Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Csongrád vm. retro motorsport. Salak, enduro, cross, gokart.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Amikor a papír és/vagy a pofa mindent elbír…

Mint vonattal utazó, megkérdőjelezem ezt a 69% forgalom nővekedést. Szerintem több lesz az.
Mikor megyek dolgozni már akkor alig van hely a vonaton, pedig két megállóval a végállomás után szállok fel. Ami már ekkor 5-10 perc késéssel jön.
Persze szimpla Flirt jár mostanában, s nem dupla mint nyáron. Plusz jó sok diák, szokásos nyugdíjas a munkába járok felet.

Az alig 10.000,- forintos vármegye bérlet ami pesten is jó a BKV-n, vs 20+ ezres sima bérlet, ami csak állomástól állomásig jó, lehet választani miért vannak sokan.
 
Tudtátok, hogy sokadjára, de ismét van újra Pannónia motor márka?
411177853_10232437888476376_3100015260027378844_n.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Teljesen ok.
Meghibásodott az átjáró biztosító berendezése, ezért az jelzett a vonatot befolyásoló berendezésnek hogy le kell vennie a sebességet 15km/h-ra.
 
Mészkőből is van több fajta az elnevezés az amolyan gyűjtőnév szerintem.
Az tény, hogy a legkeményebb mészkő sem éri utol a gránitot, de nem tudom mit ír elő a szabvány a vasúti pályára.


pl a parasztházak kerítésoszlopaitól, amit bicskával kifaragsz, ha ráteszed a kezed már attól morzsolódik
oszl.png


a Tardosi vörösig ,amibe beletörik a bicskád, sokféle van.

b01-002.jpg


Ami nekem jobban hiányzik az a oktató jelegű műsorok, pl mint a Delta.
Régen lett volna egy tudományos híradó, ahol a kellemes hangú bácsi narrálta volna, hogy
A x labor kutatói teszteket hajtanak végre y helyen bányászott mészkő zúzalékkal, hogy megfelel-e a vasút által támasztott igényeknek ...
és akkor mutatták volna, hogy milyen a teszt környezet, milyen műterhelést alkalmaznak,
hogyan mérik a torzulást, rezonanciát,
majd valós körülmények között, az xy pályaszaka szakaszon próba jelleggel építtek volna teszt részt ahol 1 év után beszámoltak volna a biztató eredményekről.
Lehet, hogy most is van hasonló bevizsgálás, teszt, de az titokban marad a közemberek előtt.
Lehet, hogy a bevizsgált kő megfelelő csak a kivitelező rafizik kicsit, erre volnának a műszaki ellenőrök.
Ilyenkor kéne független szakértőnek is megnéznie, pl az adott iskola mérnöki kara venné a fáradságot és véleményezné a kivitelezést, vagy nem tudom, hogy lehetne az ilyen állami beruházásokat ellenőrizni.
Olvass sínek világát ha érdekel a vasúti pálya:
Amúgy meg használt kovet csak felújításra lehet használni.
A kő fajtáját nem határozza meg emlékeim szerint az előírás, csak hogy milyen mechanikai tulajdonságai legyenek. Meszkovet beépíteni ezer éve nem láttam itthon.
Amit a Hadhazy mutatott az gáz, nagyon is de én voltam kint azon a pályán öt -hat-tiz helyen, ott nem volt ilyen. (Viszont pl. a kabelalepitmenyt ordenárén építették még több helyen is, a rendező fesuket is eldobták a bokorba, az üzemeltető sírni fog ha azt átveszik így)
 
Mi ebben a Pannonia?
Ez inkább angolos stilus, mint BSA, Norton, Triumph stb. Vagy mint az " osztrák" Brixton, Motron.
Pár retro Pannonia vonàs kellene és piros szin.
Szerintem.
Ez a kelendő, ennek lehetne, illetve volt piaca az elmúlt pár évben, ebben a vintage vonalban. "Pannoniát" kutya nem venne mert kb csak itthon volt ismert, és az a generáció már nem potenciális vásárló, akik még széles tömegben ismerték a márkát. Azóta inkább kuriózum, meg hazai retro szeretet, de semmiképpen sem életképes piac. Sajnos.
A piac meg tele van a hasonló árú, kínai gépekkel, mindegy, hogy mi van rácimkézve.

15 éve is volt próbálkozás:
43678e30-0393-40de-8b92-abd280d4c720.jpg


És Danuvia is:
DSC_8396.jpg


DSC_8358.jpg


A mostani Pannonia Motorsnak van egy "hamarosan érkező"-nek bemutatott motor, cirka 500 ccm-el és 48 le-vel, tavaly novemberi kép alapján. Ha lesz belőle valami, de még sok viszonteladó partnerük sincs.
Szerintem elég pofás lenne:
WhatsApp-Image-2023-11-20-at-18.27.35.jpeg
 
Ha motoroznék, biztos japánt vennék és nem ezt.
Ott ismert a minőség, a szerviz stb.
Ennél meg semmi.
Még azon is csodálkozom, hogy van befektető a gyártáshoz.
Mit akarsz szervizelni, veszel bele komplett blokkot 100-200 $-ért. :D

A 10 legnagyobb motorkerékpárgyártóból 4 kínai és 3 indiai:
1. Honda
2. Hero Motor
3. Yamaha
4. Bajaj
5. TVS
6. Yadea
7. Suzuki
8. Haojue
9. Loncin
10. Zonghsen
 
Ha motoroznék, biztos japánt vennék és nem ezt.
Ott ismert a minőség, a szerviz stb.
Ennél meg semmi.
Még azon is csodálkozom, hogy van befektető a gyártáshoz.
Érdekelt és keresgettem, hogy milyen gyártmány lehet valójában. A blokkja nagyon sok modellben van, egy Suzuki GS125 másolat. Rengeteg cucc van hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
Na szóval a holland állami vasúti társaság januártól el kezdi selejtezni az ic kocsikat...... csak 40 év körüliek.
Egyes portálok szerint a máv meg nyalja a szája szélét :) csak Jani adjon rá keretett..
Remélem jó lesz a link ezekről van szó
Micsoda előrelépés lesz! :D
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: tonyo and Nemerson