Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Szerintem a Kinában futó vonatokat kellene megnèzni, milyen alkatrèszek vannak bennük. Mert azok tükrözik, hogy mit tudnak. Itt gyakran kényszerböl kell nyugati, itt már engedélyezett alkatrészeket használjanak. Mi is kényszerböl kell Paksnál nyugati cégeket foglaltoztassunk.
És a kinai vonathâlózat messze lepipálja nyugatot minden szempontból, ehhez semmi kètség nem fèr.
Európából csak egy idegenforgalmi attrakció marad pár évtizeden belül a saját hülyeségünk miatt. Lâsd pl Green Deal , Energiewende, atomellenesség, gépkocsiiparunk kiherélése. A list végtelenül hosszú.....

A kínai gyorsvonat hálózat is nyugati.
CRH1=Bombardier Zefiro 250 (Kanada)
CRH2=Kawasaki E2 Shinkaszen (Japán)
CRH3=Német ICE3
CRH5=Olasz ETR-600
Az összes többi is ezek különböző változata, a CRH380 az pl. a Zefiro 380-as.
 
A Bison 2x annyiba kerül, mint a Vectron? Ezt ki számolta ki, milyen szerződésekből? Akkor miért fél tőle az EU? Miért kellett az osztrák tulajdonú RCH-nak?
Nem mindenkinek nekünk, mert ott van a 22-es tender amin 1,5 millárd ft egy vectron (ma már nyilván nem ennyi lenne valamivel drágább biztosan) szemben ezzel a kínai vacakkal amit most lézer jani rá akar sózni a mávra 3-4 milliárd ft...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Csak az elejét néztem meg, de a megyei kórházunk telephelye ugyanez.
Az elektromos Golf még zűrhajóhangmentes. Nagyon-nagyon észnél kell lenni a parkolási, gyalogos káoszban.
A kórházban (gyalog, kocsival) közlekedő civil ugyanis egy külön kategória:
Az egyik része teljesen érthető; a maga vagy a hozzátartozója bajával van elfoglalva, aggódik, leletet próbál értelmezni, rossz hírt kapott, stb. Ilyenkor érthetően senki nem lát, nem hall.
Idős sofőr, aki ritkán vezet, vidéki kis faluból jött, ahol nem kell ismernie a táblákat, meg parkolni sem kell tudni...
Aztán van az (hivatkozása szerint) Osztályvezető Főorvos Úr Fontos és Befolyásos Barátja a Prémiumjával, természetesen órákig nem kerül elő és még neki áll feljebb...
No meg van az Alsóganédomb uzsorás hmcséje (ők rendre drágább autókkal jönnek, mint az előző kategória...), aki még a szolgálati ügyben eljáró (baleset, bűnügy - sürgősségi, patológia) rendőrt is leugatja, nemhogy a kórházi kasztrendszer páriáit...
Azok meg inkább ráhagyják, van elég ügyintézési munkájuk így is.

Az emelőhátfalasból már fentről látsz ugyan, de itt jön az, hogy - hivatkozva arra, hogy ő fizetett -mindenki ott áll meg ahol akar. (Holott behajtási díjat fizetett, s nem parkolási díjat) Parkoló van kiépítve bőségesen, mi több még árnyékoló napelemek alatt is, de onnan gyalogolni kéne a sofőrnek...
Hiába vannak kitéve a megállni, várakozni tilos, meg az egyirányú, stb. táblák, még csak ajánlásnak sem veszik. Büntetni senki nem tud/akar, mert a kórház jogszabályi szempontból senki földje.
Így az idő/fontosságérzékeny (beteg, netán mentős betegszállítás, gyógyszer, élelmezés, steril, textil, osztály/műtő anyagellátás) szállítások szenvednek rendre csorbát.
Itt csak a chill segít, különben végigordíthatnád a napodat.

A raktárba (a figyelmeztető ajánlás ellenére) netán nyerges kamionnal szállítókat rendre fel kell vezetni, mert a sarkokon, akár egymás mellett(!) letámasztott kocsiktól még befordulni sem tud...
 
Mindeközben Jim Farley, a Ford vezérigazgatója elmesélte, hogy bár nem szeret a konkurenciáról beszélni, de a Xiaomi SU7 villanyautót fél éve használja és nem is akar belőle kiszállni

Szép sztori.
Én becsülöm. Hajlandó kívülről-belulrol megérteni a versenytársat, és rájönni, hogyan lehet tanulni tőle, majd legyőzni.
Igazi régivágású amerikai menedzser, bár több ilyen lenne még.
Tehetős katolikus háttérbol, mégis a nagyfater fordos múltja felé ment, volt a Lexusnal is sales főnök stb. Miatta még hajlandó vagyok majd adni még egy esélyt a Fordnak, ha eljutunk oda (a Bronco majdnem ott van, az advanced GOAT 4WD tényleg top notch, de egyelőre csumpi a belseje, pláne $60k-s árcédulához.)

Egyébként a néhai komikus-szinész Chris Farley unokatestvére, még hasonlítanak is:
images

ChrisFarley.png
 
Apropó, Jim Farley - erős kézzel tartja a pórázt (meg ezzel szerintem Trumpot is segíti, bár akaratlanul):

Talk about an October surprise for Michigan auto workers. Ford Motor Co. on Thursday said it will idle production of its F-150 Lightning electric truck in Dearborn from mid-November through the end of the year.

Ford’s production stoppage follows a string of ominous announcements, starting in October 2023 when it announced plans to lay off about 700 workers who build the Lightning. In the spring Ford said it would eliminate two of three work crews at the Dearborn plant. In August it scrapped a planned electric SUV.

Teljes cikk:
Ford Motor’s EV October Surprise
Auto workers could lose $5,000 from EV losses. Thanks, Shawn Fain.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Mindeközben Jim Farley, a Ford vezérigazgatója elmesélte, hogy bár nem szeret a konkurenciáról beszélni, de a Xiaomi SU7 villanyautót fél éve használja és nem is akar belőle kiszállni

Szép sztori.
Közben bajban van a fiat is megközelítőleg 4,7 mrd euro támogatást kíván visszavonni az olasz kormány az elkövetkező években ami az 'olasz" cég olaszországi gyárai bezárásához vezethet.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Tegnap este láttam, de nem tettem be.
Igaza van bőven a srácnak.

Itt vannak a színtervek hozzájuk.

MÁV új festés

A gáz, hogy mióta vonatozok én is fejben átfestettem a teljes járműparkot a Flirt, Kiss mintája alapján. Erre tessék... :( :hadonaszos:
 
nem elismerésképp tettem be a vidit :D
Tudom, már a címből leesett, és még valamilyen szinten egyet is értek vele, mert valóban nem a legjobb az időzítés amikor 10000 másik helyre kéne a pénz a vasúton, de amúgy meg borzasztó az nézni, hogy ahány mozdony/vagon annyi fajta festés például a taxxoknak a trakció felirat amikor a cég már 10 éve megszűnt és amikor látsz menni egy IC-t akkor nem találsz benne 2 egyforma festésű vagont, mint valami cigány karaván,,,
 
Tudom, már a címből leesett, és még valamilyen szinten egyet is értek vele, mert valóban nem a legjobb az időzítés amikor 10000 másik helyre kéne a pénz a vasúton, de amúgy meg borzasztó az nézni, hogy ahány mozdony/vagon annyi fajta festés például a taxxoknak a trakció felirat amikor a cég már 10 éve megszűnt és amikor látsz menni egy IC-t akkor nem találsz benne 2 egyforma festésű vagont, mint valami cigány karaván,,,
...aztán kiderült a retekhíradóból, hogy ez nem kerül plusz pénzbe, mert 5 évente (állítólag) amúgy is újra kéne festeni a járműveket állagmegóvásilag. (De akkor miért vannak 10 éve nem aktuális feliratok!?)

Ha ez így van, akkor ez egy irtózatosan béna kommunikáció, akkor, amikor körmükre ég a menetrend, stb.
A menedzsmentnél a józan ész nem feltétel?