Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Lehet, hogy a mazochizmus elterjedt életmód, hogy cserébe ugyanaz a vasúti kocsi aranyozva legyen

Különben tényleg nem értem ezt. Itt nem aranyozott vasúti kocsikról van szó, hanem arról, hogy a MÁV mozdonyainak, kocsijainak nagy része olyan állapotban van, mint a honvédségi T-72-k és BTR-80-ak.
Emellé jön az, hogy a hálózat jelentős része felújításra szorul. Amit az elmúlt években csinált a V-HÍD, az meg a vasutasok szerint egy rakás szar. Egyszerűen szar. 1-2 év után lehet újra kipakolni a lassújeleket, mert mozog-süllyed az ágyazat, selejt a kő, stb. Jé, pont ahogy a Honvédségnek is át kellett vennie minden szemetet az állami cégektől.
Vagy szerinted az rendben van, hogy nyáron hőgutát lehet kapni a kocsikban, mert még IC esetében is vagy van légkondi, vagy nincs? Már, ha egyáltalán jön. De legalább olcsó úgy, hogy tudják, hogy fenntarthatatlan.

Mi lenne, ha az fizetne, aki használja?
 
Különben tényleg nem értem ezt. Itt nem aranyozott vasúti kocsikról van szó, hanem arról, hogy a MÁV mozdonyainak, kocsijainak nagy része olyan állapotban van, mint a honvédségi T-72-k és BTR-80-ak.
Emellé jön az, hogy a hálózat jelentős része felújításra szorul. Amit az elmúlt években csinált a V-HÍD, az meg a vasutasok szerint egy rakás szar. Egyszerűen szar. 1-2 év után lehet újra kipakolni a lassújeleket, mert mozog-süllyed az ágyazat, selejt a kő, stb. Jé, pont ahogy a Honvédségnek is át kellett vennie minden szemetet az állami cégektől.
Vagy szerinted az rendben van, hogy nyáron hőgutát lehet kapni a kocsikban, mert még IC esetében is vagy van légkondi, vagy nincs? Már, ha egyáltalán jön. De legalább olcsó úgy, hogy tudják, hogy fenntarthatatlan.

Mi lenne, ha az fizetne, aki használja?
És ez az elköltött vagy a rosszul elköltött pénz miatt van?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and minek

Egy kis magyar valóság a hazai autonóm villamosgyártás feltételes módja mellé...
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fishbed and Loken

Egy kis magyar valóság a hazai autonóm villamosgyártás feltételes módja mellé...
Csak a pontosítás kedvéért

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Déli körvasút: látványos haladás...

hd_250114_nm_9921.jpg
hd_dji_0565.jpg


 
Csak a pontosítás kedvéért

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szándékos gyújtogatás lehetőségét sem zárja ki... Ott vannak a karbantartatlan 50 éves fél-roncsok máig üzemben, megtörténik az ami csak idő kérdése volt, és akkor jön ez a terelés az arra fogékonyaknak...

Ez már az ürge bőrbe varrt békaemberekre kezd hasonlítani... Virág elvtárs, nem vagyok én ehhez ideológiailag elég képzett.
 

Szándékos gyújtogatás lehetőségét sem zárja ki...
Leánykori nevén: szabotázs…(?)
Ha már a komcsi terminológia mentén közelítünk….

Kiváncsi leszek a kommunikáció megoldásokra, mert az ide évre se növekedett az anyagi ráfordítás ezen a soron…borítékolható ilyen lesz a folytatás is.
Persze PR marketing még mindig sokkal olcsóbb…
 
Szerintem amúgy a végső tervük az, hogy a GYSEV-et beolvasztják a MÁV-ba.
Én úgy értettem nem.
Külön intézi pl. A mozdony és kocsibeszerzést. Az alapszolgáltatást megtartják Ausztriában, de átcsoportosítanak és fokozatosan átveszik szemelyszállításban a nyugati, talán dunatúli megyéket. Első körben Vas, Győr, részben Veszprém, talán Zala.
De GYSEV-es kocsikat, mozdonyt ettől függetlenül is átcsoportosítanai, ahol fáj, de a MÁV alatt. Pl. Békésbennis dolgozik már a GYSEV-től átcsoportosított jármű.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Márciusig átkerül a Gyesevhez Nagykanizsa, Gyékényes, Murakeresztúr. Szinte az egész nyugat-dunántúl a Gyesevé lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Én úgy értettem nem.
Nem most, de szerintem ez a végső cél... Az Osztrák részt viszi az ÖBB a többi meg átkerül a MÁV-hoz... Már azt is bejelentették, hogy a BuBe-n fognak járni a GYSEV flirt IC motorvonatai
Pl. Békésbennis dolgozik már a GYSEV-től átcsoportosított jármű.
Azok csak bérben vannak, csabai mozdonyvezetők csinálják a típusismeretet rá, mert a MÁV bérelni fog Vectronokat (ahelyett, hogy lehívnák a keretszerződést...) és vsz a csabai IC-ken fognak járni
 
Nem most, de szerintem ez a végső cél... Az Osztrák részt viszi az ÖBB a többi meg átkerül a MÁV-hoz... Már azt is bejelentették, hogy a BuBe-n fognak járni a GYSEV flirt IC motorvonatai

Azok csak bérben vannak, csabai mozdonyvezetők csinálják a típusismeretet rá, mert a MÁV bérelni fog Vectronokat (ahelyett, hogy lehívnák a keretszerződést...) és vsz a csabai IC-ken fognak járni
El tudom képzelni, hogy a német választások után, a megváltozott amerikai viszonyok okán is, és a német gazdasági helyzet miatt is, át fogják gondolni német oldalról is egy ilyen szerződés(Siemens) újragondolását. Ne felejtsük el, hogy a mozdony visszamondás a PaksII. vezérlés letiltásának volt a retorziója, nem a Lázár aznapi kedvének következménye
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
El tudom képzelni, hogy a német választások után, a megváltozott amerikai viszonyok okán is, és a német gazdasági helyzet miatt is, át fogják gondolni német oldalról is egy ilyen szerződés(Siemens) újragondolását. Ne felejtsük el, hogy a mozdony visszamondás a PaksII. vezérlés letiltásának volt a retorziója, nem a Lázár aznapi kedvének következménye
Csakhogy ezzel saját magunkon kívül senkit sem büntettünk... a német kormánynak az ebből bejövő adó kb kerekítési hiba a Siemens meg simán eladta máshova a MÁV-nak szánt mozdonyokat (pár db vectront előre legyártottak amikor kihirdették, hogy ők nyerték a keretszerződést, hogy ha lehívja a MÁV akkor gyorsan tudjanak szállítani) a Magyar állam meg nem kapott Paks II-höz vezérlést és cserébe mozdonyt sem vett durciból úgyhogy üzelmeltetheti tovább sokkal drágábban a régi ócskavasakat és mellette bérelhet a sors iróniájaként Siemens gépeket...