Kínai 5. generációs, vagy afölötti harci repülőgépek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 805
113
Az eddigi becslések:
IMG-8706.jpg

IMG-20241227-131141.jpg
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 805
113
Az lehet, de kina 3 féle 6 generációs gépet mutatott be , és ez kivari a biztosítékot a környéken és amerikában is . És megkérdőjezezi az F35 gépek forszírozott beszerzését is.
Kína továbbra sem mutatott be hatodik generációs gépet egyet se. Annyit látunk, hogy különféle sárkánykonfigurációkkal kísérletezik.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 218
18 688
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
8 636
55 084
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 550
17 433
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na most már van kinn kép a farokrészről is - eszerint három hajtómű. Viszont ez felveti a szivócsatornák fura elhelyezésének kérdését.
Ha három ugyanolyan WS-10 kerül bele, akkor egy közös nagy alsó szivócsatorna sokkal optimálisabb lett volna, vagy a 2 meglévő közösen elláthatta volna a három hajtóművet. A probléma ott van, hogy ugyanazt a rezsimet más formájú, elhelyezésű és valószinűleg áteresztőképességű beömlővel nagy macera biztositani a középső hajtóműnek a két oldalsóval szinkronban. Nyilván az oldalsó/felső elhelyezés az LO kialakitás miatt kellhetett az egy közös alsó helyett (bár a Szu-75 vagy a Boeing X-32 elvileg megoldotta ezt a kérdést).
Egyelőre passz, lehet azonos mindhárom hajtómű, igazából a vezérlés lehozza, csak a veszteségek szerintem igy túl nagyok.

Másik lehetőség, hogy a középsőnek más a kétáramúsági viszonya, bár sok értelmét ennek nem látom, ADVENT jellegű megoldás jobb lenne. Esetleg tényleg ramjet/scramjet, de ott meg egy darab nem tudom mekkora sebességet tud adni ennek a vasnak.
Mindenesetre ötletes, látszik a kinaiak a saját fejük után mennek, ez már messze nem szolgai másolgatás.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 712
6 101
113
Az nem lehet hogy a középső egy fokozott lopakodó üzemmódban dolgozik ilyenkor a másik kettő csupán alapban jár és csökkenti az infravörös képet?
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 015
10 193
113
Az nem lehet hogy a középső egy fokozott lopakodó üzemmódban dolgozik ilyenkor a másik kettő csupán alapban jár és csökkenti az infravörös képet?

Régen szórakozásból gondolkodtam azon, hogy ha egy hajtóműnél a turbina a szűk keresztmetszet, mert korlátozott hőmérséklet érheti csak, akkor lehetne-e olyan rendszert építeni ahol egy-két hajtómű normál üzemmódban működik, de a kompresszált levegő egy részét egy másik hajtómű kapná, aminek nem kéne turbina és emiatt magasabb hatásfokkal működne. Lényegében ramjetként/rakétaként.

Bár lehet minden ötlet csak túlgondolás. Lehet csak azért van három hajtóműve, mert így tudták, így volt érdemes megoldani a megfelelő teljesítményt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 595
113
Régen szórakozásból gondolkodtam azon, hogy ha egy hajtóműnél a turbina a szűk keresztmetszet, mert korlátozott hőmérséklet érheti csak, akkor lehetne-e olyan rendszert építeni ahol egy-két hajtómű normál üzemmódban működik, de a kompresszált levegő egy részét egy másik hajtómű kapná, aminek nem kéne turbina és emiatt magasabb hatásfokkal működne. Lényegében ramjetként/rakétaként.

Bár lehet minden ötlet csak túlgondolás. Lehet csak azért van három hajtóműve, mert így tudták, így volt érdemes megoldani a megfelelő teljesítményt.
Mint ahogy a H-101 meg a Super Frelon heli is azért lettek 3 turbinásak,mert nem volt erősebb hajtómű a 2 turbinás elrendezéshet.
De ez nagyon messze van még a rendszeresitéstől,szvsz inkább csak egy tapasztalatszerző kisérleti gép lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: beta

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 550
17 433
113
77635-cc0afe86d486bbdafa23bd4614551a3b.jpg

Ezen a modelen még jobban látszik,hogy az North America NR-349 terven a harmadik hajtómű osztott beömlői szintén felül lett volna.De ez a gép nem épült meg.Az F107A tervük repült,de nem került sorozatgyártásra.
Mivel ez a kinai lehetséges nehézvadász(?) szintén nem lenne egy dogra tervezett gép,lehetséges a felső beömlő.
Tacit_Blue_in_flight.jpg

Northrop kisérleti lopakodó gépe.
légifölény vadászon nem lehet felső beömlő,azon problémás lenne a manőverezés közben
130236-979fa1ae5c86d2631f5ed63b591535af.jpg

Még a Szu idején a MiG31 váltására szánt gép tervei.
Vagy nem épült meg, vagy csak felső beömlője volt - a lényeg ugyan az. Ha azonos hajtómű különböző helyen elhelyezett szivócsatiból kapja a levegőt, a más táplálás miatt nem tudja ugyanazt az adott teljesitményt leadni adott repülési (megfúvási) helyzetben.
Vagyis nem a felső beömlővel van baj (B-2 is remekül elvan vele), hanem azzal, ha kevered az alsóval. Na ott mindenképpen veszteség lesz, vagyis a repülési helyzetek többségében a rendelkezésre álló tolóerő nem használható ki.
Nekem még nagyon tapogatózó kialakitásnak tűnik, bár ilyen állapotban ennyire nagy változtatást nem igazán szoktak eszközölni, mert az kvázi újratervezés. Szóval én hajlok a középső hajtómű eltérő tipusára.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 018
86 665
113

 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 862
2 745
113
Továbbra is nehezen tudok napirendre térni a felett, hogy ennyi jó minőségű kép és videót engednek ki ezekről, miközben a korábbi fejlesztés alatti fázisban lévő J20 meg J35-ről évekig alig volt csak néhány...
20241230-044540.jpg
Ezeknek a "jóminőségű" képeknek kb a 90 százaléka AI által generált kép! Én még nem vonnék le sok következtetést ezekből! Jól nézki, újdonságként hat, de azért még nem a világ legjobb "6." generációs gépének mondanám! SZvsz.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 595
113
Továbbra is nehezen tudok napirendre térni a felett, hogy ennyi jó minőségű kép és videót engednek ki ezekről, miközben a korábbi fejlesztés alatti fázisban lévő J20 meg J35-ről évekig alig volt csak néhány...
20241230-044540.jpg
Boeing-X36-InFlight.jpg

Anno erről is milyen jó minőségű képek jöttek ki.Mivel soha nem lesz belőle rendszeresitett harci gép,nincs jelentősége.
Szvsz ez a kinai gép is csak egy kutatási,kisérleti technológiai próbapad.És szerintem tényleg 3 hajtóműves,de csak azért,mert nincs bele megfelelő hajtómű,hogy két hajtóműves legyen.De elég valószinű,hogy mire kijön a tényleges 6G,rendszeresitésre kerülő gépük,addigra az is lesz.
De az nem holnap lesz,hanem majd,mikor eljutnak odáig.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 015
10 193
113
Továbbra is nehezen tudok napirendre térni a felett, hogy ennyi jó minőségű kép és videót engednek ki ezekről, miközben a korábbi fejlesztés alatti fázisban lévő J20 meg J35-ről évekig alig volt csak néhány...
20241230-044540.jpg

Nem biztos hogy van bármi jelentősége. Lehet propaganda csak, ijesztgetik a nyugati közvéleményt valami technológiai próbagéppel, hogy ők előrébb állnak. De lehet ki akarják használni hogy Trump lesz az elnök, aki gyerek módjára hátha hülye irányba viszi el a gépfejlesztést az USA-ba. Meg ugye azt sem ismerjük, hogy az 51-es körzetben mik repkedhetnek vajon...
 
  • Tetszik
Reactions: G__G and gafzhu