Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Bocsi, de ebben dolgozom nap mint nap és sajna a türelem lassan kezd elfogyni itt a végeken. Minden vasúttal kapcsolatos bejelentés felb@ssza bennem az ideget, nem a te hozzászólásod dühít, hanem a kialakult helyzet! Az, hogy ezek a dolgok el vannak késve kb 15-20 évvel! Amúgy a Gyeseves beszerzéseket engedik, a Mávos vonalon meg lassan már pályakocsin tologatjuk az utasokat két megálló között. Nagygépes vágányszabályozások, síncserék, rostálások kellenének, és persze pályamunkás, vonalgondozó! 250 vágánykilométeres hálózatra van 7 pályamunkás és 4 vonalgondozó! Kisgépek alig működnek, beszerzés nincs! Gyomírtó vonat helyett mechanikus gyomirtás van elrendelve a vonalakon! Ami gondolom tudjátok mit jelent! Sajnos semmi nem mutat arra, hogy valami változás lesz ezekben a dolgokban! Lehet itt csilli villi vonatokat beszerezni majd a Máv oldalán is, de lassan már csak a gumikerekes BZmot közlekedik, a pálya alkalmatlan!
Szerintem a GYSEV ilyen szempontól külön állatfaj, mert nekik ott a Cargo ami miatt sok dolgot meg tudnak maguknak csinál, nincsenek annyira kiszolgáltatva a közlekedési miniszternek, mint a a MÁV.
 
Hány éve volt annyi? Én azt kérdeztem, hogy TE MOST MIT VENNÉL ANNYIÉRT AMI MEGBÍZHATÓ. De eszerint most szerinted reális venni vállalható állapotú közel 20 éves kocsit, és majd azt foltozgatni? Mennyi lesz az rendelkezésre állása? Mekkora a kockázat, hogy beszopod? Mennyit kell utánajárni, mire találsz eget ami működni fog? 1 db ilyen évjárat, automata van eladó most a használtautón. Valóban olcsóbb, mert már a bele is lóg valószínűleg.
Mennyit fogsz alternatív költségre elkölteni, hogy amíg szerelőnél van tudj autózni? Még egy autót kell ezért fenntartani? Vagy biciklizel? Kell neked egyáltalán autó akkor? Ha már a sárgolyó védelme és a felesleges vásárlások a téma.

Szerinted ez így nem hogy szégyene az országnak, hogy erre futja, de ez nem is gond, hanem tulajdonképpen egy környezetvédő hőstett?

Azt a telefont sem gyártják már. Hol vennél most olyat 50k-ért? Milyen állapotban? Nem időtállónak tervezték ezeket. Most egy belép Samsunk A sorozatú telefon 60k az Alzán. Ezt mondjuk el tudom fogadni, egy kompromisszumosan elég lehet, megy vele a netbank meg a hétköznapokhoz szükséges alap alkalmazások.
A mazda kb. 6 éve van meg és eddig a légkondin kívül nem volt probléma vele. 1 évben kb. 6 nap szervízzel szoktam számolni vele akkor meg megoldom tömegközlekedéssel vagy egyszerűen nem megyek sehova.

Nem környezetvédő hőstett csak nem érzem problémának ha egy megbízható öregebb cucc tudja amit kell akkor nem rohanok újat venni, sőt gondolatban se zavar hogy mások csilliárdokba kerülő járművekkel hasítják a betont.

Amúgy az előző verda egy dizel ford fusion volt na az egy fillért nem ért. Amerikai márka németországban törökök szerelték peugeot motorrall ... na olyan is volt. Miután elfüstölt a motorja otthagytam az út szélén, feladtam hiredtêsnek mint üzemképtelen. Másnap megvették, nem bánkódtam.

Az A51-en meglepően sokminden fut. Ráfér egy kiscsillió kép és csak egyszer futottam bele hogy hardwerben nem hozza az iPhone szintjét amikor egy 24 órás programozó versenyen mobil VR programot fejlesztettünk, na ott az elfordulás érzékelője alul teljesített. szerencsére a kollégának épp iPhone-ja volt.
 
Kár, hogy nincs heti Pest Vármegye Bérlet. Na az lenne tökkéletes ha épp szervizelik az autót. Akkor mondjuk 2 napig hévvel és BKK-val járnék, és a jegyes módszerrel az a borzalmas, hogy a HÉV-nél mire megveszem az autómatából a jegyet addigra elmegy egy HÉV. Kicsit se praktikus, én nem tudom miért volt annyira problémás, hogy a kalauztól meg lehetett venni a jegyet. Szóval lehet, hogy inkább kicsengetek 1 havi Pest Vármegye Bérletet hogy ne kelljen a jegyekkel bajlódnom.
 
Kár, hogy nincs heti Pest Vármegye Bérlet. Na az lenne tökkéletes ha épp szervizelik az autót. Akkor mondjuk 2 napig hévvel és BKK-val járnék, és a jegyes módszerrel az a borzalmas, hogy a HÉV-nél mire megveszem az autómatából a jegyet addigra elmegy egy HÉV. Kicsit se praktikus, én nem tudom miért volt annyira problémás, hogy a kalauztól meg lehetett venni a jegyet. Szóval lehet, hogy inkább kicsengetek 1 havi Pest Vármegye Bérletet hogy ne kelljen a jegyekkel bajlódnom.
A BKK BudapestGo telefonos alkalmazásával próbáltál már online jegyet venni? Az automata+elmegy a HÉV problémát talán meg lehet oldani vele.
 
Egyszer próbáltam de annyira nem volt triviális hogy gyorsan uninstalláltam. Lehet azóta javult.
Szerintem sokat fejlődött. Egyszer végig kell csinálni otthon nyugodtan egy vonaljegy/bérlet vásárlást (megadni a szükséges adatokat) és utána már felajánlja a legutóbbi jegytípus újravásárlását és onnan már tényleg csak két kattintás venni pl. egy vonaljegyet.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Ezek tudatosan @úrják szét a vasutat?
Igen! Mivel mindent magánkézbe akarnak adni! Az állam nyakából kiakarják dobni.
Így volt ez a régióknál is, ezért zárták be a regionális vonalakat. Először a fontosabb járatokat vették el. Majd a menetrendet alkották úgy meg hogy biztos ne legyen jó senkinek, s mivel így nem utazott senki a vonalon gyorsan utasszámlálást tartva, bezárták a vonalat! Hát nem utazik itt senki, jeligével!!! :rolleyes: Nem hülye itt senki, lehet látni a forgatókönyvet ahogyan ahogyan szétgyalázzák a vasutat.
Persze még nincs aki megvegye! Jó pénzért, vagy aprópénzért!
Mivel kicsit érteni is kellene a vasúthoz.
 
Értjük, hogy nem futja, és ez szomorú, sokan vannak így. Viszont nem kell megideologizálni.

Milyen autót vagy telefont kapni ma ezen az értékhatáron belül, ami megbízható a napi használatban?

Azért 1.5 millióért bőven lehet normális autók vásárolni!
Ki ne találjátok már, hogy nem :-)
Nem akarok linkelgetni, de kereséssel ellenőrizhető amit írok.

Kompakt kocsik, amik a legtöbb embernek simán megfelelnek, 15 éves korig:
1.5 milliós határral 2008/9-es Opel Corsa D-k vannak 1.2/4-es benzinmotorral, 150,000-300,000 km között.
Fiat Grande Puntók (sok alkatrész közös az opellal, pl. padlólemez, motor stb...) 1 millióért tudják azt amit az opel 1.5 misiért!
Ez a két típus szívó benzinnel nem egy kockázatos típus, sok olcsó alkatrésszel.
Fiat Bravp szintén szép és korrekt kocsi, Corsa D árban van.

Nagy autók, azoknak akik valamiért igénylik, 15 éves korig:
Pl. Citroen C5 2 literes szívó benzin, 300,000 km-el 1.2 misi, csak, hogy konkrétat írjak. (1.6 turbót kerülni kell!)
Toyota Avensisek 1.6-2 literes szívó benzinnel, 2006-os évjárattól vannak. Kicsit idősek, de alapvetően nem rozsdásodnak, 2006 utáni motorok az olajat sem eszik, erősek, csendesek és kényelmesek. (Dízelt kerülni kell!)

Ha meg valaki fiatal (kb.10 éves) szedánra vágyik, ott a Renault Fluence 1.6 szívó benzinnel.

Én most kapásból ezeket tudom amik többnyire megbízhatóak. És direkt nem 1 méret osztályból írtam őket.
Ilyen Toyota Avensisem 1.8 benzines volt is régebben. Szerettem is. Tényleg soha nem hagyott ott sehol. Gyári alkatrészekkel, márkaszervízben (oda hordtam) javítani drága, de ritkán kell. Maszek szervízben, után gyártott cuccokkal meg nem egy nagy cucc.
Amúgy ilyen idős, használt dízelt semmiből nem vennék. Inkább fizesd ki a plusz benzint, jobban jársz.
 
Azért 1.5 millióért bőven lehet normális autók vásárolni!
Ki ne találjátok már, hogy nem :)
Nem akarok linkelgetni, de kereséssel ellenőrizhető amit írok.

Kompakt kocsik, amik a legtöbb embernek simán megfelelnek, 15 éves korig:
1.5 milliós határral 2008/9-es Opel Corsa D-k vannak 1.2/4-es benzinmotorral, 150,000-300,000 km között.
Fiat Grande Puntók (sok alkatrész közös az opellal, pl. padlólemez, motor stb...) 1 millióért tudják azt amit az opel 1.5 misiért!
Ez a két típus szívó benzinnel nem egy kockázatos típus, sok olcsó alkatrésszel.
Fiat Bravp szintén szép és korrekt kocsi, Corsa D árban van.

Nagy autók, azoknak akik valamiért igénylik, 15 éves korig:
Pl. Citroen C5 2 literes szívó benzin, 300,000 km-el 1.2 misi, csak, hogy konkrétat írjak. (1.6 turbót kerülni kell!)
Toyota Avensisek 1.6-2 literes szívó benzinnel, 2006-os évjárattól vannak. Kicsit idősek, de alapvetően nem rozsdásodnak, 2006 utáni motorok az olajat sem eszik, erősek, csendesek és kényelmesek. (Dízelt kerülni kell!)

Ha meg valaki fiatal (kb.10 éves) szedánra vágyik, ott a Renault Fluence 1.6 szívó benzinnel.

Én most kapásból ezeket tudom amik többnyire megbízhatóak. És direkt nem 1 méret osztályból írtam őket.
Ilyen Toyota Avensisem 1.8 benzines volt is régebben. Szerettem is. Tényleg soha nem hagyott ott sehol. Gyári alkatrészekkel, márkaszervízben (oda hordtam) javítani drága, de ritkán kell. Maszek szervízben, után gyártott cuccokkal meg nem egy nagy cucc.
Amúgy ilyen idős, használt dízelt semmiből nem vennék. Inkább fizesd ki a plusz benzint, jobban jársz.
15 éves kocsi amúgy max a magyar rögvalóságban felel meg, mert még a dél szudáni lázadóknál is instant műszaki bukta.
 
Amúgy ilyen idős, használt dízelt semmiből nem vennék.

Én 21 éves dízelben ülök (402ezer km), és ha egy barom lenullázná, szerintem ugyanilyet vennék most is használtan. A fenti keretből kb. ki is jönne.

Annyit szidjátok itt az újabb autókat, hogy kedvem sem lenne nagyon újabbra váltani...
 
Alapvetően az igényeket kell fel érni, majd körbenézni, hogy mi van és melyik éri meg.

Az igényekből van amit nem lehet engedni és van amit kell. Ezek munkaeszközök, akkor is ha csak bevásárlásra használod.

Nekem egy 3as Octaviámhoz van, imádom, viszont sokat kér. Én kb 5 évig kuporgattam rá és alapvetően egy 9 évvel fiatalabb másik autót akartam.
Tök jó, hogy keveset fogyaszt, azért megy is, van benne kényelmi funkció, kicsi a károsanyagkibocsátása, DE! Nagyon drága fenntartási, főleg sok km-el.

Sokak szerint a 20 éves autók kohószökevények.. korábban 1 20 éves autóval jártam, más a komfort. 1x hagyott cserben, mert az akksi lemerült és nem indult, más baja nem volt. Igen, kellett lakatolni is és többet fogyasztott. De pl. sokkal kevesebb az alkatrész, a vezérléscserénél kevesebb a szemét.. stb., indító akkumulátorok nagysága, teljesítménye.. nem mellesleg pont a 20 éves prémium autók az egyik legjobbak.. emelkedik is az értékük.


Attól hogy kevesebb a károsanyagkibocsátása, még nem biztos h körbyezetbarátabb..


Egyébként meg ott vannak a hajók, repülők.....
 
Alapvetően az igényeket kell fel érni, majd körbenézni, hogy mi van és melyik éri meg.

Az igényekből van amit nem lehet engedni és van amit kell. Ezek munkaeszközök, akkor is ha csak bevásárlásra használod.

Nekem egy 3as Octaviámhoz van, imádom, viszont sokat kér. Én kb 5 évig kuporgattam rá és alapvetően egy 9 évvel fiatalabb másik autót akartam.
Tök jó, hogy keveset fogyaszt, azért megy is, van benne kényelmi funkció, kicsi a károsanyagkibocsátása, DE! Nagyon drága fenntartási, főleg sok km-el.

Sokak szerint a 20 éves autók kohószökevények.. korábban 1 20 éves autóval jártam, más a komfort. 1x hagyott cserben, mert az akksi lemerült és nem indult, más baja nem volt. Igen, kellett lakatolni is és többet fogyasztott. De pl. sokkal kevesebb az alkatrész, a vezérléscserénél kevesebb a szemét.. stb., indító akkumulátorok nagysága, teljesítménye.. nem mellesleg pont a 20 éves prémium autók az egyik legjobbak.. emelkedik is az értékük.


Attól hogy kevesebb a károsanyagkibocsátása, még nem biztos h körbyezetbarátabb..


Egyébként meg ott vannak a hajók, repülők.....
Öt évig kuporgattam rá. Real hungarian guy.
Hihetetlen.
Egy Skoda Octavia mint öt évig célként lebegő vagyalom.
(Félre ne értsd, nekem szarabb autóm van, egy 1.4-es Fiat Tipo Sedan, szeretem is meg nem is)
Szerintem olyan autót venni, ami nem jön ki három -négy havi bérből cifra cigány luxus ha nem taxis vagy.
 
Leadtam műszakiztatni. Osztottam szoroztam hogyan közlekedjek ma meg holnap - a home office lehetőséget most direkt kihagytam - vettem egy Pest Vármegye bérletet. Kiszámoltam ha jegyekjel oldanám meg akkor kb. 4200 Ft.-ból jönne ki a 2 nap optimális esetben. Viszont így egy hónapig bármikor bemehetünk a romkocsmanegyedbe és nem kell alkoholmenteset rendelnem.

Proszit!
 
Leadtam műszakiztatni. Osztottam szoroztam hogyan közlekedjek ma meg holnap - a home office lehetőséget most direkt kihagytam - vettem egy Pest Vármegye bérletet. Kiszámoltam ha jegyekjel oldanám meg akkor kb. 4200 Ft.-ból jönne ki a 2 nap optimális esetben. Viszont így egy hónapig bármikor bemehetünk a romkocsmanegyedbe és nem kell alkoholmenteset rendelnem.

Proszit!
Vármegye napijegy 999Ft.
Zseniális, ennyiért Pestről mehetek Drégelypalánkra és Ceglédre is.
(nekem havi van amúgy)
Nyáron megcsináltuk a Börzsönyi és Nógrádi kéktúra szakaszokat egyben nyaralásként, a buszozások kb ingyen voltak, nevetséges az ára. Az okés ha az államnak veszteséges a közösségi közlekedés, a harmadik világ kivételével ez mindenhol így van, de ez most már túl olcsó lett, emelgetni kellene legalább az inflációval. Ja, és a nyuggerek is fizessenek, legalább annyit mint a diákok.
(ráadásul Nógrádban 2 sofőrből 1 még azt a pár száz forintot is zsebre teszi, ilyet máshol 10 éve nem láttam)
 
Vármegye napijegy 999Ft.
Zseniális, ennyiért Pestről mehetek Drégelypalánkra és Ceglédre is.
(nekem havi van amúgy)
Nyáron megcsináltuk a Börzsönyi és Nógrádi kéktúra szakaszokat egyben nyaralásként, a buszozások kb ingyen voltak, nevetséges az ára. Az okés ha az államnak veszteséges a közösségi közlekedés, a harmadik világ kivételével ez mindenhol így van, de ez most már túl olcsó lett, emelgetni kellene legalább az inflációval. Ja, és a nyuggerek is fizessenek, legalább annyit mint a diákok.
(ráadásul Nógrádban 2 sofőrből 1 még azt a pár száz forintot is zsebre teszi, ilyet máshol 10 éve nem láttam)
Amikor bevezették, az LMPsek azt mondták, az országbérlet túl drága, mert Bezzegnémetországban csak 9 eur, és nálunk is az 5000 HUF lenne a jó. Csak ugye Deutschlandticket csak nyáron van, és ICre nem érvényes.
Érdemes összehasonlítani a különböző országok konstrukcióit, most már egész sok helyen van.