Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Köszi, hogy betetted.
Egyik nagybácsim ilyenen volt mozdonyvezetö, többnyire tehervonatokat húzott. Ha hazafelé járt ( Békéscsaba környékèn...) akkor vártunk rá, megâllt odadni a kazánon megsütött cukorrépát. (Ez kb 1953-55 volt).Azoknak a 424-eseknek nem volt fa boritâsa a fülkében.:D:p
 
Köszi, hogy betetted.
Egyik nagybácsim ilyenen volt mozdonyvezetö, többnyire tehervonatokat húzott. Ha hazafelé járt ( Békéscsaba környékèn...) akkor vártunk rá, megâllt odadni a kazánon megsütött cukorrépát. (Ez kb 1953-55 volt).Azoknak a 424-eseknek nem volt fa boritâsa a fülkében.:D:p
Viharsarki vagy? :eek:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A legújabb ötletet Martin Daum, a Daimler egykori teherautó-főnöke dobta be, szerinte mostantól a végtelenségig minden év január 1-jén tíz centtel kellene megemelni a benzin literenkénti árát, azzal rá lehetne venni az embereket arra, hogy elektromos autót vegyenek.

A jó kurva anyját az ilyennek és nem tudok finomabb lenni. Totális elmebaj
 
és milyen rohadt fölösleges 1200 ló napi használatra...
bfdbfjbdejfb.jpg
 

Asszongya - legalábbis a cikk szerint -, hogy:

"...Erre Musk először csak annyit mondott: azt hiszem nagyon világosan látjuk, hogy a jövő autonóm. Nem sokkal ezután azzal folytatta, hogy: alapvetően értelmetlen lenne egy hagyományos 25 000 dolláros modell. Egyszerűen hülyeség lenne. Teljesen ellentmondana annak, amiben hiszünk..."
o_O
???


Előrebocsájtom, hogy valószínűnek tartom az önvezetés elterjedését a nem hobbicélú közlekedésben - de majd csak valamikor.
Hogy ez 10 év lesz, vagy sokkal több, csak regionális, vagy az egész világon, azt nyilván megtippelni sem merem.
Sok mindentől függ, pl. a technológia fejlődésétől, az infrastrukturális igénytől, a jogszabályi környezet (pl. biztosítás, felelősségvállalás kérdése) alkalmazkodásától, az államok céljaitól, no meg az aktuális generációk szemléletétől.
Az aktuális generációk szemlélete:
Néha eljátszok a hiábavaló gondolattal, hogy nagyszüleim generációja (kemény munkával életben maradható falusi paraszti környezet) úgy középkorúként hirtelen a kezébe kapta volna a mai kommunikációs technológiai környezetet; 150 tv csatorna, kereskedelmi rádiók, okostelefon, tablet, laptop, net, közösségi médiák, a benne elterjedt szabadosság, közönségesség...pornó...(s itt nem az Emmanuelle filmre gondolok, anál sokkal durvábbra...)
Nem tartom lehetetlennek, hogy elszörnyedve rohantak volna a paphoz és elutasították volna az egész kócerájt, hogy hajtson végre ördögűzést, utána meg legyen egy jó kis körmenet.
Ugye az újdonságokra nem nyitott ember olyan a megvilág(os)ítás hatására, mint a pupilla; beszűkül...

Tehát lehet hogy most én is beszűkült vagyok, hogy nem gondolom, hogy már 10 év múlva önvezetni fogunk (miközben munkaeszközöm nekem már egy e-Golf, aminek az adaptív tempomatja elsőre majdhogynem felülmúlta a várakozásaimat), de egy Ilony Maszktól nem azt vártam volna, hogy hit kérdése nála, hogy a még mában szocializálódott közeljövő embere szerinte mire lesz majd nyitott, befogadó.
Ez nem hit kérdése, még csak nem is akarat kérdése, hanem pszichológiai, társadalomtudományi kutatások kérdése.
Számtalan - elsőre sokat ígérő - találmánnyal, újítással bombázták már az emberiséget az ipari forradalom kezdete óta. S valamiért mégsem terjedtek el.
De nem a hitetlenség buktatta meg őket, hanem pl. az elutasítás, a közöny, a hasznosság kérdőjelessége, stb.
S a befutott találmányok sem a hit miatt futottak be, hanem azért, mert a társadalom vevő volt az ötletre.
 
és milyen rohadt fölösleges 1200 ló napi használatra...
50 lóerő maximális teljesítménnyel elérhető és tartható a 130km/h sebesség kétajtós ruhás szekrénnyel - Wartburg 353.

Egy cikkben azt olvastam, hogy a ráció (az eszetlen, a Forma-1-ben sem használt teljesítmény marketingerejét leszámítva), az, hogy hatásosan rekuperálni nagy teljesítményű generátorral lehetséges. Ahhoz meg - autóba építve - nagy teljesítményű elektromotor kell.

Én az e-Golfot (100 kW, 136 Le) már finomabban vezetem a városi forgalomban, mint a saját ezres (120Le) automata I30-amat...
Még a ("B" üzemmódot (rekuperálást) sem használom, csak a gyakorlatilag szabadonfutó "D"-t.
Így fogyaszt nekem városban (összesítve télen-nyáron fűtve-hűtve) 12.8 kWh-t.

Nem tiprom gyorsításkor (pedig nem én állom az áram és a gumikopás számláját), nem tiprom feleslegesen; elég a tudata a bármikor megbicsaklás nélkül, azonnal rendelkezésre álló teljes nyomatéknak.

De nem mindenki én vagyok...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
"...Erre Musk először csak annyit mondott: azt hiszem nagyon világosan látjuk, hogy a jövő autonóm. Nem sokkal ezután azzal folytatta, hogy: alapvetően értelmetlen lenne egy hagyományos 25 000 dolláros modell. Egyszerűen hülyeség lenne. Teljesen ellentmondana annak, amiben hiszünk..."
o_O
???

Itt ez a lényeg. Ők valamiben hisznek, a világ meg alkalmazkodjon hozzá.
Tele van már a hócipőm a WEF-es degenerált bandából. :mad:
 

A jó kurva anyját az ilyennek és nem tudok finomabb lenni. Totális elmebaj
bocsi, de ő előre jelenti be, hogy mit csinálna majd a jövőben, nem visszamenőleg. Nekem jöhet a Daimleres. Inkább, mint ez:

 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Lázár János vasúti fejlesztéseket is sorolt. A már ismertetett Lőkösháza–Békéscsaba vonali rekonstrukción túl egy vasúti konténerterminál létrehozása is tervben van, ahogy a békéscsabai nagy pályaudvar felújítása is. A MÁV-Start jelezte, hogy modernebb kocsikat állítanak forgalomba a térségben 2025-től, ahogy az átlagosan 15 éves Volán-buszokat is fiatalabbakra cserélik. Nem kizárt, hogy a buszpályaudvart egybevonják a vasútival, és Lázár János utalt a korábban meghirdetett pályaudvari felújítási programba való bekapcsolódás lehetőségére.

Minek akarja felújítani a vasútállomást, ha nincs 10 éve, hogy felújították teljesen ?