegyekbe lett tervezve nem ide az alföldre ez ide fölöslegesen erős. De egyébként ezeket azért éri meg modernizálni, mert még ezek a mozdonyok is fényévekkel korszerűbbek, mint a Szilik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tonyo
Egyéként meglepődnétek, de ha nem szarakodnának ennyit az ETCS L2-vel akkor viszonylag sok olyan pályánk lenni ami 160km/órás de nem lenne hozz elég mozdony vagon még csak csak akadna, hogy ki is tudják használni ezt a sebességet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
Egyéként meglepődnétek, de ha nem szarakodnának ennyit az ETCS L2-vel akkor viszonylag sok olyan pályánk lenni ami 160km/órás de nem lenne hozz elég mozdony vagon még csak csak akadna, hogy ki is tudják használni ezt a sebességet.
a megállók miatt (ha csak áthalad is) mennyire lehetne kihasználni? Azért az 1-es vasútvonalon elég para tud lenni amikor elteper a bécsi gyors a megállóban ahol a személyt várod... és ott nyilván lassított valamennyit emiatt. Mennyire kell lelassítson egy áthaladáshoz?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
a megállók miatt (ha csak áthalad is) mennyire lehetne kihasználni?
Ez attól függ, hogy milyen sűrűn vannak a megállók, de szerintem annyira mindenképpen, hogy a 160km/h már érezhetően gyorsabb, mint a 90/130 tehát ott már lehet értelme letenni az autót és a vonatot választani (persze csak akkor, ha normális IC kocsi is van. )
Azért az 1-es vasútvonalon elég para tud lenni amikor elteper a bécsi gyors a megállóban ahol a személyt várod... és ott nyilván lassított valamennyit
Hát nem véletlen van a piros térkő, hogy oda már ne menj.. :D de egyébként azthiszem, hogy az állomásokon olyan 80 lehet azt átmenő sebesség a felújított pályákon. Meg ezért szokták úgy tervezni az állomásokat, hogy a 2 peron között 3 vagy 4 vágány van attól függően, hogy mekkora a forgalom a két peronon nyilván csak azok a vonatok vannak ami meg is állnak az 1/2 középső vágányon pedig azok mennek amik nem fognak megállni és így gyakorlatilag 160/120-al végig tudnak menni az állomásokon.
 
Csak az a baj, hogy ez egy tehervonati mozdony meg a hegyekbe lett tervezve nem ide az alföldre ez ide fölöslegesen erős. De egyébként ezeket azért éri meg modernizálni, mert még ezek a mozdonyok is fényévekkel korszerűbbek, mint a Szilik.
Az új belsővel csökkent az erősség most ne tudom mennyivel a romik is a gazdaságosság felé mentek. Egyébként a románok személyvonati mozdonyoknak szánják ezért is kapnak teljesen új modern gazdaságos belsőt. Sztem jó pár db ide is elférne...
Egyébként a tehervonati mozdonyuk az "új" Transmontana igazi új Dacia feeling. A kinti haverom elmondása szerint. Se nem rossz de nem is olyan jó mint egy siemens vagy egy traxx :)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Az új belsővel csökkent az erősség most ne tudom mennyivel a romik is a gazdaságosság felé mentek. Egyébként a románok személyvonati mozdonyoknak szánják ezért is kapnak teljesen új modern gazdaságos belsőt. Sztem jó pár db ide is elférne...
Egyébként a tehervonati mozdonyuk az "új" Transmontana igazi új Dacia feeling. A kinti haverom elmondása szerint. Se nem rossz de nem is olyan jó mint egy siemens vagy egy traxx :)
Gyengébb lett, de alapvetően még így is piszok erős, mert nekik oda a hegyekbe kell a vonóerő, ott nem ritkák a 11 kocsis IC-k sem.
De valószínű olcsóbb, mint egy traxx vagy vetcron :) arra viszont kíváncsi lennék, hogy a transmontana olcsóbb-e vagy a Lengyelek saját mozdonya Griffin.
 
Gyengébb lett, de alapvetően még így is piszok erős, mert nekik oda a hegyekbe kell a vonóerő, ott nem ritkák a 11 kocsis IC-k sem.
De valószínű olcsóbb, mint egy traxx vagy vetcron :) arra viszont kíváncsi lennék, hogy a transmontana olcsóbb-e vagy a Lengyelek saját mozdonya Griffin.
A lengyelek madara drágább de nem sokkal... majd utánanezek. Egyenlőre hülyeséget nem akarok írni.
Egyébként a romik a 4 tengelyesekből is újítanak fel. (Asszhem amit a horvátokkal barteleztek a 80 as években)
 
Az biztos, csak a szilik forgóváza 2x jobban gyilkolja a pályát, mint más modern mozdonyok arról nem is beszélve, hogy a modern mozdonyok már fékezéssel termelik vissza az áramot a felsővezetékbe és ezért olcsóbbak, mint ezek a régi ócskavasak...

80 tonna felettiek a modern mozdonyok (Traxxx, Taurus), a Szili 80t. Szóval nem hiszem, hogy kétszer jobban gyilkolná a pályát.
A Gigant 100 tonna felett van, de 6 tengelyes.

Egy Flirt vagy Kiss persze jobban kíméli a pályát, mint a mozdonyok.
 
80 tonna felettiek a modern mozdonyok (Traxxx, Taurus), a Szili 80t. Szóval nem hiszem, hogy kétszer jobban gyilkolná a pályát.
A Gigant 100 tonna felett van, de 6 tengelyes.

Egy Flirt vagy Kiss persze jobban kíméli a pályát, mint a mozdonyok.
Egy videóban volt már nem emlékszem rá teljesen, de ott mondták, hogy a szili elavult forgóváza jobban gyilkolja a pályát, mint egy modern mozdonyé hiába könnyebb maga a mozdony.
 
Azt meg ne akarjátok megmagyarázni, hogy a sok 1 emberes személyautósnak mind-mind autós dolga van.
Persze...

Légyszi, segíts nekem útvonalat tervezni. A 8. kerületből (Csarnoknegyed) kellene kijutnom Hűvösvölgybe.
Tudsz mondani olyan útvonalat, ami elkerüli a belvárost? Merre mennél a helyemben?

De a Hűvösvölgy-Ferihegy távot is tervezgetheted, de akár a Hűvösvölgy-Szegedet is... Békásmegyer-Balaton is érdekelne, meg az Újpest-Győr is.
Köszi előre is, hogy segítesz elkerülni a belvárost. ;)
 
Légyszi, segíts nekem útvonalat tervezni. A 8. kerületből (Csarnoknegyed) kellene kijutnom Hűvösvölgybe.
Tudsz mondani olyan útvonalat, ami elkerüli a belvárost? Merre mennél a helyemben?

De a Hűvösvölgy-Ferihegy távot is tervezgetheted, de akár a Hűvösvölgy-Szegedet is... Békásmegyer-Balaton is érdekelne, meg az Újpest-Győr is.
Köszi előre is, hogy segítesz elkerülni a belvárost. ;)
224225812.jpg
 
Hidd el nem olyan egyszerű korszerű, megbizható! igényeket kielégítő mozdonyokat gyártani.
Ez teljesen így van!
Nézzük mi volt “régen”:
A V43/Szili/430 sorozat licencét vettük meg és az akkor létező ipari kapacitás kezdte megtanulni és előállítani a mozdonyokat. (Még ekkor is fejleszteni kellett a hazai ipart, hogy menjen neki a mozdonygyártás…) Volt szándék, volt ipar…
Azóta “csak annyi” történt, hogy elengedtük a hazai ipar kezét és nem is csatlakoztunk be nyugati fejlesztésekbe…

Lengyelország nem ezt az utat választotta (vasúti mozdony és kocsigyártás terén, meg mondjuk buszgyártás terén sem, lásd Solaris)
Szegény Horvátország is előttünk kullog, lásd saját motorvonat gyártás…

Biztos emlékeztek, néhány éve a Stadler is tett ajánlatot Dunakeszi megvételére és az itteni gyártás bővítésére. Valahogy nem ők nyertek…

Persze lehetne itthon is ilyet csinálni (vasúti gépgyártás) csak az egészen más hozzáállást igényelne a politika és a gazdasági szereplők részéről is…
 
Urak! Ilyen mozdony, olyan motorvonat! Hova?? A mai pálya mindenhol sz@r a magyar vonalakon! A sínek minősége sz@r, kapcsolószerek sz@rok. Hol menne az a sokszáz csillivilli új vonat?? Vasútkarbantartó gépláncokat, nagyvasúti gépeket(TVG, UDJ, sínenjáró kotrókat) kellene venni, embert toborozni! Addig semmi nem változik!!
 
Urak! Ilyen mozdony, olyan motorvonat! Hova?? A mai pálya mindenhol sz@r a magyar vonalakon! A sínek minősége sz@r, kapcsolószerek sz@rok. Hol menne az a sokszáz csillivilli új vonat?? Vasútkarbantartó gépláncokat, nagyvasúti gépeket(TVG, UDJ, sínenjáró kotrókat) kellene venni, embert toborozni! Addig semmi nem változik!!

Nem is lesz változás. Nincs se pénz, se szakember, se terv. Az emberek meg megszokták a rossz vasutat, ezért elvárásaik sincsenek. Lesz pár szlogen, esetleg pár látszat vonat vásárlás, és kész.