Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

VW tervek...
 
"It is widely known that America’s roads are more deadly than those in other rich countries. But there is debate about why. One of our data journalists, Doug Dowson, found research by academics at the University of California, Berkeley that concluded that America’s heavy, bloated cars and trucks are a big factor. To dig deeper he spent months collecting data on crashes in America, eventually building a dataset of more than 7.5m collisions across 14 states. His analysis shows that, although bigger cars protect their occupants, for every life that the heaviest 1% of SUVs and trucks save in a crash more than a dozen are lost in smaller vehicles. Our cover in America this week explains how to make roads safer despite the growing popularity of giant vehicles. As a driver of an SUV myself, it has given me (and hopefully our readers) some food for thought."

Ehetiben:



But researchers quickly learned that the extra protection provided by heavier vehicles comes at the expense of others on the road. In a paper published in 2004 Michelle White of the University of California, San Diego estimated that for every deadly crash avoided by an SUV or pickup truck, there were an additional 4.3 among other drivers, pedestrians and cyclists. Another paper in 2012 by Shanjun Li of Resources for the Future, a think-tank, estimated that when a car crashes with an SUV or pickup, rather than another car, the driver’s fatality rate increased by 31%. In 2014 Michael Anderson and Maximilian Auffhammer of the University of California, Berkeley estimated that when two cars crash, a 1,000lb increase in the weight of one vehicle raised the fatality rate in the other by 47%.

Researchers also found that the safety benefits of vehicle weight suffer from diminishing returns. This means that, once vehicles reach a certain weight, packing on more pounds provides little additional safety, while inflicting more harm on others. “At some point heavy vehicles cost more lives…than they save,” wrote Brian O’Neill and Sergey Kyrychenko of the IIHS in 2004. This makes intuitive sense, says Mr Anderson of Berkeley. “Once you outweigh the other guy by a factor of two times, is adding 200 pounds more really going to make a difference for you? Probably not. But it’ll make sure that he gets completely destroyed.”

trucks_finale_DESKTOP.CD3HR-xs.svg


Teljes iras:
 
VW tervek...
Megelőztél, de azért berakom más forrásokból is.
"...Nem jön több csekk Kínából...”
"...A kérdés már csak az, hogy megússzák mindezt gyárbezárások nélkül, vagy szembe kell nézniük a munkájukat féltő dolgozók haragjával, akik szerint az elbaltázott döntésekért csakis az autóipar változásait rosszul, lassan felismerő menedzsment a felelős..."

Mielőtt nekiállnék pocskondiázni a céget, előrebocsájtom, hogy gyerekkoromtól kezdve Fiat, illetve olasz autó rajongó voltam.
Illetve vagyok is, ha egy-egy - főleg a múlt századból származó konstrukcióról van szó.
De amit műveltek az autógyártóik menedzserei/vezetői a márkákkal (Alfa, Lancia) - azok igen gazdag , felhalmozott műszaki, esztétikai, versenysport teljesítmények hozományával a tarsolyukban - akkor elfog a düh és ökölbe szorul a kezem.
Úgyhogy 34 év és 3 imádott vagy csak szeretett Fiat tulajdonlása után lelki ismeretfurdalás nélkül vettem ugye Hyundait...
Tehát tudok disztingválni.

Az elkényelmesedett, léhűtő olaszok elkótyavetyélték, eltékozolták azt a képességet, teljesítményt, amivel pl. a hatvanas években a Fiat komoly piaci részesedést szerzett:
"...In 1967, Fiat made its first acquisition when it purchased Autobianchi; with sales amounting to $1.7 billion, it outstripped Volkswagen, its main European competitor, and in 1968 produced some 1,750,000 vehicles while its sales volume climbed to $2.1 billion. According to Newsweek in 1968, Fiat was "the most dynamic automaker in Europe...[and] may come closest to challenging the worldwide supremacy of Detroit." Then, in 1969, it purchased controlling interests in Ferrari and Lancia..."

Amit meg főleg 2010 után műveltek, arra szavak sincsenek...
Itt vannak beszédes grafikonok, de van érdekes mondat a VW-ről is.
"...Volkswagen brand for example sells 47 in 100 of its vehicles in China..."

Tehát ezen sorok után nyugodtam szidhatom azt a VW-t, amit viszont világéletemben utáltam...
Gyorsan hozzátéve, hogy a Fiat tündöklése idején, a hatvanas években a VW bőven megérdemelte volna a bukást...


Leszögezem gyorsan, hogy számos VW konstrukció volt igen megbízható és strapabíró munkaeszközöm (Golf IV és származékai, Superb-ek), s környezetemben rengeteg példány volt a tulajaik teljes megelégedésére.
Ami engem a világból mindig is kiüldözött, az a:
  • depresszív, életunt, sótlan belső/külső formatervek (De pl. a Corrado mai napig kifejezetten tetszik)
  • az a végtelenül sóher felszereltség politika
  • s ezzel együtt a pofátlan árazás
  • no meg az az (csak általam beképzelt?) dölyf, amit mindig is éreztem az autószalonjaikban, márkaszervizeikben.

De úgy tűnik, a világ is kezd besokallni a szemléletüket változtatni képtelen hozzáállásuktól...
 
Megelőztél, de azért berakom más forrásokból is.
"...Nem jön több csekk Kínából...”
"...A kérdés már csak az, hogy megússzák mindezt gyárbezárások nélkül, vagy szembe kell nézniük a munkájukat féltő dolgozók haragjával, akik szerint az elbaltázott döntésekért csakis az autóipar változásait rosszul, lassan felismerő menedzsment a felelős..."

Mielőtt nekiállnék pocskondiázni a céget, előrebocsájtom, hogy gyerekkoromtól kezdve Fiat, illetve olasz autó rajongó voltam.
Illetve vagyok is, ha egy-egy - főleg a múlt századból származó konstrukcióról van szó.
De amit műveltek az autógyártóik menedzserei/vezetői a márkákkal (Alfa, Lancia) - azok igen gazdag , felhalmozott műszaki, esztétikai, versenysport teljesítmények hozományával a tarsolyukban - akkor elfog a düh és ökölbe szorul a kezem.
Úgyhogy 34 év és 3 imádott vagy csak szeretett Fiat tulajdonlása után lelki ismeretfurdalás nélkül vettem ugye Hyundait...
Tehát tudok disztingválni.

Az elkényelmesedett, léhűtő olaszok elkótyavetyélték, eltékozolták azt a képességet, teljesítményt, amivel pl. a hatvanas években a Fiat komoly piaci részesedést szerzett:
"...In 1967, Fiat made its first acquisition when it purchased Autobianchi; with sales amounting to $1.7 billion, it outstripped Volkswagen, its main European competitor, and in 1968 produced some 1,750,000 vehicles while its sales volume climbed to $2.1 billion. According to Newsweek in 1968, Fiat was "the most dynamic automaker in Europe...[and] may come closest to challenging the worldwide supremacy of Detroit." Then, in 1969, it purchased controlling interests in Ferrari and Lancia..."

Amit meg főleg 2010 után műveltek, arra szavak sincsenek...
Itt vannak beszédes grafikonok, de van érdekes mondat a VW-ről is.
"...Volkswagen brand for example sells 47 in 100 of its vehicles in China..."

Tehát ezen sorok után nyugodtam szidhatom azt a VW-t, amit viszont világéletemben utáltam...
Gyorsan hozzátéve, hogy a Fiat tündöklése idején, a hatvanas években a VW bőven megérdemelte volna a bukást...


Leszögezem gyorsan, hogy számos VW konstrukció volt igen megbízható és strapabíró munkaeszközöm (Golf IV és származékai, Superb-ek), s környezetemben rengeteg példány volt a tulajaik teljes megelégedésére.
Ami engem a világból mindig is kiüldözött, az a:
  • depresszív, életunt, sótlan belső/külső formatervek (De pl. a Corrado mai napig kifejezetten tetszik)
  • az a végtelenül sóher felszereltség politika
  • s ezzel együtt a pofátlan árazás
  • no meg az az (csak általam beképzelt?) dölyf, amit mindig is éreztem az autószalonjaikban, márkaszervizeikben.

De úgy tűnik, a világ is kezd besokallni a szemléletüket változtatni képtelen hozzáállásuktól...
Egyetértek.. életem első saját járgánya az egy Fiat 127 volt, mai napig emlegetem.. főleg a fogyasztását - benziből..
 
Megelőztél, de azért berakom más forrásokból is.
"...Nem jön több csekk Kínából...”
"...A kérdés már csak az, hogy megússzák mindezt gyárbezárások nélkül, vagy szembe kell nézniük a munkájukat féltő dolgozók haragjával, akik szerint az elbaltázott döntésekért csakis az autóipar változásait rosszul, lassan felismerő menedzsment a felelős..."

Mielőtt nekiállnék pocskondiázni a céget, előrebocsájtom, hogy gyerekkoromtól kezdve Fiat, illetve olasz autó rajongó voltam.
Illetve vagyok is, ha egy-egy - főleg a múlt századból származó konstrukcióról van szó.
De amit műveltek az autógyártóik menedzserei/vezetői a márkákkal (Alfa, Lancia) - azok igen gazdag , felhalmozott műszaki, esztétikai, versenysport teljesítmények hozományával a tarsolyukban - akkor elfog a düh és ökölbe szorul a kezem.
Úgyhogy 34 év és 3 imádott vagy csak szeretett Fiat tulajdonlása után lelki ismeretfurdalás nélkül vettem ugye Hyundait...
Tehát tudok disztingválni.

Az elkényelmesedett, léhűtő olaszok elkótyavetyélték, eltékozolták azt a képességet, teljesítményt, amivel pl. a hatvanas években a Fiat komoly piaci részesedést szerzett:
"...In 1967, Fiat made its first acquisition when it purchased Autobianchi; with sales amounting to $1.7 billion, it outstripped Volkswagen, its main European competitor, and in 1968 produced some 1,750,000 vehicles while its sales volume climbed to $2.1 billion. According to Newsweek in 1968, Fiat was "the most dynamic automaker in Europe...[and] may come closest to challenging the worldwide supremacy of Detroit." Then, in 1969, it purchased controlling interests in Ferrari and Lancia..."

Amit meg főleg 2010 után műveltek, arra szavak sincsenek...
Itt vannak beszédes grafikonok, de van érdekes mondat a VW-ről is.
"...Volkswagen brand for example sells 47 in 100 of its vehicles in China..."

Tehát ezen sorok után nyugodtam szidhatom azt a VW-t, amit viszont világéletemben utáltam...
Gyorsan hozzátéve, hogy a Fiat tündöklése idején, a hatvanas években a VW bőven megérdemelte volna a bukást...


Leszögezem gyorsan, hogy számos VW konstrukció volt igen megbízható és strapabíró munkaeszközöm (Golf IV és származékai, Superb-ek), s környezetemben rengeteg példány volt a tulajaik teljes megelégedésére.
Ami engem a világból mindig is kiüldözött, az a:
  • depresszív, életunt, sótlan belső/külső formatervek (De pl. a Corrado mai napig kifejezetten tetszik)
  • az a végtelenül sóher felszereltség politika
  • s ezzel együtt a pofátlan árazás
  • no meg az az (csak általam beképzelt?) dölyf, amit mindig is éreztem az autószalonjaikban, márkaszervizeikben.

De úgy tűnik, a világ is kezd besokallni a szemléletüket változtatni képtelen hozzáállásuktól...
FIAT ???
Fehler In Allen Teilen :)
 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg
Megelőztél, de azért berakom más forrásokból is.
"...Nem jön több csekk Kínából...”
"...A kérdés már csak az, hogy megússzák mindezt gyárbezárások nélkül, vagy szembe kell nézniük a munkájukat féltő dolgozók haragjával, akik szerint az elbaltázott döntésekért csakis az autóipar változásait rosszul, lassan felismerő menedzsment a felelős..."

Mielőtt nekiállnék pocskondiázni a céget, előrebocsájtom, hogy gyerekkoromtól kezdve Fiat, illetve olasz autó rajongó voltam.
Illetve vagyok is, ha egy-egy - főleg a múlt századból származó konstrukcióról van szó.
De amit műveltek az autógyártóik menedzserei/vezetői a márkákkal (Alfa, Lancia) - azok igen gazdag , felhalmozott műszaki, esztétikai, versenysport teljesítmények hozományával a tarsolyukban - akkor elfog a düh és ökölbe szorul a kezem.
Úgyhogy 34 év és 3 imádott vagy csak szeretett Fiat tulajdonlása után lelki ismeretfurdalás nélkül vettem ugye Hyundait...
Tehát tudok disztingválni.

Az elkényelmesedett, léhűtő olaszok elkótyavetyélték, eltékozolták azt a képességet, teljesítményt, amivel pl. a hatvanas években a Fiat komoly piaci részesedést szerzett:
"...In 1967, Fiat made its first acquisition when it purchased Autobianchi; with sales amounting to $1.7 billion, it outstripped Volkswagen, its main European competitor, and in 1968 produced some 1,750,000 vehicles while its sales volume climbed to $2.1 billion. According to Newsweek in 1968, Fiat was "the most dynamic automaker in Europe...[and] may come closest to challenging the worldwide supremacy of Detroit." Then, in 1969, it purchased controlling interests in Ferrari and Lancia..."

Amit meg főleg 2010 után műveltek, arra szavak sincsenek...
Itt vannak beszédes grafikonok, de van érdekes mondat a VW-ről is.
"...Volkswagen brand for example sells 47 in 100 of its vehicles in China..."

Tehát ezen sorok után nyugodtam szidhatom azt a VW-t, amit viszont világéletemben utáltam...
Gyorsan hozzátéve, hogy a Fiat tündöklése idején, a hatvanas években a VW bőven megérdemelte volna a bukást...


Leszögezem gyorsan, hogy számos VW konstrukció volt igen megbízható és strapabíró munkaeszközöm (Golf IV és származékai, Superb-ek), s környezetemben rengeteg példány volt a tulajaik teljes megelégedésére.
Ami engem a világból mindig is kiüldözött, az a:
  • depresszív, életunt, sótlan belső/külső formatervek (De pl. a Corrado mai napig kifejezetten tetszik)
  • az a végtelenül sóher felszereltség politika
  • s ezzel együtt a pofátlan árazás
  • no meg az az (csak általam beképzelt?) dölyf, amit mindig is éreztem az autószalonjaikban, márkaszervizeikben.

De úgy tűnik, a világ is kezd besokallni a szemléletüket változtatni képtelen hozzáállásuktól...

Itt linkeltem a VW sztorirol szolo cikkeket:

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez gyönyörű meg minden, de csak olyan országban működik ahol az egész társadalom része az emberi civilizációnak.
Itt nálunk, az Észak-Balkánon, ahol Ricsikében benne van a herbál és rombolni akar, ez nem megy. A vasútnak sincs se jogi se más eszköze a ricsikék megregulázására. Szóval ezért nincs itt ilyen jólét meg civilizáció csak lepusztult csövesség. ;)
 
Ez gyönyörű meg minden, de csak olyan országban működik ahol az egész társadalom része az emberi civilizációnak.
Itt nálunk, az Észak-Balkánon, ahol Ricsikében benne van a herbál és rombolni akar, ez nem megy. A vasútnak sincs se jogi se más eszköze a ricsikék megregulázására. Szóval ezért nincs itt ilyen jólét meg civilizáció csak lepusztult csövesség. ;)
Szerintem ricsikén kívül más egyéb okok miatt sincs ilyen :D
 
FIAT ???
Fehler In Allen Teilen :)
Fiat tipo 1.6 multijet kombi 2017 évj az öcsi most ruházott be egybe. 168 ezer km vette. Megjegyzem az egyik legjobb vétel közt van a használt piacon. Mind a benzines mind a disel.
Fiatal használt 6-8 éves autókban ezeket venném. Mazda, Fiat, Toyota, Honda és Suzuki sx4 cross vagy Vitara..
 
Megelőztél, de azért berakom más forrásokból is.
"...Nem jön több csekk Kínából...”
"...A kérdés már csak az, hogy megússzák mindezt gyárbezárások nélkül, vagy szembe kell nézniük a munkájukat féltő dolgozók haragjával, akik szerint az elbaltázott döntésekért csakis az autóipar változásait rosszul, lassan felismerő menedzsment a felelős..."

Mielőtt nekiállnék pocskondiázni a céget, előrebocsájtom, hogy gyerekkoromtól kezdve Fiat, illetve olasz autó rajongó voltam.
Illetve vagyok is, ha egy-egy - főleg a múlt századból származó konstrukcióról van szó.
De amit műveltek az autógyártóik menedzserei/vezetői a márkákkal (Alfa, Lancia) - azok igen gazdag , felhalmozott műszaki, esztétikai, versenysport teljesítmények hozományával a tarsolyukban - akkor elfog a düh és ökölbe szorul a kezem.
Úgyhogy 34 év és 3 imádott vagy csak szeretett Fiat tulajdonlása után lelki ismeretfurdalás nélkül vettem ugye Hyundait...
Tehát tudok disztingválni.

Az elkényelmesedett, léhűtő olaszok elkótyavetyélték, eltékozolták azt a képességet, teljesítményt, amivel pl. a hatvanas években a Fiat komoly piaci részesedést szerzett:
"...In 1967, Fiat made its first acquisition when it purchased Autobianchi; with sales amounting to $1.7 billion, it outstripped Volkswagen, its main European competitor, and in 1968 produced some 1,750,000 vehicles while its sales volume climbed to $2.1 billion. According to Newsweek in 1968, Fiat was "the most dynamic automaker in Europe...[and] may come closest to challenging the worldwide supremacy of Detroit." Then, in 1969, it purchased controlling interests in Ferrari and Lancia..."

Amit meg főleg 2010 után műveltek, arra szavak sincsenek...
Itt vannak beszédes grafikonok, de van érdekes mondat a VW-ről is.
"...Volkswagen brand for example sells 47 in 100 of its vehicles in China..."

Tehát ezen sorok után nyugodtam szidhatom azt a VW-t, amit viszont világéletemben utáltam...
Gyorsan hozzátéve, hogy a Fiat tündöklése idején, a hatvanas években a VW bőven megérdemelte volna a bukást...


Leszögezem gyorsan, hogy számos VW konstrukció volt igen megbízható és strapabíró munkaeszközöm (Golf IV és származékai, Superb-ek), s környezetemben rengeteg példány volt a tulajaik teljes megelégedésére.
Ami engem a világból mindig is kiüldözött, az a:
  • depresszív, életunt, sótlan belső/külső formatervek (De pl. a Corrado mai napig kifejezetten tetszik)
  • az a végtelenül sóher felszereltség politika
  • s ezzel együtt a pofátlan árazás
  • no meg az az (csak általam beképzelt?) dölyf, amit mindig is éreztem az autószalonjaikban, márkaszervizeikben.

De úgy tűnik, a világ is kezd besokallni a szemléletüket változtatni képtelen hozzáállásuktól...

Egy olyan cégről beszélünk amely a minőség helyet föltalálta a "minőség érzet" fogalmát, amely kb. 5 évig tart, mert akkor elkezd hámlani az autó belülről... XD (Amit meg nem látsz azokról meg ne is beszéljünk)
Egy olyan cégről amely depressziós, fapados vackokat árul prémium árban ugyan ezen logika szerint.
Egy olyan cégről, amely az első generációs Honda Civic lemásolásával (GOLF I) szerzett hírnevet, csak közben azt hazudta, hogy ezt a formát meg kategóriát ők találták fel.... :rolleyes:
Egy olyan cégről amelynek az a jelmondata, csak így szerényen, hogy "Az autó"
Egy olyan cégről amely lefizette az újságírókat évtizedeken át, hogy a különböző kategóriákra "Póló/Golf/Passat" kategóriaként hivatkozzanak, hogy ezzel is a sosem volt technológiai vezető szerepüket hangsúlyozzák.
Egy olyan cégről amely lefizette az újságírókat azért, hogy az összes összehasonlító tesztet megnyerje a kocsijuk. Ami igen vicces pillanatokat is szült hiszen nem egy cikkben a GOLF például abszolút minőségben is jobb lett az Audinál XD
Egy olyan cégről ami éveken át fikázta a többi dízel gyártót, hogy az ő motorjaiknak kokszosodik a szívócsövük, bezzeg a volkswagennek nem... Aztán kibukott a dízel botrány, hogy azért nem kokszosodik a VW mert a való életben többnyire le van tiltva az EGR szelep XD
Jah, így másnak is menne... Milyen kár, hogy így nem Euro 5/6 a kocsi hanem Euro 0/1 a mért adatok szerint...
thumb-580x0-fb-img-1724577330189.jpg




Én sajnálom az ott dolgozókat, de szerintem nyugodtan bedőlhet ez a germán szarkupac. Mert megérdemlik!
(Nem ők az első cég, akik önmaguk alatt vágják ki a fát, lásd. az általad említett FIAT vagy akár a Mitsubishi-t is)
 
Szerintem ricsikén kívül más egyéb okok miatt sincs ilyen :D

De herbálos Ricsike a legjobb példája ennek, a primitív ember alatti kultúra nélküliségnek.
Ugyanis egy nagyon könnyen kezelhető problémáról beszélünk, csak éppen nem kezelve van hanem támogatva és bátorítva.
És innen látszik, hogy amíg ez így van, addig itt egy fűszálat sem érdemes arrébb tenni közösségi szinten.
Először el kellene jutni egy társadalmilag homogén emberi civilizációba, és aztán hidd el lesz itt is ilyen csoda vonat is.
De fordítva ez nem működik ;)
 
FIAT ???
Fehler In Allen Teilen :)

Gyakorlatilag minden autógyárnak volt/van olyan korszaka/terméke/konstrukciója/tette, amit legszívesebben letagadna, de ha teheti le is tagadja.

s olyan is, amire joggal lehet büszke.
Amikor a VW a korábbi hozzászólásomban mutatott szerencsétlenkedésekkel kínlódott, a Fiat olyan autókat gyártott, amibe a német újságírók sem tudtak belekötni.

Amúgy, amikor vettük újonnan a már faceliftes, 1.4-es Albeát (2 millióért), csak gúnyos mosolyt kaptunk attól a kollégától, aki egy -szintén 1.4-es - sokkal szűkebb és sprődebb Pólót vett 3.5 millióért.
A mienkben telibe szövet az ajtókárpit, az övé kopogós sprőd műanyag.
Na jó; az övében meg volt ABS, meg drapp színű biztonsági öv...
Az övé mindig 1 literrel többet evett (ha pl. együtt utaztunk valahova) meg az övének a motorját háromszor borították szét gariban, mert olyan zajosan járt (komolyan) a motor, mintha a forgattyús tengely felé már nem jutott volna olaj. Végül az lett a válasz, hogy ez ilyen, s persze nem cserélték ki a motort. Amikor meg erre idegből szóvá tette, hogy az Albeában 130-nál is érteni elöl azt, mit beszélgetnek hátul, az övében meg a mellette ülőt is fülelni kell, akkor meg megkapta, hogy ne hasonlítsa össze holmi Fiattal, főleg ne egy Albeával...

3 éves korában eladta jó nagy bukóval - mert a vevőnek is volt füle..., az Albeánk meg 18 évesen is köszöni szépen, jól van; eddig semmi nem romlott el rajta napi a használat ellenére sem, két éve meg panasz nélkül tűri már, hogy kizárólag a lányom gyötri...
(szegénykém...)

Das Auto.
 
Egy olyan cégről beszélünk amely a minőség helyet föltalálta a "minőség érzet" fogalmát, amely kb. 5 évig tart, mert akkor elkezd hámlani az autó belülről... XD (Amit meg nem látsz azokról meg ne is beszéljünk)
Egy olyan cégről amely depressziós, fapados vackokat árul prémium árban ugyan ezen logika szerint.
Egy olyan cégről, amely az első generációs Honda Civic lemásolásával (GOLF I) szerzett hírnevet, csak közben azt hazudta, hogy ezt a formát meg kategóriát ők találták fel.... :rolleyes:
Egy olyan cégről amelynek az a jelmondata, csak így szerényen, hogy "Az autó"
Egy olyan cégről amely lefizette az újságírókat évtizedeken át, hogy a különböző kategóriákra "Póló/Golf/Passat" kategóriaként hivatkozzanak, hogy ezzel is a sosem volt technológiai vezető szerepüket hangsúlyozzák.
Egy olyan cégről amely lefizette az újságírókat azért, hogy az összes összehasonlító tesztet megnyerje a kocsijuk. Ami igen vicces pillanatokat is szült hiszen nem egy cikkben a GOLF például abszolút minőségben is jobb lett az Audinál XD
Egy olyan cégről ami éveken át fikázta a többi dízel gyártót, hogy az ő motorjaiknak kokszosodik a szívócsövük, bezzeg a volkswagennek nem... Aztán kibukott a dízel botrány, hogy azért nem kokszosodik a VW mert a való életben többnyire le van tiltva az EGR szelep XD
Jah, így másnak is menne... Milyen kár, hogy így nem Euro 5/6 a kocsi hanem Euro 0/1 a mért adatok szerint...
thumb-580x0-fb-img-1724577330189.jpg




Én sajnálom az ott dolgozókat, de szerintem nyugodtan bedőlhet ez a germán szarkupac. Mert megérdemlik!
(Nem ők az első cég, akik önmaguk alatt vágják ki a fát, lásd. az általad említett FIAT vagy akár a Mitsubishi-t is)
Egy olyan cégről amely lefizette az újságírókat azért, hogy az összes összehasonlító tesztet megnyerje a kocsijuk. Ami igen vicces pillanatokat is szült hiszen nem egy cikkben a GOLF például abszolút minőségben is jobb lett az Audinál XD
A 90-es - 2000-es években a párommal (ööö izé; a nőnemű feleségemmel, ma már ezt is le kell írni...) áhítattal néztük vasárnap délutánonként a VOX tévén az autós műsort Peter Stützer vezetésével.
Úgy több információ jött át az autókról, hogy egy kukkot nem tudtunk németül...
Mert pl. kiváló volt az operatőri munka, mért adatok voltak hidegen/melegen mért fékekkel, szlalomteszt volt időre stb.
Az akkori nem tudom, hogy melyik új Ferrarit Walter Röhl hajtotta meg szerpentinen úgy, hogy felszisszentem, amikor a sziklafaltól egy ujjnyira sepert az autó fara elpörgő hátsó kerekekkel...
Informatív volt a műsor na!

Ekkoriban nálunk a Swifttel a Városligetben körözött a kamera körül a műsorvezető, s közölte, hogy élmény vele kanyarogni.
Meg érzésre milyen jó a fékje!

Köszönjük Emese.

De a németeknél valóban ott volt az, ami mai napig megvan (jár apósnak) az Auto Bildnél, hogy addig csűrték-csavarták a dolgot. hogy mindig a német autót hozták ki tesztgyőztesnek!

Egy alkalommal az akkor új Alfa 159-et hasonlították össze - bevallom nem emlékszem melyik - német kategóriatársával. Talán Vectrával?, Mondeóval?
A szlalomteszten megette időre a németet a digó.

(Nyilván mert eltérőek voltak a prioritások a fejlesztéseknél.
Nekem volt szerencsém vezetni egy már öreg 159-es Alfát, pedig már gatya volt a futóműve, de így is egy fülig érő vigyor élmény volt terelgetni Szilvásvárad környékén.)

...le is írták az összegzésben (videóra vettem az érdekesebb tartalmakat, majd apránként kiszótáraztam, amiben bizonytalan voltam), hogy az Alfának túl ideges a kormánya...

Aztán legközelebb összeeresztették a 3-as BMW-vel, ahol meg a BMW-t ette meg a szlalomteszten, ott meg azt írták le, hogy a (hátsókerék-hajtású) BMW-hez képest nem elég informatív a kormánya.

Na elmentek oda, ahova én gondolom...
 
Fiat tipo 1.6 multijet kombi 2017 évj az öcsi most ruházott be egybe. 168 ezer km vette. Megjegyzem az egyik legjobb vétel közt van a használt piacon. Mind a benzines mind a disel.
Fiatal használt 6-8 éves autókban ezeket venném. Mazda, Fiat, Toyota, Honda és Suzuki sx4 cross vagy Vitara..
Vitarát ne vegyél mert széthullik.
 
603? Szerintem legenda. Az egy duroplast karosszériás kocsi lett volna.
603 as létezet két db propo el is készült belőle. Egyébként 69 ben került volna gyártasba már minden kész lett volna gépek áttalakítasa a párt vezetés jóváhagyása stb....
Kívéve a motor! Skoda 100 as motorja ment volna bele de a 68 as cseh szitu betet neki :( meg a fránya kgst.... még a licenc gyártásba is benne lettek volna a kelet németek. A kibaszot motoron bukot el az egész projekt.
Egyébként a legenda az hogy vw a golf-1 est a 603 as trabi ihlete.....