[HUN] MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis / MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár (Kecskemét)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 048
68 834
113
Szív megszakad! Régen minden jobb volt...
Gondolj csak bele: a US Navy-nél ma F-35C van. Egy repülő számítógép, egy hálózat-alapú szerverterem, adatbázis és mesterséges intelligencia.

Régen meg volt az F-14A, az a la natur F-8 Crusader, A-5 Vigilante, Intruder, Corsair, vagy olyan perverziók, mint a Cutlass.
Ezekkel repülőgépvezetőknek kellett repülni, felszállni, de leginkább leszállni.
Ellenség legyőzése? Na igen, még azt is, de előbb csak élje túl a kiképzési repülés őrjáratát és hozza le épségben azt a gépet, amivel ha nem gépészkedik jól, az az életébe kerül.
Ez kopott ki szép lassan ott is, pedig a hajófedélzeti üzem még ma sem gyerekjáték, de a pilóták ma már egyre inkább repülő rendszergazdák, akik mellé jönnek fel szépen a tényleges szemüveges IT-zsokék a drónjaikkal.

A világ katonai repülése szép lassan elszemélytelenedik.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 361
10 057
113
Screenshot-2025-01-24-17-28-24-595-com-android-chrome-edit.jpg

A századoknak nálunk nincs címerük, ez a jelvényük.
Javitva, köszönöm.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 658
53 727
113
Gondolj csak bele: a US Navy-nél ma F-35C van. Egy repülő számítógép, egy hálózat-alapú szerverterem, adatbázis és mesterséges intelligencia.

Régen meg volt az F-14A, az a la natur F-8 Crusader, A-5 Vigilante, Intruder, Corsair, vagy olyan perverziók, mint a Cutlass.
Ezekkel repülőgépvezetőknek kellett repülni, felszállni, de leginkább leszállni.
Ellenség legyőzése? Na igen, még azt is, de előbb csak élje túl a kiképzési repülés őrjáratát és hozza le épségben azt a gépet, amivel ha nem gépészkedik jól, az az életébe kerül.
Ez kopott ki szép lassan ott is, pedig a hajófedélzeti üzem még ma sem gyerekjáték, de a pilóták ma már egyre inkább repülő rendszergazdák, akik mellé jönnek fel szépen a tényleges szemüveges IT-zsokék a drónjaikkal.

A világ katonai repülése szép lassan elszemélytelenedik.
Tudom ám én is, de attól még szar mikor valaki felhánytorgatja :D! Nekem Pápán még meséltek a nagy öregek storyjairól, fejjel lefelé virtusból alacsony áthúzásokról, nagy sebességgel kandeláberek közti torony rácsapásokról, etc.
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
250
881
93
Te fegyvernemről beszélsz, ami igazából - Szolnok ide, vagy oda - Pápa bezárása óta csak egyetlen repülőbázist jelent. Ennek minden belterjes hátrányával.

Ne szépítsük, a sok- sok évtizedes dilemmának napjainkra végleg leáldozott.
Ugyanis korábban az örök kérdés az volt, hogy egy haderőben a Légierő csupán egy fegyvernem a sok közül, de benne a pilóta és a repműszaki elsősorban repülős és csak másodsorban katona.
A hadseregnek viszont katonákra van szüksége.
A repülősök kívülről nézve irigyelt, zárt világa, a romantikus - bajtársias fliegerszellemiség korának viszont napjainkra egyre inkább vége.
A MiG-21-est 70 százalékban még repülni kellett, 30 százalék volt a repülőharcászat, mondjuk annyit is ért.
A Gripen 70 százalékban fegyverrendszer, ahol a fedélzeti munkának csupán 30 százaléka a nagybetűs repülés és a modern korok hálózat alapú hadviselésében már egyre több a drón, az információ és a harc és egyre kevesebb a repülés.

Egyszerűen a mai hadseregek világa nem kér többé a repülőemberek sajátos "privát" életéből.
Be kell állniuk a sorba és azt kell tenniük és úgy, ahogy a rendszer megköveteli.
Még akkor is, ha a Gripen nem egy Leopard, vagy egy Mistral.
Minden szavaddal egyetértek. Annyit fűznék hozzá, hogy egy ilyen beltenyészetet annak hátrányaival nem lehet egy belülről jött vezetővel átalakítani (Ezt tükrözte vissza többek között Gróf búcsú beszédének egyes részei is) És pont ezért jó választás Köncöl, minden vezetői “sajátosságával”.
Ugriknak meg elévülhetetlen érdemei vannak ezen beltenyészet kialakulásában - erre jó példa a Caslavi géptörés következménytelenségei..
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 658
53 727
113
Minden szavaddal egyetértek. Annyit fűznék hozzá, hogy egy ilyen beltenyészetet annak hátrányaival nem lehet egy belülről jött vezetővel átalakítani (Ezt tükrözte vissza többek között Gróf búcsú beszédének egyes részei is) És pont ezért jó választás Köncöl, minden vezetői “sajátosságával”.
Ugriknak meg elévülhetetlen érdemei vannak ezen beltenyészet kialakulásában - erre jó példa a Caslavi géptörés következménytelenségei..
Jól van, ezeket amiket leírtatok végiggondolva sajnos be kell lássam hogy elhamarkodottan ítéltem meg a helyzetet, gyanús hogy jó döntés volt a külső vezető odahelyezése.

Revideálom az álláspontom.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and endre

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 361
10 057
113
Az én álláspontom más: A repülőalakulatokat, pilóta/műszaki az illdomos hogy vezesse. A világ légierői nagy többségénél ez van. Pld. Izrael és más államok esetében hasonló a hagyomány, mint ami nálunk volt. Akív és a bázison lévő egyik típust repülő ember a parancsnok.

A repülőbázis működtetése speciális dolog, még akkor is, ha az első számú parancsnok, inkább menedzser (katonai értelemben). A repülőeszközök működtetése speciális tudást igényel. Nem arra gondolok, hogy a pk. fog kereket cserélni, vagy dolgozza ki, a repülőgépek rotációját stb, de tudnia kell mit miért, kell végrehajtattni, miért kell cserélni, a személyzetnek milyen váltásokban, beosztásokban hogyan lehet hatékonyan dolgozni... Egyébként ez fordítva is igaz. Egy páncélos dandárnál sem értené meg pontosan egy repülőalakulat pk-ja, hogy mi és miért. A lövészek magasabbegységei egyszerübb technikával (tehát nem Lynx, hanem pld. BTR) és azért mert minden katona és tiszt is lövészként kezdni meg kiképzését, már jobban el tud igazodni.

Ez a belterjesség igaz mondás.. Nem véletlenül volt a "bece, vagy gúnynév Szentgyörgyi Dezső Repülőklub... Azonban a parancsnokni kiválasztást abból oldja meg, ha meg tudja és van hozzá tehetsége MH-nak, akik ott vannak Köztudott, hogy már több mint 5 éve vész-veszélyhelyzet van. Ez azt is jelenti, hogy az alakulatoknál dolgozó katonák és tisztek egy része már polgári állásban lenne, mivel viszonylag sokan szerettek volna leszerelni, különösen a szolgálati idő lejárta után.. Ez nem volt és nem lehetséges ma sem. Az a repülőalakulatoknál, és olyan műszakiaknál más egyégeknél, ahol kvalifikált műszaki végzettségű katonák vannak, még inkább probléma. A pilóták és műszakiak jóval magasabb fizetésért kelendőek a munkaerő piacon napjainkban is.

Másik probléma a viszonylag kis létszámű fluktuációban a hajózó és műszaki katonák viszonylag alacsony száma. Hozzá kell tenni ráadásul hogy új pilóták és műszakiak csekély számban érkeztek, miközben a repülőeszközökö száma Kecskeméten a szállító repülőgépek miatt, Szolnokon 46 darab helikopter beérkezésével jelentősen nőtt. A hajózók száma a repülőeszközökhöz biztosítandó létszám alatt van, műszakiaknál még nagyobb a probléma. Ilyen helyzet mellett nem volt lehetősége sem sok esetben a rendszerben lévő pilótákból és műszakiakból vezérkari iskolába, majd törzsmunkára kiemelni katonákat, akik nem a bázisokon, hanem ÖHP vagy elötte a LÉgierőnél parancsnokságon dolgoztak volna. Ezért a repülősök aránya a vezérkarban marginális.

Ezek csak gondolatok, de a teljesesség igénye nélkül.

Én Könczöl Ferencet jó parancsnoknak tartom, egységének eredményei magukért beszélnek a légvédelmi rakétatüzért fegyvernem vonatkozásában. Légierő mb. parancsnokként nincs ismeretem munkájáról, mert a nyilvánosság elött néhány beszéden kívül - ami közül volt szerencsém legalább egyet meghallgatni - nem láttam a Légierő szervezésben, szervezetében parancsnoki intézkedéssel kapcsolatos dolgokat.

Úgy gondolom, hogy a Légierő mb. parancsnok felmentése - a szervezet megszűnése miatt (névleg) - és nem az ÖHP-ra helyezése kvázi Dr. Bali Tamás beosztására, vagy mellé OHP beosztásba - nem feltétlenül sikertörténet, inkább egy nagy feladat számára, de nem több mint a lérak alakulat parancsokása lenne, csak egy olyan közegben, ami más tudást igényel bizonyos fokig, mert teljesen más technika, más attitüdök, más folyamatok azok amivel foglalkoznia kell sok esetben, mint amiket tanult, tapasztalt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 048
68 834
113
Az én álláspontom más: A repülőalakulatokat, pilóta/műszaki az illdomos hogy vezesse. A világ légierői nagy többségénél ez van. Pld. Izrael és más államok esetében hasonló a hagyomány, mint ami nálunk volt. Akív és a bázison lévő egyik típust repülő ember a parancsnok.

A repülőbázis működtetése speciális dolog, még akkor is, ha az első számú parancsnok, inkább menedzser (katonai értelemben). A repülőeszközök működtetése speciális tudást igényel. Nem arra gondolok, hogy a pk. fog kereket cserélni, vagy dolgozza ki, a repülőgépek rotációját stb, de tudnia kell mit miért, kell végrehajtattni, miért kell cserélni, a személyzetnek milyen váltásokban, beosztásokban hogyan lehet hatékonyan dolgozni... Egyébként ez fordítva is igaz. Egy páncélos dandárnál sem értené meg pontosan egy repülőalakulat pk-ja, hogy mi és miért. A lövészek magasabbegységei egyszerübb technikával (tehát nem Lynx, hanem pld. BTR) és azért mert minden katona és tiszt is lövészként kezdni meg kiképzését, már jobban el tud igazodni.

Ez a belterjesség igaz mondás.. Nem véletlenül volt a "bece, vagy gúnynév Szentgyörgyi Dezső Repülőklub... Azonban a parancsnokni kiválasztást abból oldja meg, ha meg tudja és van hozzá tehetsége MH-nak, akik ott vannak Köztudott, hogy már több mint 5 éve vész-veszélyhelyzet van. Ez azt is jelenti, hogy az alakulatoknál dolgozó katonák és tisztek egy része már polgári állásban lenne, mivel viszonylag sokan szerettek volna leszerelni, különösen a szolgálati idő lejárta után.. Ez nem volt és nem lehetséges ma sem. Az a repülőalakulatoknál, és olyan műszakiaknál más egyégeknél, ahol kvalifikált műszaki végzettségű katonák vannak, még inkább probléma. A pilóták és műszakiak jóval magasabb fizetésért kelendőek a munkaerő piacon napjainkban is.

Másik probléma a viszonylag kis létszámű fluktuációban a hajózó és műszaki katonák viszonylag alacsony száma. Hozzá kell tenni ráadásul hogy új pilóták és műszakiak csekély számban érkeztek, miközben a repülőeszközökö száma Kecskeméten a szállító repülőgépek miatt, Szolnokon 46 darab helikopter beérkezésével jelentősen nőtt. A hajózók száma a repülőeszközökhöz biztosítandó létszám alatt van, műszakiaknál még nagyobb a probléma. Ilyen helyzet mellett nem volt lehetősége sem sok esetben a rendszerben lévő pilótákból és műszakiakból vezérkari iskolába, majd törzsmunkára kiemelni katonákat, akik nem a bázisokon, hanem ÖHP vagy elötte a LÉgierőnél parancsnokságon dolgoztak volna. Ezért a repülősök aránya a vezérkarban marginális.

Ezek csak gondolatok, de a teljesesség igénye nélkül.

Én Könczöl Ferencet jó parancsnoknak tartom, egységének eredményei magukért beszélnek a légvédelmi rakétatüzért fegyvernem vonatkozásában. Légierő mb. parancsnokként nincs ismeretem munkájáról, mert a nyilvánosság elött néhány beszéden kívül - ami közül volt szerencsém legalább egyet meghallgatni - nem láttam a Légierő szervezésben, szervezetében parancsnoki intézkedéssel kapcsolatos dolgokat.

Úgy gondolom, hogy a Légierő mb. parancsnok felmentése - a szervezet megszűnése miatt (névleg) - és nem az ÖHP-ra helyezése kvázi Dr. Bali Tamás beosztására, vagy mellé OHP beosztásba - nem feltétlenül sikertörténet, inkább egy nagy feladat számára, de nem több mint a lérak alakulat parancsokása lenne, csak egy olyan közegben, ami más tudást igényel bizonyos fokig, mert teljesen más technika, más attitüdök, más folyamatok azok amivel foglalkoznia kell sok esetben, mint amiket tanult, tapasztalt.
Nagyobb légierőknél, nagyobb repülőalakulatoknál, ahol tényleges katonai hierarchia van, természetes, hogy az adott repülőezred parancsnoka is pilóta.
Még ha ez nem is veszélytelen.
Hogy mást ne mondjak, Igor Tkacsenko, Kubinka parancsnoka, aki a Ruszkije Vityazi parancsnoka is volt, 2009-ben bele is halt.
Nem lehet hosszútávon egyszerre bázist menedzselni és légibemutatókra készülni.
Persze, normális esetben a bázisparancsnok nem bemutatópilóta, lerepüli a jártassághoz a kötelezőt, a többit pedig az íróasztal mögött húzza le.
És igen, amikor nálunk három reptéren, repterenként három századnyi ezredek diszlokáltak, volt respektje annak, amikor a "fősas" ment ki a géphez repülésre.
Előljáróként az élen járva voltak ők az alakulat vezetői.
És ahogy fentebb írtam, ennek a repülőemberek világában, a flieger szellemiség korában óriási jelentősége volt.
Mert mindenkinek meg kellett küzdeni a MiG-21-es kabinjában "az életéért", így az, aki a feladatokat szabja, aki a bázisért felelt, akinek ott kell majd állni és beszédet mondani a pilótabajtárs temetésén, annak igenis a "bandából" kell származnia.
És még csak nem is egy másik repülőalakulattól kell jönnie, maximum korábban szolgálhatott másutt is.
Ez volt régen.

Ez van jobb helyeken most is, lásd, lengyelek, USAF, Izrael... stb. Ahol vannak alakulatok, alegységek, létszámok, darabszámok, komoly feladatok.

Idehaza az egész Magyar Honvédség legnagyobb baja, hogy jóformán minden fegyvernem egyetlen alakulatra korlátozódik.
A "légierő" Kecskemét, a helikopteresek Szolnok (ezt így nem nevezném kétbázisosnak), a harckocsizók Tata, a lérakosok Győr és így tovább.
Minden belterjes, nincs verseny, nincs rotáció, a kiképzési sajátosságok varianciája nulla.
Az, hogy régen hogy repülték a 21-est Pápán, Taszáron, vagy Kecskeméten... hogy volt egy egészséges rivalizálás, ami a nagyobb hadgyakorlatokon, lövészeteken hozott nagyobb motivációt, az mára megszűnt.

Az eredményt látjuk és ha ezzel kell főzni, akkor totál mindegy, hogy ki igazgatja az állóvízzé posványult kecskeméti bázist.
Vagyis épphogy nem mindegy, de ezt már fenntebb kiveséztük.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 051
13 022
113
Azért azt tegyük hozzá, hogy a légvédelmi tüzér attól a pillanattól kezdve, hogy bakancsot húzott semmi mást nem tanult csak azt, hogy hogyan kell kárt tenni a repülőkben. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Azt tudják ott is. 10-12G-k betépésével a sárkányba, seprűnyeles jégtelenítéssel, szörfözéssel, a lombkorona megnyírásával, vagy éppen alapgázon végigrongyolni a kifutón, meg pofára váloagtással. Meg még amiket sikerült eltusolni.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 361
10 057
113
És ahogy fentebb írtam, ennek a repülőemberek világában, a flieger szellemiség korában óriási jelentősége volt.
Mert mindenkinek meg kellett küzdeni a MiG-21-es kabinjában "az életéért", így az, aki a feladatokat szabja, aki a bázisért felelt, akinek ott kell majd állni és beszédet mondani a pilótabajtárs temetésén, annak igenis a "bandából" kell származnia.


Ez van jobb helyeken most is, lásd, lengyelek, USAF, Izrael... stb. Ahol vannak alakulatok, alegységek, létszámok, darabszámok, komoly feladatok.

Idehaza az egész Magyar Honvédség legnagyobb baja, hogy jóformán minden fegyvernem egyetlen alakulatra korlátozódik.
A "légierő" Kecskemét, a helikopteresek Szolnok (ezt így nem nevezném kétbázisosnak), a harckocsizók Tata, a lérakosok Győr és így tovább.
Minden belterjes, nincs verseny, nincs rotáció, a kiképzési sajátosságok varianciája nulla.
Az, hogy régen hogy repülték a 21-est Pápán, Taszáron, vagy Kecskeméten... hogy volt egy egészséges rivalizálás, ami a nagyobb hadgyakorlatokon, lövészeteken hozott nagyobb motivációt, az mára megszűnt.

Az eredményt látjuk és ha ezzel kell főzni, akkor totál mindegy, hogy ki igazgatja az állóvízzé posványult kecskeméti bázist.
Vagyis épphogy nem mindegy, de ezt már fenntebb kiveséztük.
Ez így nem teljesen igaz. A repülőgép bázisokon sok helyen koncentrálják, hogy egyes típusok békebelileg egy helyen legyenek. Lásd pld. olaszok. egy helyen tonkák, egy helyen EF, egy helyen F-35 stb. Istrana kilóg, mert Ők az északi légvédelem, Szlovéniának (velünk együtt).
De EF is például koncetrálva van a briteknél, régen a Tonka is, és az F-35 is. A németek mások..
De függetlenül, hogy az ember gép kapcsolat megváltozott, az aki tud repülni adott típuson ami a bázison van, az tud olyan dolgokat, ami az üzemeltetéshez, repüléshez szükséges. Ezt pedig aki nem az adott fegyvernemnél van, az nem érti, nem tudja, vagy szimplán nem hajlandó elfogadni.

Egyébként meg minden haderőnem, fegyvernem belterjes a világon. És más szakmák is..
Magyarországot így kiragadni az szerintem elvtelen, mert más kisebb országok is vannak, kisebb légierők is, és ott is "szakmabeliek" vezetik az egsséget, nem pedig "katonák"..

Mert aki a légierőhöz áll, a repülni akar, és nem katona lenni. Annak a repülés az élete. A műszaki is azért szeret a repülőgép közelében lenni, mert szereti szerelni.. Ezt éppen Neked nem kell elmondanom.. Hány órát szerelted a gépmaradat :).

Rossz, ha egy kivülről jött katonának, aki más fegyvernemből van ilyen helyen kell parancsnokolni. Ez egyébként látszott az átadási ünnepségen is. Szolnok - ott sem fenékig tejfel minden, sőt szerintem morálban most erős problémák vannak - de. gyakorlóban voltak és ültek a katonák az átadási ceremonián. Kecskeméten mindenki harci díszben, mert "valaki kitalálta" ... Nos biztos, hogy nem flieger volt... A fligerek függetlenül, hogy mennyire kell a gépre figyelni és mennyire a fegyverzetre, feladatra, repülni akarnak és kvázi "lazák" a katonai drill esetében, mert a faszságnak tartják.. Nos most itt is látszott, mennyire értenek egyet az értelmetlenséggel.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 048
68 834
113
Ez így nem teljesen igaz. A repülőgép bázisokon sok helyen koncentrálják, hogy egyes típusok békebelileg egy helyen legyenek. Lásd pld. olaszok. egy helyen tonkák, egy helyen EF, egy helyen F-35 stb. Istrana kilóg, mert Ők az északi légvédelem, Szlovéniának (velünk együtt).
De EF is például koncetrálva van a briteknél, régen a Tonka is, és az F-35 is. A németek mások..
De függetlenül, hogy az ember gép kapcsolat megváltozott, az aki tud repülni adott típuson ami a bázison van, az tud olyan dolgokat, ami az üzemeltetéshez, repüléshez szükséges. Ezt pedig aki nem az adott fegyvernemnél van, az nem érti, nem tudja, vagy szimplán nem hajlandó elfogadni.

Egyébként meg minden haderőnem, fegyvernem belterjes a világon. És más szakmák is..
Magyarországot így kiragadni az szerintem elvtelen, mert más kisebb országok is vannak, kisebb légierők is, és ott is "szakmabeliek" vezetik az egsséget, nem pedig "katonák"..

Mert aki a légierőhöz áll, a repülni akar, és nem katona lenni. Annak a repülés az élete. A műszaki is azért szeret a repülőgép közelében lenni, mert szereti szerelni.. Ezt éppen Neked nem kell elmondanom.. Hány órát szerelted a gépmaradat :).

Rossz, ha egy kivülről jött katonának, aki más fegyvernemből van ilyen helyen kell parancsnokolni. Ez egyébként látszott az átadási ünnepségen is. Szolnok - ott sem fenékig tejfel minden, sőt szerintem morálban most erős problémák vannak - de. gyakorlóban voltak és ültek a katonák az átadási ceremonián. Kecskeméten mindenki harci díszben, mert "valaki kitalálta" ... Nos biztos, hogy nem flieger volt... A fligerek függetlenül, hogy mennyire kell a gépre figyelni és mennyire a fegyverzetre, feladatra, repülni akarnak és kvázi "lazák" a katonai drill esetében, mert a faszságnak tartják.. Nos most itt is látszott, mennyire értenek egyet az értelmetlenséggel.
Egyrészt a példáid nem vetíthetők a magyar helyzetre, mert még az olaszoknak, angoloknak is többtípusos, több bázisos a légiereje, másrészt ott sem egészséges, hogy nincs redundancia a típust alkalmazó alakulatokat illetően.
Viszont ami nálunk van, az egyenesen káros és erre nem mentség a szlovák, horvát, vagy osztrák példa.

Ami pedig a ki mit szeretne dolgát illeti, nos azt megírtam fenntebb.
Igen, a vadászpilóta a repülésért, a repműszaki meg a repülőgépek miatt áll be a seregbe, de ez a sereget egy cseppet sem kell, hogy érdekelje.
Persze, respektálják az egyéni lelkesedést, de a katonai pilóta is csak a sereg tagja, akinek parancsot kell végrehajtania.

A hadseregben van egy hierarchia és ebben nem a repülősök állnak legfelül. Tehát nem ők azok a bizonyos erősebb kutyák, akik nemi életet élnek.
Békeidőben persze lehetnek felhőlovagok, repülőnapi sztárpilóták, az aviácia legendás nagy nevei, de háborúban csupán repülőgépet, helikoptert vezető névtelen katonák, akik málhamellényben, betárazott pisztollyal, netán kézigránátokkal felszerelkezve mennek bevetésre, hogy szétbombázzák azt, amit parancsolnak nekik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 048
68 834
113
Az a baj, hogy kelepisti is, én is, meg még jópáran itt egy régi világ rajongói vagyunk és a cudar valóságot látva bizony magunk ellen kell beszéljünk.
A bálványozható idolok, legendás felhőlovagok és az izgalmas repülőtechnikák kora a végéhez közeledik.

Aki ezeket az igazi vasakat még látni akarja a levegőben, annak az USA-ba kell mennie, de ott se minden fenékig tejfel.
Ugyanis az elmúlt ötven év repülőtechnikája is egyre csak bonyolódott.
Egy MiG-21-es kaliberű gép repképessé tétele jobbára csak az USA-ban lehetséges, míg ami ennél bonyolultabb, az már ott is kemény dió, lásd: MiG-23.
Van ugyan MiG-29 is magánkézben, de ki tudja, meddig lesz repképes.

Ezalatt a légierők egytípusossá válnak, majd jönnek a drónok.
És a repülőembereknek ehhez kell igazodni, ami nem épp fényes jövő rájuk nézve.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 361
10 057
113
Egyrészt a példáid nem vetíthetők a magyar helyzetre, mert még az olaszoknak, angoloknak is többtípusos, több bázisos a légiereje, másrészt ott sem egészséges, hogy nincs redundancia a típust alkalmazó alakulatokat illetően.
Viszont ami nálunk van, az egyenesen káros és erre nem mentség a szlovák, horvát, vagy osztrák példa.

Igen, a vadászpilóta a repülésért, a repműszaki meg a repülőgépek miatt áll be a seregbe, de ez a sereget egy cseppet sem kell, hogy érdekelje.
Persze, respektálják az egyéni lelkesedést, de a katonai pilóta is csak a sereg tagja, akinek parancsot kell végrehajtania.

A hadseregben van egy hierarchia és ebben nem a repülősök állnak legfelül. Tehát nem ők azok a bizonyos erősebb kutyák, akik nemi életet élnek.
Békeidőben persze lehetnek felhőlovagok, repülőnapi sztárpilóták, az aviácia legendás nagy nevei, de háborúban csupán repülőgépet, helikoptert vezető névtelen katonák, akik málhamellényben, betárazott pisztollyal, netán kézigránátokkal felszerelkezve mennek bevetésre, hogy szétbombázzák azt, amit parancsolnak nekik.
Ez megint nincs így ahogy írod. És úgy sem ahogy Én gondolom. Kávzi Te is Én is civilek vagyunk, polgárok, és amit látunk, hallunk és tapasztalunk, azt interpretáljuk számunkra mint létező világot.

Igen a katona az katona. Tény.. Meg az is tény, hogy amit leírtál, hogy elsősorban katona az a US.Marine-nél van.. Ott mindenki lövész...

Az is tény a málhamellényes katonák,betárazott pisztollyal, túlélőfelszereléssel repülnek háborúba... Névtelen hősök... Ha minket nem érdekelne repülés a mai magyar pilóták számunkra is névetelen hősök lennének.

Meg az is tény, hogy a nyugati légierők tagjai akik tényleges bevetéseken repültek, de akár a mieink is a balti őrjáratokon, normális ágyakban allhatnak, kiemelt minőségű kaját kapnak, megva a pihenésre szánt idő, mert szükséges és kiemeltebb az ellátásuk, mint a "bokorugróké". Mert amit kezelnek, az rendkívüli érték, komplex és a kiképzésük is ezért sok évig tart. És nem is engedheti meg a hadsereg magának, hogy a drill miatt, mert nem tud alakíasan viselkedni, mert egy átadási ünnepségen rohambilivel a fején grasszáljon lelépjen. Márpedig, persze vannak túlélő gyakorlatok, komoly fizikai állóképességet stb. igénybevevő kiképzés és egyénileg is komoly testmozgás van (már nincs olyan, mint N.Z-volt aki úgy nézett ki mint egy medve, akkora pocakkal és elkapta a szerb MIG-et Szeged felett. A mai pilótáink már nem ilyenek és külsőre és fizikilag sem különböznek nyugatabbra lévő hajózóktól..

És ha így bánnak velük, és ez a jelenleg hatalmon lévő társaságot leváltják, eltakarítják, akkor vége a szükséghelyzeteknek, vészhelyzeteknek és az hajózó állomány és a műszakiak le fognak lépni civil légitársaságokhoz, ha itt katonásdit akarnak velük játszani. Persze katonák, de más-másnak kell lenni a toleranciának egy pilótánál, egy harkocsizónál, egy lövésznél, vagy egy kiber szakembernél.. Ezt egyébként nem én hanem RSzR mondta anno.. arra utalva, hogy minek kéne egy kibervédelmi szakember katonának olyan fizikai követményeket teljesíteni, mint egy lövésznek.. Én meg interpretálom, hogy egy müszaki vagy pilóta az ne a vigyázzmenetben, meg az alakíságban legyen első, és ne az legyen a fontos, hogy jelentem, meg kérek engedélyt bla.. bla.. bla.. hanem javítsa, karbantartsa a gépeket, meg tudjon repülni és kezelni a techikát.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 668
87 038
113
Ez megint nincs így ahogy írod. És úgy sem ahogy Én gondolom. Kávzi Te is Én is civilek vagyunk, polgárok, és amit látunk, hallunk és tapasztalunk, azt interpretáljuk számunkra mint létező világot.

Igen a katona az katona. Tény.. Meg az is tény, hogy amit leírtál, hogy elsősorban katona az a US.Marine-nél van.. Ott mindenki lövész...

Az is tény a málhamellényes katonák,betárazott pisztollyal, túlélőfelszereléssel repülnek háborúba... Névtelen hősök... Ha minket nem érdekelne repülés a mai magyar pilóták számunkra is névetelen hősök lennének.

Meg az is tény, hogy a nyugati légierők tagjai akik tényleges bevetéseken repültek, de akár a mieink is a balti őrjáratokon, normális ágyakban allhatnak, kiemelt minőségű kaját kapnak, megva a pihenésre szánt idő, mert szükséges és kiemeltebb az ellátásuk, mint a "bokorugróké". Mert amit kezelnek, az rendkívüli érték, komplex és a kiképzésük is ezért sok évig tart. És nem is engedheti meg a hadsereg magának, hogy a drill miatt, mert nem tud alakíasan viselkedni, mert egy átadási ünnepségen rohambilivel a fején grasszáljon lelépjen. Márpedig, persze vannak túlélő gyakorlatok, komoly fizikai állóképességet stb. igénybevevő kiképzés és egyénileg is komoly testmozgás van (már nincs olyan, mint N.Z-volt aki úgy nézett ki mint egy medve, akkora pocakkal és elkapta a szerb MIG-et Szeged felett. A mai pilótáink már nem ilyenek és külsőre és fizikilag sem különböznek nyugatabbra lévő hajózóktól..

És ha így bánnak velük, és ez a jelenleg hatalmon lévő társaságot leváltják, eltakarítják, akkor vége a szükséghelyzeteknek, vészhelyzeteknek és az hajózó állomány és a műszakiak le fognak lépni civil légitársaságokhoz, ha itt katonásdit akarnak velük játszani. Persze katonák, de más-másnak kell lenni a toleranciának egy pilótánál, egy harkocsizónál, egy lövésznél, vagy egy kiber szakembernél.. Ezt egyébként nem én hanem RSzR mondta anno.. arra utalva, hogy minek kéne egy kibervédelmi szakember katonának olyan fizikai követményeket teljesíteni, mint egy lövésznek.. Én meg interpretálom, hogy egy müszaki vagy pilóta az ne a vigyázzmenetben, meg az alakíságban legyen első, és ne az legyen a fontos, hogy jelentem, meg kérek engedélyt bla.. bla.. bla.. hanem javítsa, karbantartsa a gépeket, meg tudjon repülni és kezelni a techikát.
Milyen kiemelt kaja? Misszióban a pilóták is pont ugyanazt ették amit mi.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 361
10 057
113
Milyen kiemelt kaja? Misszióban a pilóták is pont ugyanazt ették amit mi.
A kiemelt kajánál azt értem, hogy megvan, egy pilótának mit ehet stb. és az nem egyezik pld. a lövészével..
Egyébként voltam német, olasz bázisokon, ahol volt, hogy a legénységi, volt hogy a tiszti étkezdében ettünk, nos az utóbbiban is a hajózók ételei mások voltak, más ettek, ehettek, mint azok a kísérő katonák akikkel mi voltunk és ettünk.

Most inkább én kérdezném, hogy misszióban harci vagy szállítórepülő, vagy helikopter pilóták, mert tudtommal mások és mások ezekre az előírások.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 668
87 038
113
A kiemelt kajánál azt értem, hogy megvan, egy pilótának mit ehet stb. és az nem egyezik pld. a lövészével..
Egyébként voltam német, olasz bázisokon, ahol volt, hogy a legénységi, volt hogy a tiszti étkezdében ettünk, nos az utóbbiban is a hajózók ételei mások voltak, más ettek, ehettek, mint azok a kísérő katonák akikkel mi voltunk és ettünk.

Most inkább én kérdezném, hogy misszióban harci vagy szállítórepülő, vagy helikopter pilóták, mert tudtommal mások és mások ezekre az előírások.
Hagyjuk már ezt a hülyeséget. Pilóta aki repülőt vezet. Egészségesen kell étkeznie mint minden embernek. Ennyi.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
31 135
135 922
113
Ez így nem teljesen igaz. A repülőgép bázisokon sok helyen koncentrálják, hogy egyes típusok békebelileg egy helyen legyenek. Lásd pld. olaszok. egy helyen tonkák, egy helyen EF, egy helyen F-35 stb. Istrana kilóg, mert Ők az északi légvédelem, Szlovéniának (velünk együtt).
De EF is például koncetrálva van a briteknél, régen a Tonka is, és az F-35 is. A németek mások..
De függetlenül, hogy az ember gép kapcsolat megváltozott, az aki tud repülni adott típuson ami a bázison van, az tud olyan dolgokat, ami az üzemeltetéshez, repüléshez szükséges. Ezt pedig aki nem az adott fegyvernemnél van, az nem érti, nem tudja, vagy szimplán nem hajlandó elfogadni.

Egyébként meg minden haderőnem, fegyvernem belterjes a világon. És más szakmák is..
Magyarországot így kiragadni az szerintem elvtelen, mert más kisebb országok is vannak, kisebb légierők is, és ott is "szakmabeliek" vezetik az egsséget, nem pedig "katonák"..

Mert aki a légierőhöz áll, a repülni akar, és nem katona lenni. Annak a repülés az élete. A műszaki is azért szeret a repülőgép közelében lenni, mert szereti szerelni.. Ezt éppen Neked nem kell elmondanom.. Hány órát szerelted a gépmaradat :).

Rossz, ha egy kivülről jött katonának, aki más fegyvernemből van ilyen helyen kell parancsnokolni. Ez egyébként látszott az átadási ünnepségen is. Szolnok - ott sem fenékig tejfel minden, sőt szerintem morálban most erős problémák vannak - de. gyakorlóban voltak és ültek a katonák az átadási ceremonián. Kecskeméten mindenki harci díszben, mert "valaki kitalálta" ... Nos biztos, hogy nem flieger volt... A fligerek függetlenül, hogy mennyire kell a gépre figyelni és mennyire a fegyverzetre, feladatra, repülni akarnak és kvázi "lazák" a katonai drill esetében, mert a faszságnak tartják.. Nos most itt is látszott, mennyire értenek egyet az értelmetlenséggel.
Jelenleg mindenki harci díszben tolja még a minisztériumban meg a parancsnokságokon is.
Mellényben ülök az irodàmban.
Fegyverrl
 

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
2 709
8 816
113
Jelenleg mindenki harci díszben tolja még a minisztériumban meg a parancsnokságokon is.
Mellényben ülök az irodàmban.
Fegyverrl
Nem pótcselekvés ez? Többet érne lövészetre menni, harcászkodni, menetet vezényelni, riadóztatni. De harci díszben írni az excelt, söprögetni a műhelyben, meg főzni a csontlevest, az felesleges f*szság.