[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

"Rendben volt, hogy az Apple, a Motorola és a Nokia uralják a kínai mobiltelefon-piacot. Nem jelentettek biztonsági kockázatot De nem helyes, ha a Huawei mobiltelefonoknak esélyük van az Egyesült Államokban és Európában. Mert a Huawei természetesen nemzetbiztonsági kockázatot jelent "
"Rendben volt, amikor a német és amerikai autók, például a Volkswagen, a Buick, a BMW uralták a kínai piacot, de még az sem rendben van, hogy a kínai autómárkáknak, mint például a BYD és NIO esélyt adjunk, hogy versenyezzenek Európában és az Egyesült Államokban. "

Európa elaludt a kínaiak mellett,tessenek jobbat csinálni mint a kínaiak,és olcsóbban.Ja,hogy az nem megy akkor
Európa így járt.
Nem, nem volt rendben, hogy a szent profit nevében üzleti körök beáldozták európa gazdaságát, és népességét, közben felhúzva a világtörténelem egyik legagresszívabb, legvéresebb, legembertelenebb államát.

De ti még mindig tapsoltok neki, hogy de jó európa megszívja. Csak szólok, te is európai vagy, te is megszívod, amikor, lásd afrika, a kínai nagytesó még csak munkát se ad, mert eldolgozgatnak majd a kínaiak a saját üzemeikben.
Csak akkor már tényleg késö lesz, most még lehet mit tenni. Most még ki lehet tiltani az államilag dotált kínai termékeket.
Hogy ezzel visszaesik a tőkések bevétele? Lehet, de neked lesz munkád, és tisztességes béred. Ja meg mondjuk cipőd.
Avagy hogy nyírta ki Kína nagyjából idáig mindent? Hozta a szarrá dotált szemetét, és árulta kici occó 500 ft os cipőt, elektronikai cuccot, akármit. Ami olyan is volt, csak az európai gyártó ha akarta volna se tudta volna 5000nél kevesebbé adni a sajátját. Mivel nem önthette a szemetet a folyóba, nem dolgoztathatta 20 órában egy tál rízsért a népet, és legfőbbképpen, nem fizette ki az állam akár pármillió ember halálát is bevállalva a veszteségeit.
Aztán csődbe ment. Mi meg megszoktuk, hogy a cipő minősége az olyan mint az 500 ftos kínai, csak most már 30000 Ft, a háztartási gép, olyan mint a kicsi kínai volt, csak most már ez kerül 50 ezerbe stb.
Avagy mit gondolsz, miért csak összeszerelhet majd a byd magyarország? Mert ha európai beszállítóktól kéne megvennie az alkatrészeket, akkor kiderülne, hogy jaguár árban kapsz trabantot..m
 
Nem, nem volt rendben, hogy a szent profit nevében üzleti körök beáldozták európa gazdaságát, és népességét, közben felhúzva a világtörténelem egyik legagresszívabb, legvéresebb, legembertelenebb államát.

De ti még mindig tapsoltok neki, hogy de jó európa megszívja. Csak szólok, te is európai vagy, te is megszívod, amikor, lásd afrika, a kínai nagytesó még csak munkát se ad, mert eldolgozgatnak majd a kínaiak a saját üzemeikben.
Csak akkor már tényleg késö lesz, most még lehet mit tenni. Most még ki lehet tiltani az államilag dotált kínai termékeket.
Hogy ezzel visszaesik a tőkések bevétele? Lehet, de neked lesz munkád, és tisztességes béred. Ja meg mondjuk cipőd.
Avagy hogy nyírta ki Kína nagyjából idáig mindent? Hozta a szarrá dotált szemetét, és árulta kici occó 500 ft os cipőt, elektronikai cuccot, akármit. Ami olyan is volt, csak az európai gyártó ha akarta volna se tudta volna 5000nél kevesebbé adni a sajátját. Mivel nem önthette a szemetet a folyóba, nem dolgoztathatta 20 órában egy tál rízsért a népet, és legfőbbképpen, nem fizette ki az állam akár pármillió ember halálát is bevállalva a veszteségeit.
Aztán csődbe ment. Mi meg megszoktuk, hogy a cipő minősége az olyan mint az 500 ftos kínai, csak most már 30000 Ft, a háztartási gép, olyan mint a kicsi kínai volt, csak most már ez kerül 50 ezerbe stb.
Avagy mit gondolsz, miért csak összeszerelhet majd a byd magyarország? Mert ha európai beszállítóktól kéne megvennie az alkatrészeket, akkor kiderülne, hogy jaguár árban kapsz trabantot..m
Kína azt teszi, amit mindenki más tett és tesz hasonló helyzetben, ahogy tette ezt Európa is Kínában meg még számos helyen anno. Nem Kína tette tönkre az európai ipart, hanem Európa maga. Nem Kína a parazita, hanem pl. az EU mára magát teljesen önállósító intézményrendszerének nagy része, meg akik ténylegesen pénzelik őket. Nekem úgy tűnik, nem tapsolt itt ennek senki, csak épp nem fekete-fehérben látják a problémát, ellentétben veled.
 

Franciaország próbára teszi, hogy képes-e harcolni Oroszország ellen.​

Egy nagy teszt azt célozza meg, hogy 10 napon belül sikerül-e elérni Romániát​


"A jövő év kulcsfontosságú próbatétel lesz a francia hadsereg számára, mivel olyan haderővé kívánja alakítani magát, amely képes megtámadni Oroszországot. Májusban a francia hadsereg részt vesz a nagyszabású romániai hadgyakorlaton, a "Dacian Spring 2025" elnevezésű hadgyakorlaton , amelyen felmérik, hogy képesek-e gyorsan eljutni a NATO keleti szárnyára - írja a Politico .
A francia hadseregnek is van új feladata a NATO részéről: 2027-re 30 nap alatt képesnek kell lennie egy háborúra kész hadosztály bevetésére, beleértve a lőszert és az utánpótlást is. Az e cél elérése a „Dacian Spring 2025” gyakorlat középpontjában áll – magyarázták a vezető tisztek.
A francia hadsereg arra készül, hogy 10 napon belül egy harcképes dandárt küldjön Romániába (egy NATO-dandárban 3-5000 katona, egy hadosztályé pedig 10-25 ezer katona) 10 napon belül megérkezzen – egy lépcsős közvetítő, amely siker esetén megerősíti Franciaország hitelességét a NATO szövetségesei előtt, és előkészíti az utat a 2027-es cél felé.
A katonák korábban csak a vonatokra támaszkodtak, de ma már teherautókkal és hajókkal is szállítják a csapatokat és a felszereléseket, esetenként különböző közlekedési eszközöket is kombinálva."

Szerintem az nagyobb kérdés, hogy el tudnak-e jutni Románia nyugati határától a keletire 10 nap alatt....:rolleyes:

 
Nem, ezt most csinálja. Vagyis igazából csődbe viszi, és aztán majd lök némi morzsát a gyarmati lakosságnak.
Kína egy hatalmas parazita, aki abból él, hogy nem dobjuk ki.
Mmite menne az európai autógyártâs a kinai piac ( termelès és eladâs) nélkül? Semmire.Megszünne pár éven belül. Szóval csak rajta! :)
 
Nem, nem volt rendben, hogy a szent profit nevében üzleti körök beáldozták európa gazdaságát, és népességét, közben felhúzva a világtörténelem egyik legagresszívabb, legvéresebb, legembertelenebb államát.

De ti még mindig tapsoltok neki, hogy de jó európa megszívja. Csak szólok, te is európai vagy, te is megszívod, amikor, lásd afrika, a kínai nagytesó még csak munkát se ad, mert eldolgozgatnak majd a kínaiak a saját üzemeikben.
Csak akkor már tényleg késö lesz, most még lehet mit tenni. Most még ki lehet tiltani az államilag dotált kínai termékeket.
Hogy ezzel visszaesik a tőkések bevétele? Lehet, de neked lesz munkád, és tisztességes béred. Ja meg mondjuk cipőd.
Avagy hogy nyírta ki Kína nagyjából idáig mindent? Hozta a szarrá dotált szemetét, és árulta kici occó 500 ft os cipőt, elektronikai cuccot, akármit. Ami olyan is volt, csak az európai gyártó ha akarta volna se tudta volna 5000nél kevesebbé adni a sajátját. Mivel nem önthette a szemetet a folyóba, nem dolgoztathatta 20 órában egy tál rízsért a népet, és legfőbbképpen, nem fizette ki az állam akár pármillió ember halálát is bevállalva a veszteségeit.
Aztán csődbe ment. Mi meg megszoktuk, hogy a cipő minősége az olyan mint az 500 ftos kínai, csak most már 30000 Ft, a háztartási gép, olyan mint a kicsi kínai volt, csak most már ez kerül 50 ezerbe stb.
Avagy mit gondolsz, miért csak összeszerelhet majd a byd magyarország? Mert ha európai beszállítóktól kéne megvennie az alkatrészeket, akkor kiderülne, hogy jaguár árban kapsz trabantot..m
A hét folyamán olvasom,hogy a nyugatnak már az is a bögyében van,hogy Kína mennyi kereskedelmi,és hadihajót tud legyártani,ők meg egy lófasz mennyiséget mellette.Erről is a kínaiak tehetnek,hogy a nyugati társadalom egy türhő lett mellettük?Nézd meg a a videón,hogy mennek a kínaiak dolgozni. https://x.com/MyLordBebo/status/1728117563463172439 Itt meg azt,hogy nevelik a gyerekeket,hogy az országukat fejlesszék majd.Nem Kínán kell leverni a port,hanem az európai debil,perverz vezetésen. https://x.com/NewsArticleColl/status/1786299994250580162
 
Mmite menne az európai autógyártâs a kinai piac ( termelès és eladâs) nélkül? Semmire.Megszünne pár éven belül. Szóval csak rajta! :)
pontosan
olyan ez mint Magyarország, csak picivel nagyobb méretben
nincs elegendő olcsó nyersanyag
nincs elegendő olcsó energia
nincs elég nagy piac
ja, és nincs kutatás/fejlesztés (mert elszipkázza a gazdagabb)
szerethetnénk önállóak lenne, mint Európa, de csak szívás lesz vele :(
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
pontosan
olyan ez mint Magyarország, csak picivel nagyobb méretben
nincs elegendő olcsó nyersanyag
nincs elegendő olcsó energia
nincs elég nagy piac
ja, és nincs kutatás/fejlesztés (mert elszipkázza a gazdagabb)
szerethetnénk önállóak lenne, mint Európa, de csak szívás lesz vele :(
Kína azt teszi, amit mindenki más tett és tesz hasonló helyzetben, ahogy tette ezt Európa is Kínában meg még számos helyen anno. Nem Kína tette tönkre az európai ipart, hanem Európa maga. Nem Kína a parazita, hanem pl. az EU mára magát teljesen önállósító intézményrendszerének nagy része, meg akik ténylegesen pénzelik őket. Nekem úgy tűnik, nem tapsolt itt ennek senki, csak épp nem fekete-fehérben látják a problémát, ellentétben veled.
Viszont @Redgreg kollégának abban igaza van, hogy a még megmaradt ipar és gyártási kapacitás életben tartásához valamilyen szintű protekcionista gazdaságpolitka kellene. Ilyenek voltak amúgy részben ki nem mondottan az Euro normák meg a különböző biztonsági berendezések kötelezővé tétele, amit aztán a villany fosokkal totálisan kinyírtak, mert ha nincs belsőégésű motor nincs is minek a kibocsátását szabályozni.

Igen, a múltat és annak legnagyobb hibáját, az outsourcingot már nem tudjuk európai szinten helyrehozni, de amink még van azt igyekezzük megmenteni. Persze ne úgy, hogy a zöld faszság nevében heréljük ki magunkat, hanem US módjára szépen kezdjük el a manufacturing esetében amit lehet hazahozni, miközben a saját piacot protekcionista eszközökkel védjük. Technikailag az oroszok elleni szankciók is ilyen, külső protekcionista intézkedések, amik rákényszerítik Grísát a saját termelésre. Igaz európai szinten bilibe lóg a kezem, mert se tőke nincs, se az elengedhetetlen olcsó orosz nyersanyag/energiahordozó, ami nélkül nem lehet ipart fejleszteni.

Tetszettek volna elfogadni a Lisszabon-Vlagyivosztok Európa koncepcióját és most nem lennénk bajban
 

Franciaország próbára teszi, hogy képes-e harcolni Oroszország ellen.​

Egy nagy teszt azt célozza meg, hogy 10 napon belül sikerül-e elérni Romániát​


"A jövő év kulcsfontosságú próbatétel lesz a francia hadsereg számára, mivel olyan haderővé kívánja alakítani magát, amely képes megtámadni Oroszországot. Májusban a francia hadsereg részt vesz a nagyszabású romániai hadgyakorlaton, a "Dacian Spring 2025" elnevezésű hadgyakorlaton , amelyen felmérik, hogy képesek-e gyorsan eljutni a NATO keleti szárnyára - írja a Politico .
A francia hadseregnek is van új feladata a NATO részéről: 2027-re 30 nap alatt képesnek kell lennie egy háborúra kész hadosztály bevetésére, beleértve a lőszert és az utánpótlást is. Az e cél elérése a „Dacian Spring 2025” gyakorlat középpontjában áll – magyarázták a vezető tisztek.
A francia hadsereg arra készül, hogy 10 napon belül egy harcképes dandárt küldjön Romániába (egy NATO-dandárban 3-5000 katona, egy hadosztályé pedig 10-25 ezer katona) 10 napon belül megérkezzen – egy lépcsős közvetítő, amely siker esetén megerősíti Franciaország hitelességét a NATO szövetségesei előtt, és előkészíti az utat a 2027-es cél felé.
A katonák korábban csak a vonatokra támaszkodtak, de ma már teherautókkal és hajókkal is szállítják a csapatokat és a felszereléseket, esetenként különböző közlekedési eszközöket is kombinálva."

Szerintem az nagyobb kérdés, hogy el tudnak-e jutni Románia nyugati határától a keletire 10 nap alatt....:rolleyes:

És a visszautat is gyakorolják? Legutóbb is nagyon jól sikerült.
 
Viszont @Redgreg kollégának abban igaza van, hogy a még megmaradt ipar és gyártási kapacitás életben tartásához valamilyen szintű protekcionista gazdaságpolitka kellene. Ilyenek voltak amúgy részben ki nem mondottan az Euro normák meg a különböző biztonsági berendezések kötelezővé tétele, amit aztán a villany fosokkal totálisan kinyírtak, mert ha nincs belsőégésű motor nincs is minek a kibocsátását szabályozni.

Igen, a múltat és annak legnagyobb hibáját, az outsourcingot már nem tudjuk európai szinten helyrehozni, de amink még van azt igyekezzük megmenteni. Persze ne úgy, hogy a zöld faszság nevében heréljük ki magunkat, hanem US módjára szépen kezdjük el a manufacturing esetében amit lehet hazahozni, miközben a saját piacot protekcionista eszközökkel védjük. Technikailag az oroszok elleni szankciók is ilyen, külső protekcionista intézkedések, amik rákényszerítik Grísát a saját termelésre. Igaz európai szinten bilibe lóg a kezem, mert se tőke nincs, se az elengedhetetlen olcsó orosz nyersanyag/energiahordozó, ami nélkül nem lehet ipart fejleszteni.

Tetszettek volna elfogadni a Lisszabon-Vlagyivosztok Európa koncepcióját és most nem lennénk bajban
Mondjuk lehet, hogy nem kéne közben az olcsó energiát drágára cserélni.
 
És a visszautat is gyakorolják? Legutóbb is nagyon jól sikerült.
Az ukrán topikban időnként megjelenő napi embervesztésegek számát tekintve tovább tart majd odaérni, mint "elfogyni". Plusz közel sem biztos, hogy egy ilyen mutatvány után lesz/érdemes lesz hova hazemenni... o_O

Ez nem egy álhír/hozzáköltős vágyvezérelt sztori egyébként véletlenül, a hadgyakorlaton részvételes részét leszámítva?
 

Nem, ezt most csinálja. Vagyis igazából csődbe viszi, és aztán majd lök némi morzsát a gyarmati lakosságnak.
Kína egy hatalmas parazita, aki abból él, hogy nem dobjuk ki.
jó, ők nem adják el nekünk azt a pártízezer - középtávon párszázezer - autót évente, mi meg nem adjuk el azt a néhánymillió autót nekik, mert ezek a szankciók oda-vissza szoktak járni
achtung, európa gazdaságának vezető ágazata az autóipar, ha az bedől dől sok minden más is, kína iparában az autóipar kevésbé súlyos ágazat azon belül az az európai export kifejezetten csekély súllyal szerepel
ebbe az adokkapokba belemenni egyáltalán nem európai érdek, a kimenetele számunkra meglehetősen öntökönszúrás jellegű amennyiben ezt az egész baromságot mi kezdeményezzük
és mi kezdeményezzük
 
Akkor már nem tetszik a kapitalizmus és a szent piac, amikor más jobban csinálja.
 
Tetszettek volna elfogadni a Lisszabon-Vlagyivosztok Európa koncepcióját és most nem lennénk bajban
"HA" létrejött volna egy EU-Oroszország gazdasági egység amit a brüsszeli fizetett ügynökök, és egyébb idealista ámukfutók nem csesznek telibe, abból lehetett volna egy világ hatalom,sőt HA a globalisták tovább látnak az orruknál igy az egész Orosz Föderáció az ölükbe hullott volna 1-2 évtizeden belül, mindenestül, és ha jól csinálták volna még az irányítás is náluk marad.
jelen állás és irány szerint viszont az EU-ra egy Detroit 2.0 vár, és ennek szerintem rohadtul nem szurkol itt senki.

bár én nagyon várom az inga hatást, csak vissza lendül a realitás és a pragmatizmus jegyében ....

magánvéleményem szerint Kina, és Oroszország viszont nem fogja ezt a sanszot kihagyni, hogy a távolabbi jövőben egy folyamatos közeledés folytán akár egy konkrét Ázsiai Föderációban egyesüljenek amihez nyilván becsatlakozna még sok a térségben lévő ország is.
Na az már egy szuper hatalom lenne.
 
jézus, csak nehogy valaki elmondja az alternatív dobozból kibeszélőnek hogy pl. a VW csoport több járművet ad el Kínában mint az egész világon együtt véve.... még a végén sokkot kap. :rolleyes:
Ők IS.

Ahogy írtam már ide is, merci gyárban nekem azt mondták kecsón évekkel ezelőtt, hogy 10 ott legyártott autóból 7 megy Kínába. Egy hangyafasznyit felugrott a szemöldöke mindenkinek aki halotta...
 
jézus, csak nehogy valaki elmondja az alternatív dobozból kibeszélőnek hogy pl. a VW csoport több járművet ad el Kínában mint az egész világon együtt véve.... még a végén sokkot kap. :rolleyes:
ehhez tegyük hozzá az európai zöldátállás ismert programját, hogy 2022 óta egy Julia Hamburg nevű autógyűlölő kerékpárfetisiszta zöldaktivista is ott ül a vw felügyelőbizottságában, hogy ebben a dízelbotrány által már megrázkódtatott állapotában 2022-ben a német autóiparnak nem volt már ereje a politikánál egy ésszerű oroszpolitikát kilobbizni, komplett felépített gyárakat és a teljes piacot kellett oroszországban kidobni az ablakon, és akkor jön 2024 és ezek a kretének a legfontosabb piacáról akarják európa gdp-jének meghatározó hányadát kiszorítani és belekezdeni egy gazdasági háborúba a legnagyobb kereskedelmi partnerrel...
 
Viszont @Redgreg kollégának abban igaza van, hogy a még megmaradt ipar és gyártási kapacitás életben tartásához valamilyen szintű protekcionista gazdaságpolitka kellene. Ilyenek voltak amúgy részben ki nem mondottan az Euro normák meg a különböző biztonsági berendezések kötelezővé tétele, amit aztán a villany fosokkal totálisan kinyírtak, mert ha nincs belsőégésű motor nincs is minek a kibocsátását szabályozni.

Igen, a múltat és annak legnagyobb hibáját, az outsourcingot már nem tudjuk európai szinten helyrehozni, de amink még van azt igyekezzük megmenteni. Persze ne úgy, hogy a zöld faszság nevében heréljük ki magunkat, hanem US módjára szépen kezdjük el a manufacturing esetében amit lehet hazahozni, miközben a saját piacot protekcionista eszközökkel védjük. Technikailag az oroszok elleni szankciók is ilyen, külső protekcionista intézkedések, amik rákényszerítik Grísát a saját termelésre. Igaz európai szinten bilibe lóg a kezem, mert se tőke nincs, se az elengedhetetlen olcsó orosz nyersanyag/energiahordozó, ami nélkül nem lehet ipart fejleszteni.

Tetszettek volna elfogadni a Lisszabon-Vlagyivosztok Európa koncepcióját és most nem lennénk bajban
Csak azzal is számolj, hogy a világ nagyja csóró mint a templom egere és vagy pénze vagy igénye nincs a szofisztikált ipari termékekre.
 
Nem, ezt most csinálja. Vagyis igazából csődbe viszi, és aztán majd lök némi morzsát a gyarmati lakosságnak.
Kína egy hatalmas parazita, aki abból él, hogy nem dobjuk ki.
A volvót 2010-ben vették meg a kínaiak a fordtól. Tizennégy év alatt sem sikerült csődbe vinniük. Azóta is gyártják a személy gépkocsikat.