Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Mint írtam, rettentő haragszok pl. azokra olaszokra, akik elherdáltak olyan márkákat, mint a Fiat (olcsó mobilizálása a társadalomnak), Lancia, Alfa Romeo (technikai sziporkák, versenyeredmények, stb.).
Gyorsan közbeszúrom, hogy tisztában vagyok vele, hogy nem lehet mindig a csúcson lenni, erre kiváló bizonyíték a Formula-1-es csapatok története, ahol - elvileg - tényleg a legjobbak dolgoznak, így vannak páratlan sikerszériák és kívülállóknak érthetetlen mélyrepülések.
Érthető, hiszen a csapattagok teljesítménye változik, a változó kihívásokra a válaszadó képessége is változik, ráadásul jönnek-mennek, cserélődnek és máris megvan a magyarázat.

Ezzel együtt olyan történelmi múltja, felhalmozott tapasztalata, megépített hírneve - vagy legendája...( de azt is építeni kellett valamire) - van a tarsolyban, hogy azt csak elkótyavetyélni lehetett.

S ezek a történelmi márkák olyan szánalmas darabszámokat produkálnak még a saját hazájukban is, hogy az tiszta szégyen, s jönnek olyan márkák, amik szinte pár éve is csak lenézett, valami hülye hangzású nevek voltak, mint a Hyundai, vagy nem is léteztek, s lehet (nem csekkoltam le) már többet adnak el belőle pl. Olaszországban, mint a Fiat...

Tudom; a két hír almát körtével, de na...


Szomorú, mert a mostani alfák már nem is rossz autók. És jól néznek ki.
 
Fene tudja, miért nem megy a Giulia de főleg az SUV Stelvio.
Én tudom. Kicsinyit drága, és a népnek nincs pénze rá. A népautónak szánt Junior sem olcsó, és hozzá olyan kreténségeket hoztak be, mint kopogós műanyag, "vegán bőr" műbőrözött ülések, kormány, ahhoz képest olyan áron, mintha valódi lenne. A 3 hengeres eu-konform csettegést se felejtsük el. A Guiliánál meg mivel nem csettegő van, fizetni kell a cokettő kvótát vastagon. A németek felé hajló szabályozást se feledjük el a cokettő kvóták terén.
 
Fene tudja, miért nem megy a Giulia
Mehetne pedig.
A s@ggem alá egy Quadrifoglio.
Zöld.
2024-alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-100th-anniversario-116-643962c48c32c.jpg
 
Ideat pofátlanul drágán adják őket. Konkrétan kimaxolt BMW árban, ami rohejes egy Alfaert, hiaba esetleg a 2.9 V6 500 LE Quadrifoglio az ($82,000 indul!) - ennyiért nemcsak kimaxolt M550 van, de akár 8as BMWt kapsz...
Nem csak nálatok van buta áron. Ausztriában a csöves Giulia nem egy árban van a C Mercivel, hanem még drágább is. 50-től van a C és 54-től indul a Giulia. A komolyabb lovaknál 100 ezer a Giulia V6 Quadri, a C63 AMG 4Matic és az M4 Comp 10 ezer €-val olcsóbb... röhejes baszki! Hol van egy lapon ezzel a két erőművel?!
 
Nem csak nálatok van buta áron. Ausztriában a csöves Giulia nem egy árban van a C Mercivel, hanem még drágább is. 50-től van a C és 54-től indul a Giulia. A komolyabb lovaknál 100 ezer a Giulia V6 Quadri, a C63 AMG 4Matic és az M4 Comp 10 ezer €-val olcsóbb... röhejes baszki! Hol van egy lapon ezzel a két erőművel?!
A Giulia persze, hogy jobb
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Jaaah, egy kerékpárról nézed a téged lefröcskölő autókat… biztos tudod… :D

Ps. Szép az Alfa, nem kétséges. De ne tegyed már egy lapra egy AMG-vel vagy M-és BMW-vel.
@SirHiggins és mielőtt félreértés kerekedik… nem a bringádat vagy a bringázást degradáltam. Csak téged… :D
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nem csak nálatok van buta áron. Ausztriában a csöves Giulia nem egy árban van a C Mercivel, hanem még drágább is. 50-től van a C és 54-től indul a Giulia. A komolyabb lovaknál 100 ezer a Giulia V6 Quadri, a C63 AMG 4Matic és az M4 Comp 10 ezer €-val olcsóbb... röhejes baszki! Hol van egy lapon ezzel a két erőművel?!

Eléggé beárazták....
Ettől még az Alfa igen csak jó kocsi. Volt hozzá szerencsém. Nincs a meci vagy a bömös alatt tudásban. Ráadásul sokkal szebb kívül-belül, bár ez szubjektív.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Eléggé beárazták....
Ettől még az Alfa igen csak jó kocsi. Volt hozzá szerencsém. Nincs a meci vagy a bömös alatt tudásban. Ráadásul sokkal szebb kívül-belül, bár ez szubjektív.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jó arcok ezek a srácok, de szerintem nagyon szubjektív módon megy ez a dolog. Ahogy egy csomó más ilyen csatornán is vagy magazinnál. És egyébként az AMG-k meg M-es BMW-k mögött vannak bőven tudásban.
 
Jó arcok ezek a srácok, de szerintem nagyon szubjektív módon megy ez a dolog. Ahogy egy csomó más ilyen csatornán is vagy magazinnál. És egyébként az AMG-k meg M-es BMW-k mögött vannak bőven tudásban.

Nem akarlak elkeseríteni a Csabi BMW instruktor, konkrétan BMW M-ekkel oktat. És az akkori M3-ast , mint hallhattad 6 tizeddel megverte a Gulia...
Az Alfa Romeó Gulia QV egy 2015-ös kocsi. A Nürburgringi ideje 7:32. Ez annyi, mint a 997-es GT2-es Porshe ideje... (2007)
A 2018-as M5 Competition ideje 7:36.
A 2016-os M4 GTS ideje meg csak 7:37-es....
A 2013-as SLS AMG Black Series ideje meg 7:35-ös.
Ennyire volt jó kocsi a megjelenésekor az Alfa Romeó Gulia QV ;)
Szóval a saját korosztályában magasan a német társai előtt volt az autó.
A 2020-as M4 Competitione tud 7:30-at. Bár hozzá tenném az Alfából sem a QV a legkeményebb, hanem a GTA. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Nem akarlak elkeseríteni a Csabi BMW instruktor, konkrétan BMW M-ekkel oktat. És az akkori M3-ast , mint hallhattad 6 tizeddel megverte a Gulia...
Az Alfa Romeó Gulia QV egy 2015-ös kocsi. A Nürburgringi ideje 7:32. Ez annyi, mint a 997-es GT2-es Porshe ideje... (2007)
A 2018-as M5 Competition ideje 7:36.
A 2016-os M4 GTS ideje meg csak 7:37-es....
A 2013-as SLS AMG Black Series ideje meg 7:35-ös.
Ennyire volt jó kocsi a megjelenésekor az Alfa Romeó Gulia QV ;)
Szóval a saját korosztályában magasan a német társai előtt volt az autó.
A 2020-as M4 Competitione tud 7:30-at. Bár hozzá tenném az Alfából sem a QV a legkeményebb, hanem a GTA. :rolleyes:
Nem keserítettél el. Tudom ki ők. Kedvelem is a csatornát, szerepelt ott ismerősöm autója. De a véleményem továbbra is az, hogy nem egészen objektív a műsor. Ez az egyik. A másik pedig, hogy az általad írt autók egy része akkora pályán tesztelve nem megfelelő mintát ad az autók valós tudásáról. Azt pedig abszolut nem értem egy 2007-és Porsche ideje a Ringen hogy lehet összehasonlítási alap egy 8 évvel későbbi technikával.
De el tudom fogadni, hogy te ezt gondolod, én nem tudok egyet érteni.
 
Én tudom. Kicsinyit drága, és a népnek nincs pénze rá. A népautónak szánt Junior sem olcsó, és hozzá olyan kreténségeket hoztak be, mint kopogós műanyag, "vegán bőr" műbőrözött ülések, kormány, ahhoz képest olyan áron, mintha valódi lenne. A 3 hengeres eu-konform csettegést se felejtsük el. A Guiliánál meg mivel nem csettegő van, fizetni kell a cokettő kvótát vastagon. A németek felé hajló szabályozást se feledjük el a cokettő kvóták terén.
Én leginkább megragadtam a 2000 előtti világban autózás szempontjából - még ha ezt a mostani autóm nem is támasztja aláo_O.
(Nem is néztem még csak használt Giuliettát sem a döntés előtt...)

De nekem - ahogy sokaknak akkoriban - az Alfa Romeo (és a Lancia is) egy sajátos, összekeverhetetlen világ volt mind külső-belső formanyelvben (azok a jellegzetes kárpitok, műszerfalak...), mind technikában.
Szinte fel sem lehet sorolni a különc dolgaikat a rövidre áttételezett erőátvitelekkel megvadított, pörgős, érces hangú DOHC vagy boxer motorokat, a V6-os blokkokat (Lanciánál V4)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Twin Spark motorokat (de még nem a Fiat blokkosokat...)
A világelső sorozatban gyártott szívószelep vezérműtengely állítást (1980...)

...az Alfánál a transaxle hajtásláncot a de Dion hátsó hidakkal
R.jpg


Beültél egy 33-as Alfába, ami amúgy khm. nem volt egy nagy truváj minőségben (Nagypolszkiban is használt légbeömlők és KGST érzetű műanyagok), de beindítottad a boxert, felengedted a kuplungot és hiába mondtad a tulajnak hogy finoman akarod vezetni, az csak röhögött, mert tudta, hogy az első gázadásod már az üvegelésről fog szólni:D

Egy szimpla, tuningmentes gyöszükben is simán elhitted, hogy csak oda kéne gördülni a hétvégi hegyifelfutóverseny rajtjához és a dobogón végeznéd.

A nagyok meg olyan elegánsak voltak belül, hogy fehér zokni, makkos cipő, feltűrt ujjú alpaka öltöny nélkül be se mertél szállni:cool:.

Teljesen másról szólt a legpóriasabb is belőlük még a 80-as években is, mint egy Opel, Ford akár magasabb kategóriában is.
Szó nem volt józan/sótlan praktikumról, íze volt ezeknek az autóknak.

Még a Fiat érában is megpróbáltak elkülönülni, de már senki nem volt hülye, szimpla Fiat technika volt minden téren, de drágábban, pluszban egy-egy különc hengerfejjel, jobb esetben motorral a kínálatban, hogy na, nemcsak egy Fiat ez.
Hozták a motorsport eredményeket is, de ez már vevőként senkit nem érdekelt, hiszen tudta, hogy a saját Deltája egy Ritmo, Tipo, a 155-öse egy közönséges Tempra és nem a túraautó bajnokságokat letaroló V6-os (fülest fel):

Most meg egy platformon az Opelekkel, Peugeot-kal, azok három, négyhengeres tucatmotorjaival, véleményes formatervekkel...

Megváltozott a világ, megváltoztak az autóvásárlók preferenciái és erre az olaszoknak nemigazán lett válaszuk;
Maseratit, Ferrarit meg (ami a régi olasz iskolát hozza mai napig is érzetben) elég kevesen tudnak megvenni.

Így múlik el a világ dicsősége...