Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

a villanyautóhoz fosszilis erőmű tartozik, azt lehet az igénynek és a nap-szél nem sütésének nem fújásának megfelelően ki-be kapcsolgatni
Ne viccelj már... Akkor kell tölteni amikor van áram. Nem kell nullára meríteni és csak akkor tölteni. Változtatni kell a felhasználási szokásokon is.
nem lehet esténként tankolni azt böszme sok villanyautót, nappal is kell kezdeni valamit azzal az árammal
Az áramunk 40%-a import. Az iparnak kell az áram. Ha ipart akartok, kell az erőmű. Ha közlekedni akartok, kell az erőmű.

Ha végigolvastad volna amit írtam, javasoltam, hogy megfelelő árképzéssel ösztönözzék a felhasználókat (autó töltésnél) a megfelelő időben töltésre, akkor maikor felesleges áram van, a megfelelő kapacitással. Kell némi fejlesztés, de nem megugorhatatlan, inkrementális dolog csupán.

Persze valaki majd jön a JAJJ A KÖZPONTBÓL DÖNTIK EL MIKOR TÖLTHETETK KOMMUNIZMUSELNYOMNAK mantrával... mintha nem tilthatnák le a bankkártyád vagy nem küldhetnének rendőrt ellened a benzinkutakra. Neki pedig üzenem: gyalog vagy kerékpárral menjen akkor.
 
Ha végigolvastad volna amit írtam, javasoltam, hogy megfelelő árképzéssel ösztönözzék a felhasználókat (autó töltésnél) a megfelelő időben töltésre, akkor maikor felesleges áram van, a megfelelő kapacitással. Kell némi fejlesztés, de nem megugorhatatlan, inkrementális dolog csupán.
fontos az ösztönzés, csak az a kérdés ki ösztönöz kit
az európai zöldpolitika két szent tehene a napelem és a villanyautó
a háztartási napelemes tolvajbanda már most jelentős számú választót jelent, a villanyautó elterjedésével ezek mögé is bekerül a politikai súly
az égvilágon semmiféle jele nincs annak, hogy ne ezek ösztönöznék a politikát a számukra kedvező szabályozásra: a napelemek mellé a politika rakja csak oda szépen a megfelelő fosszilis súlyt, a reálvilágban erről mehet a villanyautók töltése a politikai komenikációban meg lehet folytatni a huszonéve sikeres hazudozást a napelemek (és szélkelepek) tisztaságáról alátámasztva sikerességüket az éves (és soha nem órás bontású!) termelési statisztikákkal, ha eddig bevették ezt a választók ezután miért ne vennék be, a valóság senkit de senkit nem érdekel....
 
Megoldásképp jó lenne.
Viszont ára nem a kelet Európai keresethez van mérve, és létrehoz egy új feleslegesen állandóan újragyártó üzletágat.. Ehelyett más CO2 mentes , szükség szerint éjjel nappal olcsóbban termelő erőforrás kell, amely bontás nélkül egyfolytában mehet 60 évig.

Én az energia tárolóban az urán fűtőrudakat látom megoldásnak, ott 18 tonna belőle 8 760 000 000 kWh tárolt energiát jelent. Ez persze csak a termelhető villamosenergia mennyisége, a teljes hőtermelése ennek több mint duplája.
Uránt minden háztartásba!
 
  • Imádom
Reactions: Veér Ispán
nem jó, az atomerőmű zsinóráramot ad
nem lehet esténként tankolni azt böszme sok villanyautót, nappal is kell kezdeni valamit azzal az árammal
ami még mindig kisebb kihívás mint hogy tankoljunk a villanyautókat tavasztól őszig nap közben amikor a nap süt mert menjen a villanyautó a napról
a villanyautóhoz fosszilis erőmű tartozik, azt lehet az igénynek és a nap-szél nem sütésének nem fújásának megfelelően ki-be kapcsolgatni
A most épülő, új atomerőmű konstrukciók már jobban szabályozhatóak. Ilyen lesz a Paks II blokkjai is, a régi VVER-440 es reaktor pár %-os hőterhelés változást képes kezelni (tehát ha nem kell villany nem gond - helyette Dunát fűt)

Paks II. (VVER-1200): Az új VVER-1200 reaktorok már képesek jelentősebb és gyorsabb teljesítményváltoztatásokra. Ezek a reaktorok akár 20%-os teljesítményváltozást is végrehajthatnak néhány órán belül, és napi szinten akár 80-100 MW teljesítmény-ingadozásokat is elviselnek. Ezt a technológiát úgy tervezték, hogy jobb rugalmasságot biztosítson a hálózati igényeknek megfelelően.

Természetesen ez már egy "régi" fejlesztés, az újak kifejlesztésénél pont az egyik követelmény a jó szabályozhatóság kérdése.
Ez a kis SMR reaktoroknál eleve adott a kis méretből fakadó alacsony hőtehetetlenségből eredően.

Pld a Westinghouse 5 MW SMR reaktorai milisecundum reakcióidejű szabályozhatóságot adnak a gyár szerint..(lehet elírás?) de akkor is nagyon gyors.
 
Valaki már feltalálta az urántüzelésű sparheltet!?
"Jobbat" mondok:D.

Látjuk, hogy a lítium akksik képesek napokig égni jó nagy hőmérsékleten.
Nem lehetne eltüzelni brikett helyett a kályhában?:rolleyes:

Mondjuk ahogy alakul az oktatás színvonala - no meg az emberek értelmi színvonala - ezt lehet, hogy nem kellett volna leírni, mert lesz olyan hülye, aki komolyan veszi...
 
Uránt minden háztartásba!
Már dolgoznak rajta ;) :

"Toshiba's Home Nuclear Reactor​

If we lived in a world where everyone was (a) smart and (b) trustworthy, Toshiba’s micro-sized nuclear reactor, small enough to fit in the basement or a large shed, would be a slam-dunk solution to the energy/climate crisis. Twenty foot long by six foot wide, the reactors produce 200kW of energy and run themselves"
https://www.wired.com/2007/12/toshibas-home-n/
 
Kb 2 évvel ezelőtt kiszámoltam a közlekedésre fordított szénhidrogének mennyiségéból, minden járgányt beleszámolva. kb 1600 - 2000 MW jön ki, egy Paks III-at lehetne erre építeni. Napelem biztos nem jó hiszen nappal az emberek közlekednek, nincsenek otthon vagy a telephelyen hogy a napelemükről tölthessenek..
Csak normális kapacitású, élettartamú akkumulátorok kellenek az elektromos autókba, amiknél az sem hátrány, ha az áruk sem csillagászati, és akkor nagyon sok embernek megfelelne!
Én napi 70km-t autózok hétfőtől-péntekig, néha szombaton is.
Tehát egy 500km kapacitású akksival egész héten eljárnék.
Ráadásul tavasztól őszig minden nap tudnám tölteni is az autót, és időnként még télen is.
És 2 autó van a háztartásban, amiből a másik ritkán van használva, vésztartaléknak simán jó.
Van napelemem, viszont nem volt 15-20 millió forintom, egy a fenti kritériumoknak talán még meg sem felelő autóra.
Szerintem hamarosan eljutunk oda, hogy a napelemek kapacitása, az autók akksi kapacitása, élettartama megfelelő lesz. Kérdés, hogy az elektromos autó árak egyszer elérhetővé válnak-e, az átlagembereknek is?
Tavaly vásároltam 6 milláért autót. 10-ig elmentem volna, ha találok a felsorolt kritériumoknak megfelelő autót. Sajnos akkor ilyen nem volt!
 
Már dolgoznak rajta ;) :

"Toshiba's Home Nuclear Reactor​

If we lived in a world where everyone was (a) smart and (b) trustworthy, Toshiba’s micro-sized nuclear reactor, small enough to fit in the basement or a large shed, would be a slam-dunk solution to the energy/climate crisis. Twenty foot long by six foot wide, the reactors produce 200kW of energy and run themselves"
https://www.wired.com/2007/12/toshibas-home-n/
The Lithium-6 reservoirs are connected to a vertical tube that fits into the reactor core. The whole whole process is self sustaining and can last for up to 40 years, producing electricity for only 5 cents per kilowatt hour, about half the cost of grid energy."

Az 5 cent / kWh és a reaktor 40 éves élettartama - tán túl szép hogy igaz legyen?

Itt az USA NEM 3.0 szerinti villanyáram árszabása, a napelemeseknek:
Most szeptemberben Kaliforniában a napelem tulajdonosok ha este 7 és 9 között fogyasztanak - 3 USD / kWh-ás árszabásra készülhetnek az ottani, 2023-ban velük aláírott NEM 3 -as típusú árszabás alapján. Délben pedig 5 cent / kWh áron veszik át tőlük a felesleget:

1000 Ft / kWh az esti lakossági fogyasztásra? Anyám borogass ha ez ide is begyűrűzik...
 
Csak normális kapacitású, élettartamú akkumulátorok kellenek az elektromos autókba, amiknél az sem hátrány, ha az áruk sem csillagászati, és akkor nagyon sok embernek megfelelne!
Én napi 70km-t autózok hétfőtől-péntekig, néha szombaton is.
Tehát egy 500km kapacitású akksival egész héten eljárnék.
Ráadásul tavasztól őszig minden nap tudnám tölteni is az autót, és időnként még télen is.
És 2 autó van a háztartásban, amiből a másik ritkán van használva, vésztartaléknak simán jó.
Van napelemem, viszont nem volt 15-20 millió forintom, egy a fenti kritériumoknak talán még meg sem felelő autóra.
Szerintem hamarosan eljutunk oda, hogy a napelemek kapacitása, az autók akksi kapacitása, élettartama megfelelő lesz. Kérdés, hogy az elektromos autó árak egyszer elérhetővé válnak-e, az átlagembereknek is?
Tavaly vásároltam 6 milláért autót. 10-ig elmentem volna, ha találok a felsorolt kritériumoknak megfelelő autót. Sajnos akkor ilyen nem volt!
Az ilyenek is el tudják venni az ember kedvét a villanyautózástól:
 
Csak normális kapacitású, élettartamú akkumulátorok kellenek az elektromos autókba, amiknél az sem hátrány, ha az áruk sem csillagászati, és akkor nagyon sok embernek megfelelne!
Én napi 70km-t autózok hétfőtől-péntekig, néha szombaton is.
Tehát egy 500km kapacitású akksival egész héten eljárnék.
Ráadásul tavasztól őszig minden nap tudnám tölteni is az autót, és időnként még télen is.
És 2 autó van a háztartásban, amiből a másik ritkán van használva, vésztartaléknak simán jó.
Van napelemem, viszont nem volt 15-20 millió forintom, egy a fenti kritériumoknak talán még meg sem felelő autóra.
Szerintem hamarosan eljutunk oda, hogy a napelemek kapacitása, az autók akksi kapacitása, élettartama megfelelő lesz. Kérdés, hogy az elektromos autó árak egyszer elérhetővé válnak-e, az átlagembereknek is?
Tavaly vásároltam 6 milláért autót. 10-ig elmentem volna, ha találok a felsorolt kritériumoknak megfelelő autót. Sajnos akkor ilyen nem volt!
Mint EV töltő üzemeltető cég volt műszaki vezetőjeként szólok hozzá: Az elektromos autótöltési vágyálmakat szertefoszlatta a Zöld energia bevezetésénél használ kötelezően magas , ráadásul garantált áramátvételi ár, valamint a napszak és időjárás általi időszakos termelés. Ennek hatására a friss, EU-s hitelekre támaszkodó cégünk beruházásai, DC töltői 22 Ft helyett 88 Ft + egyéb áron kaptuk az áramot - 2022 januártól. Ez a 4 X es emelkedés pont elég egy árameladásra szakosodott cég komplett buktatására. Ez az emelkedés nem öröm a lakossági fogyasztóknak sem.

Még rendkívül drágának tartom a beépített műszaki tartalomhoz képesti EV autóárakat (ezért van hogy minden gyártó először rábukott erre mint gyöngytyúk a takonyra) de még sorolhatnák egy csomó más problémát is, amiért jelenleg nagyon ködös az átállás jövöje ezekre.
Kellene mert a fogyó szénhidrogén a vegyiparba kell.
 
Mint EV töltő üzemeltető cég volt műszaki vezetőjeként szólok hozzá: Az elektromos autótöltési vágyálmakat szertefoszlatta a Zöld energia bevezetésénél használ kötelezően magas , ráadásul garantált áramátvételi ár, valamint a napszak és időjárás általi időszakos termelés. Ennek hatására a friss, EU-s hitelekre támaszkodó cégünk beruházásai, DC töltői 22 Ft helyett 88 Ft + egyéb áron kaptuk az áramot - 2022 januártól. Ez a 4 X es emelkedés pont elég egy árameladásra szakosodott cég komplett buktatására. Ez az emelkedés nem öröm a lakossági fogyasztóknak sem.

Még rendkívül drágának tartom a beépített műszaki tartalomhoz képesti EV autóárakat (ezért van hogy minden gyártó először rábukott erre mint gyöngytyúk a takonyra) de még sorolhatnák egy csomó más problémát is, amiért jelenleg nagyon ködös az átállás jövöje ezekre.
Kellene mert a fogyó szénhidrogén a vegyiparba kell.
És ez mit jelent a HMKE-re levetítve, saját töltővel, éves szaldóval, még 8,5 évig?
 
És ez mit jelent a HMKE-re levetítve, saját töltővel, éves szaldóval, még 8,5 évig?
Lehetle számolgatni rá, de én valahogy a 8,5 év miatt nem tartom értelmes dolognak ezt számolgatni. Az biztos hogy előbb utóbb a szolgáltató kibújik az ingyenes akkubiztosítás (szaldóval) kötelessége alól, szaldó törlés valamikor (egyszer már próbálták, de cirkusz volt belőle).
Az Unió már szólongatja Magyarországot, hogy álljon be a sorba mert sehol sincs szaldó.. Így Romániában sem, ott most írnak elő a lakossági napelemekre (ott 3 - 400 kW a tartomány) kötelezően otthoni akkumulátort . Aki nem teszi meg , államilag visszaszabályozzák 3 kW ra a hálózatra adható teljesítményt.
 
Az ilyenek is el tudják venni az ember kedvét a villanyautózástól:
Itt is szándékosan tesznek a gyárak azért, hogy egy akkutelep nem menjen el akár 1 2 millió km-tert csere nélkül.. Minden a profit hajhászásra megy, a rohadó karosszériákkal is, meg az egyéb kis trükkökkel...
 
Lehetle számolgatni rá, de én valahogy a 8,5 év miatt nem tartom értelmes dolognak ezt számolgatni. Az biztos hogy előbb utóbb a szolgáltató kibújik az ingyenes akkubiztosítás (szaldóval) kötelessége alól, szaldó törlés valamikor (egyszer már próbálták, de cirkusz volt belőle).
Az Unió már szólongatja Magyarországot, hogy álljon be a sorba mert sehol sincs szaldó.. Így Romániában sem, ott most írnak elő a lakossági napelemekre (ott 3 - 400 kW a tartomány) kötelezően otthoni akkumulátort . Aki nem teszi meg , államilag visszaszabályozzák 3 kW ra a hálózatra adható teljesítményt.
Persze új belépőknél, állami támogatás mellett nincs éves szaldó, már itthon sem!
De ha már az Unióra hivatkozunk, a már elnyert jogok utólagos beszántását pont hogy nem támogatják!
Ez leginkább itthon divat, mert volt hogy már bevált (korkedvezményes nyugdíj visszamenőleges megszüntetése)!
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Itt is szándékosan tesznek a gyárak azért, hogy egy akkutelep nem menjen el akár 1 2 millió km-tert csere nélkül.. Minden a profit hajhászásra megy, a rohadó karosszériákkal is, meg az egyéb kis trükkökkel...
Ahogy a háztartási műszaki cikkeknél is. Csak hát egy kicsit más a nagyságrend.
Az autógyárak ilyen hozzáállásával soha nem lesz átállás az elektromos autókra. De a kis köbcentis benzines, dízel... autókra is érvényes ez a rövid élettartam.
 
Kapásból egy Tesla elfut fél-egymillio kilometert, mert nincsen benne az agyonbonyolitott ICE, a hajtás-atvitel stb. Az elektromos motorok egyszerűek, jóval olcsobbak, egyszerubben cserelhetoek, az aksik is cserélhetőek 8-10 évente stb.
Nincs rohadék zaja, mint az öregedő szaroknak. A gyorsulása odavág minden ICE autót, no meg olyan lóerőt ad, aki 3x annyi lenne ICE alapokon.
Emellett nagyon is érezhetően valtozik a levegő egy városban, lásd Kínát, ahol 10 eve még sok helyen olyan szmog volt heti szinten, hogy a napfény elhalvanyult, ma meg már itteni mércével (US) is normális a levegő, az általános klímarol es kibocsátásról nem is beszélve.
Emellett az is jó pont, hem tomjuk tovább az egyik leggusztustalanabb ipari lobbi, az olajlobbi zsebét.

Ne beszélj már hülyeségeket légyszíves! :D
Egyik se fut el fél millió km-t motor és aksi csere nélkül!
Konkrétan sikerült olyan vízhűtéses villany motort rakniuk a Model S-be ami beázik és zárlatos lesz.
Más (minőségi) téren meg szóba se hozzuk... Model S-hez volt szerencsém élőben, kb. a KGST merkúr korszak minőségében sikerült legyártani.
Ezt már többször is linkeltem:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kínában meg attól jobb a levegő, hogy kevesebb a szénerőmű.
Budapest is nettó dugóban áll egész nap, főleg a jó polginak köszönhetően, még sincs tömény szmog. Jah, mi nem szénerőművekből nyerjük az áramot.... Ez számít igazán.

Hasonlóképpen nem kell "10 Paks" és hasonló hülyeségek ehhez sem, elég, ha szépen épül ki a töltőhálózat, mert ahhoz képest fog felkúszni az EV eladás is. Mindeközben az otthoni akkuk is terjednek szépen stb.

A villany energiát meg majd Zeusz küldi a töltőbe... LOL
Vagy szerinted honnan jön az áram? o_O