Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

A MÁV Zrt. vezérigazgatója a videóban azt mondta, hogyannak a mintegy 100 vasúti szerelvénynek a felújítása, amelyeket alkatrészhiány miatt eddig nem lehetett korszerűsíteni.

Ezeknek körülbelül a fele korszerű, első- és másodosztályú intercity-kocsi. A felújítandó járművek a tervek szerint a következő nyáron már forgalomba is állhatnak.

Inkább nem mondok semmit
 


Inkább nem mondok semmit
Ez annak az eredménye, hogy Lázár engedélye nélkül egy hamburger húspogácsát se szerezhet be magának a MÁV csoport... Nem vicc sajnos...
462622598_1086249869523703_355901577811309229_n.jpg
 
A MÁV dolgozók hatékonyság a civil (nyugati) versenypiaci átlaghoz képest jó ha 30% - lehet. Szóval nincs emberhiány, egyszerűen nem hatékony sem a rendszer, sem a dolgozók hozzáállása. Azt azért simán el tudom képzelni, hogy a Honvédségnélgnél hatékonyabb a dolog, azt nem ismerem. De amit láttam eddig a MAV-nál, és láttam a civil versenypiacon, esetleg külföldön, az ezt mutatja. Az okokról könyvet lehetne írni.
A bérek is kb. a harmada mondjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A MÁV dolgozók hatékonyság a civil (nyugati) versenypiaci átlaghoz képest jó ha 30% - lehet. Szóval nincs emberhiány, egyszerűen nem hatékony sem a rendszer, sem a dolgozók hozzáállása. Azt azért simán el tudom képzelni, hogy a Honvédségnélgnél hatékonyabb a dolog, azt nem ismerem. De amit láttam eddig a MAV-nál, és láttam a civil versenypiacon, esetleg külföldön, az ezt mutatja. Az okokról könyvet lehetne írni.
Ezt hogy számoltad ki? Amúgy ha ide tudnád tenni a nyugati, versenypiaci pályamunkások bérét akkor láthatnád, hogy a 30 százalék nem is olyan rossz eredmény! A MÁV legnagyobb problémája a vízfejjel van és a szaktudás nélküli utánpótlás is rengeteg kárt tud okozni! A pályafenntartás teljesen el van lehetetlenítve, sajnos ma már a szar is elfogyott a "várépítéshez"!!
 
A Honda Prologue Q3 során a Tesla Y és 3 kívül MINDEN MÁS TÍPUST lelépett az EV eladásokban 12-13 ezer példánnyal Amerikában. :eek: Tudom, a Honda egy vallási szekta, de akkor is...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Honda Prologue Q3 során a Tesla Y és 3 kívül MINDEN MÁS TÍPUST lelépett az EV eladásokban 12-13 ezer példánnyal Amerikában. :eek: Tudom, a Honda egy vallási szekta, de akkor is...
épül is hozzá nálatok az új gyárunk. Aminek az a vicces része, hogy elvben az SDIHU az anyagyára, és nem koresz. Egyedülálló módon a Samsung családban :)
 
az akkugyártó projektnek meg meszeltek.
He'? :D

Global EV sales már most 11 millió (!) autó fölé ment 2024 jan-szep között. Év végéig Amerika 2 millió felett fog eladni, Európa 3.5 millió körül, míg Kína 10 (!) milliót; a világ maradékanak másfél milliojaval csak idén 17 millió (!) elektromos autót vásárolnak a világon.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber
He'? :D

Global EV sales már most 11 millió (!) autó fölé ment 2024 jan-szep között. Év végéig Amerika 2 millió felett fog eladni, Európa 3.5 millió körül, míg Kína 10 (!) milliót; a világ maradékanak másfél milliojaval csak idén 17 millió (!) elektromos autót vásárolnak a világon.
Az elektromos autók hanyatlásának tudják be sokan, hogy egyes járműipari hangok szerint inkább a hibrid megoldásoké a jövő, nem a tisztán elektromos üzeműeké.
De ez is csak úgy igaz, mint bármelyik hosszabb távú jóslat. Egy hatékonyabb akkumulátor simán eltörölheti a belső égésű motorokat, vagy legalábbis jobban átbillentheti az arányokat a maga javára.
Az igazi probléma az erőművek kapacitása, egy tisztán elektromos mobilitást nem volna képes ellátni a jelenlegi hálózat.
 
He'? :D

Global EV sales már most 11 millió (!) autó fölé ment 2024 jan-szep között. Év végéig Amerika 2 millió felett fog eladni, Európa 3.5 millió körül, míg Kína 10 (!) milliót; a világ maradékanak másfél milliojaval csak idén 17 millió (!) elektromos autót vásárolnak a világon.
Néz dmár, meg, hogy Kínának és az USA-nak milyen akkugyártó kapacitásai vannak.
 
Az elektromos autók hanyatlásának tudják be sokan, hogy egyes járműipari hangok szerint inkább a hibrid megoldásoké a jövő, nem a tisztán elektromos üzeműeké.
De ez is csak úgy igaz, mint bármelyik hosszabb távú jóslat. Egy hatékonyabb akkumulátor simán eltörölheti a belső égésű motorokat, vagy legalábbis jobban átbillentheti az arányokat a maga javára.
Az igazi probléma az erőművek kapacitása, egy tisztán elektromos mobilitást nem volna képes ellátni a jelenlegi hálózat.
Persze. Még itt is jelenleg a visszatartó erő számomra — mondjuk Teslan kívül bárki más esetében — leginkább a töltők limitált száma, ami meg egyenes korreláció a hálózattal...
 
Persze. Még itt is jelenleg a visszatartó erő számomra — mondjuk Teslan kívül bárki más esetében — leginkább a töltők limitált száma, ami meg egyenes korreláció a hálózattal...
Nincs még annyi töltő, mint amennyit a hálózat bírna, de nagyon gyorsan ki lehetne maximalizálni, ami meg sem közelítené egy csak elektromos eszközökön alapuló közlekedés szükségleteit.
Szóval az rengeteg új erőművet igényelne, ami jelenleg kilátástalan. Pláne ha az elektromos autó őrület vadzöld ligniterőműves, atom ellenes német mintával párosul.
 
Európában vag, 70%-al esett vissza az elektromos autók iránti kereslet.
Ez megint valami zöldség a köbön, honnan szedes ezekrt? Most írtam neked a konkrét számokat, te is neganosodni kezdesz, és csak ismételgeted a hitbéli teziseidet, mindegy mi a valóság? Európai EV sales YOY vmi 10% feletti növekedés eddig (2024), 21% a hibrideknel, Q3 EV sales megint nőtt 5% (Q2 képest); az összes eladott autónak már 9-10% EV Európában.