Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Nyáron mondta az "alváz-üregvédősöm" (be-be nézek hozzá), hogy ne tudjam meg, hogy az utóbbi két év Hondái,

Hát nem olyan régen honda szervízben nézelődtem.
A Civic Type-R beltere még a "busz civic" (2000's évek eleje) emlékeztetett, de a külseje sem fogott meg semmilyen téren.
A kiállított Jazz pofás lenne, de dupla A oszlopos, konkrétan szart se lehet belőle előrefelé kilátni, a hátsó tér is szűkösnek érződött, pedig a Jazz előnye a tágasság volt. Egy gagyi szűk doboznak éreztem... 10+ millió amúgy.
Volt még két olyan jellegtelen SUV amire egy garast se adnék.
Pedig nagyon szeretem a hondákat, de ha lenne pénzem újra, sem vennék.

A Toyota szalonban anno ugyan ez az élményem volt.
Az egyetlen kivétel a Camry volt. Az megérte volna akkor az árát.
A mai még több EU-s f@szsággal tele aggatott verziót már nem venném meg az tuti.
Lehet majd importálok egyet az oroszoktól vagy valamelyik közel keleti kereskedésből "használtan", EU-s kötelező "idegbajt kapsz" elektronikák nélkül.
Szóval ha lehet akkor sokáig marad a mostani 9. gen Civic.
 
Hát nem olyan régen honda szervízben nézelődtem.
A Civic Type-R beltere még a "busz civic" (2000's évek eleje) emlékeztetett, de a külseje sem fogott meg semmilyen téren.
A kiállított Jazz pofás lenne, de dupla A oszlopos, konkrétan szart se lehet belőle előrefelé kilátni, a hátsó tér is szűkösnek érződött, pedig a Jazz előnye a tágasság volt. Egy gagyi szűk doboznak éreztem... 10+ millió amúgy.
Volt még két olyan jellegtelen SUV amire egy garast se adnék.
Pedig nagyon szeretem a hondákat, de ha lenne pénzem újra, sem vennék.

A Toyota szalonban anno ugyan ez az élményem volt.
Az egyetlen kivétel a Camry volt. Az megérte volna akkor az árát.
A mai még több EU-s f@szsággal tele aggatott verziót már nem venném meg az tuti.
Lehet majd importálok egyet az oroszoktól vagy valamelyik közel keleti kereskedésből "használtan", EU-s kötelező "idegbajt kapsz" elektronikák nélkül.
Szóval ha lehet akkor sokáig marad a mostani 9. gen Civic.
Ami engem meglepett, az az hogy eltüntek a Niva-k, Toyota-k, Land Roverek,stb az isten hàta mögötti területeken.
Pedig a régi, 80-90-es évek beli gyàrtmànyok még nagyon bírtàk.
Dacia Duster.
De mindenhol...
Àzsia , D amerika, Afrika....
Duster.
És bírják. Még nem hallottam hogy köpködnék.
 
Ami engem meglepett, az az hogy eltüntek a Niva-k, Toyota-k, Land Roverek,stb az isten hàta mögötti területeken.
Pedig a régi, 80-90-es évek beli gyàrtmànyok még nagyon bírtàk.
Dacia Duster.
De mindenhol...
Àzsia , D amerika, Afrika....
Duster.
És bírják. Még nem hallottam hogy köpködnék.

Gondolom ott nem 3 hengeres turbómotorral árulják a Dustert, hanem valami 1.6 liter körüli szívó benzinnel.

Erre felé már sajnos minden műanyag EU rendeletnek megfelelő 5 év alatt önmagától eltörő.
Minden motor szinte kivétel nélkül 3 hengeres turbó, akár lágy hibridként.
Minden autóba kötelező a vészjelző gomb, ami magával hozza a GPS-t, van tábla felismerő meg sávtartó, hogy legyen ami mindig csipog meg bele ránt a kormányba, mindentől beszaró automata fék, hogy izgalmasabb legyen mindenkinek a közlekedése, kötelező start stop amit azért fejlesztettek ki, hogy azonnal kikapcsold beszállásnál és még kb. nap estig tudnám sorolni.
Ehhez jön hozzá jövőre a fekete doboz meg a maximális sebesség határoló a tábla felismerő alapján (ez jól jön a kint felejtett 30-as táblák hazájában) meg már most előkészítik a kötelező alkohol szondát.
Meg hát ugye EURO 6B van, aminél már benzinesben is ott a részecske szűrő.

Gondolom sokat segít az EU-n kívüli eladásokban, hogy ez a sok f@szság, nincs benne a kocsikban így elromlani sem tudnak.
Ahogyan megvenned sem kell őket, ami akár sok milliós árkülönbséget okoz egy kis autó esetén is.
 
Gondolom ott nem 3 hengeres turbómotorral árulják a Dustert, hanem valami 1.6 liter körüli szívó benzinnel.

Erre felé már sajnos minden műanyag EU rendeletnek megfelelő 5 év alatt önmagától eltörő.
Minden motor szinte kivétel nélkül 3 hengeres turbó, akár lágy hibridként.
Minden autóba kötelező a vészjelző gomb, ami magával hozza a GPS-t, van tábla felismerő meg sávtartó, hogy legyen ami mindig csipog meg bele ránt a kormányba, mindentől beszaró automata fék, hogy izgalmasabb legyen mindenkinek a közlekedése, kötelező start stop amit azért fejlesztettek ki, hogy azonnal kikapcsold beszállásnál és még kb. nap estig tudnám sorolni.
Ehhez jön hozzá jövőre a fekete doboz meg a maximális sebesség határoló a tábla felismerő alapján (ez jól jön a kint felejtett 30-as táblák hazájában) meg már most előkészítik a kötelező alkohol szondát.
Meg hát ugye EURO 6B van, aminél már benzinesben is ott a részecske szűrő.

Gondolom sokat segít az EU-n kívüli eladásokban, hogy ez a sok f@szság, nincs benne a kocsikban így elromlani sem tudnak.
Ahogyan megvenned sem kell őket, ami akár sok milliós árkülönbséget okoz egy kis autó esetén is.
Nem is fognak annyit eladni mint az előző szèriából.
Családban fater 14-ben vette 4 millió körül talán, a mostani ha jól tudom , teljes fapad èpphogy 10 Milla alatt.
Ès hogy eldobták az 1.5 dci-t, azzal akik el tudnak számólni költsègkènt az üzemanyaggal, nem fognak gázos vagy benzinest venni, már egy óriási rèteg.
Pedig az a motor egy igazi igásló, közel 300 ezer km után is bontatlan motorral, persze kell hozzá a 10 ezres olajcsere, ès a folyamatos hosszú utak.
Van másik ismerős, akinek ugyanaz a szèria, motor, 40ezer km után befecskendező hibás lett, persze ő hètvègente használja jóformán, a sarki boltig.
Egy ami számomra nagyon zavar, ès többek között ezèrt sem szeretnèk dízelt, de az alapjárat, főleg hidegindításnál, valami borzalmas.
Ès ez ketyeg az A meg C mercikben 2-3xoros áron
 
Ami engem meglepett, az az hogy eltüntek a Niva-k, Toyota-k, Land Roverek,stb az isten hàta mögötti területeken.
Pedig a régi, 80-90-es évek beli gyàrtmànyok még nagyon bírtàk.
Dacia Duster.
De mindenhol...
Àzsia , D amerika, Afrika....
Duster.
És bírják. Még nem hallottam hogy köpködnék.
Szerintem a Tyoták, Land Roverek ára nagyon megnőtt. A Nivátmeg nem nagyon tudják egy fapados Duster alatt adni és attól függetlenül, hogy nekem nagy kedvencem a forma még a tömegízlésnek a Dacia jobban megfelel -meg lehet, hogy nagyobb is a komfortja, nagyobb vagy modernebb a motorválaszték, vagy jobba PR. Szóval viszonylag érthető. Azokon a területeken is változik az emberek ízlése, igénye; betör a nyugati civilizációs métely.

Másik oka, hogy törpenövésűek. Nekem 15 km-en is már kényelmetlen volt teljesen hátratolt üléssel. Egy szűk szar. Még azt is elnézném neki, hogy francia, azt is, hogy román; de egy puffasztott rizs, kb akkora helykínálattal, mint egy Trabant -legalábbis az nyomta utoljára ennyire a lábam.

Megveszik az öregek,hogy milyen tök jó lesz, hogy magas, meg fiatalos dizájn (mindig a fiataloknak szánják ezeket, aztán öregek veszik), majd rájönnek, hogy a küszöbmerevítésen már csak jajgatva húzzák át a lábukat, de mire rájönnek, kiszállni a bizniszből már csak akkora bukóval tudnák,amit már nem akarnak nagyon bevállalni, mert ebben az árkategóriában nagyon már nincs is más, magasabb platformos, ilyen méretű autó.
 
Szerintem a Tyoták, Land Roverek ára nagyon megnőtt. A Nivátmeg nem nagyon tudják egy fapados Duster alatt adni és attól függetlenül, hogy nekem nagy kedvencem a forma még a tömegízlésnek a Dacia jobban megfelel -meg lehet, hogy nagyobb is a komfortja, nagyobb vagy modernebb a motorválaszték, vagy jobba PR. Szóval viszonylag érthető. Azokon a területeken is változik az emberek ízlése, igénye; betör a nyugati civilizációs métely.

Másik oka, hogy törpenövésűek. Nekem 15 km-en is már kényelmetlen volt teljesen hátratolt üléssel. Egy szűk szar. Még azt is elnézném neki, hogy francia, azt is, hogy román; de egy puffasztott rizs, kb akkora helykínálattal, mint egy Trabant -legalábbis az nyomta utoljára ennyire a lábam.

Megveszik az öregek,hogy milyen tök jó lesz, hogy magas, meg fiatalos dizájn (mindig a fiataloknak szánják ezeket, aztán öregek veszik), majd rájönnek, hogy a küszöbmerevítésen már csak jajgatva húzzák át a lábukat, de mire rájönnek, kiszállni a bizniszből már csak akkora bukóval tudnák,amit már nem akarnak nagyon bevállalni, mert ebben az árkategóriában nagyon már nincs is más, magasabb platformos, ilyen méretű autó.
Passzolom a civilizàlt területeken mit hoz.
Amerre mostanàban "kòvàlygok", az utak max 15%-a rendelkezik szilàrd útburkolattal. Nincsenek kàtyùk,csak "csapdàk."
Jàrművek közel fele Duster.
Rendvédelem kb 90% Duster.
A Ford katonai terepjàròkat kb kenterbe veri, negyedàron, negyed szervíz igénnyel.
Majdnem hozzàk azt amit az ős, full primitív, kocka G merci és klònjaik ( p4).
 
Ami engem meglepett, az az hogy eltüntek a Niva-k, Toyota-k, Land Roverek,stb az isten hàta mögötti területeken.
Pedig a régi, 80-90-es évek beli gyàrtmànyok még nagyon bírtàk.
Dacia Duster.
De mindenhol...
Àzsia , D amerika, Afrika....
Duster.
És bírják. Még nem hallottam hogy köpködnék.
Tegnap láttam egy új Defendert parkolóban. Megkopogtattam az első ütközőjét:vékony plasztik...
Ebből is egy divatos SUV lett?
 
Tegnap láttam egy új Defendert parkolóban. Megkopogtattam az első ütközőjét:vékony plasztik...
Ebből is egy divatos SUV lett?
Szervíz igénye meg kizàrtà teszi, hogy ott hasznàld ahovà eredetileg készült.
Katonai felhasznàlàs elmùlt.
Kb bàrmi ami európai gyàrtmàny, ma hasznàmhatatlannà vàlik pàr hònapon belül màs éghajlaton.
Vagy kéthetente szervíz.
Kutya se veszi a sz@rokat.
Kb Kínai minőség, 5-6x-or dràgàbban.
 
Passzolom a civilizàlt területeken mit hoz.
Amerre mostanàban "kòvàlygok", az utak max 15%-a rendelkezik szilàrd útburkolattal. Nincsenek kàtyùk,csak "csapdàk."
Jàrművek közel fele Duster.
Rendvédelem kb 90% Duster.
A Ford katonai terepjàròkat kb kenterbe veri, negyedàron, negyed szervíz igénnyel.
Majdnem hozzàk azt amit az ős, full primitív, kocka G merci és klònjaik ( p4).
Az a gond, hogy nagyon választék sincs. Mi az, ami azt tudja, mint egy Duster és árban is a közelben van? Pláne ajrópában.
 
Az a gond, hogy nagyon választék sincs. Mi az, ami azt tudja, mint egy Duster és árban is a közelben van? Pláne ajrópában.
Azért Európa a civilizált területekhez tartozik, a lakosság zöme civilizáltan használja az autóját, akkor miért csoda, hogy civilizált járművekre van főleg kereslet? A civilizált jármű mondjuk drága, és olcsóbban lehet majdnem olyan civilizált járművet gyártani, az igaz.
 
Azért Európa a civilizált területekhez tartozik, a lakosság zöme civilizáltan használja az autóját, akkor miért csoda, hogy civilizált járművekre van főleg kereslet? A civilizált jármű mondjuk drága, és olcsóbban lehet majdnem olyan civilizált járművet gyártani, az igaz.
Mert nem csak arra van igény.
 
Belarusz tűzoltóautó gyár. Több Lukasenkó, némi gyártás és jármű.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Pedig az a motor egy igazi igásló, közel 300 ezer km után is bontatlan motorral, persze kell hozzá a 10 ezres olajcsere, ès a folyamatos hosszú utak.
Van másik ismerős, akinek ugyanaz a szèria, motor, 40ezer km után befecskendező hibás lett, persze ő hètvègente használja jóformán, a sarki boltig.
Igen, ilyen használatra nem szabad modern dízelt veni..
Ès ez ketyeg az A meg C mercikben 2-3xoros áron
Nem, C Mercikben sosem volt az 1.5 dízel, az előző generációban egy 1.6-os Merci-Renault motor volt, meg a Vito-ban is de szerencsére dobták azokat.
Az A és B osztályban sincs már 4 éve 1.5 dízel..
Egyébként egy megbízható, jókis motor az.
 
Azért Európa a civilizált területekhez tartozik, a lakosság zöme civilizáltan használja az autóját, akkor miért csoda, hogy civilizált járművekre van főleg kereslet? A civilizált jármű mondjuk drága, és olcsóbban lehet majdnem olyan civilizált járművet gyártani, az igaz.

Tévedés. Az Európai piac autók tekintetében kb. annyira liberális, mint annak idején a szovjet. És annak megfelelően döglődnek is benne a gyártók. Amik nem azt gyártják amire igény lenne, hanem azt amit a központi bizottság eldöntött.
Nekem ne mond azt, hogy 10 vagy 20 éve még nem volt civilizált az Európai autóipar. Tök más gépeket gyártottak.
Pl. ha a vásárlói igényeket néznénk tized ennyi elektronikus f@szság lenne a kocsikban, részecske szűrő nuku, meg minimum 4 hengeres lenne minden autó. (Jellemzően szívó benzines)
 
Pozitív komment következik. Lap timing műsor, Balaton Ring versenypálya (Rendes GP) és egy csodálatos Ferrari 296GTS.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A videónak élmény minden perce. És nem véletlen, hogy vagy 40 éve ha pályázásról van szó, akkor a Ferrari és a Porsche a király.
(Nah jó, meg néha a Mclaren)
 
Pl. ha a vásárlói igényeket néznénk tized ennyi elektronikus f@szság lenne a kocsikban, részecske szűrő nuku, meg minimum 4 hengeres lenne minden autó. (Jellemzően szívó benzines)
Hát... azért itt is vannak jópáran, akinek a fedélzeti infotaiment rendszer grafikus felbontása és színeinek száma sokat jelent... És nagyon kevés új autó vásárló hajtja az autóját addig, amíg (korábban) szétesik, mint a régiek. És ugye a "ződség" egyre fontosabb az új autót megfizetni képesek elméjében. A döglődés oka, hogy a világ "boldogtalanabbik" fele már nem tudja megfizetni ezt. Valamint egyre nagyobb a nem annyira "ződ" de olcsóbb konkurencia.