Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ha az a saját mérője szerint volt 180, akkor az kb. a gyári 165 km/h valós sebesség lehetett.
GPS-el néztük. Valami 5-el mért többet a kilométer óra.
Nem hiába na az olasz szív...:rolleyes:

Akármilyen furmányos a CVVD vezérlésével a Hyundai 1.0 T-GDI, lapozgassátok, öt gyári infó kép:


...de a buta, 77 lovas, alig 1.4 literes, 8 szelepes, egy vezérműtengelyes, mégis okoskerekes(!) Fiat motorkának 100-as benzinnel (de legalább adaptálódik a vezérlése) olyan élni akarása, forgatva igazi szép olasz hangja van úgy a múlt század második felének stílusában, olyan őszintén lelkes, hogy a mindenféle hókuszpókkal felvértezett "csíkszemű" megirigyelheti:D.

"...Ne aggódj. Vezettem pár éve olyan Ford Tranzitot amely néha nem mért sebességet ha olyan kedve volt....
Megpakolt kistehernél ez tud vicces lenni..."

Transitok, én ezeket vezettem munkaként:

Mk3 2,5D 1991 68 Le 9 szem.
1992 69 Le 9 szem. (módosított befecskendezős)
2.5 TD 85 Le 1997, hosszú tengelytáv 15 személyes.
Mk4 2.2L Duratorq TDCi fronthajtás
Mk4 2,4L Duratorq TDCi 100 Le hátsókerékhajtás, 14 személyes
Mk4 2,4L Duratorq TDCi 115 Le hátsókerékhajtás, 14 személyes
Mk6 2,0L TDCI EcoBlue 130 Le fronthajtás 2019

A kedvencem toronymagasan a 85 lovas volt. Rendkívül takarékos volt (6.5-7 liter) - hidegindítva nem is akart fűteni vagy 12 kilométeren keresztül még hűtőtakaróval sem, miközben a Bükkben szállítottam vele az utasokat.
Blokkolásgátló még nem volt rajta, de legalább a hátsó tengely meglehetősen hátul volt. Terheletlenül csak két dolgot nem lehetett vele a hóban:
Elindulni és megállni.
Cserébe, utasok nélkül, a 90-es évek évén, amikor még volt rendesen hó a Bükkben, a lillafüredi Palota szálló előtt úgy lehetett keresztbe rakni, olyan szófogadóan viselkedett - persze sokkal lassabb tempóval -, mint Walter Röhl 131-es Fiatja.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hozzá képest a két Mk4 nagyon orrtolós volt a hóban és kelletlen. Érdekes módon egymáshoz képest is teljesen máshogy viselkedtek; eltérő volt érzetre a rugózás/csillapÍtásuk.

A Transitokat azért lehetett volna jobb minőségben is gyártani - az Mk4-esek motorjai pl. különösen problémásak voltak. S kegyetlenül falta őket a rozsda.
 



 
Azt hiszem nem lenne fer most leirnom a max sebességet amivel mentem;) AMG GT63s E performance egy vadállat..
Budaörs - Kecskemét - Budaörs egy kocsicserével 70 perc körüli a rekordom, odafele GLE 63s, visszafele A45s:cool:
 
Azt hiszem nem lenne fer most leirnom a max sebességet amivel mentem;) AMG GT63s E performance egy vadállat..
Budaörs - Kecskemét - Budaörs egy kocsicserével 70 perc körüli a rekordom, odafele GLE 63s, visszafele A45s:cool:
nem hát......nem rossz de én BMW-l pont3 perccel rövidebb idő alatt mentem le ezt a távot....úgy ,hogy 2-szer belasított előttem egy GT63s és....visszafele egy A45s....
 
Na, hogy némi pozitívum is elhangozzon szegény MÁV meg a 20-as vonal bedöglött töltése kapcsán. Konkrétan a vágányzári menetrend bevezetése után Ajka és Szombathely között nemcsak percre pontosan indult-érkezett a Bakony IC, de ma még olyan is volt, hogy menetrendi érkezés előtt percekkel ért be a vonat több állomásra.

A vonatpótló Ajka-Veszprém közt szintén flottul van megszervezve, buszok ott állnak egyből helyben, van elég, bár ott a pontosságról nem tudok nyilatkozni, miután Ajkától már kocsival mentem.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Így, hogy 3 éve túl vagyok - remélem nagyon sokáig - az autóválasztás témakörén is, lelassult a hiénázásom, alig- alig próbálok ki kíváncsiságképpen akár khm. "érdekes" kocsikat, autókat (kinek mi az autó ugye.)

Az utóbbi fél évben olyan érdekességek kerültek elém, mint pl. Dacia Sandero 0.9 LPG (2018). (Nem az én világom, de az új tulajával megtalálták egymást.)
Farmotoros Twingo 1.0 (2018). Úgy tűnik számomra, hogy a rönósok direkt tákolnak össze hitvány hajtásláncú, gagyi belterű, botrányos zajkomfortú közlekedésre szánt eszközöket...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

...különösen egy 2012-es 1.4-es Kia Rio fényében, aminek (zárt telephelyen) az első kavicsos kanyarban legszívesebben ráhúztam volna a kézifékre Jihá! felkiáltással - ahogy meg is tettem egy szintén 1.4-es, de 2015-ös Hyundai I20-al. Szerintem annyira egyben van hajtáslánc, kormányzás, futómű harmónia terén - szigorúan a kategóriát figyelembe véve - a sanszosan azonos műszaki bázisú két autó, hogy hozzá képest olyanok az említett Renault kreálmányok, mint amilyen lehetett átülni annak idején Warszawa autóból valamelyik KGST Fiat származékba.
Visszatérve a linkelt cikkre, nekem a facelift előtti Toyota Yaris Crosshoz volt - nem szerencsém.
Az egy borzadály. Az utastér döng, mint egy Wartburgé. A kétütemű Wartburg motornak normálisan hajtva igenis szép hangja volt új korában.
De ez!?
"Kedvencem", ahogy beindul és jár a háromhengeres szívó motor pár másodperc múlva a beállított időponttól, így kell elképzelni: :
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

S ez a kocsi azért aljasság, mert- infláció ide, drágulás oda - egy, az általam tesztelt példány 9 milliós áráért elvártam volna, hogy legalább legyen olyan csendes, ha más erényeket nem is várnék el(?) tőle, mint egy éppen ma kipróbált, 2010-es legyártása óta oktatóautóként senyvedő 1.4 D-4D Auris.

Az a szerencséje az autógyáraknak, hogy a vevők nagy része tájékozatlanságból, nem utánajárásból, vagy mert eleve igénytelenek a témában, így rájuk lehet sózni ilyen borzadályokat még az elmúlt öt évben is...

...pedig én azt hittem, hogy ez a világ már elmúlt.
 
Az utóbbi fél évben olyan érdekességek kerültek elém, mint pl. Dacia Sandero 0.9 LPG (2018). (Nem az én világom, de az új tulajával megtalálták egymást.)
Farmotoros Twingo 1.0 (2018). Úgy tűnik számomra, hogy a rönósok direkt tákolnak össze hitvány hajtásláncú, gagyi belterű, botrányos zajkomfortú közlekedésre szánt eszközöket...
Szegény twingoról mindig az egyetlen alkalom jut eszembe, amikor akkori barátosnő anyjától megkaptuk a sárga originál twingot, és az első lámpánál jött a zúgó felismerés, hogy túl közel vannak a pedálok a lábméretemhez (addig csak batárnagy 1.4 FAstra meg 206-207peugeotok-ba tettem be hatalmas praclim), szóval külön odafigyelést igényelt, hogy ne egyszerre nyomjam le a féket és a gázt :D

Azóta is merengem néha, hogy vajon hol lehetett benne távolsági fényt kapcsolni, pedig este hazafelé mindent végigpöcköltem-lökdöstem-állítottam-kattintgattam-tekergettem-csavargattam-húzogattam-tologattam-emeltem, hiába.
 
Szegény twingoról mindig az egyetlen alkalom jut eszembe, amikor akkori barátosnő anyjától megkaptuk a sárga originál twingot, és az első lámpánál jött a zúgó felismerés, hogy túl közel vannak a pedálok a lábméretemhez (addig csak batárnagy 1.4 FAstra meg 206-207peugeotok-ba tettem be hatalmas praclim), szóval külön odafigyelést igényelt, hogy ne egyszerre nyomjam le a féket és a gázt :D

Azóta is merengem néha, hogy vajon hol lehetett benne távolsági fényt kapcsolni, pedig este hazafelé mindent végigpöcköltem-lökdöstem-állítottam-kattintgattam-tekergettem-csavargattam-húzogattam-tologattam-emeltem, hiába.
Igaz nem vezettem a twingót csak pakoltam bele. Vagy 20 autót összehasonlítva magasan a régi, háromajtós twingóba lehetett a legtöbbet pakolni; sokkal nagyobb kocsikat megszégyenítően és még el is lehetett férni benne. Rohadt tágas belülről.
 

Mennyire szigorú tesztelési protokoll, ha ez megtörténhet?
S most nem a Tesláról beszélek, hanem egy általános jelenségről, tendenciáról.
Minden autógyár fut, menekül előre. Ki a múltja elől, ki a várható jövője elől, ki az új, friss "csapatok" elől, s ki a - mondjuk ki - szinte borítékolható sorsa elől.

Így lehetett kiadni a Golf VIII-at, az ID3-at, a PureTech motorokat, az Opelnak csúfolt valamiket, a katasztrofális Merci elektromosokat, a végtelenül módosítgatott, tákolgatott típusokat szinte mindenkinél (Covid mizéria, chip hiány), a...
a...
...a sor végtelen...

Nyáron mondta az "alváz-üregvédősöm" (be-be nézek hozzá), hogy ne tudjam meg, hogy az utóbbi két év Hondái, Kiái, Hyundai típusai már milyen hitvány műanyag kerékjárati és egyéb borításokkal bírnak. Ugye ő ezekkel találkozik munkája során.
Akkor mi van a többi összetevővel!? Elektronikáknál betiltott (mer' káros) ólmos, de legalább tartós forrasztóanyagok, lassan minden alkatrész újrahasznosított anyagokból készül.
Nem értek hozzá, ezért kérdem; Az újraolvasztott fémek milyen kívánt és nem kívánt ötvözőanyag tartalommal bírnak?
Biztos jó nekünk, hogy PET palackból van az üléshuzat? Az bio, amikor annak a morzsalékát belélegezzük!?

Ehh...
 
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed