Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Passzolom a jelenlegi forgalmat, de egy gyorsforgalmi út generál is forgalmat.
Ismered az M6-os forgalmát? kb. ugyan az van itt is. Mivel a többség még mindig az ingyenes 84-es főutat használja és nem a fizetős M85-öt.
A kivitelezés valóban szép mérnöki munka, de én nem vittem volna tovább az út nyomvonalát Sopronon túlra és akkor az egész alagútra nem lett volna szükség.
Amire igazán szükség lenne az M1 sávbővítésén kívül az az M85/M86 levitele Nagykanizsáig, amin jókora forgalom van az Adriához igyekvők miatt nyaranta (Lengyelországból, Csehországból, Szlovákiából stb.
 
A jelenlegi forgalom alapján felmerül bennem a kérdés, hogy indokolt volt-e egyáltalán elvinni a határig ezt a gyorsforgalmit, úgy fogy osztrák oldalon nincs szándék a hasonló volumenű beruházásra.
Az egész völgyből egy körforgalom- orgia lettt. :)
Ennek csak akkor lett volna szerintem èrtelme, ha az autópálya Sopront elkerülő része ingyenes lenne. Ezzel tehermentesitve lenne Sopron.
 

Na az új mód a vonalbezárás elérésére ott ahol még lenne utas, mesterségesen generáltak 20-as lassújelet a 40-es pályára amivel elérték, hogy jelentősen növekedjen a mentidő ezáltal rendszereszesen lekésse a csatlakozást az IC-ről az utasok a plusz menetidő és a IC csatlakozás hiánya miatt eltűnnek szép lassan, és így lehet mondani, hogy hát kérem nincs itt szükség vasútra lehet bezárni és jöhet a busz.... :mad:
 
Fasza...1.000.000…? Szép. Új, vagy Perwollal mosva?
Perwoll Black Magic... :D
phpThumb_generated_thumbnail.jpeg
 
Óvatosan ezzel a simán az lehetett volna vezetni a dombon... Nálunk átvehették, lásd fennt, és most fel van szedve az egész lassan.
Dalmácia, Alpok meg fel Olaszország meg szikla, ami normál esetben viszonylag keveset mozog.
A jó nyomvonal választást viszont aláírom.
Ez az alagút a Fertőrákosi kőfejtő közelében van. Az egész környékre a köves-kötött talaj a jellemző. Ez nem egy futóhomok, vagy folyami hordalék, vagy mocsár. A 84-es főút és elődjei évszázadok óta itt vezetnek (a régi római út az alapja), ennyi erővel azt is gyorsforgalmivá alakíthatták volna a határig esetleg nagylelkűen ezen a pár kilométeren ingyenes használattal.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Ismered az M6-os forgalmát? kb. ugyan az van itt is. Mivel a többség még mindig az ingyenes 84-es főutat használja és nem a fizetős M85-öt.
A kivitelezés valóban szép mérnöki munka, de én nem vittem volna tovább az út nyomvonalát Sopronon túlra és akkor az egész alagútra nem lett volna szükség.
Amire igazán szükség lenne az M1 sávbővítésén kívül az az M85/M86 levitele Nagykanizsáig, amin jókora forgalom van az Adriához igyekvők miatt nyaranta (Lengyelországból, Csehországból, Szlovákiából stb.
Na, M6, az igazi állatorvosi ló. Most talán hogy a horvát rácsatlakozás meglett és ők is schengeniek, nem lesz többé semmibe vezető, de annak az útnak már a megépültekor kellett volna egy Baja-Szeged összekötés, hogy legalább az esélyét megadja a balkáni forgalom elvezetésének.

Elég régi kép, de visszaadja a lényeget:

14_forgalom.jpg

Szépen rá van vezetve minden pestre...

Ahelyett, hogy szépen csinálnának baszott nagy elkerülőket, hogy a török kamionos ne az m0 érintésével jusson el grazba, nem... ami épült, az mind pestre megy.
Az m8as híd is lóg a levegőben már mióta.

De azzal az m85el szerintem a sógorok meg fogják szívni, itt is meglett a 30 as, kassaiak pislogni kezdtek, mert rájukzúdult az egész egyszerre most már.

építik is a folytatást serényen :)
 
Ez az alagút a Fertőrákosi kőfejtő közelében van. Az egész környékre a köves-kötött talaj a jellemző. Ez nem egy futóhomok, vagy folyami hordalék, vagy mocsár. A 84-es főút és elődjei évszázadok óta itt vezetnek (a régi római út az alapja), ennyi erővel azt is gyorsforgalmivá alakíthatták volna a határig esetleg nagylelkűen ezen a pár kilométeren ingyenes használattal.
passz. Nem vagyok odavalósi. De azt tudom, hogy a 6os óta az alagutaknak rossz a renoméjuk, pedig nem kellene. Szlovénia is tele van iylen alagutakkal még Ljubljana előtt.
Utána is, de ott már őrület megy :)
 
  • Tetszik
Reactions: vata and nyugger
Szikszoi dombon, ahol ez a meg suszas történt, egy irdatlan rámpát sikerült a domboldalra építeni, ami már az építés alatt csúszott, mozgott, ficankolt. Atadeskor már volt benne egy irgalmatlan nagy hupli.
Hozzáteszem, van még két talán két hely most így emlékezetből, ahol érezbi lehet, hogy az egész pálya elmozgott, süllyedt, csak simán így hogy vezetsz.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy arra volt érdemes vezetni a pálya vonalat azzal a megoldással, hogy foldtoltest raknak a domboldalra, teljesen laikuskent -annak a tömeg földnek van egy tömege, az mozogni akar.
A múltkor is írtam valamikor, - meg úgyis azt hisztek el, amit akartok - hogy amikor épült, arra jártamban csak pislogtam, hogy nem fog ez lecsúszni!?

De aztán elhessegettem a gondolatot, mondván néztem már én elég háromhetes olasz meg, francia bringaversenyt atévében, oszt' ott sincsenek lecsúszva...

Néha bejön a megérzés...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Az m8as híd is lóg a levegőben már mióta.
Nemhogy az M8-as híd, maga az M8 is olyan, hogy talán majd mikor én nyugdíjba megyek (soha kb), akkorra lehet, hogy elkészül. Veszprémnek is a 2023-as Európa Kulturális Fővárosa kellett, hogy egyáltalán a városig el bírják hozni rendesen négysávosítva a 8-ast, plusz legalább a Füredi útig meglegyenek azok a kibaszott nem szintbeni kereszteződések, hogy az északi partra a 71-es és Füred fele tartó forgalom ne a város körül álljon a lámpánál nyaranta a brutál nagy dugókban. De a történet itt véget is ért, mert a maradék 5-6 kilométerre már nem jutott pénz és a Füredi út meg Csatár között végig van baszva 60-as táblával, mert az a legjobb útjavítás. Miközben Csatár és Herend közt megint ott a 4 sáv, szóval igazi elbaszott rendszer az egész a kurva biciklis aluljáróval (igen ilyenre bezzeg tellett) együtt
1243605_602942023091704_42630589_o.jpg

Utóbbinál maradva, miközben több, mint 10 éve ezt meg tudták építeni, addig a szomszédos lámpánál áll a forgalom folyamatosan nyáron, mivel Tapolva felől a 77-es szintén az északi-part forgalmát vezeti el, de ahelyett, hogy legalább az elkerülőt befejeznék rendre 4 sávosítani akarják a 77-est, miközben az oltári felesleges
 
A múltkor is írtam valamikor, - meg úgyis azt hisztek el, amit akartok - hogy amikor épült, arra jártamban csak pislogtam, hogy nem fog ez lecsúszni!?

De aztán elhessegettem a gondolatot, mondván néztem már én elég háromhetes olasz meg, francia bringaversenyt atévében, oszt' ott sincsenek lecsúszva...

Néha bejön a megérzés...
szerintem aki elment mellette és látott már két furik földet egymáson, abban ez felmerült.
De hát én is azt gondoltam, csak kiszámolták...
 
  • Imádom
Reactions: misinator

Járműbeszerzés
. 45 éves átlagéletkora van a járműveknek, „nincs olyan közlekedési eszközünk, amik ne amortizálódtak volna le az elmúlt időszakban”, mondta Lázár. Ezek az opciók a miniszter szerint: például magunknak gyártunk járműveket. Ehhez nemzetközi tudásra is szükség van, mert nem olyan egyszerű, így aztán „folyamatosan próbálják megszerezni” a spanyol Talgo vállalatot. Másik opció, hogy vesznek új járműveket, ezt leggyorsabban a GYESEV-nél tudják megtenni, de ezek legkorábban csak négy év múlva érkeznének meg. Harmadik opció, ha használt járművet próbálnak szerezni, Lázár pedig emellé teszi le a voksát, mert szerinte ő „észszerűen” gondolkodik. Nyugat-Európában most leszerelt, húsz-harminc éves járműveket kell beszerezni szerinte. „Arra kaptam felhatalmazást a miniszterelnöktől, hogy általa kiküldött fürkészként kutassak fel” ilyen járműveket százas nagyságrendben. Sok százmillió eurós felhatalmazást kapott ehhez Orbán Viktortól.

Tehát a virágzó keletnek a hanyatló nyugatról kell 20-30 éves selejtezett járműveket beszereznie....
Talan nem kellett volna kezdesnek leallitani a mar megalkudott uj jarmuvek beszerzeset.

Tipikus Lezer Jani: mindenhez is qrvara ert, mellenye akkora, hogy elobb fordul a kanyarban mint o, igy aztan rendszeresen eloszor valami egbekialto baromsagot csinal, majd nekiall karmenteni. Igazi semmire sem jo aggressziv videki parazita kiskiraly.
 
Talan nem kellett volna kezdesnek leallitani a mar megalkudott uj jarmuvek beszerzeset.

Tipikus Lezer Jani: mindenhez is qrvara ert, mellenye akkora, hogy elobb fordul a kanyarban mint o, igy aztan rendszeresen eloszor valami egbekialto baromsagot csinal, majd nekiall karmenteni. Igazi semmire sem jo aggressziv videki parazita kiskiraly.
Igen, kb így működik az ember aztán eladja a szarát világraszóló sikerként... Amúgy állítólag mezhőhegyesen kedvelték ott tök normális vezető volt... szerintem Budapest felé vezető úton megkergült valahogy :confused:
 
Talan nem kellett volna kezdesnek leallitani a mar megalkudott uj jarmuvek beszerzeset.

Tipikus Lezer Jani: mindenhez is qrvara ert, mellenye akkora, hogy elobb fordul a kanyarban mint o, igy aztan rendszeresen eloszor valami egbekialto baromsagot csinal, majd nekiall karmenteni. Igazi semmire sem jo aggressziv videki parazita kiskiraly.
Ostoba, egybites akarnok jogászok.
Korábban jó véleményem volt lézerről, de amikor háttérbe szorult/szorították, láthatóan és érezhetően megzakkant.
Rosszat tett neki a mellőzöttség.

A jogászokat a törvény erejével kell eltiltani minden, nem szakirányú vezetői pozícióról, országgyűlési képviselőségtől, polgármesterségtől, önkormányzati képviselőségről.
 
Ostoba, egybites akarnok jogászok.
Korábban jó véleményem volt lézerről, de amikor háttérbe szorult/szorították, láthatóan és érezhetően megzakkant.
Rosszat tett neki a mellőzöttség.

A jogászokat a törvény erejével kell eltiltani minden, nem szakirányú vezetői pozícióról, országgyűlési képviselőségtől, polgármesterségtől, önkormányzati képviselőségről.

Ha megnézzük, hogy a 19. században milyen emberek voltak az elitben, sokan közülük egyformán jól bántak a számokkal és a betűkkel. Szélesebb perspektívájuk volt. Ma már olyan jogászok vannak, akik hülyék a matematikához, és olyan mérnökök, akiknek fogalmuk sincs, hogyan kell elolvasni egy verset, nem is beszélve egy filozófiai szövegről. Szóval igen, a legtöbb jogász politikus nem ért a semmihez. De nem vagyok meggyőződve arról, hogy a mérnökök sokkal jobbak lennének, általában fogalmuk sincs arról, hogyan kell kommunikálni vagy inspirálni az embereket, ami egy vezető feladata.
 
Ha megnézzük, hogy a 19. században milyen emberek voltak az elitben, sokan közülük egyformán jól bántak a számokkal és a betűkkel. Szélesebb perspektívájuk volt. Ma már olyan jogászok vannak, akik hülyék a matematikához, és olyan mérnökök, akiknek fogalmuk sincs, hogyan kell elolvasni egy verset, nem is beszélve egy filozófiai szövegről. Szóval igen, a legtöbb jogász politikus nem ért a semmihez. De nem vagyok meggyőződve arról, hogy a mérnökök sokkal jobbak lennének, általában fogalmuk sincs arról, hogyan kell kommunikálni vagy inspirálni az embereket, ami egy vezető feladata.
Ezzel egyet tudok erteni. Az egy sajnalatos dolog, hogy ugyan a magyar mernokkepzes kifejezetten jo, de mivel kozben zero moral reasoning avagy social sciences van a tananyagban (vagy ez valtozott?), igy ezen teruletek ertelmezese is elcsuszik a vegen a tobbsegnel, illetve azon fog mulni, milyen eros volt a gimnazium, ahonnan jottek (=ahol utoljara ilyesmit tanultak).
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger