Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

. . . . Blaty . . . .
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Csak, hogy kontextusba kerüljön, a fentebb említett jármű az UAZ-452-es modellfrissítése.
1960-as évek óta velünk van. Néha kicsit ráncba szedik azt ennyi.
A másik fele meg a dolognak, hogy ez egy (rubelből átváltva) 5.7 millió forintos terepjáró kisbusz.
Róla beszélünk:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Csak, hogy kontextusba kerüljön, a fentebb említett jármű az UAZ-452-es modellfrissítése.
1960-as évek óta velünk van. Néha kicsit ráncba szedik azt ennyi.
A másik fele meg a dolognak, hogy ez egy (rubelből átváltva) 5.7 millió forintos terepjáró kisbusz.
Róla beszélünk:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gyerekkoromban volt egy ilyen dobozos 452-es fateromnak. Évszámot ne kérdezzetek fogalmam sincs, 198X-ben esett olyan mennyiségű hó, hogy megállt a lakótelepen az élet. Emberek tologatták, ásták egymás autóit. Öreg beröffentette a dobozost, gond nélkül legázolta a havat mindenfele meg a parkolóból kifele vezető úton is és ezután tudtak a Zsigulik, Daciák, Trabik elindulni a telepiekkel. Aztán pár nap múlva megint leszakadt az ég, az emberek már nem álltak neki tréningezni, de a szomszéd becsöngetett, hogy fater megy-e melóba, mert rá várnak lent… :D
Nagyon régi és jó emlékeim vannak erről a járgányról. Imádtam gyerekként.
 
Én pont egy hete vezettem ilyet. :cool:
Én sorkatonaként vezettem a ponyvást 1989-ben Nagykanizsán, a Buhankát meg 1990-ben Budapesten az Irinyi laktanyában. Imádtam őket!
Budapesten betegszállító ("mentő") autó volt.
Leginkább a szolgálatkerülő sorkatonákat szállítottuk a legkülönfélébb panaszokkal (fáj a haja...), tünetekkel (órákig kanállal való csapkodás után bedagadt a bokája, mintha törve lenne) a Honvéd kórházba.
Az a tortúra nem neki való volt:
Hidegindítás után azonnal, az első kilométeren megpróbálni felvenni az M3-as bevezető ritmusát, sebességét - ami gyakorlatilag több volt akkoriban, mint szegénynek a végsebessége...
Csórikám 5000 kilométer után lehelte ki az első motorjának lelkét...
Végül is...talán az F-1-ben sem mennek többet egy évben padlógázon, pedig azok arra vannak tervezve.
 
. . . . Blaty . . . .
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Na, fejlődött a gyártási minőség, pár éve egyik videón még a hegesztőpálca is ott maradt a hegesztés mellett :D
Én pont egy hete vezettem ilyet. :cool:
Bár nem Buhanka, de az első autó, amit vezettem (egy T-55 és egy PSZH után) az egy 469-es UAZ volt, amit én hülye egy katonai G-Wagen helyett választottam (akkor sem voltam normális) :D
 
"Autóipari számítások szerint 15, független gazdasági elemzők szerint inkább 10 milliárd euró körüli lehet annak a bírságnak az éves összege, amellyel az EU azokat az autógyártókat készül sújtani, amelyek nem hozzák a januártól szigorodó emissziós korlátozásokban előírt értékeket."

Avagy, hogy öli meg az EU az európai autóipart...
A cikk többi része is érdekes, avagy a Stellantis öngyilkossága olvasható benne.
 
Csak, hogy kontextusba kerüljön, a fentebb említett jármű az UAZ-452-es modellfrissítése.
1960-as évek óta velünk van. Néha kicsit ráncba szedik azt ennyi.
A másik fele meg a dolognak, hogy ez egy (rubelből átváltva) 5.7 millió forintos terepjáró kisbusz.
Róla beszélünk:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kell!...
 
excited-dance.gif
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pocok75