Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ráérős tervezgetés 2027 végéig, semmi konkrétum vagy forgalom, igényszámítás, egy nagy zöld lúzung az egész kiírás amit még így is láthatóan nehezen izzadt ki magából néhány városházi politikus - és persze olyan lesz, hogy a végén a közgyűlés elmeszelje, vagy több pénz kell rá és azért nem lehet, vagy csak süt a Nap, így ezzel is lehet kampányolni 2029-ben…


 
  • Tetszik
Reactions: enzo and fip7

I visited 8 Chinese factories in 8 days... MIND-BLOWING!​

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Remek, koszi.
Az egyik ok, amiert nem vagyok ellene a kinai stb EV gyarak hazai betelepulesenek, az a szmog elleni hatalmas lepes, amit hoznak. En orokpanoramas budaikent nottem fel (= a dombteton szinte mindig jo a levego), a legrosszabb napokon szabalyosan lathato is volt a szmog, ahogyan beragadt a varos felettes. Azt sosem fogom elfelejteni, hogy ahanyszor 'atmentem' Pestre, mindig budosebb volt az utcakban a rengeteg kipufogogaztol, mindig megallapitottam, hogy sosem fogok ott elni.
Viszont ha olcso EVk atveszik az uralmat, plane ha a varosi aruszallitasbol eltunnek a ICE jarmuvek, akkor az par ev alatt az hatalmas javulast fog hozni a pesti oldalon, kulonosen a legszukebb belvarosi utcakban.
 
Remek, koszi.
Az egyik ok, amiert nem vagyok ellene a kinai stb EV gyarak hazai betelepulesenek, az a szmog elleni hatalmas lepes, amit hoznak. En orokpanoramas budaikent nottem fel (= a dombteton szinte mindig jo a levego), a legrosszabb napokon szabalyosan lathato is volt a szmog, ahogyan beragadt a varos felettes. Azt sosem fogom elfelejteni, hogy ahanyszor 'atmentem' Pestre, mindig budosebb volt az utcakban a rengeteg kipufogogaztol, mindig megallapitottam, hogy sosem fogok ott elni.
Viszont ha olcso EVk atveszik az uralmat, plane ha a varosi aruszallitasbol eltunnek a ICE jarmuvek, akkor az par ev alatt az hatalmas javulast fog hozni a pesti oldalon, kulonosen a legszukebb belvarosi utcakban.

Ma már azért nem jellemző, nem olyan rossz a helyzet, mint a Barkasok, Trabantok korában, gyerekkorodban még gyárak, széntüzelés is hozzájárultak a szmoghoz (1980-as években álltak át gázfűtésre).
 
Remek, koszi.
Az egyik ok, amiert nem vagyok ellene a kinai stb EV gyarak hazai betelepulesenek, az a szmog elleni hatalmas lepes, amit hoznak. En orokpanoramas budaikent nottem fel (= a dombteton szinte mindig jo a levego), a legrosszabb napokon szabalyosan lathato is volt a szmog, ahogyan beragadt a varos felettes. Azt sosem fogom elfelejteni, hogy ahanyszor 'atmentem' Pestre, mindig budosebb volt az utcakban a rengeteg kipufogogaztol, mindig megallapitottam, hogy sosem fogok ott elni.
Viszont ha olcso EVk atveszik az uralmat, plane ha a varosi aruszallitasbol eltunnek a ICE jarmuvek, akkor az par ev alatt az hatalmas javulast fog hozni a pesti oldalon, kulonosen a legszukebb belvarosi utcakban.
A belvárosi EV szállítást jó, hogy emlitet. Pár hónapja fedeztem fel ezt a céget köbányán.

https://www.cenntro.hu/

És mit ad Isten, miket forgalmaznak, elektromos kisteherautókat.
 
Ma már azért nem jellemző, nem olyan rossz a helyzet, mint a Barkasok, Trabantok korában, gyerekkorodban még gyárak, széntüzelés is hozzájárultak a szmoghoz (1980-as években álltak át gázfűtésre).
Persze, gondolom, hogy a 90-es evek hasznalt nyugati autoinak bearamlasatol is sokkal jobbak a kibocsatasi mutatok, de a szuk utcak egeszen biztosan meg mindig megfogjak a kipufogogazokat, ott nagyon sokat fog szamitani es nagyon gyorsan.

A belvárosi EV szállítást jó, hogy emlitet. Pár hónapja fedeztem fel ezt a céget köbányán.

https://www.cenntro.hu/

És mit ad Isten, miket forgalmaznak, elektromos kisteherautókat.
Igen, az aruszallitas az egyik legnagyobb szennyezo, mert azok a tgk mindennap a varos minden sarkaban ott vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: ZsoltHun
A belvárosi EV szállítást jó, hogy emlitet. Pár hónapja fedeztem fel ezt a céget köbányán.

https://www.cenntro.hu/

És mit ad Isten, miket forgalmaznak, elektromos kisteherautókat.
Itt (NY) az Amazon a legnagyobb flotta szerintem, es az teljesen elektromos tehergkra allt ra mar az elejen.


iu


Mindenhol ott vannak, minden nap. A Fedex meg a UPS meg kifuttatja a regi kocsijait, de azok is ugy csinaljak, hogy egy blokkon belul max 2 helyen megallnak, motor kikapcs, es onnan szetszorjak az utca felere a csomagokat.

Az igazan idegesitok az aruszallitok: ugyan ok is leallnak es kikapcs, de mindenhol qrva double parkingban allnak meg, gyakran kamionokkal, emiatt aztan 70-80% a dugoknak miattuk van minden qrva nap. Nem vicc. Nem kapnak birsagot sem, mert "arut szalllitanak ki", ezert elnezik nekik (ami egy idiotizmus, mert kozben szazmillios osszeget bukik a gazdasag az allando dugokon, csak mert kenyelmesek a qrva delivery fickok ill igy tobbet tudnak kiszallitani egy nap, tobb profit a nagy disztributoroknak, akiknek meg igy telik lobbistakra. Beszaras.)
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: enzo and ZsoltHun

Járműbeszerzés
. 45 éves átlagéletkora van a járműveknek, „nincs olyan közlekedési eszközünk, amik ne amortizálódtak volna le az elmúlt időszakban”, mondta Lázár. Ezek az opciók a miniszter szerint: például magunknak gyártunk járműveket. Ehhez nemzetközi tudásra is szükség van, mert nem olyan egyszerű, így aztán „folyamatosan próbálják megszerezni” a spanyol Talgo vállalatot. Másik opció, hogy vesznek új járműveket, ezt leggyorsabban a GYESEV-nél tudják megtenni, de ezek legkorábban csak négy év múlva érkeznének meg. Harmadik opció, ha használt járművet próbálnak szerezni, Lázár pedig emellé teszi le a voksát, mert szerinte ő „észszerűen” gondolkodik. Nyugat-Európában most leszerelt, húsz-harminc éves járműveket kell beszerezni szerinte. „Arra kaptam felhatalmazást a miniszterelnöktől, hogy általa kiküldött fürkészként kutassak fel” ilyen járműveket százas nagyságrendben. Sok százmillió eurós felhatalmazást kapott ehhez Orbán Viktortól.

Tehát a virágzó keletnek a hanyatló nyugatról kell 20-30 éves selejtezett járműveket beszereznie....
 

Járműbeszerzés
. 45 éves átlagéletkora van a járműveknek, „nincs olyan közlekedési eszközünk, amik ne amortizálódtak volna le az elmúlt időszakban”, mondta Lázár. Ezek az opciók a miniszter szerint: például magunknak gyártunk járműveket. Ehhez nemzetközi tudásra is szükség van, mert nem olyan egyszerű, így aztán „folyamatosan próbálják megszerezni” a spanyol Talgo vállalatot. Másik opció, hogy vesznek új járműveket, ezt leggyorsabban a GYESEV-nél tudják megtenni, de ezek legkorábban csak négy év múlva érkeznének meg. Harmadik opció, ha használt járművet próbálnak szerezni, Lázár pedig emellé teszi le a voksát, mert szerinte ő „észszerűen” gondolkodik. Nyugat-Európában most leszerelt, húsz-harminc éves járműveket kell beszerezni szerinte. „Arra kaptam felhatalmazást a miniszterelnöktől, hogy általa kiküldött fürkészként kutassak fel” ilyen járműveket százas nagyságrendben. Sok százmillió eurós felhatalmazást kapott ehhez Orbán Viktortól.

Tehát a virágzó keletnek a hanyatló nyugatról kell 20-30 éves selejtezett járműveket beszereznie....

Sokba szoktak nekünk kerülni ezek a fürkész kutatások, de valaki ezekkel is jól jár majd...
 
Sokba szoktak nekünk kerülni ezek a fürkész kutatások, de valaki ezekkel is jól jár majd...
Az meg a másik, hogy nem sokat kéne hozzátenni, hogy újakat vásároljanak és akkor 5 év múlva nem lennénk ugyan ott, mint most.... Ha mástnem legalább az IC+-t felpörgethetnék Dunakeszin, hogy a távolsági állomány rendbe legyen valamennyire....
 

Járműbeszerzés
. 45 éves átlagéletkora van a járműveknek, „nincs olyan közlekedési eszközünk, amik ne amortizálódtak volna le az elmúlt időszakban”, mondta Lázár. Ezek az opciók a miniszter szerint: például magunknak gyártunk járműveket. Ehhez nemzetközi tudásra is szükség van, mert nem olyan egyszerű, így aztán „folyamatosan próbálják megszerezni” a spanyol Talgo vállalatot. Másik opció, hogy vesznek új járműveket, ezt leggyorsabban a GYESEV-nél tudják megtenni, de ezek legkorábban csak négy év múlva érkeznének meg. Harmadik opció, ha használt járművet próbálnak szerezni, Lázár pedig emellé teszi le a voksát, mert szerinte ő „észszerűen” gondolkodik. Nyugat-Európában most leszerelt, húsz-harminc éves járműveket kell beszerezni szerinte. „Arra kaptam felhatalmazást a miniszterelnöktől, hogy általa kiküldött fürkészként kutassak fel” ilyen járműveket százas nagyságrendben. Sok százmillió eurós felhatalmazást kapott ehhez Orbán Viktortól.

Tehát a virágzó keletnek a hanyatló nyugatról kell 20-30 éves selejtezett járműveket beszereznie....
Őszíntén Bálint
A DB százasával fogja kiszorni a használt 20-30 éves klimatizált ic kocsikat. Amik egy felújítás után idehaza még 10-15 (20-30) évet vígan elmennek. Fényévekkel javítva a mostani állapotokat.
Mozdony ami hiány cikk lesz az elkövetkező években. Két lehetőség van vagy bérlés az Akiemtől vagy más nagyobb cégtől vagy beiktatva közvetve a NER holdudvarába tartozó Szolnoki jármű céget újbóli szili pofozgatások több tíz db os nagyságrendben. Jó az a közjószágnak alapon. Na lehet tippelni mi várható.
 
Az meg a másik, hogy nem sokat kéne hozzátenni, hogy újakat vásároljanak és akkor 5 év múlva nem lennénk ugyan ott, mint most.... Ha mástnem legalább az IC+-t felpörgethetnék Dunakeszin, hogy a távolsági állomány rendbe legyen valamennyire....
Ahhoz megint toborozni kénne értelmes szakembereket.
Egyébként látva az IC+ program minőségi munkáit százszor inkább használt nyugati szerelvény mint az a szar......
 
Őszíntén Bálint
A DB százasával fogja kiszorni a használt 20-30 éves klimatizált ic kocsikat. Amik egy felújítás után idehaza még 10-15 (20-30) évet vígan elmennek. Fényévekkel javítva a mostani állapotokat.
Hát vagy nem, valamelyik országban volt botrány, hogy kisklott egy ilyen botrány, hogy annyira elöregedett már, hogy kisiklott a vagon, asszem utánna le is állították az összes DB-től használtan vett vagont.
Mozdony ami hiány cikk lesz az elkövetkező években. Két lehetőség van vagy bérlés az Akiemtől vagy más nagyobb cégtől vagy beiktatva közvetve a NER holdudvarába tartozó Szolnoki jármű céget újbóli szili pofozgatások több tíz db os nagyságrendben. Jó az a közjószágnak alapon. Na lehet tippelni mi várható.
Bérelnek Vetcront (amit jóésszel lázár lemondott azt majd sokkal többért béreljük.... ) Szerintem a szilit már nem lehet tovább gányolni mert már nem lesz hozzá alkatrész most is már kannibalizálják a flottát.
Ahhoz megint toborozni kénne értelmes szakembereket.
Egyébként látva az IC+ program minőségi munkáit százszor inkább használt nyugati szerelvény mint az a szar......
Dunakeszin van, Azért lett az ic+ olyan amilyen, mert egyszerűen a szolnoki JJ nem kocsigyártásra van, hanem karbantartásra volt is baj belőle, hogy egyik nap új kocsit építettek a munkások másnap meg a régit újjították, de ha dunakeszire kerülne a gyártás akkor sok probléma megoldódhatna...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger