Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

1120-tól az az 1000LE-s Byd/Denza elég mokány :eek:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Részben ezért is szükséges lett volna az új Mohácsi duna hídra egy vasúti kapcsolat is....
Bajánál meg villamosítani illetve fejleszteni lett volna szükséges...
Szegednél meg ismét egy vasúti új híddal nyitni románia felé tovább (de hát ez már "kínai" érdekeket is sértene... tovább nem ecsetelem) így ezáltal a déli folyosó teljes lenne és nem kerülnének feleslegesen Budapest-"Bécs" felé
Sokkal értelmesebb berúházás lett volna mint a Budapest-Belgrád......ami logisztikai szempontból bravó hogy ne így építsünk majdnem a semmire......
Azzal az új felújított nyomvonalal a szlovénok-osztrákok betették a kaput a BB vonalnak.
 
Na szóval a holland állami vasúti társaság januártól el kezdi selejtezni az ic kocsikat...... csak 40 év körüliek.
Egyes portálok szerint a máv meg nyalja a szája szélét :) csak Jani adjon rá keretett..
Remélem jó lesz a link ezekről van szó
Édes f.szom!
Tudom hogy ez szó szerint csak tűzoltás, de akkor is mekkora gáz, hogy 40 éves szerelvény is álom kategória nálunk!
 
Hát én egyáltalán nem álmodok róluk... inkább csinálnának az IC+-ból egy rendes iparos munkát és azt kezdené el dunakeszi nyomni...
Pontosan maga az IC+ belső elrendezés kényelmes mind a 2 osztályon mind az első osztályon....
Lenne még finomitani rajta.
Viszont a "trehány" ingadozó kivitelezés minőség miatt (vannak jó kivitelezett kocsik is) rohadtul rendbe kénne vágni a minőségszemléletett idehaza. Sajnos a hazai cégeknél (ritka kívételek akadnak) ez a legutolsó szempont.....hiábba a marketing stb....
 
1120-tól az az 1000LE-s Byd/Denza elég mokány :eek:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ide jöttünk a saját temetésünket megnézni...
(Csík az eu-i szemszögből)
Érdemes megnézni, mert ez nagyon hűb@zmeg :o
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
Egy kis statisztika:
BMW X5 50e PHEV
1 év alatt 36.000 km....ebből 21.000 km elektromos
max hatótáv elektromosan 112 km...kizárólag jó időben 70% autóút és város...30% autópálya....rossz időben max 80 km...autópályán max 80 km 130 km-l
max hatótáv kombinálva 850 km...1 év alatt Szlovénia...Ausztria ..Olaszország....stresszmentesen (nincs hatótáv para)...
Van napelem 1 év alatt 250 alkalommal töltöttem ..250x25 kw....6.2 mw...napelem egy év alatt 12 mw-t termelt......de a téli hőszivattyú és a nyári klíma miatt rá kellett fizetni kb 200.000 ft-t a villanyra.Ergo ha nem lenne villanyautó full plusszos lennék.
A bömös benzinesen 10 litert fogyaszt....a 20.000 km elektromosan 1.200.000 ft "spórolás"...ebből lejön a villany felár.....ergo 1 misit spóroltam......biztosítás ...etc a villany miatt min 150.000 ft-vel drágább.....
Summa plussz 850.000 ft maradt a pénztárcában.
A benzint kizárólag akkor fogyasztottam amikor hosszú útra mentem .....de hosszú úton a full villanyos is fizet a gyors töltőért...
Konklúzió.....
Semmi esetre se vennék 30 misi felett villanyost mert soha nem hozza vissza az árának a töredékét se.
A legtöbb villanyos aki bemondja a 400 km autópályás hatótávot....mind elvérzett többel töbször mentünk együtt...de valahogy mindig csak mögöttem jöttek és mindig be kellett várni őket.
Egy jó PHEV kellene a családok nagy részének 100 km ev hatótávval.....az mindenre is elég lenne.
Én szerencsés vagyok egy ilyen autóval...de tudom a legtöbb családnak az új autó csak álom.
 
Ha jól tudom, akkor az audi volt forma tervejője tervezte átigazolt a bydhoz...
ja, vmi európai tervezi őket. De igencsak rohadt jók.

De mondjuk ez a Lexus is
lexus-rz-outdoor-concept.webp
lexus-rz-outdoor-concept.jpg


De legnagyobb káoszt sztem ez fogja csinálni Európában :D
la-byd-seagull-al-salone-di-pechino-2024.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
1120-tól az az 1000LE-s Byd/Denza elég mokány :eek:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nekem mind tök egyforma, olyan beeeh :confused: Talán még a BMW Neue Klasse tanulmány, a klasszikus nagy üvegfelületekk, az arányos sarkosság és a nem felfújt méret miatt, de annak is az eleje nem bejövős.
Az biztos, hogy elektromos vonalon ahol nincs erős, patrióta vámpolitika [lád: USA] és belső ipar, a kínai autóipar mindent le fog tarolni; igen hamar. Állítólag évi 40 millió új autóra van szükség a világon; Kínában 55 milliós a gyártási kapacitás.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nekem mind tök egyforma, olyan beeeh :confused: Talán még a BMW Neue Klasse tanulmány, a klasszikus nagy üvegfelületekk, az arányos sarkosság és a nem felfújt méret miatt, de annak is az eleje nem bejövős.
Akkor nézd meg a vidit. Jó részük sokkal szebb, mint a klasszikus márkák.
És nem ám koppintások.
Van benne vmi terepjáró, aminek a leguncsibb része, hogy megfordul helyben.
Ellenben van benne 300m-re látó infra.... tetőről fellőhető drón, aminek automatizálva kicseréli az akksijait,
amikor a 'hangárban' van a tetőn.
Ja, meg 1200LE.
Az biztos, hogy elektromos vonalon ahol nincs erős, patrióta vámpolitika [lád: USA] és belső ipar, a kínai autóipar mindent le fog tarolni; igen hamar. Állítólag évi 40 millió új autóra van szükség a világon; Kínában 55 milliós a gyártási kapacitás.
Valóban meghökkentő, hogy hova eljutottak már.
Lóf@szt eljutottak. Ilyet mások nem tudnak, már ők találják ki a dolgokat, nem koppintják.
 
Egy kis statisztika:
BMW X5 50e PHEV
1 év alatt 36.000 km....ebből 21.000 km elektromos
max hatótáv elektromosan 112 km...kizárólag jó időben 70% autóút és város...30% autópálya....rossz időben max 80 km...autópályán max 80 km 130 km-l
max hatótáv kombinálva 850 km...1 év alatt Szlovénia...Ausztria ..Olaszország....stresszmentesen (nincs hatótáv para)...
Van napelem 1 év alatt 250 alkalommal töltöttem ..250x25 kw....6.2 mw...napelem egy év alatt 12 mw-t termelt......de a téli hőszivattyú és a nyári klíma miatt rá kellett fizetni kb 200.000 ft-t a villanyra.Ergo ha nem lenne villanyautó full plusszos lennék.
A bömös benzinesen 10 litert fogyaszt....a 20.000 km elektromosan 1.200.000 ft "spórolás"...ebből lejön a villany felár.....ergo 1 misit spóroltam......biztosítás ...etc a villany miatt min 150.000 ft-vel drágább.....
Summa plussz 850.000 ft maradt a pénztárcában.
A benzint kizárólag akkor fogyasztottam amikor hosszú útra mentem .....de hosszú úton a full villanyos is fizet a gyors töltőért...
Konklúzió.....
Semmi esetre se vennék 30 misi felett villanyost mert soha nem hozza vissza az árának a töredékét se.
A legtöbb villanyos aki bemondja a 400 km autópályás hatótávot....mind elvérzett többel töbször mentünk együtt...de valahogy mindig csak mögöttem jöttek és mindig be kellett várni őket.
Egy jó PHEV kellene a családok nagy részének 100 km ev hatótávval.....az mindenre is elég lenne.
Én szerencsés vagyok egy ilyen autóval...de tudom a legtöbb családnak az új autó csak álom.
A legtöbb családnak még az én autócskám is álom, olyannyira, hogy most már nekem is csak álom lenne, ha most "kéne" megvenni.
A PHEV még az új autót vásárló magánvásárlók jelentős részének is elérhetetlen.
Sőt; úgy tűnik a hírekből, hogy már a nyugat-európai vásárlók is igencsak visszavettek a képességből.
 
Akkor nézd meg a vidit.
Baszod, szerinted úgy kommentelek, hogy nem néztem meg?
Jó részük sokkal szebb, mint a klasszikus márkák.
Azt hiszem, hogy általánosságban ez mostanság nem nagy kunszt. Nekem nem tetszenek. Egyen szappantartók. Vagy mint egy WC csésze, vagy egy tetszőleges fürdőszobai tárgy. Ráadásul tele felesleges, parasztvakítós csilivilivel. Az a lényeg, hogy a legéletképtelen hülye is elvezesse -hisz erről szól az önvezetés is; és legyen zöldnek mondható -még ha nem is az. Ez a mai trend, nem csak az autógyártásban.
Elfogadom, hogy van akinek ez tetszik. Elfogadom, hogy ezek közlekedő edények és alapvetően városi dugóban ülésre és nem autózásra van az "élmény" hangolva. De az a szomorú, hogy kb. már csak ez van. Ez van. Nem ebben szocializálódtam.

Van benne vmi terepjáró, aminek a leguncsibb része, hogy megfordul helyben.
És ezt mikor használod ki? Egy tech. demo, meg gazdag városiak magamutogatása. Afrikában, indiában, meg terepjárásilag bármelyik releváns vidéken nem ezt fogják használni.
Ellenben van benne 300m-re látó infra
Baszhatom ha 5 méterre ugrik a géptetőre a bambi a bokorból.

tetőről fellőhető drón, aminek automatizálva kicseréli az akksijait,
amikor a 'hangárban' van a tetőn.
É ezt mire is használod?
Cigánybarokk.

És az minek is? Minek kell egy autóban, pláne egy terepjáróban ekkora ménes?
És akkor ez most környezetbarát, mert villanyos?


Az a gond, hogy azt hiszik, hogy azért mert meg lehet csinálni, akkor meg is kell csinálni. "Minden szabad nékem, de nem minden használ; minden szabad nékem, de nem minden épít." 1Kor10,23
https://www.bible.com/hu/bible/compare/1CO.6.12-20
 
Lóf@szt eljutottak. Ilyet mások nem tudnak, már ők találják ki a dolgokat, nem koppintják.
Ugyan ez volt Japánnal is. Gyártották a gagyit, másoltak orrba-szájba, aztán meg, hogy kinőtték magukat, ráadásul sokkal patriótább gazdaságpolitikát űző országokban, kisebb belső piaccal és talán kevesebb tőkével. Azért Kínában még ez is hosszú távra, előre tervezve, tudatosan működik.
 
Baszod, szerinted úgy kommentelek, hogy nem néztem meg?

Azt hiszem, hogy általánosságban ez mostanság nem nagy kunszt. Nekem nem tetszenek. Egyen szappantartók. Vagy mint egy WC csésze, vagy egy tetszőleges fürdőszobai tárgy. Ráadásul tele felesleges, parasztvakítós csilivilivel. Az a lényeg, hogy a legéletképtelen hülye is elvezesse -hisz erről szól az önvezetés is; és legyen zöldnek mondható -még ha nem is az. Ez a mai trend, nem csak az autógyártásban.
Elfogadom, hogy van akinek ez tetszik. Elfogadom, hogy ezek közlekedő edények és alapvetően városi dugóban ülésre és nem autózásra van az "élmény" hangolva. De az a szomorú, hogy kb. már csak ez van. Ez van. Nem ebben szocializálódtam.


És ezt mikor használod ki? Egy tech. demo, meg gazdag városiak magamutogatása. Afrikában, indiában, meg terepjárásilag bármelyik releváns vidéken nem ezt fogják használni.
Nem demo, hanem gyártásban van vagy lesz hamarosan...
Baszhatom ha 5 méterre ugrik a géptetőre a bambi a bokorból.


É ezt mire is használod?
Cigánybarokk.


És az minek is? Minek kell egy autóban, pláne egy terepjáróban ekkora ménes?
És akkor ez most környezetbarát, mert villanyos?


Az a gond, hogy azt hiszik, hogy azért mert meg lehet csinálni, akkor meg is kell csinálni. "Minden szabad nékem, de nem minden használ; minden szabad nékem, de nem minden épít." 1Kor10,23
https://www.bible.com/hu/bible/compare/1CO.6.12-20
Nem azt mondom, hogy jó vagy nem. De elismerésre méltó teljesítmény.
Nekem sose lesz pénzem egyikre se, de másikra sem. Sőt amúgy az autók se nagyon érdekelnek, max ha veterán :D
De inkább maradok a kerékpárnál :P
 
Arra értettem, hogy a cég, a fejlesztők mindent beleraktak. Bocs, ha félreérthető volt.
[Olyan, mint a repülő ablakos, márványpadlós kisbusz a videóban. Mindent beleraktam amit "luxusnak" gondoltak, csak hát így egyben béna, nem adta ki.]
Jó, hát az a Transit egy okádék valóban :D
Viszont a byd terepjáróval, a drónossal el lehet bohóckodni ha sok pénze van az embernek.
És mondjuk drónbuzi vagy légi felvételeket csinál.
Meg a minőség. Főleg a byd-nél, meg akik komolyabbak.
Elnézve pl mercedes teszteket, háááát. Szégyen.
/és nem a kínaiaknak kell szégyellniük magukat/