Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Nem véletlen, hogy nincs újabb autóm… Igen én bele vagyok buzulva a gyors német vasakba és nyugdíjként, befektetésként és hobbiként tekintek rájuk. De nem véletlenül nincs egyikből sem 2008 utáni és soha nem is lesz. A napi autóm is 2009-es. De számomra az említett dátumig megkérdőjelezhetetlen a dojcseprémium.
Ezt siratja az egész világ, amiről beszélsz. Maga Németország is kb. addig volt a világon az egyik legélhetőbb hely.
 
Az első bérelt Vectron
475700848_937738138490003_6225580245380772177_n.jpg
 
a pendolinok és hasonlók is szintbeli kereszt mentesen mennek asszem vagy a eurostar.
A minél jobb láthatóság meg sosem gond.
Szerintem ez már semmi több, mint régi beidegződés a BZ-n is ott a sárga csík aztán mégis van olyan időszak, hogy hetente összetörnek egyet az autósok.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Legyen így, csak ne rottyanjon bele a gazdaságunk.
Sajnos a lehetőség benne van a pakliban....
Pletykák szerint is a debreceni bmw gyár az idei termeléses-felfutássa áttevődik 2026 derekára...idén ősszel-decemberre max egy 30-40% os kapacítás lesz...
Az akkupakokkal is kívárnak a gyártók itt értve a lithium cellás helyett a só alapú technologiák felé rúg a labda.... kis részben piaci nyomásra is. Továbbá az eu részéről új szabályozások várhatóak....ami idővel a litis akksik végét fogja jelenti...
Jelenleg aki talpon van azok várnak...
Normális nem erőbből lenyomot piaci szabályozásra, új biztonságosabb...kevesebb környezeti lábnyomú akksikra...piaci és környezeti lobby nyomására...termelés átszervezése.....sorolhatnánk még)
Egyébként az akkugyárakat nagyon elkapkodtuk illetve ha beindul a piac és az új környezeti szabályozások a litihium alapúakat ki fogja rostálni 2-3 év alatt...
Ne temessük az európai autóipart még, igaz jelentősen meg fog nyirbálódni viszont utána lassú ivelést várok.
Ránk nézve egyrészt szarban leszünk a giga akkugyárakkal igen lesz olyan is ami pár év után le fogja építenni a kapacítását... mert nem akkar átálasba stb invesztàlni....hacsak nem toldják meg őket pénzel ismét...
Továbbá várhatóan a robotizáció értve az ember nélküli termelest max csak pár programozó meg egyébb technikus lesz a gyárban... 2030 után drasztikusan le fog zajlani..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gatya
Sajnos a lehetőség benne van a pakliban....
Pletykák szerint is a debreceni bmw gyár az idei termeléses-felfutássa áttevődik 2026 derekára...idén ősszel-decemberre max egy 30-40% os kapacítás lesz...
Az akkupakokkal is kívárnak a gyártók itt értve a lithium cellás helyett a só alapú technologiák felé rúg a labda.... kis részben piaci nyomásra is. Továbbá az eu részéről új szabályozások várhatóak....ami idővel a litis akksik végét fogja jelenti...
Jelenleg aki talpon van azok várnak...
Normális nem erőbből lenyomot piaci szabályozásra, új biztonságosabb...kevesebb környezeti lábnyomú akksikra...piaci és környezeti lobby nyomására...termelés átszervezése.....sorolhatnánk még)
Egyébként az akkugyárakat nagyon elkapkodtuk illetve ha beindul a piac és az új környezeti szabályozások a litihium alapúakat ki fogja rostálni 2-3 év alatt...
Ne temessük az európai autóipart még, igaz jelentősen meg fog nyirbálódni viszont utána lassú ivelést várok.
Ránk nézve egyrészt szarban leszünk a giga akkugyárakkal igen lesz olyan is ami pár év után le fogja építenni a kapacítását... mert nem akkar átálasba stb invesztàlni....hacsak nem toldják meg őket pénzel ismét...
Továbbá várhatóan a robotizáció értve az ember nélküli termelest max csak pár programozó meg egyébb technikus lesz a gyárban... 2030 után drasztikusan le fog zajlani..
Találgatás itt minden, senki nem tud semmit hogy mi lesz, várunk, óvatosak vagyunk, közben az USA meg Kína megerőszakolja az anyja hátán az EU ipart.
 
...nagy dilemmában lehettek (vagy nem...) a világ nagy autógyártóinak menedzserei, amikor a csábító kínai piacra léptek:

Ha nem növekednek - s ehhez ehhez kellett a kínai piac - akkor marad a stagnálás, az meg a növekedésre építő gazdasági rendszerben előbb-utóbb garantált eljelentéktelenedés.

Ha belépnek a kínai piacra, akkor meg jön a tejjel-mézzel folyó Kánaán - még ha vannak is kockázatai is; politikai bizonytalanság, másolási kockázat.
Gyanítom ez utóbbira legyintettek, hiszen más kontinenseken (Dél-Amerika stb.) sem tudtak elsajátítani fejlesztést, gyártást, önállósodni a másodrangú helyiek.

Kína több cégnek is bejött, mint a lottófőnyeremény, hát be is álltak "életvitelileg", mint az egyszeri nagy nyertes...
A többit már látjuk.

...akartam ezt leírni; már napok óta ülepedett bennem a gondolatsor.


Erre tessék; egy olyan cikket dobott fel nekem a Zinternet, ami az én szememben párját ritkítóan kiváló elemés.
Érdemes figyelmesen elolvasni szerintem: