Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Euökoökrök...
Helyes. Sok helyett már most vágják ki az "energiaerdőket" (nyárasok, amik többek közt leszívták a talajvizet), helyükre napelempark épül, mert most ez a jobb biznisz. Az út túloldalán a gyár teteje üres fekete bitumen. A parkolók üres fekete aszfaltok. Ezeket kellene felhasználni,mielőtt napelemparkot építünk. (és lehordjuk a termőréteget, még ilyet is láttam...)

Tudom, hogy van még elég természet, csak egy kicsit veszünk el, erről itt már felvilágosítottak, de szerintem továbbra is fontos lenne azt is minél jobban felhasználni, amit már elvettünk.
 
Helyes. Sok helyett már most vágják ki az "energiaerdőket" (nyárasok, amik többek közt leszívták a talajvizet), helyükre napelempark épül, mert most ez a jobb biznisz. Az út túloldalán a gyár teteje üres fekete bitumen. A parkolók üres fekete aszfaltok. Ezeket kellene felhasználni,mielőtt napelemparkot építünk. (és lehordjuk a termőréteget, még ilyet is láttam...)

Tudom, hogy van még elég természet, csak egy kicsit veszünk el, erről itt már felvilágosítottak, de szerintem továbbra is fontos lenne azt is minél jobban felhasználni, amit már elvettünk.
Nekem a másik nagy problémám, hogy a nappal megtermel energiát hogyan tudjuk olcsón, környezet barát módon tárolni. Vajon az össztároló kapacitás méretezésével ki foglalkozik, ki irányítja? Jelenleg csak a kínaiak tudnak olcsóbban akkut gyártani. EU-s szinten nem látom, hogy a bődületes mennyiségű használ akku kezelése megnyugtató módon lenne kezelve.
 
Nekem a másik nagy problémám, hogy a nappal megtermel energiát hogyan tudjuk olcsón, környezet barát módon tárolni. Vajon az össztároló kapacitás méretezésével ki foglalkozik, ki irányítja? Jelenleg csak a kínaiak tudnak olcsóbban akkut gyártani. EU-s szinten nem látom, hogy a bődületes mennyiségű használ akku kezelése megnyugtató módon lenne kezelve.
Erre kellene az elektromosautós átállás. Az ingázó ráböki a melóban a konnektorra, nem kell gyorstölteni sem, elég 500-1000W-al töltögetni, hogy nep végére a beutazás "költségét" "eltárolja". Csak az elszámolással is meg kell ezt támogatni. Sőt, ha a hálózat stabilitása igényeli, ki is lehessen venni valamennyit a kocsijából! Tada.wav.

Egy háztartásban egy modern villanyautó az esti tévézést azért a holnapi bejáráson kívül tudja fedezni... (sok mást tényleg nem érdemes).

Nyáron a légkondikra meg vellanyautózásra, nap közben főzőcskére épp elég a napelem a ház tetején. Nem kell este csinálni. Régen amikor nem volt ekkora energiabőség akkor a fényigényes munkákat pl. nappal csinálták. Valami hasonló még ismét kialakulhat, hogy akkor csináljuk a dolgokat, amikor érdemes. Nem épp a rosseaui vissza a természethez, de jobb, mint a semmi.
 
Erre kellene az elektromosautós átállás. Az ingázó ráböki a melóban a konnektorra, nem kell gyorstölteni sem, elég 500-1000W-al töltögetni, hogy nep végére a beutazás "költségét" "eltárolja". Csak az elszámolással is meg kell ezt támogatni. Sőt, ha a hálózat stabilitása igényeli, ki is lehessen venni valamennyit a kocsijából! Tada.wav.

Egy háztartásban egy modern villanyautó az esti tévézést azért a holnapi bejáráson kívül tudja fedezni... (sok mást tényleg nem érdemes).

Nyáron a légkondikra meg vellanyautózásra, nap közben főzőcskére épp elég a napelem a ház tetején. Nem kell este csinálni. Régen amikor nem volt ekkora energiabőség akkor a fényigényes munkákat pl. nappal csinálták. Valami hasonló még ismét kialakulhat, hogy akkor csináljuk a dolgokat, amikor érdemes. Nem épp a rosseaui vissza a természethez, de jobb, mint a semmi.
Gondolj csak bele, ha egy meló helyen több tíz/száz autót töltenek, akkor az mekkora áram felvételt is jelent! A munkahelyi hálózatokat is át kellene építeni. A villamos energia tárolás, elosztás, akkuk újrahasznosítása is még mindig kérdéses.
Azt is számba kellene venni, hogy a naplementével egy időben a légkondi, autótöltéseket is szüneteltetni kellene. Más különben ezt a túlfogyasztást is máshonnét kell biztosítani.
 
Gondolj csak bele, ha egy meló helyen több tíz/száz autót töltenek, akkor az mekkora áram felvételt is jelent! A munkahelyi hálózatokat is át kellene építeni. A villamos energia tárolás, elosztás, akkuk újrahasznosítása is még mindig kérdéses.
Azt is számba kellene venni, hogy a naplementével egy időben a légkondi, autótöltéseket is szüneteltetni kellene. Más különben ezt a túlfogyasztást is máshonnét kell biztosítani.
olvass vissza. Nem sokat, egy oldalnyit. Nem kell mindig mindenkinek gyorstölteni. Annyi áram, mintha többtíz/száz kávéfőző vagy nagy teljesítményű számítógép dolgozna. gondolj bele milyen durva!

Igen, szüneteltetni kéne, már kétszer írtam le a fórum write-only tagjainak. De harmadszor is:

IGEN. AKKOR KÉNE CSEPPTÖLTENI ŐKET, AMIKOR VAN FÖLÖSLEGES ÁRAM, EZEN FELÜL DRÁGÁN LEHETNE CSAK TÖLTENI.
 
Nekem a másik nagy problémám, hogy a nappal megtermel energiát hogyan tudjuk olcsón, környezet barát módon tárolni. Vajon az össztároló kapacitás méretezésével ki foglalkozik, ki irányítja? Jelenleg csak a kínaiak tudnak olcsóbban akkut gyártani. EU-s szinten nem látom, hogy a bődületes mennyiségű használ akku kezelése megnyugtató módon lenne kezelve.
Ha eddig lehetett volna, akkor mindenki csinálná.
Most van egy kis remény, mert
  • Akku árak annyira leestek, hogy már megéri
  • Akku gyártó kapacitás megnőtt
 
IGEN. AKKOR KÉNE CSEPPTÖLTENI ŐKET, AMIKOR VAN FÖLÖSLEGES ÁRAM, EZEN FELÜL DRÁGÁN LEHETNE CSAK TÖLTENI.
Akkor takarékoskodni is lehetne... :oops:
Minek a fölös áram, ha a természetes fénynél végezzük a fényigényes munkát? Pl.
-nappal kaszálunk-este/éjszaka alszunk.
-tyúkokkal kelünk/virradat-tyúkkokkal fekszünk/szürkület
-nem használunk légkondit, hanem elgondolkozunk a természetes megoldásokon, amik nem igényelnek energiabefektetést
-nem az elektromos mobilizációban keressük a megoldást, hanem levágjuk a felesleges utazási/szállítási szegmenseket
-elfogadjuk végre azt, hogy a természet/tervező/Jóisten nem véletlenül alakította az élővilágot a "maga képére és hasonlatosságára"
-belátjuk azt, hogy "széllel szemben" ugyan lehet, de nem érdemes pisilni...
 
Akkor takarékoskodni is lehetne... :oops:
Minek a fölös áram, ha a természetes fénynél végezzük a fényigényes munkát? Pl.
-nappal kaszálunk-este/éjszaka alszunk.
-tyúkokkal kelünk/virradat-tyúkkokkal fekszünk/szürkület
-nem használunk légkondit, hanem elgondolkozunk a természetes megoldásokon, amik nem igényelnek energiabefektetést
-nem az elektromos mobilizációban keressük a megoldást, hanem levágjuk a felesleges utazási/szállítási szegmenseket
-elfogadjuk végre azt, hogy a természet/tervező/Jóisten nem véletlenül alakította az élővilágot a "maga képére és hasonlatosságára"
-belátjuk azt, hogy "széllel szemben" ugyan lehet, de nem érdemes pisilni...
Na, aztán nem tudnál itt posztolgatni :D
 
Akkor takarékoskodni is lehetne... :oops:
Minek a fölös áram, ha a természetes fénynél végezzük a fényigényes munkát? Pl.
-nappal kaszálunk-este/éjszaka alszunk.
-tyúkokkal kelünk/virradat-tyúkkokkal fekszünk/szürkület
-nem használunk légkondit, hanem elgondolkozunk a természetes megoldásokon, amik nem igényelnek energiabefektetést
-nem az elektromos mobilizációban keressük a megoldást, hanem levágjuk a felesleges utazási/szállítási szegmenseket
-elfogadjuk végre azt, hogy a természet/tervező/Jóisten nem véletlenül alakította az élővilágot a "maga képére és hasonlatosságára"
-belátjuk azt, hogy "széllel szemben" ugyan lehet, de nem érdemes pisilni...
A kecske hazudik, de olvasd el a környvédtopik nyitó posztját ;)
Amúgy ezek is szükségesek, de a fejlődést nem lehet megszexualizálni.
 

"A magyarok 69 százaléka felháborítónak tartja, hogy Ukrajna korlátozni akarja a Magyarországra és Szlovákiába jutó olajszállítást, 77 százalékuk pedig elvárja Brüsszeltől, hogy közvetítsen a felek között. A múlt héten az Európai Bizottság bejelentette: nem kíván segíteni az érintett tagállamoknak – közölte a Nézőpont Intézet hétfőn az MTI-vel."

Minek ellenség ilyen "szövetségesekkel".
 

"A magyarok 69 százaléka felháborítónak tartja, hogy Ukrajna korlátozni akarja a Magyarországra és Szlovákiába jutó olajszállítást, 77 százalékuk pedig elvárja Brüsszeltől, hogy közvetítsen a felek között. A múlt héten az Európai Bizottság bejelentette: nem kíván segíteni az érintett tagállamoknak – közölte a Nézőpont Intézet hétfőn az MTI-vel."

Minek ellenség ilyen "szövetségesekkel".
Egy klasszikust idéznék:

Ha bárki betör (magyar földre), tiltakozunk ellene, fölemeljük óvó szavunkat és apellálunk a világ művelt népeinek ítéletére, de fegyvert nem szegezünk ellenük.


Hiába, a békéhez erő kell!

Itt tartunk 100 év után, ilyen eddig a szuverenitásvédelmünk, most épp energetika terén, és az eredménye is hasonló lesz. De fontos lobogtatni a közvélemény kutatás eredményét, remélem, hogy a magyar vezetőség dühösen toppant is! Ha mind együtt toppantunk, talán még Brüsszelben is meghallják! Ez sajnos belpol porhintés csupán, külpolitikailag a németeknél is súlytalanabbak vagyunk, és látjuk velük is feltörölték a padlót (NS2).

ui: azért nem kezdek el benzint spájzolni emiatt...
 
https://www.portfolio.hu/global/202...ukaznak-nemetorszag-ambiciozus-terveit-706161
"A németországi szélsőjobboldali Alternatíva Németországért (AfD) párt új stratégiát alkalmaz a közelgő német tartományi választások előtt. A szeptember 1-jén Türingiában és Szászországban tartandó voksoláson az AfD a vidéki szavazók megnyerésére összpontosít, kampányuk középpontjába pedig a megújuló energiaprojektek ellenzését állították."
 
nem használunk légkondit, hanem elgondolkozunk a természetes megoldásokon, amik nem igényelnek energiabefektetést
Szerencsére azért mások is gondolkodnak...már többször felvetettem, mint lehetőséget...
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: BJani and Pogány
Szerencsére azért mások is gondolkodnak...már többször felvetettem, mint lehetőséget...
Sokan gondolkodnak, de aki cselekedne, annak majd orrára koppint a hatóság!
 
IGEN. AKKOR KÉNE CSEPPTÖLTENI ŐKET, AMIKOR VAN FÖLÖSLEGES ÁRAM, EZEN FELÜL DRÁGÁN LEHETNE CSAK TÖLTENI.
lehetett volna húsz éve úgy szabályozni az európai villanyautózást hogy csak olyan autó legyen forgalombahozható ami 220-ról nem tölthető, amiről igen az meg vezérelt áramot használ kötelezően
ehhez képest meg a valóság hogy a villanyautós akkor tölt amikor neki tetszik mert megteheti oszt jónapot, a vezérelt áramról töltés se műszakilag se jogilag nincs megoldva és nem is látszik erre bármiféle akarat, az látszik hogy az európai politika szent tehenei a napelem a szélkelep és a villanyautó és aki ezekben nem hisz az a mi fényes jövőnkben nem hisz stb.