Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Egy kis szösszenet a de jó a Kia és de szar minden ami német álláspontokhoz…
Az egyik cég ahol vagyok elkezdte lecserélni a Fiestáit, amelyek elérték a 3 éves kort. 160-180 ezret futottak nagyobb gond nélkül. A megérkezett 5 Kia Picanto közül, melyek eddig 22-30 ezer km-t futottak tegnap adta meg magát a harmadik. Mind a kettőnél az olajlámpa először be-bevillant, elkezdtek olajakat rátöltögetni aztán mivel elviselhetetlen mértékű lett az olajfogyasztás visszavitték a szalonba ezeket a remek járműveket. Ma fogják a harmadikat, de ezt trélerezni kell, mert meg is állt.
A probléma másik része, hogy a következő 6-7 hónapban úgy fél tucat Fiesta helyett jönne még Picanto, de a cég már jelezte, hogy amint kihullik még egy úgy nem veszik át őket. Jelentem kihullot. Pedig a Kia jajdejóhurrávegyünk…
 
Egy kis szösszenet a de jó a Kia és de szar minden ami német álláspontokhoz…
Az egyik cég ahol vagyok elkezdte lecserélni a Fiestáit, amelyek elérték a 3 éves kort. 160-180 ezret futottak nagyobb gond nélkül. A megérkezett 5 Kia Picanto közül, melyek eddig 22-30 ezer km-t futottak tegnap adta meg magát a harmadik. Mind a kettőnél az olajlámpa először be-bevillant, elkezdtek olajakat rátöltögetni aztán mivel elviselhetetlen mértékű lett az olajfogyasztás visszavitték a szalonba ezeket a remek járműveket. Ma fogják a harmadikat, de ezt trélerezni kell, mert meg is állt.
A probléma másik része, hogy a következő 6-7 hónapban úgy fél tucat Fiesta helyett jönne még Picanto, de a cég már jelezte, hogy amint kihullik még egy úgy nem veszik át őket. Jelentem kihullot. Pedig a Kia jajdejóhurrávegyünk…
Én kb. 100 km-el vittem vissza Fordot szalonba olajlámpa kigyulladásával. Hallottam olyat, hogy xy kereskedő a saját forgalmazású autóit nem hajlandó beszámítani, annyira jók -más autókat beszámít. Vannak ilyenek. :S
 
Én kb. 100 km-el vittem vissza Fordot szalonba olajlámpa kigyulladásával. Hallottam olyat, hogy xy kereskedő a saját forgalmazású autóit nem hajlandó beszámítani, annyira jók -más autókat beszámít. Vannak ilyenek. :S
Nyilván vannak. Csak azért írtam le röviden a sztorit, hogy ne legyünk már úgy elalélva azért mert valami Kia és köpködjünk mert éppen német. Pl ugyanennél a cégnél a VW UP-ok úgy futnak 200 ezer km felett csak városi használat mellett gond nélkül, hogy idén nem is tervezik lecserélni.
 
Volt már sz@rban Európa, majd kiderül, mit hoz a jövő. Kínában sem szuperemberek élnek.
Persze, hogy kiderűl. Akár akarjuk, akár nem. De komoly reformokra lenne szükség, hogy megint versenyképesek legyünk. Reform:a fontossági sorrend megváltoztatása tanulásban, kutatásban, a munka világában,szociális juttatásban nyugdijba menésben, egész életünkben stb. Meg kell tanulnunk a dolgokat a nevén szólitani, nem pc nyelven torzitani a valóságot. Mert a konkurrensrk tizezerszámra mérnököket, nem politológusokat, gendertudósokat stb termelnek évente. (Nországban több gendertanszék van mint fizikatanszék..) Vagy bezárkózunk, vámokkal védjük Európát, de az is csak lassitja a jelenleg elkerülhetetlen hanyatlást.
A római birodalom is sokáig tündökölt, aztán lebukott. Igy lesz ez azzal, amit Nyugatnak nevezünk. A nyugat rablás sal, más kultúrák eltiprásából lett nagy. Most lassan fordul a kocka. Európa meg itt áll letolt gatyával, idióta vezetőkkel. Nem lesz része a lassan kialakuló többpolusú világ nagyhatalmainak. Középhatalom, esetleg csicskás, "theme park" lesz turistáknak...
Szerintem. :)
 
Szervíz igénye meg kizàrtà teszi, hogy ott hasznàld ahovà eredetileg készült.
Katonai felhasznàlàs elmùlt.
Kb bàrmi ami európai gyàrtmàny, ma hasznàmhatatlannà vàlik pàr hònapon belül màs éghajlaton.
Vagy kéthetente szervíz.
Kutya se veszi a sz@rokat.
Kb Kínai minőség, 5-6x-or dràgàbban.
50511541_3850921_075c447727caa4b80beed3db9296e372_wm.jpg
 
Családban fater 14-ben vette 4 millió körül talán, a mostani ha jól tudom , teljes fapad èpphogy 10 Milla alatt.
Azért nézd meg a tojás árát is 2014-hez képest, vagy a kenyérét... Valami nagyon hasonlót fogsz látni...
Aztán tedd mellé az akkori munkakörödért járó mai bért... Úgy még szomorúbb lesz a kép.
 
Pedig a Kia jajdejóhurrávegyünk…
2008-ban vettem a dízel ceedet, egy hónapja adtam el 335.000 kilométerrel, a motorhoz még nem kellett nyúlni, kifejezetten jó műszaki állapotban
ennek ellenére nem kiát vettem, figyelem a ceedes fórumokat, és érzékelem hogy a mai benzinesnél a kokszosodás problémát nem tudják megoldani, az anno atombiztos láncos dízel betegágy lett, elmentem inkább a toyotához és vettem egy hibridet
 
Azért nézd meg a tojás árát is 2014-hez képest, vagy a kenyérét... Valami nagyon hasonlót fogsz látni...
Aztán tedd mellé az akkori munkakörödért járó mai bért... Úgy még szomorúbb lesz a kép.
Kumulatív infláció uszkve 68 % 2014 óta
+ mivel az autó import termék devizából itt euróból kerül forintosításra és HUF is gyengülgetett azóta egy kicsit(300 volt 2014 januárjában, 317 2015 januárban) ez is befolyásolja az árat.
 
Újabb VolksWagen botrány!

Óriási adatszivárgás történt a Volkswagennél

Nyolcszázezer autós földrajzi adataihoz férhettek hozzá a támadók. A Volkswagen elfelejtett jelszóval levédeni egy érzékeny adatokat tartalmazó adatbázist. S egy másik adatcsomaggal összehasonlítva a tulajdonosokat s rendszeres útvonalukat is belehet azonosítani!
- Katonaságnak is fontos lehet, ahogyan a cikkben is írva vagyon! :eek:
 
Kumulatív infláció uszkve 68 % 2014 óta
+ mivel az autó import termék devizából itt euróból kerül forintosításra és HUF is gyengülgetett azóta egy kicsit(300 volt 2014 januárjában, 317 2015 januárban) ez is befolyásolja az árat.
Csak az inflációt más kosárral mérik. Bizonyos termékkategóriák, amelyek mérsékelt súllyal szerepelnek, ellenben a leginkább szemmel látható tételek, legnagyobb kiadások egy háztartásnak, azok jobban érintettek.

Az autók terén én 100% körüli inflációt látok az engem érdeklő kategóriában.
A lakhatás terén még durvább a helyzet.

Az L-es tojás pedig 38 forintról 93-ra ment fel.

Értem én, hogy mik befolyásolják az árat, de nekem a forint bevételeimből kell kifizetni, és az általam érzékelt infláció is 100% körüli.
 
Az üzemanyag ára ahhoz képest csupán kb 50%-ot emelkedett. Ezért jár boldog boldogtalan autóval. Csotrogányra futja már csak, de az üzemanyag még elérhető bele. Persze a közlekedés fejlesztés is erre tol mindenkit, a jól ismert jövedéki adó bevételek miatt. (amire kell ÁFÁ-t is fizetni)
 
Azért nézd meg a tojás árát is 2014-hez képest, vagy a kenyérét... Valami nagyon hasonlót fogsz látni...
Aztán tedd mellé az akkori munkakörödért járó mai bért... Úgy még szomorúbb lesz a kép.
Nekem 2014-hez képest, 5-6x a fizu ;)

A kocsiknál természetesen volt áremelkedés, de egy dolgot nem szabad figyelmen kívül hagyni, a kötelező és nem kötelező felszereltségeket.
2014 Duster 1.6 szívó, kemény 105 lóval:
  • 2-4 légzsák
  • tekerős rádió
  • elektromos ablak, tükör
  • manuális klíma
Oszt kb ennyi is, persze lehet vele menni A-ból, B-be, de higyjétek el nem ezt keresi az új autót vásárlók 90%-a.

2024 Duster 1.2 TCe 130 lóerős: 8.749.000 HUF listaár:
  • 8 légzsák alapáron
  • Aktív vészfék rendszer gyalogos és kerékpáros felismerővel
  • Sávelhagyásra figyelmeztető
  • Követési távolságra figyelmeztető
  • Éberségfigyelő
  • SOS hívó
  • Táblafelismerő
  • Tempomat + limiter
  • 10" infotainment (AndroidAuto, Carplay, BT, USB csatik)
  • digit műszerfal
  • LED fényszórók, LED nappali fények
  • Esőérzékelő
És ez csak a nagyja. +1 millaért (10m alatt) kapsz még körberadarokat, 360-as kamerát, holttér érzékelőt, digit klímát, NAVIT, ülésfűtést, kormányfűtést, azért ez nem fapad sehogysem..
Mindenki döntse el, hogy szar vagy sem, de hogy nem ugyanazt kapod 10m-ért, mint 2014-ben, az is biztos.