Csatahajók - múltja, jelene és esetleges jövője

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?


  • Összes szavazó
    166
a Yamato tornya és egy Tigris tank
GXukhLAXMAAWLF_
 
Ágyúkat elvileg nem gyártottak hozzá (lövedékeket igen, és talán max bélés csöveket). Az amerikai felújítás során a Jean Bart lövegeit kapta meg.
Igen,arra emlékszem hogy volt csere - bere.
Pedig azok a 380-asok is agyon voltak szopkodva. Mi lett a vége?
Csak a festékpatronok váltak be, gázszelence, töltőrendszer blama...
Dakarban kivitt a gránát magával egy pár méter huzagolást is a f@sminőségű megmunkálás miatt, csavarozott gázszelence rulez.
:)
 
Igen,arra emlékszem hogy volt csere - bere.
Pedig azok a 380-asok is agyon voltak szopkodva. Mi lett a vége?
Csak a festékpatronok váltak be, gázszelence, töltőrendszer blama...
Dakarban kivitt a gránát magával egy pár méter huzagolást is a f@sminőségű megmunkálás miatt, csavarozott gázszelence rulez.
:)
Az amerikai gránátok jobb mínőségűek voltak. Az ágyúkkal magukkal elvileg nem volt gond, legalábbis nekem nem dereng, hogy később bármi probléma lett volna velük.
 
Az amerikai gránátok jobb mínőségűek voltak. Az ágyúkkal magukkal elvileg nem volt gond, legalábbis nekem nem dereng, hogy később bármi probléma lett volna velük.
Dakarban volt csőrobbanás is.
Átzsákolták a kivetőtöltekez,és csökkentették a töltet súlyát is. Emiatt maradt álom a gyári adat.
Amerikában már nem volt gázszelence a gránátokon, csak színező patron.
Dakarban a gázszelence gyenge , csavarozott (!) fedele vált le a kilövésnél, a fémszilánkok szagatták ki a huzagokazt.
Csőrobbanás is azért lehetett szerintem, valami nagyobb maradvány lehetett a csőben,vagy belógott a szakadt huzag....passz.
Meg az elektromos rendszer. Nagyon jó volt,az első találatig,aztán a rázkódás rendezte a dolgokat.
 
A már eléggé rottyon lévő Gneisenau csatahajó, leszerelve, záróhajóként félig elsüllyesztve Gdyniaban, 1945. márciusban.

Hiába ‘csak’ harmincvalahányezer tonna, a mérete az emberekhez képest brutális.


January 1946, the battleship Gneisenau frozen in winter ice. She was sunk by the Germans on March 27th 1945 to block the port of Gotenhafen (Gdynia) in Poland. Her turrets were removed and re purposed as coastal defense batteries. She was finally cut up and scraped between 1951 and 1953.

A Gneisenau kiemelése Gdynia kikötőjében

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(nem tudom milyen színvonalú lesz az előadás, így felelősséget sem vállalok érte)
 
Cèltalan pazarlás...
Ebböl a pénzböl több tucat ( száz?) tengót lehetett volna épiteni, amik hasznosabbak lettek volna. Szerintem.