Queen Elizabeth osztály (Egyesült Királyság)

És akkor nevetünk a Kuznyán...
Épitesz 2 új hordozót,de addig nem tudsz gondolkozni, hogy minek és miből tartod őket fennt. Zseniális! :)
Feltételezem úgy rakják el, hogy viszonylag rövid idő alatt üzemkész tud lenni.
Meg mégiscsak egy modern hajó, nem azért lenne parkolóban, mint a Kuzny.
Inkább, ami számomra a kérdés, de gondolom a RN-nek is, mert konstans probléma: legénység.
 
A lové hiánya miatt állítják le őket, ha egyáltalán. Tehát megépitették őket és nem számolták ki, mibe is kerül az üzemeltetésük. Valószinűleg azt sem tudják, minek azok nekik, ha ilyen könnyen leállitják őket. Mintha nem eszenciális eszközök lennének, hanem csak nice to have. Az emberhiàny már csak hab a tortán. Mondjuk, jobban fizethetnék az embereket, de ahhoz is pénz kellene. És az adóssági ráta bizony nagyon magas, részben a covid alatti kiadási orgia miatt. Ahogy máshol is.
 
A lové hiánya miatt állítják le őket, ha egyáltalán. Tehát megépitették őket és nem számolták ki, mibe is kerül az üzemeltetésük. Valószinűleg azt sem tudják, minek azok nekik, ha ilyen könnyen leállitják őket. Mintha nem eszenciális eszközök lennének, hanem csak nice to have. Az emberhiàny már csak hab a tortán. Mondjuk, jobban fizethetnék az embereket, de ahhoz is pénz kellene. És az adóssági ráta bizony nagyon magas, részben a covid alatti kiadási orgia miatt. Ahogy máshol is.
És hozzàfűzném...
Ruszkik? Akkor mégsem jönnek?
Hàborùs hoax-ba betoltàk a tromfot az intelligens angolok.
:D
 
A lové hiánya miatt állítják le őket, ha egyáltalán. Tehát megépitették őket és nem számolták ki, mibe is kerül az üzemeltetésük. Valószinűleg azt sem tudják, minek azok nekik, ha ilyen könnyen leállitják őket. Mintha nem eszenciális eszközök lennének, hanem csak nice to have. Az emberhiàny már csak hab a tortán. Mondjuk, jobban fizethetnék az embereket, de ahhoz is pénz kellene. És az adóssági ráta bizony nagyon magas, részben a covid alatti kiadási orgia miatt. Ahogy máshol is.
Azért anno, mikor elkezdték tervezni/építeni még eléggé más konstellációk voltak a földtekén,
minden szempontból.
 
Azért anno, mikor elkezdték tervezni/építeni még eléggé más konstellációk voltak a földtekén,
minden szempontból.
Hát nemigen, már a PoW-t is kb azért építették meg, meg drágább lett volna a ködbér. Építés közben arról szóltak a hírek, hogy eladják (Indiában nagyon bíztak), vagy az elkészülte után azonnal félreállítják tartalékba. Kb csoda ez a pár év is, amit vízen töltött eddig.
 
Ez olyan, mintha megépült volna két CV01 catobar hordozó, majd falkland előtt kivonták volna őket, hogy stobar asw cirkálókkal harcoljanak inkább!

gjq6zt6hnv921.jpg


Most megépítették az egykori keserűség és rossz döntések miatt a két nagy hordozót, de szarul (stobar) és parkolópályára teszik őket ugyanúgy, mint az audacious osztályúakat anno. Mondjuk azok legalább leszolgálták az idejüket...

Néha csodálkozom hogy lehettek ezeknek az ősei elsőrangú tengeri hatalom!
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
British aerospace firm Reaction Engines, known for its hypersonic propulsion and cooling technologies, has ceased operations after failing to secure a financial lifeline.

The collapse has significant implications for the UK’s Hypersonic Air Vehicle Experimental (HVX) program, where Reaction Engines played a central role in developing reusable, high-speed vehicles.

The company was integral to the £1 billion Hypersonic Technologies & Capability Development Framework (HTCDF), aimed at delivering the UK’s first hypersonic missile. Their work on the Synergetic Air Breathing Rocket Engine (SABRE) and advanced cooling technologies was critical to this objective.

Nem megy ez nekik...
Mint ahogyan ez sem:

Poor Performance of British Aircraft Carriers in Simulated Combat Fuels Calls For Retirement​

...
An informed informed the Times: “in most war games, the carriers get sunk,” with the ships being particularly vulnerable to missiles.
...
The Times was among several local papers to highlight that at a time when means of cutting spending were being sought out, discussions were underway about the continued utility of a two-carrier fleet. “The prospect of scrapping at least one carrier to help with financial problems was raised,” it reported of a recent high profile meeting. A particular source of concern regarding the fleet is that the United Kingdom is not in a position to afford anything near the required complement of F-35B fighters for the two carriers*, with the stealth aircraft being the most expensive fighters in production anywhere in the world. The F-35B is the only fighter class capable of deploying from the ships due primarily to their lack of arresting gear for conventional landings. The lack of fighters forces the Navy to accommodate high operational costs without gaining anything approaching full utility from the vessels.
A further major issue remains that the ships have been particularly highly prone to accidents, with HMS Queen Elizabeth forced to miss upcoming joint NATO drills due to an unexpected “issue” in one of its propeller shafts. Other issues have ranged from flooding to fighter crashes and a range of other issues that have seriously hampered their operational readiness. HMS Prince of Wales was in 2023 cannibalised for parts to keep HMS Queen Elizabeth sailing. Navy reports have frequently highlighted issues such as insufficient training for carrier operations, which places personnel at risk. The carriers’ primary escort the Type 45 Class destroyer has also become particularly notorious for its poor reliability, and in 2021 the number of ships out of action reached 83 percent with only one of the six ships capable of operating.

*Ha mégis a tovább üzemeltetés mellett döntenek, még az sem elképzelhetetlen, hogy visszahozzák a Harriereket - szakkommentár by ravenlord

https://militarywatchmagazine.com/article/performance-british-carriers-calls-retirement
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.