[HUN] MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis / MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár (Kecskemét)

Ami még érdekes, hogy a második KC-390-est korábban januárra ígérték, de most már "idén" valamikor lett belőle.
Szerintem nem probléma ennyi késés, de ez csak személyes vélemény.. Ugyanakkor a balti kitelepüléshez már saját "rámpás" repülőgépet használhatunk, ha minden jól megy.. Hova rakják a 8 NG-t az inkább érdekel, úgy, hogy egyetlen hangár sem épült új. Szolnokról hozzák át a 'Barrarudákat", ha addig átadják az ottani építkezéseket. Szoros lehet a határidő?
 
Szerintem nem probléma ennyi késés, de ez csak személyes vélemény.. Ugyanakkor a balti kitelepüléshez már saját "rámpás" repülőgépet használhatunk, ha minden jól megy.. Hova rakják a 8 NG-t az inkább érdekel, úgy, hogy egyetlen hangár sem épült új. Szolnokról hozzák át a 'Barrarudákat", ha addig átadják az ottani építkezéseket. Szoros lehet a határidő?
Nem azzal van a baj hogy késik, hanem az ok amiért késik na az a probléma de nagy.
 
Szerintem nem probléma ennyi késés, de ez csak személyes vélemény.. Ugyanakkor a balti kitelepüléshez már saját "rámpás" repülőgépet használhatunk, ha minden jól megy.. Hova rakják a 8 NG-t az inkább érdekel, úgy, hogy egyetlen hangár sem épült új. Szolnokról hozzák át a 'Barrarudákat", ha addig átadják az ottani építkezéseket. Szoros lehet a határidő?
Ponyvával letakarni nem elég ideiglenesen?
 
És most is ezredes, nem léptették elő, bár a mai trend a HM-nél,hogy a dd.pk-k ezredesek, régebben ddtábornok vagyis egycsillagos volt a dandárok parancsnoka...

Talán azért, azért is, mert eddig az járt a köznyelven, hogy tábornokból van annyi, mint égen a csillag.
Tessék hát, ne tábornok.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Akkor erről nem hallottál semmit Kecseméten, amikor ott jártál?
Bocsi mindenre nem lehet válaszolni... Viszont az most Kecskeméten lévő repülőgéppel is volt probléma és egy ideig nem repült. Műszaki hiba mindig előfordulhat.. Ugyanakkor azért félig-meddig nyilvános, hogy a gyártó szerint kéne hangár a KC-390-eh, hozzáteszem, legalább olyan hangár, ahol javítás idejére be lehet állítani, de ilyen Budapeten van csak, és nem katonai. A javítóhangárból kilóg a függőleges vezérsík, ( magassága miatt be se lehet állítani), viszont igy meg a fütött hangár funkció szűnik meg ilyenkor, ráadásul a javítás, karbantartás körülményei is nehezülnek...

Szóval lenne mit építeni Kecskeméten. Ami szerintem farizeus álláspont, az amit az Állam képvisel, hiszen a saját oligarcháiknak 600 Milliárd!!!! forintot adott 2024-ban olyan irodaházak építésére, amelyek nem az államé lesznek, hanem az oligarchák cégeié, és onnan fogja bérelni a MÁV csoport és sok más állami cég, szervezet. Ráadásul ezek egy része Bp-n a Bosnyák térnél eredetileg lakásnak épültek volna, csak nem tudták eladni, mert túl drága volt. Nos az állam nem ad pénzt a kecsoi infrastruktúra kiépzésére a L-39NG és KC-390 üzemeltetéséhez. Hangárokra pld, nem ad a pályaudvarok felújítására stb... Nos ez szerintem kvázi hazaárulás, hiszen az üzemeltetési feltételek megnehezítése, és kiépítetlensége, sokszorozza a hibajelenségek előfordulását stb. (lásd pld. MIG-29 mi volt amikor szabad ég alatt tárolták és mennyivel csökkent hangárokban történt tárolás során.

Az Oligarcáknak, meg kvázi tök mindegy lenne mit építenek a fennálló kapacítással. Az is tény, hogy a mini-maxi dubaj, grand bp néven elhíresült tervük szerint az oligarcák évtizedre kapnának alvállalkozóként munkákat, amelyet a dubai társaság is lenyul előtte, + a lakáseladással kombinált letelepedése kötvényeken gazdagodnak Tiborc és Rogán cége...
Nos ennyit a kis magyar valóságról és a KC-390-ről.. Sajnos minden mindennel összefügg..
 
Bocsi mindenre nem lehet válaszolni... Viszont az most Kecskeméten lévő repülőgéppel is volt probléma és egy ideig nem repült. Műszaki hiba mindig előfordulhat.. Ugyanakkor azért félig-meddig nyilvános, hogy a gyártó szerint kéne hangár a KC-390-eh, hozzáteszem, legalább olyan hangár, ahol javítás idejére be lehet állítani, de ilyen Budapeten van csak, és nem katonai. A javítóhangárból kilóg a függőleges vezérsík, ( magassága miatt be se lehet állítani), viszont igy meg a fütött hangár funkció szűnik meg ilyenkor, ráadásul a javítás, karbantartás körülményei is nehezülnek...

Szóval lenne mit építeni Kecskeméten. Ami szerintem farizeus álláspont, az amit az Állam képvisel, hiszen a saját oligarcháiknak 600 Milliárd!!!! forintot adott 2024-ban olyan irodaházak építésére, amelyek nem az államé lesznek, hanem az oligarchák cégeié, és onnan fogja bérelni a MÁV csoport és sok más állami cég, szervezet. Ráadásul ezek egy része Bp-n a Bosnyák térnél eredetileg lakásnak épültek volna, csak nem tudták eladni, mert túl drága volt. Nos az állam nem ad pénzt a kecsoi infrastruktúra kiépzésére a L-39NG és KC-390 üzemeltetéséhez. Hangárokra pld, nem ad a pályaudvarok felújítására stb... Nos ez szerintem kvázi hazaárulás, hiszen az üzemeltetési feltételek megnehezítése, és kiépítetlensége, sokszorozza a hibajelenségek előfordulását stb. (lásd pld. MIG-29 mi volt amikor szabad ég alatt tárolták és mennyivel csökkent hangárokban történt tárolás során.

Az Oligarcáknak, meg kvázi tök mindegy lenne mit építenek a fennálló kapacítással. Az is tény, hogy a mini-maxi dubaj, grand bp néven elhíresült tervük szerint az oligarcák évtizedre kapnának alvállalkozóként munkákat, amelyet a dubai társaság is lenyul előtte, + a lakáseladással kombinált letelepedése kötvényeken gazdagodnak Tiborc és Rogán cége...
Nos ennyit a kis magyar valóságról és a KC-390-ről.. Sajnos minden mindennel összefügg..
Én ezt sosem értettem - és valaki megmagyarázhatná- hogyha van egy többtízmillárdos haditechnika, akkor miért spórolunk azon, hogy építünk hozzá 1-2 milliárdból fűthető, könnyűszerkezetű hangárokat. Helyette megspórolunk egy keveset, viszont idő előtt tönkre megy a több-tízmilliárdos technika....És azt sem értem, miért nem lehet rendszerben gondolkodni. Hogy a haditechnika beszerzéséhez kapcsolódik egy kötelező infrastruktúra beruházás is (meg ahogy kéne hogy kapcsolódjon repülőgépfegyverzet, tartalék hajtómű meg minden egy csomagban)....
 
Én ezt sosem értettem - és valaki megmagyarázhatná- hogyha van egy többtízmillárdos haditechnika, akkor miért spórolunk azon, hogy építünk hozzá 1-2 milliárdból fűthető, könnyűszerkezetű hangárokat. Helyette megspórolunk egy keveset, viszont idő előtt tönkre megy a több-tízmilliárdos technika....És azt sem értem, miért nem lehet rendszerben gondolkodni. Hogy a haditechnika beszerzéséhez kapcsolódik egy kötelező infrastruktúra beruházás is (meg ahogy kéne hogy kapcsolódjon repülőgépfegyverzet, tartalék hajtómű meg minden egy csomagban)....
Ez a demokrácia politikájából adódik (tudom nevetséges amit írok). Ha beszerzel eszközt, azt át tudod adni, nyilvánosságot kap, lehet vele büszkélkdni. De infrastruktúrát, és szupportot valamint tényleges képességekhez, fegyvert, és kiképzési időt biztosítani szintén kurva sokba kerül - sokszor többe mint a beszerzés. De ezt már nem lehet eladni a választásokon stb.. És szinte minden állam ezen spóról. Nem véletlenül hiányoznak olyan rendszerek pld. a Luftwaffe EF gépeiről, amelyek a spanyol, olasz vagy brit(egy rész) gépekne megvan.Nem véletlenül olyan szar a A400M hadrafoghatósága a franciáknál és Németeknél, és jó pld. Malájoknál vagy törököknél ahol fullra beletoltak mindent. És lehetn folytatni a sort.. Kis hazánk pedig, látjátok mi van. És ez előtte is akár bal akár jobboldali kormány volt ua volt a helyzet. Most pedig ebben a kormánykurzusba simán kijött, mivel nem jön a lopáshoz EU pénz, csak olyanba fognak ami a "holdudvarnak" pénz hoz..
 
Bocsi mindenre nem lehet válaszolni...
Mondjuk a kérdésre nem sikerült válaszolni, mit hallottál arról miért késik, annyira belemerültél a nerezésbe és az utóbbi pár hét/hónap telex cimlapját sikerült egy hozzászólásba suritened, ami kisebb bravúr. ;)
 
Én ezt sosem értettem - és valaki megmagyarázhatná- hogyha van egy többtízmillárdos haditechnika, akkor miért spórolunk azon, hogy építünk hozzá 1-2 milliárdból fűthető, könnyűszerkezetű hangárokat. Helyette megspórolunk egy keveset, viszont idő előtt tönkre megy a több-tízmilliárdos technika....És azt sem értem, miért nem lehet rendszerben gondolkodni. Hogy a haditechnika beszerzéséhez kapcsolódik egy kötelező infrastruktúra beruházás is (meg ahogy kéne hogy kapcsolódjon repülőgépfegyverzet, tartalék hajtómű meg minden egy csomagban)....
Sőt ezt már alapból kalkulálni kellene a beszerzésbe, És még Piyu is boldog lenne, ha ezt építené Garancsi és nem irodaházat.:)
 
Mondjuk a kérdésre nem sikerült válaszolni, mit hallottál arról miért késik, annyira belemerültél a nerezésbe és az utóbbi pár hét/hónap telex cimlapját sikerült egy hozzászólásba suritened, ami kisebb bravúr. ;)
Mindenre nem lehet tényleg valaszolni.
Nem hiába van keveset fent a madárka es nem véletlen nem mondanak dátumot mikor jön a kövi egyben utolsó. De meg nyugtatok mindenkit ebben az esetben ahogy ismerem a történteket nem mi vagyunk a hunyok..
 
Ez a demokrácia politikájából adódik (tudom nevetséges amit írok). Ha beszerzel eszközt, azt át tudod adni, nyilvánosságot kap, lehet vele büszkélkdni.

Én ebben sem vagyok biztos, Még most háborús időkben is több a miért kell erre szórni pénzt ,a NATO úgyis megvéd , hozzászólás egy ilyen random beszerzéshez, mint a büszkélkedés rajta,
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Én ezt sosem értettem - és valaki megmagyarázhatná- hogyha van egy többtízmillárdos haditechnika, akkor miért spórolunk azon, hogy építünk hozzá 1-2 milliárdból fűthető, könnyűszerkezetű hangárokat. Helyette megspórolunk egy keveset, viszont idő előtt tönkre megy a több-tízmilliárdos technika....És azt sem értem, miért nem lehet rendszerben gondolkodni. Hogy a haditechnika beszerzéséhez kapcsolódik egy kötelező infrastruktúra beruházás is (meg ahogy kéne hogy kapcsolódjon repülőgépfegyverzet, tartalék hajtómű meg minden egy csomagban)....

Mert lehet nem a szakma, hanem a politika dönt. Ott pedig a legfontosabb szempont nem szakmai, hanem anyagi, hogy olcsó legyen.