Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Akkor jó. Nem ismerem az aktuális modelleket.
Még középiskolának a végén, egy barátom apja akkor vett újonnan egy II. generációs 6-os mazdát. Akkor jelent meg a ez a típus.
Akkori mércével (de akár maival is) nagyon jó kocsi volt!
Egyszer levezettem vele Pécsre meg vissza. Szerettem.
Viszont 4 évesen már el lett adva, mert elkezdett megjelenni rajta a rozsda. :eek:
El is adták azonnal. (Egy range rover evoque lett az utódja... jól nézet ki, de szerintem műszakilag egy fospisztoly volt)
Volt akkoriban egy ilyen "össze esküvés" , hogy a mazda nem akar komoly használt autó piacot a modelljeinek, ezért 10 év alatt átrozsdásodnak. Így kivonva őket a piacról.
De akkor ez változott ezek szerint.

A második gen-es Mazda3 már teljesen jó, legalábbis nekünk a 2010-es kiadású nem rohad.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Akkor jó. Nem ismerem az aktuális modelleket.
Még középiskolának a végén, egy barátom apja akkor vett újonnan egy II. generációs 6-os mazdát. Akkor jelent meg a ez a típus.
Akkori mércével (de akár maival is) nagyon jó kocsi volt!
Egyszer levezettem vele Pécsre meg vissza. Szerettem.
Viszont 4 évesen már el lett adva, mert elkezdett megjelenni rajta a rozsda. :eek:
El is adták azonnal. (Egy range rover evoque lett az utódja... jól nézet ki, de szerintem műszakilag egy fospisztoly volt)
Volt akkoriban egy ilyen "össze esküvés" , hogy a mazda nem akar komoly használt autó piacot a modelljeinek, ezért 10 év alatt átrozsdásodnak. Így kivonva őket a piacról.
De akkor ez változott ezek szerint.
Elvileg kivitték kínába az alváz gyártását és akkor jött elő ez a probléma (2000 és 2008 közt) és ezért visszavitték a gyártást japánba és a kínaiak helyette máshol nem kapható belpiacos mazda modelleket gyártanak.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
Elvileg kivitték kínába az alváz gyártását és akkor jött elő ez a probléma (2000 és 2008 közt) és ezért visszavitték a gyártást japánba és a kínaiak helyette máshol nem kapható belpiacos mazda modelleket gyártanak.
A lényeg egy 8-10-12 éves mazdánál nem ártana vételkor normális üreg és alvázvédelemmel ellátni. Igaz 300-400 ezer de idővel meghálálja.
 
Durva. Először kicsit néztem, hogy eleve képzelték ezt, de igaziból végül a laikus szemem is felismerte, hogy lett volna egy szabad vágány, amire a másik szerelvény váltott volna, de átment oda a kisiklott szerelvény pár kocsija.
Most voltunk lenn a balatonnál, és beszéltük, h kb tökéletesen leírja a magyar vasút állapotát, hogy a retrohétvégéről hiányzik egy mozdony, mert a menetrendszerű tehervonatával kigyulladt.
A mai nap meg kabaré
 
Bár vannak érdekes módon szinte mindenféle öreg Mazda modellekből épp(nek látszó) példányok, de sajnos tényleg nagyon rohadtak, a mondás mindig tipik az a mazdásoktól, hogy az "enyém már a nem rohadós évjáratból van!".

Na ez a legenda.

S nem azért legenda, mert Mazda, hanem mert már megint mindenki rohadósat gyárt.
Csak már okosan; nem a sárvédő ív rohad, meg a küszöb látványosan, hanem ott ahol nem látod/nézed, vagy ha már látod is, akkor már GTK.
Evvan'.


Be-be járogatok az alvázvédős "bróderhez", aki az akkor 16 éves Albeát kezelte, illetve üzembehelyezés előtt a "gireaui" (francia szó, ejtsd zsírúj) I30-at.
Újra beteszem a linket 1609-es hozzászólástól 1617-ig a képgalériák az előkészítésről:

A mai autóknak gyakorlatilag nincs alvázvédelme, lásd az első és hátsó futóműnél van egy kevés fekete alvázvédő anyag az i30-on is, oszt' Helló Kitty.
Üregvédő van, de csínján.

A múltkor benéztem, egy első generációs (2011-től) Audi Q3-at készített elő - lakatolásra.
A kerékjárati műanyagok mögött ugyanúgy képes rohadni, mint a többi, csak azt senki nem látja.

Plusz szakadnak be a mai autókon a csavarok, törnek a patentek, a mindenféle borító műanyagok, az új Hondák is már olyan hitványok, hogy az gáz - ahogy mutogatta az új Jazz-en.
A covid óta nagyon lejjebb adta az egész iparág.

A "bróder" profiltisztításba kezdett: át akar állni veterán autók kezelésébe. Elege van abból, hogy elvisznek hozzá kívülről patent 15 éves autókat a büszke tulajok, hogy még mielőtt rohadna, mester fújja már be/meg az (Ez még autó!)-t.
Amikor behívja őket a borítók leszedése után szembesülni, hogy akkor most kéne a kezelés előtt egy lakatosmunka, van e ismerőse? - de csak arra számoljon majd legalább félmillával - akkor meg jön a lemondó; "elég lenne megtüsszenteni, mert akkor most inkább eladná" megtört mondás.

Ő már ezeket nem vállalja, de nyugoccság' van, mindig lesz, aki igen, oszt' látványosan megtüsszenti...

S nem, az enyém sem lesz örök élet, mert - lásd 1614-es hozzászólás utolsó bekezdése - a gyárak nem hülyék, beépítik a rozsdagócokat oda, ahol nem is sejtenéd.
S akkor nem beszéltünk az elöregedő elektromos vezetékekről, ahogy tonyo is írta:
Sajnos egy két éven belül a 2003 as 1.6 2 es Scenic et cserélni kellesz. Szép lassan jönnek elő a költséges javítások.... két év múlva vezérlés csere okoskerékkel, katalizátor (igaz utángyártott) a kerámia betét most adta meg magát...csörög...zörög. A villamossági kábelek a hő hatására fel vannak keményedve...sajnos szereléskor könnyen törnek. Amúgy is lepkefing vékonyak. Hátsó szilentek a lengéscsillapítóval együtt lassan csere éretek lesznek. A kuplung cserét is be kéne iktatni. Sorolhatnám még... Így elsőre a piaci ár felét kellene rávernem ősszel...
...meg műanyag pl. hűtőrendszerről stb., stb.

:(
 
Nem azzal, az állapot. Azt megcsinálták. Felkészül villany, víz, szennyvíz gáz.
Hanem odaadták neki a szarhalmot, hogy viritson.
Már szerintem.o is bánja, hogy Vitezyt kiraktak, milyen jól lehetne kritizálni most.
Akármekkora szarhalom volt, azt ő csak tovább tetézte:
  • a mozdony beszerzések lefújásával
  • a vezetőségben az ész nélküli tisztogatásokkal
  • az elmaradt felújításokkal..............

 
Akármekkora szarhalom volt, azt ő csak tovább tetézte:
  • a mozdony beszerzések lefújásával
  • a vezetőségben az ész nélküli tisztogatásokkal
  • az elmaradt felújításokkal..............


Megkapta a feladatot, mindent leállítani, mert nincsen píz.

Régen is ezt bízták rá, pl. xy szervezetnél biztos mindenki léhűtő, felesleges, rúgjuk ki mindet. Aztán amelyikről 5 hónap után is úgy tűnt, hogy nem lehet nélkülözni, azt visszavették (a többség nem ilyen volt, azok tényleg nélkülözhetőnek bizonyultak). Vagy valaki mást helyette. Na most ezt a munkamódszert rá lehet engedni a MÁV-ra, de következményekkel jár.
 
Megkapta a feladatot, mindent leállítani, mert nincsen píz.

Régen is ezt bízták rá, pl. xy szervezetnél biztos mindenki léhűtő, felesleges, rúgjuk ki mindet. Aztán amelyikről 5 hónap után is úgy tűnt, hogy nem lehet nélkülözni, azt visszavették (a többség nem ilyen volt, azok tényleg nélkülözhetőnek bizonyultak). Vagy valaki mást helyette. Na most ezt a munkamódszert rá lehet engedni a MÁV-ra, de következményekkel jár.
Elég markáns véleménye szokott lenni mindenről, és még Orbán lehetséges utódjaként is emlegették. Szóval nem kellett volna így történnie.
És van az a mondás, hogy aki k..vának áll, ne csodálkozzon, ha meg..sszák.
 

Mindenhol egyre nagyobb probléma,nemcsak Bkk vagy Győr stb.
 

Mindenhol egyre nagyobb probléma,nemcsak Bkk vagy Győr stb.
Érdekes, hogy ismét probléma, pedig már sikeresen megoldották két hét alatt...

Van egy villamosvezető ismerősöm, horror miket mesél, bár leginkább ő a villamosra piszkító csövesek, az ebből fakadó késések, és a BKK dolgozói elleni szívatásairőól számol be. Pont az az anarchozsarnokság megy ott is, mint az országban nagyobb léptékben.
 

Mindenhol egyre nagyobb probléma,nemcsak Bkk vagy Győr stb.

Jelöljük meg a C választ...
 

Azért ez megütötte a szememet:

"Az olyan piaci szereplők, mint Kína úgy döntöttek, hogy tisztességtelen előnyhöz juttatják magukat a globális piacon" - hívta fel a figyelmet Trudeau a kabinet Halifaxban tartott kihelyezett ülésén. A tanácskozáson Jake Sullivan, a Fehér Ház nemzetbiztonsági tanácsadója is részt vett, s aktívan támogatta az elképzelést.

Szóval már ilyen nyílt a felügyelet... Gondolom legközelebb az Európai Bizottság ülésén fog részt venni?
 

Azért ez megütötte a szememet:

"Az olyan piaci szereplők, mint Kína úgy döntöttek, hogy tisztességtelen előnyhöz juttatják magukat a globális piacon" - hívta fel a figyelmet Trudeau a kabinet Halifaxban tartott kihelyezett ülésén. A tanácskozáson Jake Sullivan, a Fehér Ház nemzetbiztonsági tanácsadója is részt vett, s aktívan támogatta az elképzelést.

Szóval már ilyen nyílt a felügyelet... Gondolom legközelebb az Európai Bizottság ülésén fog részt venni?
Ha jól tudom, ez is kínai:

 
Ha jól tudom, ez is kínai:


Igen, ez sem számít belföldi fogyasztásnak... De mi köze a közlekedéshez? Egyébként már vám van, csak akkor tudják megkerülni, ha másik EU-s országbeli raktárból szállítanak.