Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 565
113
Euökoökrök...
Helyes. Sok helyett már most vágják ki az "energiaerdőket" (nyárasok, amik többek közt leszívták a talajvizet), helyükre napelempark épül, mert most ez a jobb biznisz. Az út túloldalán a gyár teteje üres fekete bitumen. A parkolók üres fekete aszfaltok. Ezeket kellene felhasználni,mielőtt napelemparkot építünk. (és lehordjuk a termőréteget, még ilyet is láttam...)

Tudom, hogy van még elég természet, csak egy kicsit veszünk el, erről itt már felvilágosítottak, de szerintem továbbra is fontos lenne azt is minél jobban felhasználni, amit már elvettünk.
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
228
2 380
93
Helyes. Sok helyett már most vágják ki az "energiaerdőket" (nyárasok, amik többek közt leszívták a talajvizet), helyükre napelempark épül, mert most ez a jobb biznisz. Az út túloldalán a gyár teteje üres fekete bitumen. A parkolók üres fekete aszfaltok. Ezeket kellene felhasználni,mielőtt napelemparkot építünk. (és lehordjuk a termőréteget, még ilyet is láttam...)

Tudom, hogy van még elég természet, csak egy kicsit veszünk el, erről itt már felvilágosítottak, de szerintem továbbra is fontos lenne azt is minél jobban felhasználni, amit már elvettünk.
Nekem a másik nagy problémám, hogy a nappal megtermel energiát hogyan tudjuk olcsón, környezet barát módon tárolni. Vajon az össztároló kapacitás méretezésével ki foglalkozik, ki irányítja? Jelenleg csak a kínaiak tudnak olcsóbban akkut gyártani. EU-s szinten nem látom, hogy a bődületes mennyiségű használ akku kezelése megnyugtató módon lenne kezelve.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 565
113
Nekem a másik nagy problémám, hogy a nappal megtermel energiát hogyan tudjuk olcsón, környezet barát módon tárolni. Vajon az össztároló kapacitás méretezésével ki foglalkozik, ki irányítja? Jelenleg csak a kínaiak tudnak olcsóbban akkut gyártani. EU-s szinten nem látom, hogy a bődületes mennyiségű használ akku kezelése megnyugtató módon lenne kezelve.
Erre kellene az elektromosautós átállás. Az ingázó ráböki a melóban a konnektorra, nem kell gyorstölteni sem, elég 500-1000W-al töltögetni, hogy nep végére a beutazás "költségét" "eltárolja". Csak az elszámolással is meg kell ezt támogatni. Sőt, ha a hálózat stabilitása igényeli, ki is lehessen venni valamennyit a kocsijából! Tada.wav.

Egy háztartásban egy modern villanyautó az esti tévézést azért a holnapi bejáráson kívül tudja fedezni... (sok mást tényleg nem érdemes).

Nyáron a légkondikra meg vellanyautózásra, nap közben főzőcskére épp elég a napelem a ház tetején. Nem kell este csinálni. Régen amikor nem volt ekkora energiabőség akkor a fényigényes munkákat pl. nappal csinálták. Valami hasonló még ismét kialakulhat, hogy akkor csináljuk a dolgokat, amikor érdemes. Nem épp a rosseaui vissza a természethez, de jobb, mint a semmi.
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
228
2 380
93
Erre kellene az elektromosautós átállás. Az ingázó ráböki a melóban a konnektorra, nem kell gyorstölteni sem, elég 500-1000W-al töltögetni, hogy nep végére a beutazás "költségét" "eltárolja". Csak az elszámolással is meg kell ezt támogatni. Sőt, ha a hálózat stabilitása igényeli, ki is lehessen venni valamennyit a kocsijából! Tada.wav.

Egy háztartásban egy modern villanyautó az esti tévézést azért a holnapi bejáráson kívül tudja fedezni... (sok mást tényleg nem érdemes).

Nyáron a légkondikra meg vellanyautózásra, nap közben főzőcskére épp elég a napelem a ház tetején. Nem kell este csinálni. Régen amikor nem volt ekkora energiabőség akkor a fényigényes munkákat pl. nappal csinálták. Valami hasonló még ismét kialakulhat, hogy akkor csináljuk a dolgokat, amikor érdemes. Nem épp a rosseaui vissza a természethez, de jobb, mint a semmi.
Gondolj csak bele, ha egy meló helyen több tíz/száz autót töltenek, akkor az mekkora áram felvételt is jelent! A munkahelyi hálózatokat is át kellene építeni. A villamos energia tárolás, elosztás, akkuk újrahasznosítása is még mindig kérdéses.
Azt is számba kellene venni, hogy a naplementével egy időben a légkondi, autótöltéseket is szüneteltetni kellene. Más különben ezt a túlfogyasztást is máshonnét kell biztosítani.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 565
113
Gondolj csak bele, ha egy meló helyen több tíz/száz autót töltenek, akkor az mekkora áram felvételt is jelent! A munkahelyi hálózatokat is át kellene építeni. A villamos energia tárolás, elosztás, akkuk újrahasznosítása is még mindig kérdéses.
Azt is számba kellene venni, hogy a naplementével egy időben a légkondi, autótöltéseket is szüneteltetni kellene. Más különben ezt a túlfogyasztást is máshonnét kell biztosítani.
olvass vissza. Nem sokat, egy oldalnyit. Nem kell mindig mindenkinek gyorstölteni. Annyi áram, mintha többtíz/száz kávéfőző vagy nagy teljesítményű számítógép dolgozna. gondolj bele milyen durva!

Igen, szüneteltetni kéne, már kétszer írtam le a fórum write-only tagjainak. De harmadszor is:

IGEN. AKKOR KÉNE CSEPPTÖLTENI ŐKET, AMIKOR VAN FÖLÖSLEGES ÁRAM, EZEN FELÜL DRÁGÁN LEHETNE CSAK TÖLTENI.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 003
9 115
113
Nekem a másik nagy problémám, hogy a nappal megtermel energiát hogyan tudjuk olcsón, környezet barát módon tárolni. Vajon az össztároló kapacitás méretezésével ki foglalkozik, ki irányítja? Jelenleg csak a kínaiak tudnak olcsóbban akkut gyártani. EU-s szinten nem látom, hogy a bődületes mennyiségű használ akku kezelése megnyugtató módon lenne kezelve.
Ha eddig lehetett volna, akkor mindenki csinálná.
Most van egy kis remény, mert
  • Akku árak annyira leestek, hogy már megéri
  • Akku gyártó kapacitás megnőtt
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 923
35 065
113
IGEN. AKKOR KÉNE CSEPPTÖLTENI ŐKET, AMIKOR VAN FÖLÖSLEGES ÁRAM, EZEN FELÜL DRÁGÁN LEHETNE CSAK TÖLTENI.
Akkor takarékoskodni is lehetne... :oops:
Minek a fölös áram, ha a természetes fénynél végezzük a fényigényes munkát? Pl.
-nappal kaszálunk-este/éjszaka alszunk.
-tyúkokkal kelünk/virradat-tyúkkokkal fekszünk/szürkület
-nem használunk légkondit, hanem elgondolkozunk a természetes megoldásokon, amik nem igényelnek energiabefektetést
-nem az elektromos mobilizációban keressük a megoldást, hanem levágjuk a felesleges utazási/szállítási szegmenseket
-elfogadjuk végre azt, hogy a természet/tervező/Jóisten nem véletlenül alakította az élővilágot a "maga képére és hasonlatosságára"
-belátjuk azt, hogy "széllel szemben" ugyan lehet, de nem érdemes pisilni...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 565
113
Akkor takarékoskodni is lehetne... :oops:
Minek a fölös áram, ha a természetes fénynél végezzük a fényigényes munkát? Pl.
-nappal kaszálunk-este/éjszaka alszunk.
-tyúkokkal kelünk/virradat-tyúkkokkal fekszünk/szürkület
-nem használunk légkondit, hanem elgondolkozunk a természetes megoldásokon, amik nem igényelnek energiabefektetést
-nem az elektromos mobilizációban keressük a megoldást, hanem levágjuk a felesleges utazási/szállítási szegmenseket
-elfogadjuk végre azt, hogy a természet/tervező/Jóisten nem véletlenül alakította az élővilágot a "maga képére és hasonlatosságára"
-belátjuk azt, hogy "széllel szemben" ugyan lehet, de nem érdemes pisilni...
Na, aztán nem tudnál itt posztolgatni :D
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 132
4 950
113
Akkor takarékoskodni is lehetne... :oops:
Minek a fölös áram, ha a természetes fénynél végezzük a fényigényes munkát? Pl.
-nappal kaszálunk-este/éjszaka alszunk.
-tyúkokkal kelünk/virradat-tyúkkokkal fekszünk/szürkület
-nem használunk légkondit, hanem elgondolkozunk a természetes megoldásokon, amik nem igényelnek energiabefektetést
-nem az elektromos mobilizációban keressük a megoldást, hanem levágjuk a felesleges utazási/szállítási szegmenseket
-elfogadjuk végre azt, hogy a természet/tervező/Jóisten nem véletlenül alakította az élővilágot a "maga képére és hasonlatosságára"
-belátjuk azt, hogy "széllel szemben" ugyan lehet, de nem érdemes pisilni...
A kecske hazudik, de olvasd el a környvédtopik nyitó posztját ;)
Amúgy ezek is szükségesek, de a fejlődést nem lehet megszexualizálni.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113

"A magyarok 69 százaléka felháborítónak tartja, hogy Ukrajna korlátozni akarja a Magyarországra és Szlovákiába jutó olajszállítást, 77 százalékuk pedig elvárja Brüsszeltől, hogy közvetítsen a felek között. A múlt héten az Európai Bizottság bejelentette: nem kíván segíteni az érintett tagállamoknak – közölte a Nézőpont Intézet hétfőn az MTI-vel."

Minek ellenség ilyen "szövetségesekkel".
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 565
113

"A magyarok 69 százaléka felháborítónak tartja, hogy Ukrajna korlátozni akarja a Magyarországra és Szlovákiába jutó olajszállítást, 77 százalékuk pedig elvárja Brüsszeltől, hogy közvetítsen a felek között. A múlt héten az Európai Bizottság bejelentette: nem kíván segíteni az érintett tagállamoknak – közölte a Nézőpont Intézet hétfőn az MTI-vel."

Minek ellenség ilyen "szövetségesekkel".
Egy klasszikust idéznék:

Ha bárki betör (magyar földre), tiltakozunk ellene, fölemeljük óvó szavunkat és apellálunk a világ művelt népeinek ítéletére, de fegyvert nem szegezünk ellenük.


Hiába, a békéhez erő kell!

Itt tartunk 100 év után, ilyen eddig a szuverenitásvédelmünk, most épp energetika terén, és az eredménye is hasonló lesz. De fontos lobogtatni a közvélemény kutatás eredményét, remélem, hogy a magyar vezetőség dühösen toppant is! Ha mind együtt toppantunk, talán még Brüsszelben is meghallják! Ez sajnos belpol porhintés csupán, külpolitikailag a németeknél is súlytalanabbak vagyunk, és látjuk velük is feltörölték a padlót (NS2).

ui: azért nem kezdek el benzint spájzolni emiatt...
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 122
113
https://www.portfolio.hu/global/202...ukaznak-nemetorszag-ambiciozus-terveit-706161
"A németországi szélsőjobboldali Alternatíva Németországért (AfD) párt új stratégiát alkalmaz a közelgő német tartományi választások előtt. A szeptember 1-jén Türingiában és Szászországban tartandó voksoláson az AfD a vidéki szavazók megnyerésére összpontosít, kampányuk középpontjába pedig a megújuló energiaprojektek ellenzését állították."
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 923
35 065
113
nem használunk légkondit, hanem elgondolkozunk a természetes megoldásokon, amik nem igényelnek energiabefektetést
Szerencsére azért mások is gondolkodnak...már többször felvetettem, mint lehetőséget...
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: BJani and Pogány

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 565
113
Szerencsére azért mások is gondolkodnak...már többször felvetettem, mint lehetőséget...
Sokan gondolkodnak, de aki cselekedne, annak majd orrára koppint a hatóság!
 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 604
8 320
113
IGEN. AKKOR KÉNE CSEPPTÖLTENI ŐKET, AMIKOR VAN FÖLÖSLEGES ÁRAM, EZEN FELÜL DRÁGÁN LEHETNE CSAK TÖLTENI.
lehetett volna húsz éve úgy szabályozni az európai villanyautózást hogy csak olyan autó legyen forgalombahozható ami 220-ról nem tölthető, amiről igen az meg vezérelt áramot használ kötelezően
ehhez képest meg a valóság hogy a villanyautós akkor tölt amikor neki tetszik mert megteheti oszt jónapot, a vezérelt áramról töltés se műszakilag se jogilag nincs megoldva és nem is látszik erre bármiféle akarat, az látszik hogy az európai politika szent tehenei a napelem a szélkelep és a villanyautó és aki ezekben nem hisz az a mi fényes jövőnkben nem hisz stb.