Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Olvass sínek világát ha érdekel a vasúti pálya:
Amúgy meg használt kovet csak felújításra lehet használni.
A kő fajtáját nem határozza meg emlékeim szerint az előírás, csak hogy milyen mechanikai tulajdonságai legyenek. Meszkovet beépíteni ezer éve nem láttam itthon.
Amit a Hadhazy mutatott az gáz, nagyon is de én voltam kint azon a pályán öt -hat-tiz helyen, ott nem volt ilyen. (Viszont pl. a kabelalepitmenyt ordenárén építették még több helyen is, a rendező fesuket is eldobták a bokorba, az üzemeltető sírni fog ha azt átveszik így)
Köszi, elolvastam.
Szomorú amúgy ez a hozzáállás az ilyen dolgokhoz, lehet japánból kéne vérkészítményt kérni és vérátömlesztést eszközölni pár emberen.
 


Amikor jött az új irány és bemutatták ID 3-at, én már akkor eltemettem őket.
Nem látok a lapok mögé,hogy miért, de szinte minden gyártó csiricsáré szét extrázott vasakat gyárt csak.
Hova tűnt a fapados kisautó ?
volks = nép , wagen = autó , ez már csak wagen .
 
Köszi, elolvastam.
Szomorú amúgy ez a hozzáállás az ilyen dolgokhoz, lehet japánból kéne vérkészítményt kérni és vérátömlesztést eszközölni pár emberen.
Nem értem mire gondolsz.
Minden vasút építő és tervező tudja milyen követ kell beépíteni. A bányák is tudják. Ha szart építenek az tudatosan szar. Mellesleg barmok is, mert az alsó ágyazatban (az a betonaljak aljaig tart )rakva senki nem látná hogy sunyin kiloptak a követ. (Éljen a kommunizmus diszkrét bája!)
A karbantartó vasutasok is tudják hogy hol kellene beavatkozniuk, pénz nélkül bajos.
 
Minek Pannoniának nevezni, ha az a márka már csak magyar nyugdijasoknak mond valamit, igy nem áll már semmiért, a gépen semmi sem magyar és még emlékeztető retro dizájn részek sincsenek rajta? Akkor jobb egy fantázia név, mint pl. a Brixton, ami angolosan hangzik egy angolos dizájnhoz.
Na igen.
Ha motorblokkot itthon tervezték volna, de Kínában gyártják le, akkor még azt mondanám oké.
Ha hazai tervezésű blokkal versenysportba indultak volna jó eredményeket szerezve, akkor lehet gondolkoznák is egy beszerzésén esetleg, de így, hogy szinte csak "brendigelve" van, hát érdekes.

Anno a Pannónia 24 órás versenyen '56-ban elhozta az aranyérmet.


Akinek volt régi Simson-a vagy került már a közelébe, az láthatta a kelyhet a tanksapkán.
Anno, ilyen dolgok nyomtak sokat egy márka megítélésén nem marketing szöveg prospektusban.
sn36068_big.jpg
 
Nem értem mire gondolsz.
Minden vasút építő és tervező tudja milyen követ kell beépíteni. A bányák is tudják. Ha szart építenek az tudatosan szar. Mellesleg barmok is, mert az alsó ágyazatban (az a betonaljak aljaig tart )rakva senki nem látná hogy sunyin kiloptak a követ. (Éljen a kommunizmus diszkrét bája!)
A karbantartó vasutasok is tudják hogy hol kellene beavatkozniuk, pénz nélkül bajos.
Azokra gondoltam akik miatt ez a kivitelezés létre jöhetett.
 
Viszont előfordulhat, hogy rendes motor (legalább 4 henger) csak abban van, alatta 3 hengeres varrógépmotor van akkora turbinával, mint egy szélcsatornában :)

És ott van valóban a megérdemlem faktor is, de most kényszerből 3 hangeres csettegőt vezetek, és azt érzem, hogy azért ez az irány jelentős visszalépés zajban, komfortban is.
...hát ugye nekem 1.0 van az I30-ban a DCT-vel. (120 Le)
Van pro és a kontra is.
Az 1.5-ös négyhengeres (159 Le) 650 ezerrel lett volna drágább., de ma már látszik pl. a spritmonitor.de gyűjtésében, hogy a háromhengeresbe beleölt fejlesztés hozott összesen vagy két deci fogyasztáscsökkenést.
...hááát...

1.0:
1.5:

Az 1.0, már "Smartstream" verzió a villanymotorral mozgatott bütyökbillegető CVVD vezérléssel (amit ez évben teljesen elhagytak a faceliftel:eek:, csak a két okoskerék maradt, remélem, hogy csak költségcsökkentési okokból...) olyan széles fordulatszám és terheléstartományban meggyőző a motor járás(rezgés)kultúrában és jelleggörbében, hogy akik eddig próbálták, senki nem szúrta ki, hogy csak három hengeres, 1.4 turbós négyhengerest tippelt mindenki, aki nincs képben a hyundaiológiában.
Hétköznapi forgalmi körülmények között a motor 1500-2000 között forog a váltások között és így is rendre szünetet kell tartani vidéki városokban a gyorsításban a forgalom tötymörgése miatt.
Budapesten a Hungárián tempósabb forgalomban forog el 2400-ig váltás előtt, de Bánkútra, Bükkszentkeresztre is felmegy így mások mögött.
Autópályán óra szerinti 130-nál hetedikben 2900-at forog.

Amit írsz a szélcsatornaturbinával, az pontosan így van:D.
Ez a konfiguráció - széles szívószelep nyitási tartomány (195-360 fok között, így tud Atkinson-Miller ciklust is a feltételek megléte esetén) a viszonylag nagy turbóval eközben könnyedén és a szufla kifogyása nélkül forog ki 6000-ig.
Az 1.5-ös négyhengeres , hagyományosan "csak" két okoskerekes, alacsonyabb literteljesítményű és a háromhengeres izgága "mókuskerékhez" képest (kézi váltóval vezettem elég sokat a Bükkben az 1.5-öst) mondhatni semleges szívómotor karakterű, ahol a turbó szinte alibiből van s nem is csendesebb (megnéztem a "Spectroid" és egy zajszintmérő applikációval is még csillapító beavatkozások előtt, lásd pár sorral lejjebb)

Persze van kontra is:
Mutató szerint már meleg hűtőfolyadékkal, de leginkább még hideg motorolajjal (úgy 3-5 kilométer között hidegindítástól) van egy halk, de egyértelmű morgása (három hengeres motor gyújtásközei ugye).
Padlógázas gyorsításkor nyilván megint, de élőben inkább szórakoztató, mint zavaró a tónusa.
Időpontra beállítva:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nekem alapméretes kerekek vannak rajta, nincs ilyen markáns gördülési zaj.
Plusz ugye kapott még 0 kilométeresen egy teljes alváz/üregvédelmet, no meg formáztam be parafabetéteket a beltéri üregekbe és gumi, szövet autósszőnyegek megfelelő kombinálásával és egyet a tűzfalra is rakásával drámaian tudtam javítani az autó zaj tónusán.
Galéria:

Röhögtök mi, hogy drámaian!?
Tessék:hadonaszos::
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Zárt motorháztetőnél nem érzékeled azt táncot, amit a motor jár hidegen alapjáraton (ez még a régebbi, CVVD nélküli "idegesebb" verzió):
https://youtu.be/oleBg1bogzk?t=106

Viszont a teljesen nyitott első ajtót a szélén fogva egyértelműen érezni az alapjáratot.

S ami még hátrány - legalábbis a dízel i40 DCT-hez képest, amit még szoktam egy haverét időnként vezetni, hogy a motorkának nincs lendtömege; nagyon izgága, nem olyan nagy a tehetetlensége, nem olyan "krémes", nem is tudták olyan finoman a duplakuplungos váltóval összehangolni, mint az 1.7-es dízelnél, ahol olyan harmonikus az összhang, mintha egy jobb hidrodinamikus váltó lenne.

Ja és egy bug, ami nekem inkább feature: A hidegindítás első negyven másodpercében - szigorúan alapjáraton - finoman, de megbotlik úgy kétszer-négyszer a munkaütem, mint amikor berántottad a rotációs kapát. Imádom!
Ilyenkor azért visszaidéződnek azok az őszinte régi szép idők, amikor még minden jobb volt:D;)
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...-hasznalt-elektromos-auto-vasarlasakor-711733
"Az elektromos járművek népszerűsége világszerte folyamatosan nő, ami a használt autók piacán is jól látható, hiszen egyre több gépkocsivezető érdeklődik irántuk. Matas Buzelis, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég szakértője szerint előfordul, hogy a tisztességtelen eladók az akkumulátor valós állapotának eltitkolása, és ezzel a jármű értékének növelése érdekében manipulálják az elektromos autók futásteljesítményét. Mire kell figyelnünk tehát, ha használt elektromos autót vásárolunk?"
 

2024.09.24. Vasúti baleset a 150-es vonalon Soroksár előtt. BILK elérhetetlen. Ludmilla vs. munkagép​


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
De egy másik ország állampolgára miért üzen, hogy te a hazádban ne videózz közterületen?
 
De egy másik ország állampolgára miért üzen, hogy te a hazádban ne videózz közterületen?
Pont azért amiért erdo testőrei verhetnek magyarokat, meg a kínai elnöknek itt tevékenykednek a pirossapkás önkéntes rendőrei... Mert a hazánknak egy olyan (.......) kormánya van aki megengedi ezt nekik... Amúgy nem ez az első eset a BUBE kapcsán amikor a kínaiaknak messze elért a kezük... Akkor is Becsky levideózott egy ki plakátolt látványtervet vagy ütemtervet erre már nem emlékszem, és ott is "nemzetbiztonsági okokra" hivatkozva levetették vele a kínaiak(!) a videót...
 
Pont azért amiért erdo testőrei verhetnek magyarokat, meg a kínai elnöknek itt tevékenykednek a pirossapkás önkéntes rendőrei... Mert a hazánknak egy olyan (.......) kormánya van aki megengedi ezt nekik... Amúgy nem ez az első eset a BUBE kapcsán amikor a kínaiaknak messze elért a kezük... Akkor is Becsky levideózott egy ki plakátolt látványtervet vagy ütemtervet erre már nem emlékszem, és ott is "nemzetbiztonsági okokra" hivatkozva levetették vele a kínaiak(!) a videót...
Őszintén az apjuk fa..át... normális országban már képen vágták volna őket. Baz nem gyarmat vagyunk "még" vagy már az....
 
Amikor jött az új irány és bemutatták ID 3-at, én már akkor eltemettem őket.
Nem látok a lapok mögé,hogy miért, de szinte minden gyártó csiricsáré szét extrázott vasakat gyárt csak.
Hova tűnt a fapados kisautó ?
volks = nép , wagen = autó , ez már csak wagen .
Nincs már kereslet fapados autóra. ( Rajtad meg rajtam kivűl...:))
 
Új értelmet nyer egy amerikai törvényjavaslat által az elektromos autók "önvezetési" funkciója.

Ennek értelmében minden új autóban 2025 után kötelezően egy Kill Switch kapcsolót kell beépíteni , amely távolról vezérelve leállítja a motort (hatósági beavatkozás).
Továbbgondolva, az önvezetési funkciót kihasználva akár az összes ajtót ablakot lezárva, lehetővé válik a jármű feletti kontrol átvétele - és így a delikvens egyenesen a legközelebbi rendőr őrsre fuvarozható. A polgárok feletti totál kontrol minden téren - ez a cél. Lassan még hatósági engedély nélkül a budira sem lehet kimenni..

Itt tölthetitek le ezt a törvényjavaslatot, PDF formában. (még 2021-es, békebeli)


Eddig sem rajongtam az önvezetésért, mert ha arra lenne szükségem beülök egy taxiba, vagy sofört bérelek.
Egy önvezetéssel pont a vezetési élmény veszik el az autózáshoz hozzászokott és azt szerető embernek..